יום ראשון, 12.05.2024 שעה 04:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

משחק שמשנה סטטוס: הדרבי האדיר של דן ביטון

קשר מכבי נצץ ב-2:3 על הפועל, בישל שניים והיה מעורב בשער הניצחון, אך מעל הכל הרוויח את הקרדיט בענק. על ההברקה של קרסטאיץ' והבעיה שהוא לא פתר

|
דן ביטון חוגג עם קניקובסקי (רדאד ג'בארה)
דן ביטון חוגג עם קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

מסורת. על זה חשבו אמש (שבת) כל 27,200 הצופים שהגיעו לאצטדיון בלומפילד בדקה ה-93. בצד האדום חששו שהיא תכיש אותם בישבן פעם נוספת, בצד הצהוב כבר פנטזו על חגיגות הניצחון. בסוף, אפשר לעשות הרבה דברים, אפשר לשנות סגלים בקיץ, להחליף מאמנים תוך כדי העונה, אבל כל מי שמכיר וחי את עולם הדרבי יודע שברוב המקרים, מי שבאה במומנטום הטוב יותר, מסורתית, גם תנצח. אמש זה היה שוב התור של מכבי ת”א לקחת דרבי עמוק בתוך תוספת הזמן, ואיזה דרבי זה היה. 

בניגוד גמור לאירועים המכוערים והדוחים שקדמו למשחק, שהלוואי ויבוא בית המשפט בישראל וימצה את הדין עם מי שצריך פעם אחת ולתמיד, על כר הדשא בבלומפילד הייתה חגיגה. כל השבוע האחרון היה שיח על מהו המשחק הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי. הדרבי התל אביבי הוא המשחק הגדול ביותר, כן, גם בגלל המסורת הארוכה מאוד שהוא מביא עימו, לא כזו שהחלה ב-1983. 

אפשר להסתכל על המשחק הזה גם דרך אנקדוטה לדרבי 2:3 של 2014. באותו משחק טל בן חיים נכנס למשחק בדקה ה-87, הצהובים הפכו וניצחו בתוספת הזמן עם אותו שלושער של ערן זהבי. הפעם, טב”ח נכנס באותה הדקה במצב של 2:2, גם הדרבי הזה נגמר ב-2:3 לצהובים. אבל זה נחמד בשביל הפיקנטריה. על כר הדשא היה מפגש משובח בין שתי קבוצות שבניגוד לדרבי הקודם של העונה, הפעם שתיהן באו כדי לנצח. התוצאה הייתה נהדרת ומהנה, ערב משובח של כדורגל מתובל בהכל. שערים גדולים, אמוציות וכמובן דרמה אדירה. 

קרסטאיץ' וביטון לאחר הניצחון בדרבי

שוב היה זה ג’ורג’ה יובאנוביץ’ שהעניק לצהובים שלוש נקודות. הוא ניצח את קריית שמונה כמחליף בשבוע שעבר, הוא עשה את זה גם מול הפועל ת”א. אבל עם כל הכבוד לחלוץ הסרבי שפורע שטרות באופן מיידי, זה היה המשחק של מי שעד כה התקשה לפרוע שטרות – דן ביטון.

שחקן שמביא דרבי מקבל סטטוס אחר בקריירה ואמש זה היה הרגע של הקשר בן ה-26 לשנות את גורלו כשחקן מכבי ת”א. אחרי משחקים טובים מול אשדוד וקריית שמונה שהסתיימו עם בישול אחד פה ובישול אחד פה, אמש הוא הבריק על הדשא. זו גם הברקה של המאמן, שתפר מערך שמתאים בדיוק לו ולגבי קניקובסקי, שניים מהשחקנים המוכשרים ביותר בסגל, אך המערך הזה גם יושב היטב על סטיפה פריצה וממש החזיר אותו לחיים. קרסטאיץ’ מוכיח שהוא לא פחדן, הוא מאמן שבא לשחק כדורגל התקפי ורוצה חלק קדמי תוסס. לביטון יש חלק מרכזי בכך.

הגול הראשון היה אחרי מהלך אישי מבריק, הגול השני הגיע עם עקב גאוני. סטיפה פריצה וגבי קניקובסקי רק היו צריכים להגיד תודה ולשלוח את הכדורים לרשת אבל גם בשער הניצחון יש לו חלק. הוא זה ששולח את הכדור המסוכן אל הרחבה ממרכז המגרש, אדי גוטליב סייע עם נגיחה לאחור בניסיון להקדים את שרן ייני לכדור ומי שאמר תודה על המתנה היה יובאנוביץ’. החגיגות היו גדולות בשריקת הסיום, אך כשכולם התפזרו, הקהל קרא אליו בחזרה שחקן אחד – הוא קרא לדן ביטון. גם במכבי ת”א מקווים כי היום, הבוקר, עם סטטוס חדש שדבק בו, קשר הרכש ימשיך ויתפוצץ כמו שהם מאמינים שהוא יכול עם כמות הכישרון האדירה שטמונה בו. עד שלושת המשחקים האחרונים לדן ביטון היו העונה 11 ניסיונות למסירות מפתח, בשלושת המשחקים מאז המעבר ליהלום יש לו עוד 11 כאלה. זה הסתיים עם 4 בישולים מתוך ה-7 שיש לו העונה בכל המסגרות. 

יובאנוביץ' או זהבי: הדרבי הטריף את הרשת

ולצד כל המחמאות שבטח ישפכו במועדון עליו ועל יובאנוביץ’ וגם על פריצה ואף על קניקובסקי, שמלבד השער שלו היה בכל מקום על המגרש ומילא בצורה מרשימה את תפקידו במערך היהלום כקשר מספר 8, הבעיה הגדולה של קרסטאיץ’ נותרה ההתאמות בתוך מערך היהלום מבחינה הגנתית ובכלל, קו ההגנה שלו שממשיך להיות קטסטרופלי. עידן נחמיאס בטח עזב את בלומפילד אמש כשהוא כואב מאוד את הופעתו, אנריק סבוריט היה במשחק רע וגם אופיר דוידאזדה כבר ידע ימים טובים יותר העונה.

המאמן הסרבי אולי מצא פתרונות לחלק הקדמי, אבל את ההגנה לא הצליח לתקן. הגיע הזמן לנסות שחקנים אחרים, כמו ז’וסוואה סה שכלל לא התלבש אמש ואולי גם שרן ייני ובהמשך שחר פיבן כאשר יחלים מפציעתו. הופעה הגנתית כזו נגד פ.ס.וו ביום חמישי בקונפרנס ליג עלולה להסתיים בתבוסה. 

ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם טל בן חיים (רדאד ג'בארה)ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג עם טל בן חיים (רדאד ג'בארה)

כמו כן, בהתייחס לדרבי, צריך לציין את אירועי ה-VAR במשחק. בזמן שיגאל פריד ניהל את המשחק על הדשא בצורה טובה מאוד, ה-VAR שוב סיפק אירועים מעוררי מחלוקת בלשון המעטה. תחילה, אין שום זווית שמראה באופן חד משמעי האם הכדור של אושר דוידה עובר או לא עובר את הקו בגול הראשון ולכן פה אפשר להגיד שאין ל-VAR מה לעשות, אלא לקוון עצמו שלא ברור איך פספס אירוע כזה מול עיניו. 

אבל, בגול של אושר דוידה (2:2) הראש של השחקן הנוגח (שלומי אזולאי) נמצא בעמדת נבדל באופן די ברור. הקוון על הדשא קיבל את ההחלטה הנכונה, אך זיו אדלר והצוות שלו ב-VAR אישרו שער לא חוקי ולא ממש ברור איך. אפילו בקווים שהם בעצמם מתחו, רואים את הראש מעבר לקו הכחול. על כל אלה, הם גם פספסו אדום ברור של עידן ורד על אנריק סבוריט. פה כן אפשר לציין שפריד היה קרוב לאירוע ואולי היה צריך לקבל החלטה כזו בעצמו. 

שחקני מכבי ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)

ולסיכום, אי אפשר היה להתעלם מכך שגם אמש אייל גולסה לא נספר על ידי קרסטאיץ’. במצב הדברים הנוכחי, קשה מאוד לראות איך גולסה ימשיך במכבי ת”א, בטח אם קרסטאיץ’ יהיה המאמן, שכן תחתיו הוא נדחק באופן מובהק להיות עוד שחקן סגל. גולסה כידוע מסיים חוזה בתום העונה. לצהובים ישנה אופציה על שירותיו, אך כפי שהדברים עומדים בימים האלה, במועדון צריכים לקבל החלטה מה הם עושים בעניין שכן גולסה הוא לא עוד שחקן בסגל הצהוב ובטח שלא עוד שחקן בכדורגל הישראלי. 

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */