יום שני, 06.05.2024 שעה 08:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

"פטריק אמר 'יפטרו אותך בגלל תמונה של ONE'"

אורי דוד, שפוטר ממכבי ת"א, תוקף בראיון: "אני ו-ואן לוון חברים, זה לא התאים להם", "עבדתי במשך שישה חודשים בבוגרת בלי יום חופש אחד ובלי תגמול"

|
אורי דוד יחד עם ריימונד אטוולד ופטריק ואן לוון (איציק בלניצקי)
אורי דוד יחד עם ריימונד אטוולד ופטריק ואן לוון (איציק בלניצקי)

הרוחות במחלקת הנוער של מכבי תל אביב סוערות. מוקדם יותר היום (חמישי) הצהובים הודיעו על פיטוריו של אורי דוד, מי שהיה במשך 14 שנים מאמן במחלקה ואימן העונה את קבוצת הנוער, שנמצאת במקום השני. לאחר אותה הודעה הגיעו תגובות מצד שני הכיוונים. מכבי טענתה כי דוד “יודע מדוע פוטר”, ואילו המאמן עצמו, באמצעות עורך דינו שי טל, טען כי הסיבה לפיטורים היא בשל קרבתו לפטריק ואן לוון. כעת, בראיון ל-ONE מסביר דוד את הדברים מהצד שלו.

“אני במכבי ת”א 20 שנה, מתוכן 14 מאמן”, אמר דוד. “עשיתי המון בשביל החולצה הצהובה, עשיתי את כל מגוון התפקידים במועדון, הייתי גם בקבוצה הבוגרת מאז שגאורגיוס דוניס פוטר ועד לסוף השנה ללא שום תגמול כספי. עבדתי שישה חודשים בלי יום חופש אחד. נתתי את כל כולי למערכת. לצערי ברגע שפטריק ואן לוון פוטר זה היה נראה שהמועדון זיהה בי מישהו של פטריק ולא ראה את 14 השנים שלפני. הרגשתי שהיחס הופך להיות לא טוב בלשון המעטה. למרות זאת, עבדתי במקצועיות והקבוצה הצליחה, הוצאנו שחקני נבחרת ישראל ושחקנים ששמם הולך ומתעצם בגלל העבודה הקשה שלהם והם עוד יהיו בבוגרים. אין מישהו שעבד קשה יותר מכל המועדון הזה יותר ממני בשביל ההצלחה שלו. מהבוגרים ועד לטרום ב’”.

אורי דוד (נעם מורנו)אורי דוד (נעם מורנו)

רק לפני שלושה חודשים מכבי שלחה את מכתב ההמלצה לעיריית ת”א, אתם כעת במקום השני במצב טוב. מה קרה בשלושה חודשים? זה רק בגלל הקשר לפטריק?
”ברגע שפטריק הלך כביכול כל העניינים הפוליטיים התחילו לצוץ. כשהיו את הצוותים הזרים שניהלו את המועדון, לא שאימנו, שניהלו, אז הגורמים הפוליטיים לא היו וברגע שזה נכנס אין משהו אחר. הם כתבו במכתב השימוע שלהם שאני מדבר בצורה ברוטלית לשופטים. אני יכול להגיד שלא קיבלתי אפילו צהוב משופט. ברור מאיפה זה בא. הייתה עוד טענה שאני כביכול לא מקשיב למנהל המקצועי (קלאודיו בראגה, י.ב) בעניינים מקצועיים, לשים שחקן כזה או אחר בעמדה כזו או אחרת, זה הזוי. על זה מפטרים מאמן? הם מוציאים הודעה ש’אורי יודע למה הוא פוטר’, אז תוציאו הכל, תכתבו, אל תפחדו. הם לא מוציאים את הדברים כי אין להם כלום”.

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

תפקיד המאמן הוצע גם לפטר ואן דר ברג, שהוא איש של פטריק, איך אתה מסביר את זה?
”הוא לא איש של פטריק. הם רצו להשאיר אותו במערכת כמו את דניס מאמן השוערים שהציעו לו להישאר והוא בחר לעזוב. פטר צריך את העבודה ואת המשרה. הטעות שלו זה שהוא התקשר לפטריק אחרי שהציעו לו. הוא לא חבר שלו, הוא אמר לפטריק שלא נעים לו ממני כי הוא קיבל אותי לקבוצה ואנחנו בקשר והוא היה אצלי בבית. ואן לוון אמר לו שאם זה עניין של כסף והוא צריך את העבודה אז שייקח את זה.

לגבי הפיטורים שלי, פה זה עניין של חוקי עבודה, כי אתה לא יכול לעשות שימוע בתום לב, אחרי שכבר הצעת את המשרה למישהו אחר. כאב לב עבורי לתבוע את מכבי, זה 20 שנה שאני פה. אני אמור לתבוע את המועדון, זה כאילו אני תובע את ההורים שלי ואח שלי. אני לא מאמין שזה הגיע לזה. אני אוהב את המועדון, זה משהו הזוי. בשנה האחרונה עבדתי בשביל הקבוצה הבוגרת, כשהיא נכנסה למערבולת, ללא תמורה וללא שעה חופש. עבדתי מדצמבר שדוניס פוטר עד יוני ולא הייתה לי שעה חופש. הייתי בנערים א’ ועם פטריק בבוגרים בשביל המועדון שיצליח, לכן זה כאב לב מה שהם עשו לי”.

אורי דוד (שחר גרוס)אורי דוד (שחר גרוס)

איך נראה הקשר שלך עם פטריק?
”אני כן מחובר אליו ואנחנו כן מתראים ואוכלים ביחד. הפכנו לחברים טובים. זה לא התאים למכבי. אנשים אומרים שאם נפגשתי איתו אז אולי אני מעביר מידע, אני לאשתי לא מעביר מידע על מכבי ת”א. אני יכול להיות חבר שלך ולא אגיד כלום על המועדון וגם עכשיו לא אגיד, אלא אני כאוב עכשיו, זה כאילו מישהו זרק אותי מהבית. זו ההרגשה שלי. אמרו שלא הלכתי בדרך המקצועית של המועדון, אבל בחייאת, אין מישהו יותר נאמן ממני למועדון הזה, אין. מקצועית הקבוצה משחקת אדיר ויכולה לקחת תואר אחרי שנים, למה לעשות את זה לבן אדם? אני עובד עם ילדים. יש לכם עניין עם פטריק אל תעשו את זה לי ולילדים. יש פה שחקנים שאמורים להיות העתיד של הכדורגל הישראלי, אל תעשו פוליטיקה על הילדים”.

וזה הכל בגלל הדם הרע שלהם מול פטריק?
”כן, הוא גם נכנס איתם לעניינים משפטיים. זה לא שגרתי שמאמן בוגרים פוטר ובא למשחקי נוער, הוא בא לראות אותי כי אנחנו חברים, הוא בא לתמוך בי ברמה חברית. הוא יושב עם אשתי וילדיי וזה מפריע למישהו. היה משחק אחד שישבנו בנבחרת הנוער נגד הולנד אני ופטריק ביחד, צילמו אותי מאתר ONE ופטריק אמר לי ‘יש מצב שיפטרו אותך’. זה היה עוד לפני הבלאגן, הוא אמר לי ‘אורי יפטרו אותך על זה’, אני נשבע”.

אורי דוד (שחר גרוס)אורי דוד (שחר גרוס)

עוד קודם, ממכבי ת"א נמסר בתגובה לטענות שהפיץ דוד כי הוא פוטר בשל היותו איש של ואן לוון: ״אורי יודע היטב את הסיבות לפיטוריו והן כלל אינן קשורות לפטריק. מכבי תל אביב לא נוהגת לפרסם סיבות לפיטורים באמצעי התקשורת״.

בנוסף, מסרו הצהובים: "לא תופסים אדם בשעת צערו אולם מדובר באוסף של בדיות והמצאות. ההחלטה לפטר את אורי דוד היא של מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער, קלאודיו בראגה, עקב התנהגות בלתי הולמת של אורי דוד, וזאת בלשון המעטה. גם קלאודיו וגם פטר ואן דן ברג הם אנשי מקצוע מצוינים שהובאו למכבי ת"א בהמלצתו של פטריק ואן לוון. די בכך על מנת לשמוט את כל טענותיו של אורי דוד וגם די באמור בכתבה זו על מנת להבין מדוע אורי דוד אינו מתאים לעבוד במכבי תל אביב".

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */