יום שני, 20.05.2024 שעה 01:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3649-2833הפועל חדרה5
3539-4432בית"ר ירושלים6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • 3 - 1
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"מטומטם ולא מקצועי להחליף יו"ר באמצע העונה"

תירוש, יו"ר איגוד השופטים, לא דופקת חשבון בראיון פרידה: "בפוליטיקה יש יותר נחשים", "מנכ"לית מכבי פנתה כאילו מעסיקה אותי". וגם: הקושי עם טפר

|
רונית תירוש (נעם מורנו)
רונית תירוש (נעם מורנו)

רונית תירוש מסיימת היום (חמישי) את הקדנציה בת השלוש שנים כיושבת ראש איגוד השופטים. היו בתחילת הדרך כאלה שחשבו שיוכלו לנהל את תירוש, אך היא אחת שעומדת על העקרונות שלה ולכן גם היו לה בחלק גדול מהתקופה התנגשויות מול המנכ"ל יריב טפר. האחרון לא היה רגיל ליושבת ראש דומיננטית שרוצה להיות מעורבת בכול ולא מוכנה להיות חותמת גומי, כשאגב רק לקראת סוף הקדנציה השניים למדו להסתדר.

ייאמר לגבי תירוש, שהיא תמיד נתנה תשובות, לא הסתתרה, הייתה ישירה והעבירה את איגוד השופטים ליותר שקיפות, דבר שלא היה שם בעבר. תירוש לא מהססת ואומרת גם כעת שתפקיד היו”ר מיותר במבנה הנוכחי שלו וגם מעבירה ביקורת. למעשה אפשר להבין אותה ואפשר לומר שהיא צודקת על כך שכל פעם הקדנציה של יו”ר איגוד השופטים מסתיימת בשיא העונה. תירוש אומרת על כך: "זה דבר מטומטם, לא מקצועי, חסר חשיבה. דווקא במאני טיים אתה עוזב".

רונית, אם היית יודעת שזה מה שתעברי באיגוד השופטים לפני כניסתך לתפקיד, היית לוקחת אותו?
“כן, אבל הייתי מציבה תנאים”.

עשית טעות שלא הצבת תנאים?
”לא עשיתי טעות. תוך כדי תנועה מגלים את יכולת ההשפעה והביצוע. כשאני מדברת על ההשפעה, אני מדברת על המבנה שהוא לא נכון. שאומרים שאתה יו”ר של ארגון כלשהו, אז זה אומר שאתה בעל הבית. זה לא היה ככה”.

רונית תירוש (חגי מיכאלי)רונית תירוש (חגי מיכאלי)

אמרת שיו”ר האיגוד זה תפקיד מיותר בעבר. זה עדיין כך?
”הוא מיותר במבנה הקיים, זה טוב שהאיגוד הוא די עצמאי אבל הוא צריך להיות עצמאי באופן מוחלט. ההחלטות צריכות להיות אך ורק של האיגוד, כולל בתקציב. דברים כמו מערך השתלמויות, תמיכה מנטורית והצמדה של גורמים מקצועיים למען שדרוג, הכל דורש תקציבים. אישורים לכל הדברים הנ”ל התקבלו ממנכ”ל ההתאחדות ולא של האיגוד”.

כתבת חוברת סיכום לתקופה שלך בתפקיד? מה הכותרת שלה?
”כן. מעבר להקדמה שהיא נותנת נתונים מקדמיים להיקף הפעילות, יש בה את החזון והמטרות שהצבתי, יחד עם המימוש. לצד זה יש גם המלצות, שבין היתר זה שינוי המבנה, גם של הוועדה המקצועית וההנהלה. אני חופפת בימים אלה את המחליף שלי, גיורא ענבר. ככל שהוא יעמוד בנושא השקיפות הוא יצליח. אפילו באירוע הפרידה שעשו לי עם אורן חסון וההנהלה, עו"ד אבישי איפרגן אמר לי שהפעולות שנקטתי מאוד הקלו עליו בדיעבד, ואם הוא התכוון לפן המשפטי אז יכול להיות שזה מנע גם תביעות”.

אוראל גרינפלד ורונית תירוש (רדאד ג'בארה)אוראל גרינפלד ורונית תירוש (רדאד ג'בארה)

ישבת עם אורן חסון לישיבת סיכום? הוא שמע מה שיש לך לומר?
”שלחתי לו את הדוח והוא כתב לי שזה באמת כל מה שאמרתי לו במשך השנתיים האחרונות. הייתה לי שיחת סיכום איתו. הייתי מאוד עקבית בכל דבריי כמו נושא קידום הנשים, ההתאדות ונושא העתודה והצערת הסגל. מאוד אשמח אם גיורא ימשיך באותו כיוון”.

את וגיורא כבר נפגשתם?
”הוא התקשר אליי כדי לבטל פגישה שקבענו, אך טרם נפגשנו. הוא קרא את הדוח”.

איך את מסכמת את הקדנציה שלך?
”אני חושבת ששמתי את האיגוד במקום הנכון, גם מבחינת המאבק שלי על תדמית השופטים, גם על ביטחונם וגם על המאבק נגד האלימות. על כל סוגיה. אני חושבת שהצבתי את האיגוד במקום הנכון. מעבר למטרות שהשגתי אותן חלקית, אני חושבת ששמתי את האיגוד במקום שרתמתי אפילו את התקשורת לראות את השופטים במקום נכון וגם להגן עליהם. אני שומעת יותר ויותר שהפסיקו להתנפל על השופטים והתחילו להאשים את הקבוצות לפני השופטים. תתחילו לטפל בקבוצה, בשחקנים. תפסיקו להאשים בכל כישלון שלכם את השופטים. זה שיח שממש לא היה קודם לכן, הם אנשים אינטליגנטיים, באים ממקצועות מכובדים".

רונית תירוש (רדאד ג'בארה)רונית תירוש (רדאד ג'בארה)

במה נכשלת?
“היה כישלון מאוד צורם אצלי, אני לא רגילה לזה. אני לא יודעת אם המילה נכשלתי זאת המילה הנכונה, אבל הייתי עושה דברים אחרת בהתנהלות שלי הבין-אישית עם המנכ”ל. יש לזה המון השלכות כי אם היה יותר טוב, אז הדברים היו מתקדמים יותר מהר. לדוגמה אם אני רוצה תלבושת של נשים זה לא צריך לקחת לי שלוש שנים, זה לקח לי שלוש שנים".

רונית, למה טפר כל כך חזק באיגוד השופטים כאשר עובר את כל יושבי הראש?
”משוואה מאוד פשוטה, הבחור יושב 13 שנה בתפקיד ומתחלפים אצלו 4-3 יושבי ראש זמניים. יש כאלה שמשקיעים יותר וכאלה שמשקיעים פחות שעה בשבוע. כשנכנסתי לתפקיד הייתי עמוסה ולא כל כך רציתי את התפקיד. יריב אמר לי ‘אין בעיה זה שעה בשבוע תבואי ואני אעדכן אותך’. אני לא מסוגלת לבוא ולהתעדכן בדברים רק שעה בשבוע. העובדה של החילופים הללו, שהוא יציב אל מול אותם חילופים הופכת אותו לחזק. לא רק אותו אלא את כל מי שהיה בתפקיד".

יריב טפר (חגי מיכאלי)יריב טפר (חגי מיכאלי)

יו”ר צריך יותר משלוש שנים לקדנציה לדעתך?
”יושב ראש לא יכול להתחלף באמצע העונה. זה דבר מטומטם, לא נכון, לא מקצועי, חסר חשיבה. זה לא רק אני. בן ציון סלמן עזב במרץ, דווקא במאני טיים, בשיא. אתה עוזב ולא נמצא. טפר פתאום יגיד לאיתן (תבריזי, משבץ השופטים, ג.ל.), שים לב ‘לא כדאי לך לשבץ את זה כי הוא טעה עם ההוא, במשחק כזה או אחר’? איתן אפילו אמר לי שהוא יישאר איתי בקשר ויקשיב לעצות שלי. הכל רשום לי, כל טעות של כל שופט. למרות שאיתן גם רושם, אבל עובדה שהיה שומע לי להערות והיה משנה. החדש שיבוא במקומי רק ילמד את העסק, הוא לא יהיה מעורב עד הסוף. הסמכות הכי דומיננטית של יו”ר זה לאשר את השיבוצים, אז אם יש מישהו שחושב לשבץ באופן אוטומטי אפשר להוריד את זה מסמכויות היו”ר. אבל אם אתה רוצה לעשות כאן עבודה, צריך, ללמוד ולעשות מעקב".

העובדה שאת אישה גרמה לך ליותר קשיים?
”היחיד שהקשה עליי זה טפר. צריך לשאול אותו אם זה איפשהו בתת מודע שלו אולי, אני מקווה שלא. אין ספק שכולם הרימו גבה תחילה, גם השדרים. כמו אייל ברקוביץ’ לדוגמה שאמר לי בתחילה שזה כמו שהוא ילך להיות מנכ"ל משרד החינוך. מעניין אותי עכשיו לראות מה עושים לגיורא לגבי זה, אבל מהר מאוד ראו שאני עונה. כששאלו אותי בהתחלה אם אני יודעת את ההבדל בין פנדל לנבדל אמרתי לברקוביץ' אני לא מתכוונת לענות לך לשאלה המבישה הזאת. בתוך הארגון לא הרגשתי בעיה”.

רועי רינשרייבר וצוות השיפוט (רדאד ג'בארה)רועי רינשרייבר וצוות השיפוט (רדאד ג'בארה)

מה יותר קשה להיות פוליטיקאי או להיות באיגוד השופטים?
”להיות פוליטיקאי זה הרבה יותר מורכב, ישנם הרבה יותר גורמים מעורבים. אבל זה נורא אינטנסיבי. אם הייתי פחות מעורבת, זה היה הרבה יותר קל”.

איפה יש יותר נחשים?
”בפוליטיקה בפער. אין נחשים באיגוד באמת שלא, אבל יש אינטרסים”.

שרון תמם (שחר גרוס)שרון תמם (שחר גרוס)

כמה בעלי קבוצות הציקו לך?
”כלל לא. במקרה הכי גרוע מנכ”ל של קבוצה כתב איזה מכתב. אבל מה שהיה שונה או מקומם זו דרך ההתבטאות, חוץ משיחות טלפון. בכתב זה היה נורא, המקרה הכי ידוע זה היה עם מנכ”לית מכבי תל אביב. 'אני דורשת שתדווחי לי מה עשית, מה מתכוונת לעשות', היא פנתה אליי כאילו היא מעסיקה אותי. אני האחרונה שאפשר לומר שאני לא נותנת דין לציבור, השקיפות הייתה המטרה מספר אחת והיא חלחלה לאיגוד".

ענית למנכ”לית מכבי שרון תמם על אותו עניין?
”הגבתי כן וזה גם הגיע לתקשורת. לא אמרתי לתקשורת כלום, היא הוציאה את זה".

היא דיברה אתך באופן אישי?
לא דיברנו ברמה הבין-אישית”.

מי השופט הטוב ביותר בארץ לדעתך?
”כרגע רועי ריינשרייבר".

רועי ריינשרייבר (רדאד ג'בארה)רועי ריינשרייבר (רדאד ג'בארה)

ושופטי העתיד?
”שופטי העתיד הם יגאל פריד, דוד פוקסמן ושניר לוי”.

ישנם שופטים שצריך להיפרד מהם בסוף העונה?
”אני חושבת שזו ההחלטה של הוועדה המקצועית”.

עם אילו תחושות את יוצאת מאיגוד השופטים?
”שאני מאוד שמחה שהכרתי את הגוף הזה שבד”כ לא התייחסתי אליו, למרות שראיתי הרבה משחקים. היום אני מסתכלת על המשחקים אחרת דרך עיניי השופט. זה משהו הוא חדש לי, אני אוהבת להתחדש ולהרחיב אופקים. לכדורגל הישראלי יש שם לא טוב מבחינת תדמית, ופתאום אתה רואה שיש גוף בכל הארגון הגדול הזה שמאוד מאוד מכובד, אינטליגנטי וזה גורם לך להסתכל אחרת על הדברים. אני רק מצטערת על מערכת היחסים עם טפר, רק זה העכיר את מצב רוחי בגלל שאני מאוד מעורבת. אבל אם אני מסכמת בכלל - אני מסיימת בטעם טוב”.

גיורא ענבר (נעם מורנו, ההתאחדות לכדורגל)גיורא ענבר (נעם מורנו, ההתאחדות לכדורגל)

יכולה לתת טיפ למחליפך גיורא ענבר אחרי שלא נפגשתם?
”להיות קשוב ולהמשיך את הדוח עם הרבה מההמלצות שקיבל. בנוסף, הייתי ממליצה שישקול אותן בחיוב. כמו כן, להמשיך לשמור על השופטים כי מגיע להם והם מותקפים יותר ויותר לאחרונה, צריך להיות מאוד קשוב לציבור. לא להגיד מה הקהל מבין, מה הכתבים מבינים, לא להקל ראש בהם, להיות פתוח ושקוף. אני חושבת שהייתי מאוד זמינה לתקשורת, עליתי בלי הכנה מוקדמת לראיונות ותמיד הייתי אני. הייתי יכולה להגיד דברים לא נעימים לאוזן על האיגוד, אבל הכי טוב זה להיות מזוהה עם האיגוד - להיות פתוח, שקוף, לרחשי הלב מסביב”.

ברק בכר מדבר לקראת המשחק מול הפועל ת"א
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */