יום שישי, 03.05.2024 שעה 17:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מיגל ויטור המריא לפורטוגל בגלל סיבות אישיות

הבלם של הפועל באר שבע צפוי לחזור לקראת סוף השבוע. רוקאביצה בספק לנוף הגליל, זעם על ההתאחדות ששוקלת את העתקת חצי הגמר לחיפה. וגם: עתיד ברדה

|
מיגל ויטור (שחר גרוס)
מיגל ויטור (שחר גרוס)

בלם הפועל באר שבע, מיגל ויטור, המריא לפורטוגל אחרי הניצחון על הפועל חיפה בגלל סיבות אישיות. הבלם הפורטוגלי צפוי לחזור לקראת סוף השבוע.

בתוך כך, זעם בהפועל באר שבע בעקבות הנטייה ההתאחדות לכדורגל לשקול להעתיק את משחק חצי הגמר בין שתי החיפאיות לאצטדיון סמי עופר. מנכ"ל המועדון, גיא פרימור, יגיש מכתב להתאחדות לכדורגל בשל ההבנה שבהתאחדות לאשר את בקשת מכבי חיפה. "לא הגיוני שקובעים בתחילת העונה שחצאי הגמר יתקיימו בבלומפילד ואז פתאום מחליטים לשנות. בסוף שלוש קבוצות ישחקו בבית שלהן ורק אנחנו נשחק במשחק 'חוץ'", אמר גורם בבאר שבע.

במקביל לזעם, אחרי הניצחון 0:2 על מכבי פתח תקווה ברבע גמר הגביע, העידן החדש של המאמן, אליניב ברדה, בהפועל באר שבע, נמשך על הצד החיובי גם בליגה. האדומים שברו אמש (ראשון) בצורת של ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון עם 1:3 אטרקטיבי על הפועל חיפה וצימקו את הפער ממכבי חיפה לארבע נקודות בלבד. במחזור הסיום של העונה הסדירה, באר שבע תצא למשחק חוץ נגד האחרונה בטבלה, הפועל נוף הגליל והאקס האהוב ג'ון אוגו.

ברדה: אני מתרכז בכאן ועכשיו, השאר היסטוריה

"ניצחון שכולו שייך לאוהדים", אמרו במועדון, "הקהל נתן הצגה גדולה והזכיר את הימים היפים של טרנר, זה נותן לנו הרבה כוח. עשינו ניצחון חשוב אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות, היכולת גם הייתה טובה יותר. משהו בשטף היה טוב יותר, הגישה של השחקנים היא בדיוק מה שאנחנו רוצים לראות ובטוח שגם ביציעים. המטרה כרגע היא לא להסתכל רחוק מדי ולהמשיך את הדברים הטובים גם בשבוע הבא נגד נוף הגליל, בינתיים אל תספידו אותנו".

בבאר שבע יצאו בסיום המשחק באווירה שמחה, שלא זכורה הרבה זמן בבירת הנגב. ההופעה של ברדה על הקווים סחטה מחמאות מאנשי המועדון, שהתלהבו גם מהמערך החדש וגם מהחילופים, שכמו בגביע עשו את שלהם. המאמן הפתיע כשעלה במערך 4:1:2:1:2, שכלל את רועי גורדנה ואביב סולומון, במקום הפורטוגלים אנדרה מרטינש והלדר לופס. בכלל, נראה שברדה מנסה להביא רעיונות חדשים מבחינה מקצועית תוך כדי תנועה.

המאזן המושלם של ברדה עד כה לא גורם לאנשי המועדון להסתנוור, אבל כן לפנטז על כך שירצה להיות המאמן הקבוע גם בעונה הבאה. "אליניב מביא איתו הרבה אנרגיות, מנהיגות, הוא מכיר יותר מכולם את הצורך של הקהל והלוואי וזה יקרה", אמרו בבאר שבע. ברדה בעצמו הודה על הלבטים שלו כשמדובר במסיבת העיתונאים: "אני עדיין חוקר את זה".

אם הייתה הערכה שרן בן שמעון יהיה מאמן הקבוצה עוד העונה או בעונה הבאה, גורם בבאר שבע פסל את האפשרות. יותר מכך, אותו גורם טוען שמועמדותו של בן שמעון לאימון הקבוצה לעונה הבאה לא על הפרק ברגע זה, וכך גם לגבי כל מאמן ישראלי אחר. "אין חיפושים אחרי מאמן לעונה הבאה. אנחנו רוצים לתת לאליניב את כל הגב כדי להצליח במשימות שנותרו, כשהעונה תסתיים נראה מה יהיה".

מאור מליקסון ואליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)מאור מליקסון ואליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)

מבחינה מקצועית, בבאר שבע התלהבו מהיכולת של הקבוצה, שהצליחה לכבוש ולהגיע ללא מעט מצבים תוך כדי הצגת משחק שוטף. "זה היה אחד המשחקים המהנים שלנו העונה, רואים שמשהו באנרגיה השתנה, אבל המשכיות זה שם המשחק", אמרו שחקנים. ברדה שם מטרה לחניכיו לסיים את המשחק עם רשת נקייה, אבל למרות שלא עמדו בכך הוא עדיין היה מרוצה מהמשחק של שחקני ההגנה. חאתם עבד אלחמיד מזכיר נשכחות עם יכולת נהדרת גם בתור מגן ימני וגם כקשר.

איאד אבו עביד גם כן רשם יכולת טובה, כמו המגן השמאלי סולומון, שלקח את ההזדמנות שקיבל בשתי ידיים. עוד שחקן שברדה החזיר לעניינים הוא תומר יוספי, וזה השיב עם בישול נהדר לניקיטה רוקאביצה. בקבוצה החמיאו לדנילו אספרייה שרשם בישול ראשון העונה וגם לרותם חטואל, שעלה מהספסל אחרי שדווקא תורגל באימון המסכם. הקשר הצעיר מסכם חמישה ימים מוצלחים במיוחד, עם  שער שהעלה את הקבוצה שלו לרבע הגמר וגם שער ליגה ראשון העונה.

רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)

החזרה לחיים של באר שבע השפיעה לטובה גם על גורדנה, שרשם עוד הופעה טובה, וגם על דור מיכה, שנכנס כמחליף והראה עוד שיפור קטן ביכולת שלו. כמובן שהוא עדיין לא עומד בציפיות הגדולות ממנו, אבל אחת המטרות של ברדה היא להוציא ממנו את מה שלא יצא עד עכשיו.

מי שסחט את רוב השבחים הוא רוקאביצה. החלוץ האוסטרלי-אוקראיני-ישראלי, עובר תקופה לא פשוטה עקב פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה. לרוקאביצה ורעייתו יש בני משפחה וחברים שנמצאים במדינה והדאגה סוחטת ממנו הרבה אנרגיות נפשיות. "אנחנו מנסים לחזק את ניקי, זה לא פשוט שיש בני משפחה שחווים מקרוב את המלחמה באוקראינה, הלב איתו", אמרו חבריו לקבוצה.

רוקאביצה שם את הכול בצד, כבש צמד שערים, בדיוק כמו בפעם האחרונה בה כבש נגד בני סכנין בתחילת ינואר. לרוע מזלו, דקה לאחר השער השני החלוץ הרגיש כיווץ בשריר התאומים ונאלץ להתחלף. זה מעמיד אותו בספק גדול לנוף הגליל, כשהפציעה שלו מצטרפת לזו של איתי שכטר, שגם כן בספק למשחק. כל זאת כאשר שגיב יחזקאל שבר את עצם הבריח וייעדר לפחות חודשיים.

ניקיטה רוקאביצה חוגג (מרטין גוטדאמק)ניקיטה רוקאביצה חוגג (מרטין גוטדאמק)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */