יום שישי, 10.05.2024 שעה 21:16

שום: "המאמנים של היום רוצים רק לא להפסיד"

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE בעלי הפועל כפ"ס ציין: "חשוב שיהנו מכדורגל. מאמנים לא רוצים לנצח". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה וירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

בתוכנית הערב נתמקד בהכנות למשחק הגומלין של פלייאוף הקונפרנס ליג בין מכבי תל אביב לפ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי, שיפגוש לראשונה את הצהובים מאז עזב אותם לטובת ג’וואנגז’ו ר.פ. 

יצחק שום: “מעדיף לנצח 3:4 ולא 0:1”

בעלי הפועל כפר סבא התראיין בתוכנית הספורט של ישראל ושיתף את דעתו על המאמנים של הדור הנוכחי. כמו כן הוא התייחס לתחרות בליגה הלאומית ולאצטדיון החדש שהוקם בעיר.

מה שלומך?
”ערב טוב. הכל בסדר”.

איך הבריאות?
”תודה תודה. מתקדם טוב”.

אפשר לומר מברוק על האצטדיון החדש?
”אני מקווה. כל כך הרבה שנים חיכינו. מקווה שיהיה אצטדיון נורמלי. הרבה זמן מדברים על זה שיבנו אצטדיון אחר. חיכינו חיכינו וחיכינו. היום יוצאים לדרך”.

יצחק שום (רדאד ג'בארה)יצחק שום (רדאד ג'בארה)

מה שלום הפועל כפ”ס?
”פעם מנצחים 0:3, פעם מפסידים 3:0. תשמעו מה שחשבתי, בזמן נתון היינו מקום ראשון, חשבתי שיהיה הרבה יותר קל. בליגה כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. אין שום קבוצה פורצת דרך בליגה הלאומית, זה מטורף. אין הבדל בין מקום אחרון לראשון”.

אתה הולך למשחקים או רואה בטלוויזיה?
”לפעמים אני הולך. אני אוהב כדורגל. יש לנו מחלקת נוער, 1500 ילדים. לפעמים באים יותר צופים לילדים מאשר לבוגרים. יש לנו מתקנים טובים, חדשים, דשא סינטטי והכל. כיף לראות את המשחקים האלה של הילדים”.

מה יותר כיף? להיות בעלים או על הקווים?
”על הקווים יותר קל. שחקן הכי קל, המאמן משלם על הטעויות של השחקנים. הבעלים על הטעויות של כולם”.

יצחק שום (חגי מיכאלי)יצחק שום (חגי מיכאלי)

איך אתם מסתדרים כמשפחה עם ניהול המועדון?
”הבן שלי מנהל את זה וזה לא פשוט. גם בבוגרים האווירה שונה לגמרי משנים קודמות. אנחנו לא מיליונרים. יש לנו את התקציב השני בליגה הלאומית. אנחנו תמיד משקיעים ומנסים לעשות הכי טוב עם התקציב שלנו”.

עוד לא מצאת מאמן כמו יצחק שום?
”אני לא מחפש מאמן כמו יצחק שום. היום המאמנים הם לא כמו שהם היו פעם. המאמנים לא מביאים מעצמם כמעט כלום. מנסים לשחק… מקובעים. אף מאמן לא רוצה לנצח, כולם רוצים רק לא להפסיד. אם לא כולם אז לפחות 90%. כשאני יושב עם מאמנים לפני שאני מחתים אותם ומספר על פילוסופיית המשחק שלי, המאמנים אומרים שיש להם מה ללמוד ממני והכל. דקה אחרי שהם חתמו הם לא מדברים. אני מעדיף לנצח 3:4 ולא 0:1. בינתיים אני שמח מהמאמן הנוכחי. לא אכפת לי להפסיד, אבל חשוב לי שיהנו מהכדורגל. אף פעם לא אמרתי לשחקנים עלו והצליחו, אמרתי עלו ותהנו”.

יואב כץ: “אנחנו נעפיל לפלייאוף העליון”

בעלי הפועל חיפה התראיין בתוכנית הספורט של ישראל ושידר אופטימיות לקראת הדרבי החיפאי שיתקיים במחזור הקרוב. כמו כן הוא התערב עם אייל ברקוביץ’ והתייחס לסוגיית הכרטיסים למשחק המרתק.

שלום יואב, היכן אתה?
”שלום, ערב טוב. אני בוושינגטון כרגע”.

יואב כץ (עמית מצפה)יואב כץ (עמית מצפה)

אתה לא מגיע לישראל בכלל? אנחנו מתגעגעים
לצערי היה לי עניין רפואי שהתגברתי עליו. לא יכולתי לנסוע בחודשים האחרונים, אבל בחודש הבא אבוא. אני מקווה שלא תהיה פלישה של רוסיה לאוקראינה או בעיות קורונה שימנעו ממני”.

במחזור הקרוב יש דרבי חיפאי, מה יקרה לדעתך?
”בשש השנים האחרונות הפועל חיפה ניצחה את מכבי חיפה חמש פעמים. הם ניצחו רק ארבע פעמים”. 

ברקוביץ’: “יואב בוא נתערב, מי משלם למי כרטיס טיסה לוושינגטון. מוכן להתערב איתי? אם מכבי מנצחת אתה מזמין אותי לוושינגטון וממן לי מלון, אם הפועל אני מזמין לך טיסה לארץ ומלון.
”בסדר. אין בעיה. המלונות בארץ יקרים יותר. לפי ההיסטוריה, הסיכויים שלי יותר טובים”.

יואב כץ (עמרי שטיין)יואב כץ (עמרי שטיין)

כמה כרטיסים קיבלו אוהדי הפועל חיפה, כמה מכבי ומה אומר החוק?
”בסוגייה הזאת לא אוכל לעשות סדר. אם הייתם במונדיאל ובאולימפיאדות שני הקהלים יושבים ביחד. המטרה היא להפריד את הקהלים, אבל לא תמיד כל כך קל. כיוון שלא הצלחנו להפריד את הקהלים, אני רק מקווה שלא יהיו בעיות. אני מקווה שהקהל של הפועל יהיה יותר שמח, זה קהל סבלני. אני מקווה שיהיה משחק כמו באולימפיאדות”. 

האם זה המשחק הכי חשוב של הפועל חיפה?
”כן, זה המשחק הכי חשוב של הפועל חיפה. אם ננצח אותו נהיה בפלייאוף העליון. לדעתי מגיע לנו. השופטים עשו איתנו כמה טעויות. הם בני אדם וזה קורה. היה שופט שעשה מספר טעויות. היה תקופה שתורג’מן וממן לא שיחקו. אני מקווה שנחזור למה שהיינו בתחילת הליגה”.

אתה אופטימי?
“הפועל חיפה מנצחת ועולה לפלייאוף העליון. הטיסה שלי והשהות בארץ משולמים”.

ואם לא תנצחו?
”אני אוהב את המחשבה שלי ואני לא רוצה לחשוב על דברים אחרים”.

יעל שילוני: “יש דברים שאסור לעשות ובשביל זה יש בתי משפט”

עורכת הדין המייצגת את ארגון השחקנים התראיינה בתוכנית הספורט של ישראל ושיתפה על מצב המשכורות של שחקני בית”ר ירושלים מבחינה משפטית. כמו כן היא שיתפה שהם עדיין מנסים להגיע לפתרונות.

איך אפשר לקצץ באופן חד צדדי את המשכורת?
”אי אפשר. אין אפשרות משפטית לקחת לעובד חלק מהמשכורת. גם לפי התקנון של ההתאחדות אי אפשר לשנות את המשכורת באמצע העונה בלי הסכמה של שני הצדדים”.

אם אסור, למה זה קורה?
”יש דברים שאסור ובשביל זה יש בתי משפט והסתדרות. אני מסכימה איתך שהמטרה של חוגג היא למשוך זמן. אנחנו לא נמצאים בתיק משפטי רגיל. יש הליך שנקרא הליך קיבוצי, כמו שביתה בנמל. נהיה בבית הדין גם שבוע הבא, היינו היום. אם הוא יבזה צו שיפוטי יהיו לכך השלכות”. 

שחקני בית"ר ירושלים באימון (שחר גרוס)שחקני בית"ר ירושלים באימון (שחר גרוס)

מה ההליך הזריז ביותר?
”הדרך היעילה ביותר מבחינה משפטית היא לקבל צו שמונע ממנו להמשיך במועדון. שבוע הבא יש לנו דיון. בתיקים מהסוג הזאת יוצאת החלטה תוך שעות או יום”.

אם הייתה לך אפשרות לייעץ לשחקני בית”ר, היית מציעה להם לא לעלות למגרש?
”השחקנים רוצים בהצלחת הקבוצה. כשעובד שובת הוא לא זכאי למשכורת בזמן השביתה שלו. הם לא רוצים לשבש את המועדון. ההליך המשפטי לא שולל את זה, כשלא משלמים לשחקנים הם לא חייבים לעבוד. עובד שלא מקבל כסף לא צריך לעבוד. אנחנו מנסים לעשות את זה מהר ולסדר את העניינים. אם תהיה או לא מחאה, אני לא נכנסת לזה. לבוא או לא לבוא זאת מחאה. אנחנו מנסים את כל הדברים לפני שמפסיקים לשחק. אנחנו מנסים להגיע למשהו הגיוני. צירפנו היום את הבקרה התקציבית. אנחנו נקבל החלטה לפני מועד המשכורות הקרוב”.

אבי נמני: “הסגל של הפועל באר שבע לא מספיק טוב לאליפות”

כוכב העבר, שמשמש כיום כסוכן שחקנים, התראיין בתוכנית הספורט של ישראל ודיבר על רוני לוי והסגל של הפועל באר שבע. כמו כן הוא התייחס לעתידו של ערן זהבי ודיבר לקראת המפגש של מכבי תל אביב נגד הקבוצה ההולנדית.

אבי נמני (חגי מיכאלי)אבי נמני (חגי מיכאלי)

אהלן נמני, ראינו שישבת עם רוני לוי
“אכלתי עם הרבה אנשים, ביניהם גם רוני לוי”.

מה אתה חושב על התפקוד שלו בבאר שבע?
”באר שבע נמצאת במקום השני. זה לא התקציב הכי גבוה בישראל. עכשיו היא נמצאת בתמונת האליפות. הכל לא מספיק טוב מול מכבי חיפה. תזכרו, מכבי חיפה לקחה אליפות שנה שעברה והוסיפה שחקנים נהדרים. אני חושב שהפועל באר שבע עושה פלאים. נכון, היא צריכה לשחק יותר טוב. כולם צריכים לשאוף לאטרקטיביות, אבל זה עניין של סגל”.

רוני לוי (מרטין גוטדאמק)רוני לוי (מרטין גוטדאמק)

ומה אם האוהדים שצועקים בוז שבוע אחר שבוע?
”הכל זה עניין של ציפיות”.

אתה לא חושב שרוני לוי צריך איש יחסי ציבור שילמד אותו?
”אף אחד לא מושלם. אני לא סנגור של רוני לוי ואף אחד לא חלם שבאר שבע תהיה במקום השני בליגה. כל אחד רואה את זה מנקודות מבט שונות. אני חושב שמבחינת רמת ציפיות באר שבע עומדת בציפיות ואף מעבר”. 

לא מדברים על באר שבע, הוא צריך מישהו שיעזור לו בתקשורת, אתה לא חושב?
“אתם מתייחסים רק למה שנוח לך. אף אחד לא מושלם, לכל אחד יש יתרונות וחסרונות”.

למה שרוני לוי לא ייקח מישהו שילמד אותו?
“זאת לא בושה ללמוד, גם לא לרוני לוי. תמיד אפשר להתפתח וללמוד”.

רוני לוי (שחר גרוס)רוני לוי (שחר גרוס)

למה שערן לוי לא פשוט יחזור לישראל? למה כל ההצעות מחו”ל?
”אני יודע בוודאות שיש ביקוש לערן זהבי בארצות הברית. אני לא חושב שהוא מסתכל על הדברים בצורה הזאתי, אני חושב שהוא רוצה להתעסק בדברים יותר מאוחר. הוא כרגע בקבוצה תחת חוזה. אנחנו רק בפברואר, הדברים עוד יתפתחו. אני חושב ששחקן שיכול למשוך בחו”ל צריך לעשות את זה כמה שיותר. אני חושב שמכבי צריכה את ערן זהבי יותר ממה שערן זהבי צריך את מכבי תל אביב. מכבי תל אביב איבדה בשנה האחרונה שבעה שחקנים משמעותיים. פריצה נמצא בהשאלה. ערן זהבי יכול להגיע על תקן ישראלי, הוא מנהיג. עם כל הכבוד לפריצה ויובאנוביץ’, אני חושב שערן זהבי הוא שחקן יותר טוב מהם, אבל מכבי תל אביב צריכה רביעיית הגנה טובה יותר”.

ערן זהבי נוחת בישראל (איציק בלניצקי)ערן זהבי נוחת בישראל (איציק בלניצקי)

יש לרוני לוי סגל טוב?
יש לו סגל שיכול להביא אותו למעלה. אתם מכירים מאמן שלא רוצה להצליח. מה הוא בכוונה לא מצליח? הכל בעיניי המתבונן. מכבי חיפה לקחה אליפות בעונה שעברה, היא שמרה על כל הסגל והתחזקה בכשישה שחקנים משמעותיים. באר שבע כרגע לא קנתה שחקנים. החזון של באר שבע היה להיות בצמרת ובעונה הבאה להיאבק על האליפות”.

הפועל באר שבע עומדת בציפיות לדעתך?
”מבחינת המיקום היא בציפיות. מבחינת הכדורגל, היא יכולה להיות הרבה יותר אטרקטיבית. אתה הולך למקומות לא נכונים. ברגע שמציגים עובדות צריכים להציג אותם בצורה המדויקת. אני לא מתכחש למצב, הכל זה עניין של רמת ציפיות. לבאר שבע יש סגל בסדר גמור. אי אפשר בשנה להביא סגל ששווה אליפות. אתם מבקרים אותו מעט בקיצוניות. הכל זה בסוף רמת ציפיות”.

אוהדי הפועל באר שבע (מרטין גוטדאמק)אוהדי הפועל באר שבע (מרטין גוטדאמק)

למה אלונה לא מחתימה את רוני לוי לעוד עונה?
”זה צריך לשאול את אלונה. איזה זרים עושים את ההבדל חוץ מויטור? להתווכח מקצועית אפשר מהיום עד מחר”.

הסגל לא מספיק טוב לדעתך?
”הסגל הוא בסדר, אבל לא מספיק טוב לאליפות. זה עניין של תקציב. לבאר שבע אין את התקציב שיש למכבי חיפה ומכבי תל אביב. זה תהליך של בנייה לקראת אליפות. העונה הזאת היא עונת מקפצה לקראת עונת אליפות. אתם צריכים לבקר, זה התפקיד שלכם”.

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */