יום שבת, 18.05.2024 שעה 12:47
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

יאניס: זה יום רע למועדון, מתנצל בפני האוהדים

מאמן מכבי ת"א לאחר ה-83:82 הדרמטי להפועל בדרבי התל אביבי: "בלחץ אתה לא קולע". בלייזר: "צריך שינוי", פרנקו: "ביום נתון יכולים לנצח כל קבוצה"

|
יאניס ספרפולוס מאוכזב (איציק בלניצקי)
יאניס ספרפולוס מאוכזב (איציק בלניצקי)

המשבר רק הולך ומתעצם: אם היה נראה שמכבי תל אביב מציגה יכולת חלשה ביורוליג אך יכולה להתנחם בזירה המקומית, הערב (ראשון) גם זה הפך ללא מדויק כשהצהובים נכנעו 83:82 להפועל בסיומו של דרבי תל אביבי דרמטי ומותח במיוחד במסגרת המחזור ה-11 בליגת ווינר סל. מנגד, עם הניצחון המתוק האדומים הבטיחו גם מקום ברבע גמר גביע המדינה.

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס שיתף לאחר ההפסד: “זה יום רע למועדון שלנו, רצינו מאוד לנצח ולשמח את האוהדים שלנו, לרוע המזל זה לא קרה, אני רוצה להתנצל בפני האוהדים על ההפסד הזה. דברים קטנים הכריעו את המשחק הזה, הם קלעו רק 14 נקודות ברבע השלישי ורצינו להמשיך ככה. לא המשכנו ככה ברבע הרביעי, הם קלעו זריקות קשות, וכשאתה נותן ליריבה לקלוע 83 נקודות בבית ומחטיא זריקות פנויות ומסיים עם 23 אחוזים מחוץ לקשת, אתה מפסיד את המשחק”.

״יום רע למועדון, מתנצל בפני האוהדים״

עוד הוסיף המאמן היווני: “אנחנו מנסים לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים, אני והצוות שלי, כדי להוציא את הקבוצה מהסיטואציה הרעה הזאת, אני לא רוצה לדבר על תירוצים כמו ההכנה לעונה שלא עשינו וזה שאנחנו לא בכושר טוב של משחק. אנחנו מנסים לעשות הכי טוב כדי לצאת מהמצב הזה. אנחנו לא משחקים טוב, והכדור חם מדי לכל השחקנים שלנו. הלחץ הוא גדול, ובלחץ הזה אתה לא קולע סלים קלים, מאבד 21 כדורים, זה המציאות שלנו מצד אחד אבל אי אפשר לאבד כל כך הרבה כדורים בבית, או בחוץ. זה מראה על כמה הלחץ שלנו גדול”. 

על הצורך בחיזוק אמר יאניס: “אנחנו רוצים להוסיף שחקנים, השוק קשה מדי וסגור בגלל המצב ב-NBA והקורונה שם שנותנים חוזים זמניים לשחקנים מה-’G legue’. אין הרבה שחקנים חופשיים, זה קשה למצוא שחקן טוב כדי להביא/ לא רוצים להביא שחקנים רק כדי להביא אותם, אבל אנחנו בשוק”.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

על היכולת של ג’יימס נאנלי אמר מאמן מכבי: “ג'יימס הוא סקורר טוב מאוד ואני סומך עליו, למרות שהוא לא שיחק טוב היום. הוא יכול להופיע ברגעים קשים. הוא מנוסה, הוא שחקן שיכול לתת פתרונות לקבוצה. הוא לא היה ביום קליעה טוב, הוא החטיא זריקות פנויות. מצד שני לא רצינו ללכת עם סנטר אחד והבאנו שני סנטרים, ג’יילן (ריינולדס) בכושר משחק טוב, וגם ז’יז'יץ’, ולא רציתי שאחד מהם יהיה בחוץ”.

עוז בלייזר סיפר לאחר ההפסד הכואב: “יכולים להאשים רק את עצמנו. היה לנו הפרש דו ספרתי והתחלנו לעשות שטויות, לאבד את הכדור, לא לשחק נכון. הם קלעו כמה סלים קשים, זה רק עלינו ואנחנו צריכים להמשיך הלאה. זה הפסד כואב מאוד שלא היה צריך לקרות אבל זה המצב עכשיו”.

על ההתקפה האחרונה בה התקשו לקלוע אמר בלייזר: “היו לנו כמה זריקות לשלוש ולא קלענו. אני לא חושב שאפשר לבקש משהו יותר טוב מזריקה מהפינה הפנויה של סקוטי. לא נכנס, היה לנו יום לא טוב היום וזה הסיפור. אין יותר מדי מה להגיד, לכולנו ההפסד הזה מאוד כואב. נצטרך להמשיך, לעשות איזשהו שינוי ולחזור לנצח כי אנחנו צריכים להיראות יותר טוב למרות שהעונה עוד ארוכה”.

שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)

עוד אמר בלייזר: “אנחנו פשוט מגיעים לדקות אחרונות ועושים הרבה מאוד טעויות, כולנו. אנחנו מגיעים לזריקות פנויות ומחטיאים, לא עושים את העצירה שצריך ואני מאמין שאנחנו צריכים ניצחון כדי להניע את העסק מחדש כקבוצה. יש עוד עונה ארוכה, סיימנו עכשיו סיבוב ראשון בליגה וביורוליג ואני מקווה שנתחיל את הסיבוב השני בצורה טובה בשני המפעלים”. 

מאמן הפועל תל אביב, דני פרנקו אמר בסיום: “קודם כל היה משחק מדהים. למי שישב בבית וגם לאוהדים שהיו כאן הייתה אווירה מדהימה. לקבל את אווירת היורוליג שמכבי תמיד מארגנת לנו כשאנחנו באים לפה זה אף פעם לא קל. היו המון ריצות לשתי הקבוצות, בחצי השני לא מצאנו את הקצב שלנו. משהו היה איטי מדי, קצת בלבול, הביצוע בהתקפה לא היה מספיק טוב. מכבי פתחו יתרון מסוים אבל ידענו שאם טיפה יותר חדות היינו יכולים לקחת את המשחק. בר טימור היה פצוע ושיחק על רגל וחצי, הצלחנו לסחוט את הלימון עד השנייה האחרונה ואיכשהו לא לחטוף שלשה בפוזשן האחרון”.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

עוד הוסיף מאמן האדומים: “אנחנו תקופה כבר בקו של עלייה מסוימת. התחלנו את העונה פחות טוב מסיבות שתלויות בנו או לא תלויות בנו. אנחנו במגמת שיפור, צריכים לשמור על עקביות ממשחק למשחק. באנו לפה היום למשחק שלא היינו פייבוריטים, אבל באנו מאוד ממוקדים, ידענו שיהיה היכל מלא, ויהיה משחק יורוליג לכל דבר, אנחנו יריבה שמכבי לוקחת ברצינות, יש כאן הרבה יוקרה. שמח שידענו להגיב בהתאם, לא שיחקנו עד היום נגד רמת האיכות של מכבי תל אביב. למרות שמכבי הצליחו להשתלט על המשחק ברבע השלישי, ידענו לא להוריד את הראש, זה היה עניין של שתי התקפות, אם זה היה הולך ל-14-15 או להישאר ביחד, ולנסות לעשות מהלכים קטנים ששומרים אותנו בטווח של להישאר במגרש. צריך לתת קרדיט לשחקנים שנשארו על המגרש וידעו להכיל את הדקות הלא טובות עם פעולות חכמות והביאו אותנו למצב שיכולנו לנצח”.

על היכולת של קבוצתו אמר פרנקו: “הייתי בהפועל תל אביב מספיק שנים ועברתי לא מעט. אני לוקח בפרופורציות הרבה דברים. הטרום עונה שלנו יכול היה להיראות יותר טוב, הגענו עם הרבה שחקנים שלא סיימו את העונה הקודמת במצב גופני לא טוב, זה פגע בנו. בשלב מסוים כל אחד מרים את הקצב שלו, כשג’יימס (יאנג) משחק לרמת הכישרון שלו אז אנחנו יכולים לנצח את המשחק הזה. זה לא גורע מהמאמץ של כל שחקן אחר. באנו היום ועשינו הכנה יוצאת מן הכלל לקראת המשחק הזה, חששתי שהשחקנים יהיו מבולבלים מחלק מהדברים שניסינו לעשות, לשמחתי השחקנים הגיבו מעולה. מפה לשם הקרדיט הוא שלהם, של העוזרים שלי, של הצוות הרפואי שהכשיר את כולם למשחק הזה”.

דני פרנקו (איציק בלניצקי)דני פרנקו (איציק בלניצקי)

המאמן הנרגש המשיך: “ידענו שיש לנו פוטנציאל לקבוצה מעניינת, שילוב בין שחקנים מנוסים לצעירים. לסיים את השבוע הזה ככה. להיכנס לרבע גמר הגביע, הפועל תל אביב הרוויחה פה היום, הכדורסל הישראלי יקבל צבע מהפועל תל אביב בגביע. ביום נתון יכולים לנצח כל קבוצה. ג’ייקובן בראון הוא כמו השיר של משינה – ‘המופע של שיא הרגש’, הוא שחקן מרגש. התברכתי, לא הכרתי אותו לפני זה, כל הסיפורים ששמעתי לפני זה, הרבה מעשיות. שמח שנפלה בחלקי הזכות ורק נגמר הסיבוב הראשון, רוצים להמשיך מפה הלאה. הקרב שלנו הוא לא עם מכבי תל אביב על להתקדם בטבלה אלא עם הקבוצות שברמה שלנו ומטה, המשחק נותן יוקרה וגאווה לאוהדים אבל המשחקים שלפנינו תקבע לאן תלך העונה שלנו”.

לסיום אמר פרנקו: “המשחק הזה יכול לעשות טוב ויכול לעשות רע. אנחנו כל היום מתעסקים בתרגילים, אבל בסוף משחקים את המשחק הזה בני אדם והתפקיד הוא לפתור משברים וכמו שהפסד הוא מבוא למשבר, גם ניצחון כזה יכול להיות מבוא לדברים פחות טובים שיבואו אחר כך. התפקיד שלי לשמור את כולם בפרופורציה. אני אגיד את זה גם לשחקנים, העונה לא התחילה ולא נגמרה היום, המשחק הזה יכול לעשות לנו טוב או רע, גם למכבי תל אביב. אנחנו צריכים להיות יותר עקביים ויציבים. אם לא נביא את המשחק נגד גלבוע ואילת העונה הזאת תיגמר לנו מהר”.

עידן זלמנסון שיתף: “דני הרגיע אותנו ואמר לנו שאנחנו צריכים פעולות קטנות ולא מהלכים מטורפים כדי לחזור למשחק. הרמנו את ההגנה, שלטנו בריבאונד, החבר’ה עשו פעולות אדירות בהתקפה והרגשנו שאנחנו יכולים לנצח את המשחק. המטרה שלנו כעיקרון הייתה לפתוח את המשחק טוב ומאוזן איתם, ידענו שהכל יכול לקרות, בשורה התחתונה מכבי קבוצה מצוינת ועמוקה, הם משחקים בשיטה ברורה, ידענו שאנחנו צריכים להיות במאה אחוז במשחק, כשהם ברחו ל-12 הפרש ראו שהם טובים בפעולות הקטנות. כשהדקנו את זה ראינו שאנחנו שם. באנו להילחם בשביל הגביע גם, המאמנים עשו הכנה מצוינת, שמח שהגענו וניצחנו”.

עידן זלמנסון חוגג (איציק בלניצקי)עידן זלמנסון חוגג (איציק בלניצקי)

עוד אמר זלמנסון: “לא הייתי מספיק טוב בתחילת המשחק, פחות חד ממה שרציתי להיות, זה קצת השתחרר לי עם המשחק, מבחינה אישית יכולתי להיות יותר טוב, יותר מרוכז בחלקים מסוימים. הרגשתי טוב, והאווירה הייתה מטורפת משני הצדדים, כיף לשחק עם אוהדים כאלה. אנחנו יודעים כמה המשחק הזה חשוב לקהל שלנו, זה משחק עם יוקרה וחשיבות. האמוציות תמיד קיימות, אני תמיד משחק ככה. היינו צריכים את הניצחון הזה כי פספסנו כמה משחקים בתחילת העונה ואני כולי תקווה שבגביע ובסיבוב השני נעשה משחקים טובים ונהיה בסדר”.

ג’יימס יאנג שהצטיין וסיים עם 26 נקודות שיתף: “זה ניצחון קבוצתי נהדר, היינו זקוקים לזה. התכוננו לזה כל השבוע, אני אוהב את הקבוצה הזאת. עבדנו כל כך קשה למשחק הזה ואני חושב שאנחנו ראויים לניצחון”. על העובדה שסיים כ-MVP של המשחק בפעם השנייה ברציפות אמר השחקן: “אני ממשיך לעבוד קשה, זה נותן לי תוצאות טובות. הניצחון אומר המון עבור הקבוצה ועבורי”.

הדרבי האחרון של יאניס? הפועל חוגגת בדרבי
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */