יום שלישי, 30.04.2024 שעה 15:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"יש סיכוי שזהבי יחזור למכבי, יש לו ביקוש גדול"

במכבי ת"א מבינים שתהיה להם תחרות על החלוץ: "אולי 30 אלף אוהדים ישכנעו אותו בחמישי". דאגה מהפציעות בהגנה, קרסטאיץ': "מעדיף להסתכן כמה שיותר"

|
שרן ייני וערן זהבי (רדאד ג'בארה)
שרן ייני וערן זהבי (רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב, לפחות לשעות הקרובות, יכולה להרגיש את עצמה חלק ממאבק הצמרת. אחרי שבועות ארוכים שהייתה בחוץ, ריצה של ארבעה ניצחונות רצופים הובילה את מלאדן קרסטאיץ’ וחניכיו למרחק של ארבע נקודות מהמקום השני וחמש מהמקום הראשון. מכבי חיפה תשחק בהמשך הערב (שני) מול הפועל תל אביב והצהובים, סביר להניח, לא יזילו דמעה אם היריבה העירונית שלהם תחזור מסמי עופר עם נקודה או יותר. בכל מקרה, אחרי ה-0:2 על הפועל חיפה אמש, זה ברור כי כל עוד הפער יישאר סביב האזורים האלה, יש מאבק אליפות משולש. עד שיוכח אחרת. 

לא רק החזרה לתמונה מעסיקה את מכבי ת”א. הצהובים כבר עובדים על הכנת העונה הבאה וכפי שכבר פורסם ב-ONE, מבינים כי יש צורך לשינויים גדולים ואף יודעים כי יבוצעו כאלה. יוריס ואן אובריים היה המהלך הראשון שנחשף, אך הרצון להחזיר את ערן זהבי הוא משהו שמן הסתם יעסיק לא מעט את המועדון בתקופה הקרובה. על פי גורמים בסביבת שני הצדדים, יש סיכוי שהשחקן יחזור למכבי ת”א בקיץ הקרוב ונעשים מהלכים כדי שזה יתרחש. “הסיכוי קיים, אבל לערן זהבי תמיד יש הרבה הצעות והביקוש עבורו הוא גדול. אולי 30 אלף אוהדים ביום חמישי יגרמו לו לרצות לחזור למכבי”, אמרו בעניין. 

הפעם האחרונה שזהבי שיחק מול הקהל הצהוב

יחד עם זאת, עם כל הכבוד לערן זהבי, לא הוא זה שיפתור את מה שהיה אמש בעייתי במשחק של הצהובים, שבמחצית הראשונה פשוט לא הסתדרו על הדשא עם המערך של מלאדן קרסטאיץ’. לא סתם המאמן הגיב עם חילוף כפול במחצית מסיבות מקצועית שהוביל להוצאתם של דן ביטון ומתן חוזז שאיבדו כדורים רבים, בעוד עידן נחמיאס הוחלף בעקבות פציעה במפשעה. להגנתם של חלק מהשחקנים, המערך שעלה מלכתחילה למשחק היה על גבול ההפקרות ורק כאשר קיבל איזונים, השחקנים הצליחו להציג את יכולתם הגבוהה ולהכריע.

בסופו של דבר, מתן בלטקסה שנכנס במקומו של נחמיאס הפצוע סחט פנדל וכבש את השני בעצמו, אך גם לטל בן חיים וברנדלי קוואס היה חלק גדול מאוד בניצחון הצהוב והחילופים, כמו גם המעבר למערך של 4:4:2 רגיל על פני 4:4:2 יהלום רחב איתו פתח קרסטאיץ’ במשחק, עשה את שלו. את המשחק סיימה הקבוצה ב-4:2:3:1 שהוציא את המיטב מכל חוליית הקישור ואולי פתח מחדש את הדלת למערך הזה מבחינת המאמן. מי שבלט מאוד בשינוי המערך הסופי היה אייל גולסה שנכנס והציג דקות טובות ואולי הרוויח לעצמו מקום בהרכב בחזרה. את זה נוכל לגלות בקרוב מאוד. אגב, יש לציין לטובה את עוזר המאמן סטפן ינקוביץ’, שהוא גם העוזר הצעיר מבין השניים, שכאשר השוויון של הפועל חיפה ריחף באוויר בדקה ה-60 הוא נזעק מהספסל ואמר לקרסטאיץ’ שחייבים להכניס את גולסה שבאותן הדקות התחמם.

מתן בלטקסה חוגג (רדאד ג'בארה)מתן בלטקסה חוגג (רדאד ג'בארה)

“החיים שלי מלאי סיכונים ואני מעדיף לקחת סיכונים ככל האפשר”, הסביר קרסטאיץ’ את הסיבה לכך שפתח במערך כל כך התקפי. “לא באנו לפה כאשר מכבי ת”א במקום הראשון. באנו כדי לעבוד וכדי לתת את המקסימום על מנת שמכבי תהיה טובה, אנחנו מסתכלים על עצמנו, על השחקנים, עליי ועל הצוות שלי, על איך אנחנו יכולים ביחד להשתפר ולהיות טובים יותר והזמן יגיד האם הצלחנו או לא”. 

בסופו של דבר, גם אם היא נעזרת במזל כמו ההחמצות של הפועל חיפה במחצית הראשונה או ההחמצה הגדולה של דן איינבינדר בדרבי רגע לפני ה-2:3, בשורה התחתונה מכבי ת”א חיברה ניצחון רביעי רצוף. כל הארבעה הושגו במחצית השנייה, בעקבות שינויים במערכים וגם דרך חילופים נכונים. קרסטאיץ’ מצליח להפגין גמישות והשחקנים מצליחים גם להגיב על המגרש. הנושא שעדיין לא פוצח על ידי הסרבי הוא כיצד לפתוח את המשחק במערך הנכון וגם לדעת לסיים אותו על פי הרעיון המקורי עם הופעה טובה ויציבה לאורך 90 הדקות. לזה נראה כי דרוש עוד זמן ואולי גם לשחקנים שונים. 

ז'וסוואה סה יורד מכר הדשא (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה סה יורד מכר הדשא (רדאד ג'בארה)

“כל משחק מביא איתו משהו חדש. כל השחקנים חשובים עבורי. יש שחקן שבכושר טוב היום, יש מישהו שיהיה בכושר טוב בעוד שבועיים, אין לי דרך לחזות את זה, הבעיה שלי תהיה כשכל ה-25 יהיו בכושר מעולה. יש לנו הרבה שחקנים בסגל, יש לנו שחקנים בעמדות זהות ואנחנו מנסים לבחור כל שחקן ברגע הנכון, ולי זה קשה מאוד להשאיר כל פעם שחקנים בחוץ. הכי חשוב עבורי שכולם יעבדו הכי קשה באימונים. ברור שיהיו רגעים שבהם שחקנים יהיו לא מרוצים כי הם לא משחקים, זה טבעי”, סיכם קרסטאיץ’. 

כעת מכבי ת”א תתמקד שוב במשחק מול פ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי שיגיעו ביתרון 0:1 לבלומפילד בשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. הדאגה אצל הצהובים היא מהפציעות, כאשר אמש שני הבלמים שפתחו את המשחק – עידן נחמיאס וז’וסוואה סה – יצאו בשל מתיחות. התקווה היא שאצל שניהם הפציעות קלות. לגבי אנריק סבוריט שחיובי לקורונה, על פי הנהלים הוא יכול לחזור להתאמן ביום רביעי, ישירות אל האימון המסכם, בהנחה וירגיש טוב. כנ”ל גם לגבי עדן שמיר.

טל בן חיים וסטיפה פריצה חוגגים (רדאד ג'בארה)טל בן חיים וסטיפה פריצה חוגגים (רדאד ג'בארה)

על הנייר, אם הם יעברו את הקורונה הנוכחית בלי תסמינים ויצליחו להתאמן כמו שצריך ברביעי, הם יוכלו להיות בסגל אך עוד מוקדם להעריך מה יקרה בפועל כי הקורונה משפיעה על כל אחד בצורה אחרת. מה שכן בטוח, כל השחקנים שעלו במחצית השנייה מול הפועל חיפה אל הדשא, הגדילו את הסיכוי שלהם לפתוח ביום חמישי. מי שבטוח יהיה שם הוא גבי קניקובסקי, שמתגלה כשחקן הרכש הטוב ביותר שהביא ברק יצחקי בקיץ האחרון. גם נגד הפועל חיפה הוא היה מעולה בכל עמדה בה שיחק. בכל הנוגע לבלטקסה, הוא ממתין מעט עם ההחלטה האם לחתום על חוזה חדש בהתאם להצעות שיגיעו מחו”ל, וייתכן כי מבחינת מכבי ת”א הדבר הנכון ביותר יהיה לנעול אותו בחוזה חדש שיגרום לו לוותר, לפחות לעת עתה, על החלום האירופי. 

אסור לפספס
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */