יום ראשון, 19.05.2024 שעה 10:38

אושר: ישראל תקלוט כ-50 ספורטאים אוקראינים

הממשלה אישרה כי כחלק ממכסת 5,000 הפליטים, המדינה תשכן במכון וינגייט עשרות ספורטאים מהמדינה הנתונה במלחמה. 'מכבי' תאמץ חלק מהם, גלילי: "זכות"

|
עשרות ספורטאים יגיעו למכון וינגייט (רויטרס)
עשרות ספורטאים יגיעו למכון וינגייט (רויטרס)

הממשלה אישרה כניסה של עד 50 ספורטאים אוקראינים לישראל, בעקבות המלחמה במדינתם וכחלק ממכסת 5,000 הפליטים האוקראינים שאושרה על ידי שרת הפנים, איילת שקד, . שר התרבות והספורט, חילי טרופר, יגיע לבקר אותם ביום שני הקרוב במכון וינגייט, בו שוהים כ-40 ספורטאים בודדים מאוקראינה בימים אלה. לישראל יגיעו ספורטאים מנבחרות הסיוף והג’ודו של אוקראינה.

במהלך שהותם בארץ משרד הספורט, בשיתוף עם מכון וינגייט, יעניקו לספורטאים האוקראינים מעט שקט נפשי ומקום להירגע, וידאגו לצרכים השונים של הספורטאים לצד שגרת האימונים החשובה.

בתוך כך, מכבי ישראל הודיעה כי תאמץ פליטים שעלו בעקבות המלחמה באוקראינה לישראל. יו”ר ומנכ"ל מכבי ישראל, יורם אייל ונאור גלילי, פנו הבוקר (חמישי) במכתב לאגודות מכבי, במטרה לצוות אותם במועדונים רלוונטיים מבחינת ענפים, בערים השונות שבהן הם ישוכנו. מכבי ישראל פועלת לערוך רשימות, והבהירה לאגודות כי תדאג גם לבטח על חשבונה את הפליטים הספורטאים בביטוח ספורט, כדי לאפשר להם להתאמן ולהשתלב באופן מיידי. בנוסף, במכבי ישראל מתכוונים לרתום ספורטאים אולימפיים יוצאי מדינות חבר העמים למפגשי עידוד והשראה עם ספורטאים פליטים ולארח אותם גם במשחקי קבוצות מכבי ישראל.

מכבי ישראל זכתה כבר לפנייה ייחודית ממשרד הספורט לאימוץ של שני טניסאים צעירים, שנחשבים למוכשרים מאוד לגילם. הבקשה הייתה לשכן אותם בכפר המכביה ולשלב אותם בפעילות מועדון הטניס של מכבי כפר המכביה, בשיתוף מכבי תנועה עולמית, שפועלת להנחית את ספורטאי מכבי אוקראינה כבר עתה לקראת המכביה בקיץ. אחד הטניסאים, שאגב אינו יהודי, אמרו להיקלט יחד עם אמו כבר בסוף השבוע, כאשר לפנייה צורפה גם בקשה מיו"ר איגוד הטניס האוקראיני.

מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי פנה גם למאיר שפיגלר, ראש צוות המשימה הלאומי לקליטת העלייה מאוקראינה ורוסיה, לקבל רשימה של ספורטאים - וזכה למענה מיידי "תודה על ההצעה, נתארגן לכך במטה". גלילי הבהיר: "זו זכות עבורנו להירתם ולסייע בקליטתם של הספורטאים שנאלצו לברוח מהמלחמה באוקראינה. אנחנו נחבק אותם, ונעזור להם להשתלב כאן בצורה כמה שיותר חלקה בספורט הישראלי באגודות מכבי, ובשיתוף הפעולה של מכבי תנועה עולמית שקולטת את ספורטאי מכבי אוקראינה כבר עתה לקראת המכביה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */