יום ראשון, 12.05.2024 שעה 09:13

דיין: אוחנה עובר ימים קשים, כל האש מופנת אליו

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם שחקן העבר על המצב בבית"ר: "אלי וחוגג לא מדברים, ניתקו קשר". משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית הספורט של ישראל, נדבר על מצבה המסובך של בית”ר ירושלים ועל ההודעה לפיה נמצא פתרון לבעיה הכספית אליה נקלע המועדון, וניגע במשחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורגל שיוצאים הערב לדרכם.

דיברנו עם שחקן העבר של בית”ר ירושלים, מישל דיין, על מצבה הקשה של הקבוצה ועל הסיטואציה הקשה שנוצרה בין אלי אוחנה למשה חוגג.

מישל דיין (שי לוי)מישל דיין (שי לוי)

ערב טוב מישל דיין:
”ערב טוב”.

מדוע משה חוגג רוצה לפטר את אלי אוחנה?
“כל פתרון שחיפשו להניע את בית”ר בתקופה האחרונה לא היו לרוחו של אלי אוחנה. אלי טביב בכלל היה בירושלים באיזה ביקור ולא הגיע לדבר על לקחת את המועדון. אם ההתנהלות של אוחנה לא מוצאת חן בעיניו של חוגג אז שיפטר אותו. אלי לא מוצא חן בעיניו, הוא לא טוב לו אז שיפטר אותו. עצם הפגישה לא הייתה כדי לפטר אותו. אין ביניהם קשר, חוגג לא מדבר איתו. נתנו לאוחנה 100% סמכויות לפטר שחקנים, אך לא לנהל את המצב. אוחנה מנסה לגייס את הכסף להלוואה הקודמת, זו הייתה יוזמה שלו”.

משה חוגג ואלי אוחנה (רדאד ג'בארה)משה חוגג ואלי אוחנה (רדאד ג'בארה)

למה לא שומעים את אוחנה מדבר?
”על מה הוא צריך לדבר? מה הוא יכול לעשות עם חוגג, הוא בעל הבית. אוחנה נאמן לבית”ר ירושלים. הוא עובר ימים לא פשוטים. אלי לא אחד שמדבר, הוא שומר את הדברים בבטן. אני יודע שהוא מנסה ועושה מאמצים למען הקבוצה. אני מדבר איתו ופוגש אותו, הוא עובר ימים קשים, כל האש מופנת אליו. כשהייתי בהפועל ירושלים השקעתי את נשמתי ונשארתי בלי כלום. על החיבור הרגשי מול המועדון הוא משלם עכשיו. חלק מהפיצוץ הוא שביקשו ממנו לשחרר שלושה שחקנים נוספים והוא לא מוכן לכך. בגלל זה חוגג רוצה לפטר אותו. אוחנה לא ירד לקווים”. 

משה חוגג ואלי אוחנה (אורן בן חקון)משה חוגג ואלי אוחנה (אורן בן חקון)

שוחחנו עם יו”ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, על מגוון נושאים ביניהם מצבה המסובך של בית”ר ירושלים, מחירי הכרטיסים, התלונות על המזנונים באצטדיונים, השופטים, הבקרה התקציבית, האלימות הגואה במגרשים וכו’.

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

ערב טוב ארז כלפון:
”ערב טוב”.

למה לא שומעים את דעתך על בית”ר ירושלים?
”קודם כל, לא כל דבר שנעשה מאחורי הקלעים צריך לתת לו ביטוי בתקשורת. מה שקרה עם בית”ר לצער כולנו, זה שהבעלים נעצר, דבר שלא קורה במהלך העונה בכדורגל הישראלי וכתוצאה מכך הבלגן במועדון. יש דברים שמנוהלים דרך הבקרה התקציבית, ואני מקווה שלפי ההודעה של המועדון - היציבות תשמר עד לסיום העונה ובסיום העונה כל מי שצריך לעשות חשבון יעשה. בסופו של דבר, אף אחד לא צפה את המקרה של בית”ר עם הבעלים. הכי חשוב לנו שהיא תסיים את הליגה בצורה טובה ולדעתי זה מה שיקרה”. 

רצינו שתהייה מנהלת בגלל שקיפות, אבל איפה השקיפות שלכם?
”בבקרה יש תקנון וחוק חיסיון. אנחנו לא רוכבים על נושא החיסיון. אין שום דבר שקשור למנהלת שאנחנו מסתירים. אנחנו מדברים על בית”ר, אבל תסתכלו על כל הליגה. בסופו של דבר 30 קבוצות נתנו ערבויות לבקרה, חלק מהבעלים שמים ערבויות אישיות והם רוצים לשמור על חיסיון וזה בסדר”.

כלפון הוסיף: “בלי להיכנס יותר מדי לנושאים, קרה כאן מקרה חריג שבעלים נעצר על ידי המשטרה. זה נכון שהוא הלך לפני כן לפירוק, אבל בסופו של דבר מה שקרה זה בגלל המעצר. אנחנו עושים דברים בשיתוף פעולה עם הבקרה. אני מעריך שיש לבית”ר ירושלים אפשרות לסיים את העונה. יש סדר בכדורגל הישראלי. מבלי להיכנס למה שיש בתוך הבקרה התקציבית, אני מתחייב שבית”ר תסיים את העונה”.

שחקני בית"ר ירושלים, "אני מתחייב שהקבוצה תסיים את העונה" (עמרי שטיין)שחקני בית"ר ירושלים, "אני מתחייב שהקבוצה תסיים את העונה" (עמרי שטיין)

מה עשיתם בשנתיים האחרונות?
“קודם כל, בדקנו מה שקרה במזנונים באצטדיון המושבה, הוצאנו מכתב חריף לראש עיריית פתח תקווה. קיבלנו מכתב שהנושא מטופל והוא באמת טופל. לא יהיו שם יותר מקרים כאלה ואם יקרה לא ישחקו שם יותר. אלימות? הוצאתי מכתב חריף לקבוצות לפני שבועיים, הקבוצות צריכות להתנהג כמו שצריך. מאמן או שחקן שיתנהג לא כראוי ייענש. רפואה וקורצקי קיבלו קנס של 5,000 ש”ח. טיפלנו בכך באופן מידי”.

כלפון המשיך: “את המכתב ששלחנו לראש עיריית פתח תקווה שלחנו גם למשרד הבריאות. טיפלנו באופן מידי במה שהיה בפתח תקווה. ביקשנו שיבדקו באופן גורף את כל המזנונים. אנחנו מתכוונים להלחם באלימות בכל הכוח. אני מקווה שעד אמצע החודש תהיה טיוטה ראשונית של החוק והוא יעברו בכנסת”.

כלפון הוסיף: “אנחנו נדרוש קנסות מנהלתיים במגרשים. אני מעריך שעד תחילת שנה הבאה זה כבר יקרה. אנחנו מקווים שיתנו לנו להרחיק אוהדים מתפרעים לפחות חצי שנה ושלשוטרים תהיה האפשרות לכך, זה החוק שאנו מנסים להעביר. זה חמור מאוד שיש בעיות כאלה במזנונים. אני לא אוכל במגרשים, אבל זה לא עניין אישי שלי. יש לנו משקיף, הוא ממלא דו”ח על הכל. אני תמיד מזמין לפנות אלינו אם יש דברים מסוימים. אותם בעלי מזנונים יכולים להיכנס לכלא. משרד הבריאות עושה בדיקות, ביקשנו מהם”.  

אצטדיון המושבה, "אם לא יטפלו במזנונים, לא ישחקו שם יותר" (שחר גרוס)אצטדיון המושבה, "אם לא יטפלו במזנונים, לא ישחקו שם יותר" (שחר גרוס)

יש הרגשה שהמנהלת עובדת חצי קלאץ’.
“אני לא מסכים. אני מכבד כל ביקורת שיש, זה בסדר גמור. צוות המנהלת עובד ימים כלילות לשפר את חוויית הצפייה, זה תפקידנו. אני הולך למשחקים, אבל פחות בתקופת הקורונה. לפני שבועיים הלכתי למשחק. מה שחשוב שהמשחקים בליגה הישראלית מסתיימים. גם משטרת ישראל מבחינת הצוותים והתיאום, בטח בתקופה כזאת של אלימות קשה, הצליחה למגר בצורה טובה את האלימות. בחודש האחרון לא היו אבוקות, היעד הוא לתפוס את אותם פורעים”.

כלפון המשיך: “המשטרה מפעילה כל מיני תוכנות. אנחנו מקווים שהם יקבלו סיוע חיצוני ואני מקווה שנעמוד במשימה ונראה שיפור. אני מקווה שעם תחילת העונה הבאה החקיקה תעבור ויהיו לשוטרים כלים. רשת מאחורי השערים? האפשרות נבדקת. אנחנו צריכים לקבל אישורים ממשרד הכלכלה במקרה של מצב חירום. אנחנו לא בוחלים באמצעים כדי לתפוס את הפורעים. משרד הבריאות יודע שהוא צריך לעשות ביקורות, נחדד את נושא המזנונים. 

האבוקות ביציעי בית"ר (רדאד ג'בארה)האבוקות ביציעי בית"ר (רדאד ג'בארה)

מה הציון שלך לעצמך לשלוש השנים שאתה בתפקיד בנושאי האלימות?
”אני חושב שהאלימות ירדה מאז שהגעתי. לפעמים אין מספיק כוחות של שוטרים. התקציב שמשרד האוצר נתן לנו הוא 20 מיליון ש”ח. אני חושב שיש שיפור בנושא האלימות. אחרי שהחקיקה תעבור נראה ירידה דרסטית”.

מה אתם עושים עם מחירי הכרטיסים?
“אנחנו מנועים לדעת בגלל הגבלות של ההגבלים העסקיים, אסור לנו להתערב. בסופו של דבר, היו מקרים שהאוהדים אמרו שהם לא מגיעים וזה חזר לסכום הקודם, כמו שיש מחאת צרכנים על הכל, בסוף האוהדים. אם הם חושבים שזה יקר, שלא יקנו כרטיס. לצערי הרב בנושא הזה לא נותנים לנו לדבר”.

מה אתה חושב על השופטים?
“אני לא נותן ציונים לאף אחד”.

אוהדי מכבי ת"א, "אם האוהדים לא מרוצים ממחירי הכרטיסים, שלא יקנו" (ראובן שוורץ)אוהדי מכבי ת"א, "אם האוהדים לא מרוצים ממחירי הכרטיסים, שלא יקנו" (ראובן שוורץ)

מה עם הבקרה התקציבית?
“הבקרה עובדת בכפוף להתאחדות לכדורגל. הבקרה זה גוף חיצוני שאמור לנהל את הנושאים הכספיים ולא אמור להיות כפוף לאף אחד. בכוונה הפרידו אותה מהקבוצות כדי שלא יופעלו עליה לחצים תמידיים מהן. אנחנו מדברים על בעיה עם קבוצה אחת. יש לבקרה רואי חשבון חיצוניים, הם צריכים לבדוק הכל. לפעמים יש תקלות, רואים מה לא בסדר ומתקנים את הטעויות. אני בטוח שאם בית”ר לא תסיים את העונה, כל מי שצריך לתת את הדין ייתן”.

חוגג קורס, בית”ר קורסת, פתאום צצה הלוואה. מאיפה זה הגיע?
“כייוון שהם הוציאו את ההודעה רק עכשיו, זה עוד טרי ואנחנו עוד צריכים לבדוק את זה. יש סעיף בבקרה שהוא מאוד קיצוני (לגבי חוגג) שיכול לקחת את הקבוצה מבעל הקבוצה מבלי שהוא רוצה. זה מעולם לא קרה וזה מקרה חריג מאוד. זה התקנון, יכול להיות שצריך לעשות שינויים בתקנון כדי להימנע מעוד דברים כאלה. אי אפשר לעשות סלקציה בין בעלי מועדונים. אם תבקש 100% ערבויות לבקרה התקציבית, אף אחד לא יצליח לעמוד בזה. אם זה יקרה, יהיו אולי שבע קבוצות בשתי הליגות הראשונות. אם תבקש, הרבה מאוד קבוצות לא יוכלו להתקיים”. 

משה חוגג משוחרר למעצר בית, "מקרה חריג שבעלים נעצר באמצא העונה" (איציק בלניצקי)משה חוגג משוחרר למעצר בית, "מקרה חריג שבעלים נעצר באמצא העונה" (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */