יום שישי, 03.05.2024 שעה 12:26
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6420-5232עירוני ק"ש1
6239-5832בני יהודה2
6029-5132עירוני טבריה3
5335-5432הפועל נוף הגליל4
5047-62 32מכבי יפו5
4954-6133הפועל ניר רמה"ש6
4649-3833מכבי הרצליה7
4238-3932הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4542-4632הפועל עכו1
3837-4132הפועל ר"ג2
3745-3332מ.ס כפר קאסם3
3655-4032סקציה נס ציונה4
3543-3232הפועל כפ"ס5
3543-2832הפועל ראשל"צ6
3053-3632הפועל עפולה7
1771-2932איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • מכבי הרצליה
  • 1 - 1
  • הפועל ניר רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • עירוני טבריה
  • שישי, 03/05, 16:00
  • בני יהודה
  • מכבי יפו
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 03/05, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל עכו
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל עפולה
  • איחוד בני שפרעם
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל כפ"ס

"יכול לשחק ולתרום בליגת העל, מדבר על הדשא"

דודו ביטון חווה פריחה מחודשת בנס ציונה: "הפועל הייתה טעות, לא אקפוץ על הצעות מליגת העל". וגם: יו"ר כפר קאסם מדבר על פיטורי דורה. מדור לאומית

|
דודו ביטון חוגג (רדאד ג'בארה)
דודו ביטון חוגג (רדאד ג'בארה)

פתיחת הסיבוב השני בליגה הלאומית, סיפקה לנו לא מעט דרמה. הראשית שבהן היא פיטוריו של שלומי דורה ממ.ס כפר קאסם, שרק במחזור שעבר הובילה את הטבלה. לאחר פתיחת עונה נוראית, בני יהודה של יוסי אבוקסיס כבר מוצאת את עצמה במקום המוביל לליגת העל והפועל עפולה והפועל ר"ג מהתחתית רושמות כבר רצף של שני ניצחונות.

את המקום הראשון כובשת אולי הקבוצה הכי יציבה העונה, סקציה נס ציונה. ניר ברקוביץ' מוביל את קבוצתו לפסגת הטבלה, כאשר מי שעושה זאת על המגרש הוא דודו ביטון, שרושם לא פחות מ-11 שערים בתוך סיבוב אחד בלבד ועוד מחזור. עם עבר מוצלח בחו”ל במדי ויסלה קראקוב, אפואל ניקוסיה ושרלרואה, החלוץ בן ה-33 רושם פתיחת עונה מרשימה כשהוא חלק מאחת מחוליות ההתקפה הקטלניות בליגה.

שחקני נס ציונה חוגגים עם דודו ביטון (שחר גרוס)שחקני נס ציונה חוגגים עם דודו ביטון (שחר גרוס)

“נבנה סגל טוב, 15 שחקנים חדשים עם מאמן חדש. השקיעו והביאו שחקנים טובים ומנוסים. אין ספק שהמטרות שלנו הן להיות כמה שיותר למעלה. קודם כל להיכנס לפלייאוף העליון ובבוא הזמן לא נתבייש לדבר על מעבר לכך” מודה ביטון בשיחה עם ONE. “הליגה מאוד צפופה ושוויונית. כרגע הכי חשוב זה להיכנס לפלייאוף ואז לדבר על המטרות. אני לא יודע להגיד אם אנחנו שווים עליה, אבל יש לנו סגל מצוין וחדר הלבשה עם חיבור לצוות המקצועי. גם ההרכב וגם שאר הסגל איכותיים מאוד. אבל הכול יכול להשתנות מאוד מהר וצריך להיות עם הרגל על הגז, להמשיך את התקופה הזאת כי אנחנו בתקופה מצוינת”.

מה אתה יכול לשתף על העבודה עם ניר ברקוביץ’?
”היה לי חיבור טוב איתו מהרגע הראשון. הוא מאוד חי את הקבוצה והמשחק. הגעתי הרבה בזכותו כי הוא מאוד רצה אותי ומינה אותי לקפטן. החיבור של השחקנים איתו הוא מצוין ואנחנו משחקים בשבילו. אני חושב שרואים את הגיבוש והחיבור הזה”.

דודו ביטון (חגי מיכאלי)דודו ביטון (חגי מיכאלי)

אתה רואה את עצמך ממשיך שם? החלפת לא מעט קבוצות לאחרונה
”כן, חתמתי לשנתיים וזה מועדון שהאמין בי. זה מועדון מסודר, אם זה מגרש, חדר כושר. תנאים של ליגת העל והייתי בהרבה מועדונים שם. כיף לי פה ואני נהנה להגיע. בכדורגל הכול נזיל ואי אפשר לדעת מה יהיה אבל אשמח להישאר פה והלוואי ואולי שנה הבאה זה יהיה בליגת העל”.

אתה עם 11 שערים עד עכשיו, מה אתה מסמן לעצמך כמטרה?
”מה שחשוב לי הוא שהגולים שלי גם מביאים נקודות. אני לא מסמן מספר אבל שכמות הגולים שאבקיע תוביל להצלחה של הקבוצה ונעמוד במטרות שלנו. שאלו לא יהיו גולים של הצלחה אישית”.

שחקני נס ציונה חוגגים עם דודו ביטון (רדאד ג'בארה)שחקני נס ציונה חוגגים עם דודו ביטון (רדאד ג'בארה)

אתה החלוץ הכי טוב בלאומית היום?
”בחיים לא אעיד על עצמי, אני בא ועושה את העבודה שלי. גם בשנתיים שלי בעפולה עשיתי את העבודה שלי וגם השנה, שאחרים יגידו מי החלוץ הכי טוב”.

אבל המקום שלך לא בליגה הלאומית
”בזמן האחרון הרבה מדברים על זה. אני יכול להגיד לך שבשנים האחרונות שלי בליגת העל סבלתי מהרבה חוסר מזל ומפציעות, זה הוריד אותי. לא היו לי הצעות מליגת העל לאחר שנתיים שלא כל כך שיחקתי שם ונאלצתי לרדת לליגה הלאומית. בשנתיים האלה בלאומית בעפולה היו לי עשרה שערים בכל עונה, גם את העונה הזאת פתחתי מצוין. אין לי ספק שאני יכול לשחק בליגת העל ואני יכול לתרום להרבה קבוצות שם, אבל אני מדבר במגרש. בתחילת העונה שעברה חיכיתי להצעה מליגת העל והיא לא הגיעה. השנה כבר לא חיכיתי וחתמתי מהר פה כדי לעשות הכנה טובה לעונה, אני שמח שזה השתלם לי”.

דודו ביטון וקובי מור חוגגים (רדאד ג'בארה)דודו ביטון וקובי מור חוגגים (רדאד ג'בארה)

אבל יושב לך בראש שאתה צריך להיות בליגת העל?
”אני אגיד לך, ברוך ה’ עשיתי קריירה מדהימה, גם בליגת העל הרבה שנים, גם בליגות יותר טובות בחו”ל. זה לא שאני יושב ואומר לעצמי ‘למה אני לא שם?’. יותר מזה אגיד לך: אני לא ארוץ ואקפוץ על כל הצעה מליגת העל. אם יבוא משהו באמת מעניין ומשהו שימשוך אותי אז אולי ארצה לחזור, אבל כרגע אני באמת מרוכז בנס ציונה ורוצה לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו פה. בהמשך? הכול יכול לקרות”.

הגעת לשיא מסוים, למה לא הצלחת למשוך את זה לאורך זמן?
“הייתי במסלול התקדמות מאוד יפה. הייתי בסטנדרט ליאז’ שזה מועדון ענק שרכש אותי אחרי ההצלחה בוויסלה קראקוב. בבלגיה נתקלתי בשני חלוצים כמו מיצ’י באטשואי ועוד חלוץ מנבחרת ניגריה בשם איזקיאל. לא שיחקתי וזה עצר לי את ההתקדמות, לא היה לי כל כך מזל. הגעתי למועדון שלא מצאתי את המקום שלי בו, זה הוציא אותי להשאלות שהיו פחות נכונות לי. הטעות הגדולה שלי הייתה לחזור לארץ להפועל ת”א כי זה מה שבאמת עצר אותי, אחרי זה גם נפצעתי שם. אפשר להגיד שהצלחתי באפואל ניקוסיה ובשרלרואה ואז באה הירידה, אבל היום אני חוזר לעצמי ומרגיש שאני בכושר של דודו ביטון של שיא הקריירה. גם פיזית וגם מנטלית אני מרגיש מצוין”.

שחקני נס ציונה חוגגים עם דודו ביטון (רדאד ג'בארה)שחקני נס ציונה חוגגים עם דודו ביטון (רדאד ג'בארה)

יש משהו שאתה מתחרט עליו?
”הטעות הייתה לחזור לארץ להפועל ת”א. זה מועדון שהיה בקריסה, ששנה לאחר מכן היה את הפירוק וכל הבלגן עם כבירי. זה היה פשוט חוסר מזל. יכולתי לחזור למכבי ת”א, בית”ר ירושלים או הפועל ב”ש שהיו לי משם הצעות. חזרתי להפועל וכל מי שהיה שם באותה התקופה סבל, כולל אני”.

ומה עכשיו? אילו מטרות נותרו לך בגיל 33?
”קודם כל הכדורגל הוא מאוד נזיל. יכול להיות שבשנה הבאה כן אהיה בליגת העל אבל אני פשוט אומר שאני לא מחכה לזה. המטרה שלי עד סוף הקריירה היא ליהנות. היו לי שנתיים-שלוש שלא נהניתי בהן: בהפועל ת”א, הפועל חיפה, אשדוד ועכו. הרגשתי שמנסים לקדם צעירים לפניי. לכן היום, כשאני במקום טוב ונהנה זה הכי חשוב לי. יכולתי להרוויח הרבה יותר כסף במקומות אחרים והיו לי הצעות אם זה בליגה א’ או דברים מהסוג הזה”.

דודו ביטון (רדאד ג'בארה)דודו ביטון (רדאד ג'בארה)

המפסידה לנס ציונה באותו המשחק היא מ.ס כפר קאסם. רק לפני קצת פחות מחודש, התראיין כאן שלומי דורה ממרומי המקום הראשון כשהאידיליה בינו לבין ההנהלה הייתה נראית מושלמת. אלא שבשישי האחרון, כשהוא חזק בצמרת, החליטו במועדון על זעזוע והמועדון שילם מחיר על רצף משחקים ללא ניצחון באחת ההחלטות המפתיעות של השנה.

כדי לקבל תשובות, שוחחנו עם היו”ר והאיש החזק במועדון, אחמד טאהא, שסיפר לנו את הצד שלו בעניין: “זה היה צעד מפתיע מבחינת התקשורת, אבל אני חייב להגיד לך שהמיקום בטבלה תמיד משקר. זה לא היה עניין של מיקום, הקבוצה לא משחקת כדורגל. לתת לו עוד זמן? עד שנהיה בתחתית? שתהיה סיבה למסיבה? אם אני כיו”ר רואה שהקבוצה לא מתפקדת והולכת לכיוון לא נכון, אני צריך להיות נאיבי?”.

שלומי דורה (רדאד ג'בארה)שלומי דורה (רדאד ג'בארה)

אבל אותו מאמן היה במקום הראשון עד לפני זמן קצר
”ואם היית מחזיר אותי שנה אחורה והיו שואלים אותי את מי אתה רוצה שיאמן פה, שלומי היה הראשון. לפי איך שהשחקנים שיחקו לאחרונה, משהו לא עבד שם. אין תשובה אחרת”.

יכולתם לקחת אולי 24 שעות לחשוב ולא לעשות את זה במגרש
”אני לא עשיתי את זה מול השחקנים, התקשורת או אף אחד. נכנסתי אליו לחדר, אמרתי לו שאנחנו לא נראים טוב ושלפי דעתי הוא מיצה את עצמו פה. שידבר איתי מחר, שנעשה ישיבה מסודרת – ככה אמרתי לו בפירוש. הוא רדף אחריי שאבוא ואודיע את זה לתקשורת, יצאתי מהחדר והוא יצא אחריי. הוא אמר לי שהוא עולה לשידור ושאעלה איתו, אמרתי לו שאני לא עובד אצלו או אצל התקשורת. למה הייתי צריך 24 שעות? לחשוב על מה”.

שלומי דורה (חגי מיכאלי)שלומי דורה (חגי מיכאלי)

זה מצחיק לפטר מאמן במצב הזה
“מצחיק אותי אנשים שמסתכלים על הטבלה ורואים את הצמרת, אבל מי שחווה את הקבוצה 24 שעות וחווה את המשחק כמוני, כל אימון. אני חי את השחקנים, את חדר ההלבשה, אנחנו לא שם”.

התייעצת עם שחקנים?
“אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל תאמין לי שזה לא היה בשליפה. אני יכול להבטיח לך”.

שלומי דורה (עמרי שטיין)שלומי דורה (עמרי שטיין)

ספר על הבחירה בנוסבאום
”שדורה פוטר, ראיתי שנוסבאום כן יכול לעשות את העבודה ששלומי לא עשה. לא חשבתי על מועמדים אחרונים, נוסבאום היה הפייבוריט מהדקה הראשונה. לא הצליח בק”ש? אני לא שופט על קבוצה אחת. אני מכיר אותו ואת היכולת שלו”.

מה המטרה שלכם? לעלות ליגה?
“למה לא? איזה מועדון יותר טוב מכפר קאסם? יש את כל התנאים, יש ראש עיר תומך שאין לו בעיה לתת כספים לקבוצה. יש לנו כל מה שצריך כדי להיות למעלה. היינו צריכים להיות למעלה כבר לפני כמה שנים טובות. אני יכול להגיד לך בבירור שאני רוצה לעלות ליגה. אני הולך על כל הקופה, אם נצטרך להתחזק נביא עוד כמה שחקנים. אם נעלה? תקשיב, יש לי קבוצה טובה וחזקה. צריך לעשות נגיעה או שניים ונעשה את זה”.

שלומי דורה (נעם מורנו)שלומי דורה (נעם מורנו)

לא שמעו אותך מדבר עד היום
”אני שומר על שתיקה ולא אוהב לדבר. אתה יודע מה? ממש כואב לי על מה שקרה עם שלומי ושזה התנהל דרך התקשורת. זה שורף לי, אני לא מחפש כותרות. אם סיימנו בטעם לא טוב? לצערי כן. הוא בחר את הדרך הזאת, אני לא יצאתי לתקשורת”.

אבל הוא יכול להגיד שזה לא יפה לבוא אחרי סוף משחק ולפטר אותו ככה
”אבל זה לא משנה, אני לא יצאתי לתקשורת להשפיל אותו. נתתי לו את הכבוד ואמרתי לו להגיע אליי למשרד למחרת ולשבת כמו גברים. הוא לבד הוציא את זה, את הכבוד שלו אני רציתי לשמור. שלומי עשה דברים יפים בכפר קאסם, הוא השאיר אותי בליגה. באותה התקופה הוא היה האיש הנכון במקום הנכון אבל לצערי זה הכדורגל והוא דינמי. לאותה תקופה שנשארנו היה צריך שיהיה אחד כמו שלומי דורה ולמטרות שלנו השנה הוא כנראה לא מתאים, זה פשוט”.

שלומי דורה בחר להגיב לדבריו בפתגם אחד: “יפה שתיקה לחכמים”.

שלומי דורה (עמרי שטיין)שלומי דורה (עמרי שטיין)

שימו לב ל:

הפועל עפולה – המתאוששת שלאחר בצורת התקפית יחסית, כובשת כבר חמישה שערים בשני המחזורים האחרונים.

בני יהודה – שמטפסת למקום השני בטבלה עם רצף של תשעה משחקים ללא הפסד.

אדומים אשדוד – ששומרת על מאזן ביתי נקי מהפסדים העונה.

שחקני בני יהודה חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני בני יהודה חוגגים (רדאד ג'בארה)

רוני אוואט – שלאחר פתיחת עונה לא רעה עם אשדוד, מצליח כנגד כל הסיכויים לרשום שני ניצחונות עם הפועל רמת גן.

הפועל ראשל"צ – שהחלה את העונה במחשבות על עלייה ובמומנטום הנוכחי יכולה למצוא את עצמה בתום העונה בליגה א'.

רועי זיקרי – ששבר בצורת של קרוב לשנה וחצי עם שער היתרון הזמני שכבש לזכות הפועל פ"ת מול בני יהודה.

עירוני רמה"ש – שלרגעים מסוימים חשבה על צמרת אבל דווקא מאז הארכת חוזהו של עידן בראון, משהו חורק שם עם חמישה משחקים ללא ניצחון.

רוני אוואט (שחר גרוס)רוני אוואט (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */