יום שבת, 04.05.2024 שעה 06:53
ליגה ספרדית 23-24
8422-7133ריאל מדריד1
7339-6833ברצלונה2
7140-6933ג'ירונה3
6439-6233אתלטיקו מדריד4
6133-5534אתלטיק בילבאו5
5135-4633ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4347-4134חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3741-3033לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3239-2733מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2646-2333קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • חטאפה
  • 2 - 0
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 04/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ריאל מדריד
  • שבת, 04/05, 17:15
  • קאדיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 04/05, 19:30
  • ברצלונה
  • מיורקה
  • שבת, 04/05, 22:00
  • אתלטיקו מדריד
  • אוססונה
  • ראשון, 05/05, 15:00
  • בטיס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 05/05, 17:15
  • ויאריאל
  • ולנסיה
  • ראשון, 05/05, 19:30
  • אלאבס
  • ראיו וייקאנו
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • אלמריה
  • סביליה
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • גרנאדה

עזב את בארסה והתרסק: החמדנות שעלתה ביוקר

ההנהלה הציגה את מוריבה כרודף בצע לפני שמכרה אותו ללייפציג. הוא נכשל בגרמניה, אך הושאל לוולנסיה. ב-17:15 יארח את האקסית (חי בערוץ ONE)

|
אילאיש מוריבה (האתר הרשמי של ברצלונה)
אילאיש מוריבה (האתר הרשמי של ברצלונה)

לו המשחק בין ולנסיה לברצלונה ביום ראשון היה מתקיים בקאמפ נואו, ייתכן והעטלפים היו נזהרים לא לשתף את אילאיש מוריבה בהרכב. קבלת הפנים שצפויה לו בבירת קטלוניה עלולה להיות עוינת באופן קיצוני, ולא בטוח כי הנער בן ה-19 מסוגל להתמודד איתה בשלב זה של חייו. הוא הפך לאויב הציבור מספר אחת של אוהדי בלאוגרנה, והסלידה ממנו לא יודעת גבול, גם אם לא בטוח שהאשמה מונחת בהכרח לפתחו.

המשחק בין ברצלונה לוולנסיה, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

הסכסוך הזה בין השחקן למועדון בקיץ שעבר היה מתוקשר מאוד וחרג מגבולות הטעם הטוב. זמן קצר קודם לכן, אילאיש עוד היה עילוי נערץ, בזכות הופעותיו הראשונות במדי ברצלונה שהצדיקו את הגדרתו כאחד הכישרונות המבטיחים ביותר שצמחו בלה מאסיה. הוא פרסם תמונות משותפות עם ליאו מסי ברשתות החברתיות, למד בשקיקה מהפרעוש על המגרש, ואף הבקיע את שערו הראשון בקבוצה הבוגרת ממסירה של הארגנטיני. כשחקן חסון ועוצמתי מאוד במרכז המגרש, הוא העניק מימד חדש למרכז המגרש של ברצלונה, הזכיר את יאיא טורה, ולא חשש לקחת את האחריות על כתפיו. בקלאסיקו מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, למשל, הוא הביא למפנה מהותי מאוד במומנטום כאשר נכנס כמחליף, היה השחקן המצטיין של בארסה, ואפילו כמעט כבש את שער השוויון.

ראשון 17:15 בארסה תפגוש את ולנסיה בחוץ

כן, היו ימים... המאמן רונאלד קומאן קידם מאוד את הקשר, סמך עליו, והצהיר: "בכל פעם שהוא על המגרש, אילאיש מוסיף משהו מיוחד". זה הרגיש כמו התחלה של קריירה נהדרת בקטלוניה, ולחברות הגדולה עם אנסו פאטי הייתה אמורה להיות משמעות, אבל אז הכל התפוצץ ברעש עצום. חוזהו של אילאיש, ובו סעיף שחרור של 100 מיליון יורו, היה אמור להסתיים בקיץ 2022, והמועדון החל ללחוץ על הכוכב הצעיר להאריך אותו. בתגובה, הציגו סוכניו של אילאיש דרישות כספיות גבוהות וניהלו משא ומתן נוקשה. הנהלת בארסה העדיפה להעביר את הקרב לזירה התקשורתית, הדליפה את הפרטים וציירה את השחקן כחמדן ורודף בצע. הציפיה הייתה כי הדבר יגרום לצד השני להתגמש, אך השיג בדיוק את ההפך, וכדור השלג רק הלך והתגלגל.

לא פעם ראשונה

האם אפשר להבין את מוריבה ומשפחתו? באופן עקרוני כן, במיוחד לנוכח העובדה כי זה כבר הצליח להם בעבר. בגיל 16 כבר היה מוריבה על המטוס בדרך לחתימה במנצ'סטר סיטי, אבל שינה את דעתו ברגע האחרון כאשר ברצלונה הסכימה להעניק לו שכר שיא לגילו, כחצי מיליון אירו לעונה. העניין שהביעו בו מועדונים אחרים רק גבר אחרי שהחל לשחק בקבוצה הבוגרת של בארסה, וסוכניו העריכו שניתן להשיג חוזה טוב עוד יותר. מימדי האסון הכלכלי של ברצלונה עוד לא היו ידועים להם, ומסי עדיין היה צפוי להישאר. וגם אם המצב הפיננסי היה קטסטרופלי, לא הבין מוריבה את הלחץ שהופעל עליו לחתום מיד על חוזה חדש תוך ויתור משמעותי בתנאיו. אחרי הכל, מבחינתו אפשר היה להמשיך לשחק עד תום החוזה, ולנהל משא ומתן מחודש ב-2022. "יש אלפי שמועות, אבל אף אחד לא יודע את האמת", כתב אילאיש באינסטגרם.

אילאש מוריבה (רויטרס)אילאש מוריבה (רויטרס)

ברצלונה ראתה את הכול אחרת, כמובן. עם כל הכבוד להופעות הטובות של אילאיש, הוא לא היה בראש סדר העדיפויות של ההנהלה, והמשבר הפיננסי לא איפשר לה לאבד אותו ללא תמורה. המועדון העדיף לצאת למלחמה של ממש נגד השחקן, וכאשר הקרב גלש לפסים אלימים ולא השיג את מטרתו, היעד שונה. כעת היה צריך להשחיר את תדמיתו של אילאיש עד כמה שניתן בעיני האוהדים, ואז למכור אותו במחיר גבוה. המהלך תרם למועדון מבחינת תזרים המזומנים, והצגתו של אילאיש כשכיר חרב שחושב רק על כסף גרמה לכך שהאוהדים ממש לא הצטערו על עזיבתו. הוא נזרק בבושת פנים, וקללות ליוו אותו.

לפחות הוא לא הלך לריאל מדריד, שגיששה בכיוונו – זכר לשלושער המדהים שהבקיע פעם אילאיש לרשתה בקלאסיקו הקטן של קבוצות עד גיל 18. מכל ההצעות, הייתה זו של לייפציג עדיפה מבחינת כל הצדדים. ברצלונה קיבלה 15 מיליון אירו, הקשר היה אמור לקבל קידום מהיר במועדון שאוהב ויודע לטפח צעירים. בונדסליגה התאימה לסגנון שלו כמו כפפה ליד, לפחות על הנייר. "אני מאושר להגיע לכאן", הצהיר הקשר. "הצלחנו להביא כשרון יוצא מהכלל, ואנחנו גאים כי אילאיש בחר בלייפציג על פני האופציות הרבות שהיו לו", התפייט המנהל הספורטיבי פלוריאן שולץ.

מוריבה מוצג בגרמניה (האתר הרשמי של לייפציג)מוריבה מוצג בגרמניה (האתר הרשמי של לייפציג)

פחות עבד בגרמניה

אוהדי ברצלונה איחלו לו להיכשל, ולשמחתם הרבה זה בדיוק מה שקרה. זה ממש לא היה אמור להיות כך לפי התוכניות המקוריות, אבל אילאיש שותף פעמיים בלבד בבונדסליגה בסיבוב הראשון, לשתי הופעות קצרצרות כמחליף. המאמן ג'סי מארש סבר כי אינו בשל להיות חלק מהרוטציה בבונדסליגה, והסביר: "הוא חייב להיות סבלני, ואי אפשר לקבל הכל מיידית בגיל 18. בסגל שלנו צריך להרוויח כל דקת משחק, וזה הדבר החשוב ביותר עבורו כרגע מבחינת מנטליות".

המסר היה ברור – השתן עלה לראשו של אילאיש, והוא ציפה כי יקבל הכל ללא מאמץ מיוחד כי הגיע על תקן כוכב גדול מברצלונה. ללייפציג היו כוונות חיוביות מאוד לגביו, ורד בול ממש לא נוטה לזרוק כספים סתם, אך יש לה גם מדיניות ברורה, וצריך לנצח בתחרות על המקום בהרכב. מוריבה לא עשה זאת, וגם כאשר פוטר מארש לאור התוצאות המאכזבות הן בבונדסליגה והן בליגת האלופות, מצבו של הכוכב הצעיר לא השתפר. נהפוך הוא – הבוס החדש דומניקו טדסקו סבר כי אינו רלוונטי בשלב זה, ובגרמניה נפוצו הדיווחים לפיהם המועדון קרוב לוותר עליו כליל.

החזרה לספרד

האיתותים האלה לא היו מדויקים, אבל השאלה הייתה הפתרון האידיאלי עבור כולם לנוכח המצב המורכב. המעבר לוולנסיה סוכם לפני אליפות אפריקה, והוכרז רשמית אחרי שגינאה הודחה בשלב הבתים. אילאיש שב למדינה שלו ולליגה המוכרת, והעטלפים מקווים כי יסייע להם להתגבר על עזיבתו של דניאל ואס הדני לאתלטיקו מדריד. לנוכח הפציעות, נזרק מוריבה מיד להרכב, הפגין יכולת טובה בתיקו מאופס מול ריאל סוסיאדד בבכורה, הצטיין במחצית השנייה מול בילבאו בגביע, והותיר רושם חיובי למדי גם בהפסד לאלאבס.

הבחירה בוולנסיה מדגישה כי אילאיש ממש לא מתכוון לזרוק את הקריירה לפח ולא מפחד מאתגרים. המאמן חוסה בורדלאס דורש השקעה אינסופית באימונים ומשמעת ברזל טקטית – יש שיגידו כי הוא קפדן ומשוגע יותר אפילו מדייגו סימאונה. הוא לא יתן לאילאיש לשחק רק כי הוא בוגר לה מאסיה עם פוטנציאל, והקשר יהיה על המגרש רק אם יהיה ראוי לכך. הוא בהחלט מסוגל להוכיח זאת, ויש לו צ'אנס אמיתי לשחק באופן קבוע על בסיס שבועי עד מאי, כדי לחזור ללייפציג עם רזומה טוב ועשיר יותר. הוא אף משחק בתפקיד קצת נסוג יותר בהשוואה לברצלונה, וזה עשוי להקנות לו יכולות טקטיות מגוונות יותר.

3 המשחקים הראשונים מותירים מקום לאופטימיות, והמפגש מול האקסית המיתולוגית יעלה את המוטיבציה עוד יותר. בקאמפ נואו הוא היה שומע הרבה יותר מדי קריאות בוז, אך למזלו מתקיים המשחק הזה במסטאייה, והקהל יפגין אהבה ותמיכה. מול חבריו לשעבר, כל העיניים יופנו לאילאיש, והוא יהיה נחוש להראות להנהלת ברצלונה שהיחס כלפיו לא היה הוגן, ולהשתיק את המבקרים בקטלוניה. האם זה אפשרי? לא נשאר לנו זמן רב להמתין לתשובה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */