יום שני, 20.05.2024 שעה 01:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הפועל י-ם: שבר נתן לא ישפוט בפלייאוף התחתון

הקבוצה שלחה מכתב חריף למנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר: "עולה חשש כי הדם הרע בין הצדדים יזלוג לתפקודו של השופט במשחקים של הפועל י-ם ויריבותיה"

|
שי אהרון בעימות עם דניאל בר נתן (רדאד ג'בארה)
שי אהרון בעימות עם דניאל בר נתן (רדאד ג'בארה)

הפועל ירושלים שלחה מכתב למנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, בו היא דורשת כי דניאל בר נתן לא ישפוט את המשחק בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים ואפילו לא את משחקי הפלייאוף התחתון. "אחרי מה שקרה אתמול בבית הדין והנזיפה הקשה שספג השופט מהדיין, בר נתן יחפש לדפוק אותנו בכל דרך, אסור לו לשפוט את משחקי הפלייאוף התחתון", אמר גורם בהפועל ירושלים.

במכתב שהגיש המנכ"ל אורי שרצקי נכתב: "כי שכבר פנינו אלייך בעניין התנהגותו של דניאל בר נתן בסיום המשחק של הפועל ירושלים נגד הפועל תל אביב, במכתבנו הלנו על כך שמר בר נתן התנהג באופן שאינו הולם שופט כדורגל בישראל ודרשנו לפסול אותו מלשפוט את הפועל ירושלים או יריבותיה לתחתית עד לסיום העונה. משיבוץ השופטים למחזור הקרוב למדנו כי מר בר נתן שובץ כשופט ראשי במשחק הפלייאוף התחתון בין הפועל חיפה ובית"ר ירושלים, משחק אשר משפיע באופן ישיר על הפועל ירושלים.

"בנסיבות העניין, איננו מקבלים את העובדה שמר בר נתן ישפוט את הפועל ירושלים או יריבותיה לתחתית. לא ייתכן כי מר בר נתן ישפוט משחק כלשהו לנוכח התנהגותו, צילומי מצלמות האבטחה לא מותירים כל מקום לספק כי מר בר נתן ניסה ליזום עימות עם מר אהרון. מדובר בהתנהגות שאינה מקובלת, ולא ייתכן כי איגוד השופטים ירשה לשופט שהתנהג כך, להמשיך לשפוט כרגיל, ללא כל ענישה. בוודאי כאשר האירוע נצפה על ידי ראש המערכת. כפי שאיגוד השופטים מצפה שמוסדות ההתאחדות לכדורגל יפעלו על מנת למגר התנהגות בלתי הולמת מצד שחקנים ובעלי תפקידים – גם איגוד השופטים צריך לעשות את חלקו".

בהפועל ירושלים עדיין לא נרגעו מהאירועים (רדאד ג'בארה)בהפועל ירושלים עדיין לא נרגעו מהאירועים (רדאד ג'בארה)

עוד נכתב: "לא ייתכן כי שופט אשר שוכח בתום לב דגלים יורחק מחמישה משחקים, אבל שופט אשר מתועד נוהג באופן לא הולם כלפי בעל תפקיד, לא יורחק ולו ממשחק אחד. זהו ליקוי מאורות. שנית, וחמור לא פחות – מהכרעת בית הדין המשמעתי בעניינו של מר שי אהרון עולה כי דו"ח השיפוט שכתב מר בר נתן הוא, במילים עדינות, מופרך. מר בר נתן כתב בדו"ח השופט כי 'נאלץ לעמוד ולהחזיק בידית הדלת כדי שמר אהרון לא ייכנס', בניסיון להציג כאילו הוא מתגונן מפני פריצה אלימה לחדר השופטים. על כך כתב הדיין: 'דומני כי תמונת המאבק שמתאר השופט בדו"ח הינה מוגזמת'.

"בדו"ח השופט כתב בר נתן כי 'אני מסיים כעת 29 שנות שיפוט ואינני זוכר מקרה בו חשתי מאוים ובסכנה של ממש מבעל תפקיד בכדורגל כפי שחשתי במקרה זה'. מדובר באמירה קשה ביותר. אלא שבית הדין המשמעתי הגיע למסקנה שכל בר-דעת היה מגיע אליה לאחר צפייה בצילומים: בר נתן לא חש מאוים מאהרון. להיפך, התנהגותו של מר בר נתן באירוע היא שהייתה אגרסיבית כלפי מר אהרון".

בהמשך הפנייה של הפועל ירושלים נכתב: "די שנצטט את דברי הדיין, אשר זיכה את מר אהרון מעבירת איום: 'סרטון האבטחה שהוצג ללא ספק מלמד כי השופט פעל לא כמי שחש מאוים מצד הנאשם. נהפוך הוא, השופט אינו מהסס לצאת מחדר ההלבשה, לפנות לעבר הנאשם וניכר בו כי לא ירא הוא מפניו'. הדברים מדברים בעד עצמם. מה בין זה ובין האירוע שתיאר מר בר נתן בדו"ח השופט. בר נתן גם השמיט מהדו"ח פרטים על ההתרחשויות שאירעו לאחר המשחק. ולא בכדי, היו אלו פרטים אשר עשויים להציג את מר בר נתן באור שלילי.

"כך, למשל, לא נכתב בדו"ח כי השופט יצא מיוזמתו מחדר ההלבשה לכיוונו של שי אהרון לאחר שהעימות המילולי הגיע לסיומו . לא נכתב בדו"ח כי השופט קרא לעבר מר אהרון כי הוא לא יראה כדורגל עד שנת 2030 בעקבות הדו"ח שייכתב עליו גם לא נכתב בדו"ח שנאלצת – ביחד עם סובבים נוספים – לרסן את בר נתן על מנת שלא יגיע לאהרון.

הבקשה תתקבל? (רדאד ג'בארה)הבקשה תתקבל? (רדאד ג'בארה)

"כאשר שופט כותב דו"ח כזה חסר, חד-צדדי ומופרך – הוא מנצל לרעה את כוחו ומעמדו, ואת העובדה כי מוסדות ההתאחדות לכדורגל נוהגים לתת אמון עיוור בגרסתו של השופט על פני גרסאות הנאשמים. מעבר לכך, לנוכח האמירות של בר נתן במהלך האירוע, עולה גם החשש כי הדו"ח נכתב במשוא פנים, רק במטרה לגרום להרחקה ממושכת ככל האפשר של אהרון".

לבסוף נכתב: "מובן מאליו כי בר נתן לא יכול לשפוט משחקים בפלייאוף התחתון אשר יכולים להשפיע על מעמדה של הפועל ירושלים. עולה חשש ממשי כי הדם הרע בין הצדדים יזלוג לתפקודו של השופט במשחקים של הפועל ירושלים ויריבותיה. ולכך נוסיף, שלהבנתנו, מר בר נתן אמור לסיים את קריירת השיפוט שלו בתום העונה, כך שלהחלטותיו במשחקים הקרבים לא תהיה השלכה ממשית על המשך קריירת השיפוט שלו. נסיבות אלו מובילות למסקנה כי ההחלטה לשבץ את מר נתן בכלל – ולמשחק פלייאוף תחתון בפרט – הוא תמוה ובלתי סביר".

המכתב ותוכנו יועבר על ידי טפר ליו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים כדי לקבל החלטה בנושא. כזכור, כל זה קורה לאחר שהמנהל המקצועי של הפועל ירושלים, שי אהרון, הורחק עד תום העונה עקב התפרצות לעבר דניאל בר נתן בגין העלבת שופט ואי ציות להוראות. בתגובה, בקבוצה האשימו אז ואמרו: "בר נתן יזם ניסיון להגיע פיזית לאהרון".

יוסי בניון לאחר המינוי לנבחרת
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */