יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:08

סעדון וברדיצ'בסקי אלופי ישראל בכסאות גלגלים

שני גמרים בקטגוריות שונות נערכו במרכז הטניס ברמה"ש: סעדון גבר על חיות 1:6 ו-1:6, ברדיצ’בסקי ניצח בתום מותחן. יו"ר הוועד, ברינבאום, היה נרגש

|
יוסי סעדון (קרן איזיקסון)
יוסי סעדון (קרן איזיקסון)

הבוקר (שישי) הגיעה לסיומה אליפות ישראל בטניס כסאות גלגלים כאשר שני גמרים נערכו במרכז הטניס שברמת השרון. הגמרים התנהלו בשתי קטגוריות: האחת בדרגת נכות נמוכה, והשנייה בדרגת נכות קשה המכונה – קוואד.

אלוף ישראל בקטגוריית הקוואד הוא יוסי סעדון. נכה צהל שייצג את ישראל גם באולימפיאדת טוקיו האחרונה, ומדורג בין 20 הטניסאים הטובים בעולם בכסאות גלגלים לקטגוריה שלו. סעדון התמודד מול עילי חיות, מתמודד יחסית חדש שהחל לשחק טניס לראשונה רק לפני חצי שנה, וגבר עליו בתוצאה 1:6 ו-1:6. חיות הגיע לגמר מלווה בתמיכה גדולה מאוד, אך בסופו של דבר, סעדון המנוסה לא התקשה מולו. עילי הראה במהלך הגמר יכולות מרשימות ועכשיו עיניו נשואות למטרה הבאה – לייצג את ישראל באולימפיאדה הקרובה.

בגמר השני שנערך היום, אדם ברדיצ’בסקי זכה בפעם השביעית בקריירה שלו בתואר אלוף ישראל. אדם, שייצג את ישראל באולימפיאדות של טוקיו וריו, ניצח את השחקן הצעיר והמבטיח של ישראל, סרגיי ליסוב בן ה-17. ליסוב, שעלה לארץ מרוסיה בשנים האחרונות, שם היה אלוף הנוער, הפתיע את ברדיצ’בסקי והציג יכולת טובה מאוד שהביאה למשחק צמוד. לאחר שכל אחד מהמתמודדים לקח מערכה אחת בתוצאה של 6:4 ו-4:6, המשחק הגיעו לשובר שוויון ומאותו רגע, הניסיון של ברדיצ’בסקי בא לידי ביטוי. אדם ניצח את שובר השוויון בתוצאה 3:10 והפך לאלוף ישראל פעם נוספת.

עילי חיות ושחקניה הצעירים של הפועל כפ"ס (דוברות הפועל כפ"ס)עילי חיות ושחקניה הצעירים של הפועל כפ"ס (דוברות הפועל כפ"ס)

ברדיצ’בסקי הנרגש עם מילות הסיכום שלו מהניצחון: “אני מאושר מהניצחון, אין ספק שכל פעם לזכות מחדש זו גאווה וכל אליפות היא חשובה כל שנה מחדש. זה לחץ נוסף מעבר לרגיל כי השנה היה קצת שונה עם סרגיי שהוא באמת העתיד שלנו בתחום. אני מאמין שאני והוא יכולים להגיע להישגים יחד עם גיא ששון וזה משהו מיוחד. את סרגיי אני מכיר כבר הרבה זמן והוא באמת כשרון יוצא מן הכלל. הוא לא יקח לי את האליפות  בקלות אבל אני חושב שיהיו לנו עוד הרבה קרבות בהמשך. הייתי לחוץ במשחק כי ידעתי עד כמה הוא טוב, ולא שיחקתי נגדו הרבה, אבל לאט לאט נכנסתי לעניינים ואני גאה בעצמי על כך. אני חושב כרגע על הזמן הקרוב ועל לעלות בדירוג, בטוח שאני אהיה באולימפיאדה הבאה אבל רוצה להגיע לשם בצורה הטובה ביותר, להשתפר ולהגיע למקום 10-15 בעולם ומשם נראה מה יהיה״.

אלי בירנבאום, יושב ראש הוועד הפראלימפי, נכח באליפות ובסופה אמר: “אנחנו מרגישים שהטניס הפראלימפי מתקדם מאוד ושלקראת פאריס תהיה נבחרת כפולה בגודלה שתביא תוצאות. נבחרתי כיושב ראש חדש אז חובת ההוכחה עליי, ואני מאמין שנבוא לצרפת טובים יותר. אני חושב שעילי תקווה מאוד גדולה, צריך קצת דרך וסבלנות כי ספורט זה לא דבר שקורה ברגע וצריך עבודה אבל הוא מבטיח מאוד. לגבי סרגיי אני בהלם, הוא פשוט מכונה והוא שיחק מדהים פה”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */