יום שבת, 27.07.2024 שעה 04:36

ההתעמלות האמנותית משנה את שיטת העבודה

איילת זוסמן הודיעה על כך למאמנות ולהנהלת איגוד ההתעמלות: "לא נסתפק בלינוי אשרם אחת, רוצה עוד מתעמלות כמוה". הדרך לסגל הנבחרת והשינוי בשיפוט

|
לינוי אשרם ואיילת זוסמן (איציק בלניצקי)
לינוי אשרם ואיילת זוסמן (איציק בלניצקי)

ההתעמלות האמנותית בדרך לשנות את שיטת העבודה, כך הכריזה היום (שני) המאמנת הראשית של הענף, איילת זוסמן, במטרה להוביל להישגים נוספים בזירה העולמית - כל זאת, לאחר שהנהלת איגוד ההתעמלות קבעה כי היא תהיה זו שתוביל את הענף מבחינת מקצועית עד לאולימפיאדת לוס אנג'לס 2028.

לפי שיטת העבודה החדשה של הענף, התחרויות הרשמיות של איגוד התעמלות - גביע האיגוד ואליפות ישראל - ישמשו בתור תחרויות הערכה ומיון עבור כל המתעמלות בישראל ולא כתחרויות קריטריון כפי שהיה עד עכשיו. המתעמלות שיופיעו בהן יוזמנו לסגלים של הנבחרות, על בסיס שקלול של תוצאות התחרות וההתרשמות האישית של זוסמן. ההחלטות יתקבלו ביחס למטרות השנתיות והמטרות ארוכות הטווח של הענף.

כל מתעמלת אמנותית שתיכנס לסגלים של הנבחרות, תעבוד בהתאם לתוכנית העבודה ותחרויות המבחן התקופתיות שייקבעו על ידי איילת זוסמן. בהתאם לתפקוד והיכולת שתציג במסגרת הפעילות בסגל הלאומי, היא תישלח בהמשך לתחרויות הכנה או תחרויות מטרה. כלומר, בעצם ההחלטה הזאת, האיגוד מצהיר כי הסמכות המקצועית העליונה בענף היא איילת זוסמן, המאמנת והכוראוגרפית המוערכת והמנוסה שהובילה את לינוי אשרם למדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו 2020.

איילת זוסמן (איציק בלניצקי)איילת זוסמן (איציק בלניצקי)

מאמנת העל של נבחרות ישראל, איילת זוסמן, אמרה בשיחה עם מאמנות האגודות היום: "השינוי הזה יביא שיטת עבודה אחרת מכל מה שחווינו עד היום, הרי שעד עכשיו התחרויות של האיגוד כמו אליפות ישראל וגביע האיגוד קבעו קריטריון עבור כל אחת מהאגודות - ומעכשיו הן לא יתנו קריטריון לאליפות אירופה או לחלוקה לסגלים, אלא הן יהיו תחרויות להתרשמות. בעקבות זאת, יהיו מיונים למתעמלות ויהיו גם מבחנים תקופתיים. יש חמישה משטחים באוהל במכון וינגייט ואחת לתקופה נערוך אימונים משותפים ומחנות אימונים עם המאמנות והאגודות, כדי לממש את הפוטנציאל של כל המתעמלות שיש באגודות וגם כדי שנוכל לזהות מתעמלות איכותיות ולהביא אותן להישגים".

זוסמן הוסיפה: "אני רוצה לראות מגוון רחב של מתעמלות. יהיה לי קל יותר להתרשם מהמתעמלות כשאני אראה אותן פיזית מול העיניים, וכך נוכל לשפר את רמת התרגילים של המתעמלות המוכשרות כדי שתבוא לידי ביטוי בהתאם למגוון היכולות שלה. אם מישהי תביא הישג באליפות ישראל כמובן שלא נוכל להתעלם מזה, אבל אם יש ילדה שהגיעה למקום ה-20 בגביע האיגוד אבל בכל זאת נראה שיש בה פוטנציאל, אז מן הראוי שהיא גם תיכנס לסגלים שלנו כדי שנוכל לעזור לה להתפתח ולא נפספס אותה. המטרה היא לתת הזדמנות לכל המתעמלות מכל האגודות בישראל להגיע לנבחרת".

לינוי אשרם ואיילת זוסמן (איציק בלניצקי)לינוי אשרם ואיילת זוסמן (איציק בלניצקי)

באיגוד הודיעו כי נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית תתאמן באוהל במכון וינגייט, תחת הפיקוח של איילת זוסמן, ולא כפי שהיה קודם לכן. בכך למעשה, כל הסגלים האולימפיים יתאמנו במקום אחד. "המטרה שלנו היא לשמור את כולן באותה מסגרת ובאווירה של תחרותיות", הסבירה זוסמן. "נעבוד מתוך ראייה רוחבית לשבע שנים. לא נסתפק בלינוי אשרם אחת, אני רוצה עוד כמוה ושיהיו לנו את המתעמלות הכי טובות שיש".

במקביל, איגוד ההתעמלות מתכוון להגדיל את מערך השיפוט בארץ, עם השתלמויות ותדרוכים לשופטות ולמאמנות בענף. ל-ONE נודע כי לראשונה הוחלט על כך שהשופטות שעובדות בצוות האימון של הנבחרת לא יוכלו לשפוט בגביע האיגוד ובמקומן יגיעו שופטות זרות מחו"ל.

לינוי אשרם (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)לינוי אשרם (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)

באיגוד הבהירו כי רק צוות האימון מהנבחרות לא יוכל לשפוט בגביע האיגוד. אלא שגורמים בענף הישראלי ביקרו את ההחלטה ואמרו על כך: "מדובר בשופטות ומאמנות מדרגות השיפוט הגבוהות ביותר וזה הזוי שהחליטו שדווקא הן לא ישפטו בגביע האיגוד. הן לא בעלות עניין, בניגוד לשופטות שבאות מהאגודות ששולחות את המתעמלות להתחרות. אם זו תחרות שלא באמת קובעת מי תקבל קריטריון, אז מה ההיגיון ששופטות בכירות מדרגת ברווה 2 ומעלה לא ישפטו? זה עלול דווקא להוריד את רמת השיפוט, במיוחד אחרי שנכנסה חוקה חדשה".

מפלצת בגיל 40! זלאטן עובד על שרירי בטן
אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */