יום ראשון, 19.05.2024 שעה 01:11

מחר: אולימפיאדת החורף יוצאת לדרך בבייג'ינג

שישה נציגים ישראלים יתחרו בסין, ראש המשלחת יניב אשכנזי מציאותי: "הסיכוי למדליה נמוך". וגם: הבדיקות, ההפקה והאם בכל זאת ניתן לחלום על הישג?

|
הסינים בדרך להדלקת הלפיד (רויטרס)
הסינים בדרך להדלקת הלפיד (רויטרס)

אולימפיאדת החורף 2022 אמנם יצאה לדרכה כבר אתמול עם תחרויות הקרלינג הראשונות, אבל מחר (שישי) היא תיפתח בבייג'ינג באופן רשמי, עם טקס הפתיחה שיתקיים תחת מגבלות מגפת הקורונה. לא פחות מ-2,892 ספורטאים ישתתפו באירוע הספורט היוקרתי שיימשך 17 ימים וישראל תהיה אחת מ-91 המשלחות שיקחו בו חלק, עם שישה ספורטאים שישתתפו בתחרויות ההחלקה האמנותית על הקרח, החלקה מהירה על מסלול קצר וסקי אלפיני.

במשחקי החורף ישנם 15 מקצועות אולימפיים בשבעה ענפי חורף, ובמשך 17 ימי התחרות בסין יהיו 109 אירועי מדליות. בייג'ינג היא העיר הראשונה בה התקיימו גם משחקי הקיץ וגם משחקי החורף האולימפיים, ואגב, זו הפעם השלישית ברציפות שאירוע הדגל של הספורט האולימפי מתקיים באסיה, כולל פיונגצ'אנג 2018, טוקיו 2020 ובייג'ינג 2022.

בסין נמצאים כעת הספורטאים הישראלים שיתחרו באולימפיאדת החורף: בהחלקה אומנותית על הקרח ייצגו את ישראל אלכסיי ביצ'נקו שישתתף בתחרות האישית, וכן יבגני קרסנופולסקי והיילי קופס שיתחרו כזוג. בסקי אלפיני יתחרו האחים ברנבש סוזולוס ונועה סוזולוס. בהחלקה מהירה על מסלול קצר יופיע ולדיסלב ביקנוב.

אלכסיי ביצ'נקו (רויטרס)אלכסיי ביצ'נקו (רויטרס)

הם מלווים על ידי יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד וראש המשלחת יניב אשכנזי, בעוד שמנכ"ל הארגון גילי לוסטיג מתאושש ממחלת הקורונה ולכן נשאר בארץ. בדומה למשחקים האולימפיים שהתנהלו בקיץ האחרון בטוקיו, גם בסין כמובן מקפידים על תנאי הריחוק החברתי בגלל המגפה שפרצה בסין.

יניב אשכנזי סיפר ל-ONE על ההיערכות לאולימפיאדת החורף בסין: "יש שני כפרים אולימפיים והכל מתנהל בבועה. בהשוואה למה שהיה בטוקיו, פה הכל מרגיש מהודק יותר. הסינים לתחושתי נמצאים לכאורה בחרדה מהווירוס, הם מאוד קשוחים בנוגע להתנהלות של כל המשתתפים. הכל סובב סביב הקורונה, אם זה מסכות ובדיקות בכל יום, אבל האמת שאחרי שנתיים במגפה זה כבר מרגיש לנו די טבעי. התרגלנו וכמובן שאף אחד לא רוצה להידבק. יש פה כבר מעל 140 נדבקים שזה לא מעט. מבחינת הסינים, זו בעיה. אני מקווה שנעבור את זה בשלום והספורטאים יבואו לידי ביטוי ויהיו במיטבם".

נועה סוזולוס (רויטרס)נועה סוזולוס (רויטרס)

איך המתקנים שהעמידו הסינים?
"הכפרים של הספורטאים מאוד יפים והמתקנים מדהימים בבייג'ינג. בקטע הזה, אין להם שני. האוכל בסיסי והדירות ברמה גבוהה, אבל אין ספק שהם מנוסים בהפקת אירועי ספורט".

מהן המטרות של המשלחת הישראלית באולימפיאדת החורף הקרובה?
"ברמה המקצועית, לביקנוב יש שני מקצים שהוא חזק בהם והוא נראה טוב מאי פעם. בפיונגצ'אנג הוא פסל פעמיים מהלחץ, אבל הפעם הוא נראה יותר רגוע ובטוח בעצמו, כך שאנחנו מקווים שבמקצים ל-1,000 מטר ול-1,500 מטר הוא יסיים בטופ 10 וזה יהיה יפה".

ולדיסלב ביקנוב (רויטרס)ולדיסלב ביקנוב (רויטרס)

מה לגבי גולשי הסקי?
"ברנבש מסוגל במקצועות המהירים לסיים בטופ 20. אם זה יקרה, זה יהיה הישג יפה למדינה כמו ישראל שהיא לא מדינת סקי. אם נועה תהיה בטופ 30 זה גם יהיה יפה. בדרך כלל לצעירים קשה להתחרות בסקי ולצאת עם הישג גדול, אבל היא מוכשרת מאוד והיא חיית תחרויות".

ויש סיכוי להישג משמעותי בהחלקה אומנותית?
"הציפייה מביצ'נקו היא להיכנס לטופ 24 ואז הכניסה לטופ 20 תהיה ריאלית מאוד".

יבגני קרסנופולסקי (אחמד מוררה)יבגני קרסנופולסקי (אחמד מוררה)

זאת אומרת, מי שמצפה למדליה ישראלית באולימפיאדת החורף, אפשר לומר לו שזה לא יקרה?
"הספורטאים שלנו מעולים בכל קנה מידה, אבל הסיכוי למדליה ישראלית הוא נמוך. יש כאן מדינות עם חורף ושלג שהן אימפריות במקצועות הללו, כמו קנדה, אוסטריה, רוסיה וארצות הברית. אם אני חושב על תרחיש אופטימי, אז ביקנוב אולי יוכל למצוא את עצמו בקרב על מדליה, אבל זה באמת יהיה תרחיש אופטימי מאוד. מבחינתנו, טופ 10 זה יהיה מעולה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */