יום שני, 06.05.2024 שעה 10:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

אכזבה במכבי ת"א מהשחקנים: חצי שני רע ועצוב

קרסטאיץ' הבין את עומק הבעיות ולא פוסל כי יבקש חיזוק בכל חלק במגרש. תסכול מקוואס, ז'ראלדש וההגנה. כעס על סכנין ושמואלביץ': "כיערו את הכדורגל"

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים בסיום (רדאד ג'בארה)

מחצית שלמה מול עשרה שחקנים, 13 דקות של תוספת זמן, וכל זה לא הספיק למכבי תל אביב לייצר אמש (רביעי) מצב הבקעה ראוי במחצית השנייה בניסיון להכריע את המשחק מול בני סכנין לטובתה. עוד משחק ביתי, עוד 1:1, והמציאות היא פשוטה: מחזיקת גביע המדינה תיאבק העונה על המקום באירופה, לא יותר מכך, וכרגע היא גם בקושי מראה שהיא שווה את המקום הזה. 

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה לכמה הקיץ האחרון היה אסון טוטאלי, הוא קיבל אותה אמש במחצית השנייה מול הקבוצה של שרון מימר. "האמת היא שהמשחק הזה נתן לנו תמונה הרבה יותר נכונה ומלאה על המציאות ועל הבעיות שאנחנו צריכים לפתור. השחקנים נתנו את המקסימום, אבל יש להם בעיות של ביטחון בחלקים המסוכנים ואפילו בנגיעות הראשונות בכדור", המאמן המאמן מלאדן קרסטאיץ' בתסכול. 

קרסטאיץ: חשוב כרגע להתוות דרך במועדון

עוד לפני שנצלול לבעיות הקשות של מכבי ת"א, אפשר ואפילו צריך לבקר את מה שקרה אמש על הדשא בבלומפילד מצד סכנין, ובחסות השופט איתן שמואלביץ'. הכדורגל הישראלי חווה מעונה לעונה הקצנה קשה בכמות ובאופי בזבוזי הזמן בכל משחק, ורמת הכדורגל רק דועכת. יחד עם זאת, לא הגיוני כי במשך 50 דקות ומעלה, לא שוחק בכלל כדורגל באצטדיון היפואי. דקות ארוכות מאוד שהכדור בכלל לא זז יותר משני מטרים לפני ששחקן אחר נשכב ופרובוקציה כזו או אחרת הובילה לעצירה ארוכה מאוד של המשחק. שמואלביץ' הוסיף 10 דקות למשחק ואפילו נתן יותר מכך, אך גם הן בוזבזו בלי שהכדור בכלל זז על הדשא. היו 58 דקות במחצית השנייה, רק ב-29 מהן שוחק כדורגל. "סכנין ושמואלביץ' כיערו את הכדורגל ברמה קיצונית", אמרו במכבי ת"א.

אפילו שרון מימר, מאמן בני סכנין, אמר לאחר המשחק כי אם יש מישהו שצריך לטפל בבזבוזי זמן זה השופט, ולא הוא כמאמן הקבוצה ששחקניה נשכבו על הדשא ללא הרף. על המקרה ההזוי של הערב היה חתום איברהימה קונטה, שבדקה ה-65 נשכב ליד הספסל של סכנין כדי לקבל טיפול, ראה שלא ניגשים אליו, קם וצעד אל מרכז המגרש כדי להתיישב שם ולהתלונן על מתיחה עד שהאלונקה הגיעה והוציאה אותו החוצה. רק האירוע הזה כשלעצמו, שהחל בדקה ה-65, הגיע לכדי סיומו עם יציאתו והחלפתו בדקה ה-70. חמש דקות שלמות בהן השופט עסק בכך ובתלונות של גד עמוס שסירב להמשיך לשחק בעקבות זריקת החפצים משער 11. 

איתן שמואלביץ' ושחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)איתן שמואלביץ' ושחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

כפי שפורסם אתמול ב-ONE, מכבי ת"א תעמוד לדין והפעם קשה לראות איך תחמוק מהפעלת עונש סגירת שער 11. הנהלת מכבי ת"א יודעת להתלונן היטב על יריבותיה כאשר חפצים נזרקים לעבר שועריה, יהיה מעניין לשמוע את קולה נוכח ההתנהגות אמש. גורמים במועדון הביעו כעס על התנהגות הקהל ושם מבינים כי מול הפועל באר שבע הם צפויים לכאב ראש לא פשוט בגין הסגירה המסתמנת של שער 11. 

בנוגע לצד המקצועי של המשחק, במכבי ת"א קיימת אכזבה גדולה מהשחקנים ששיחקו אמש. "זה היה חצי שני רע ומעציב. רמה נמוכה של כדורגל", אמרו במועדון הצהוב. המאמן מלאדן קרסטאיץ' לא היה יכול להסתיר את אכזבתו בסיום המשחק ובמסיבת העיתונאים לא פסל כלל אפשרות כי יבקש חיזוק בכל חלק במגרש, הגנה, קישור והתקפה. המאמן הדגיש כי המועדון יצטרך לעשות סקאוטינג טוב מאוד לקראת החלון הקרוב: "יש לנו הזדמנות אחת ואסור לנו לטעות בה", אך הסיפור הוא כמובן מי יהיו השחקנים שיפנו את מקומם. בשוק הישראלי יהיה קשה מאוד למצוא שחקנים מקומיים, כך שיהיה מעניין מאוד לראות האם הצהובים יחליפו זרים בינואר.

שחקני מכבי ת"א מאוכזבים בסיום (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים בסיום (רדאד ג'בארה)

במועדון הייתה אכזבה גדולה מהיכולת של ברנדלי קוואס שממשיך להציג תנודות גדולות מדי ביכולת שלו בין משחקים. מוסר העבודה שלו נמוך ואפשר היה לראות את זה במחצית הראשונה. דווקא במחצית בה הקבוצה עשתה לחץ ברמה טובה והרוויחה כדורים מהר מאוד, בכל פעם שסכנין בנתה את המשחק שלה מהצד השמאלי שלה, היא עשתה את זה באין מפריע, כי קוואס פשוט לא ניסה. כדי להמחיש כמה, במשחק נגד הפועל חדרה הלחץ של דן ביטון הניב חטיפות בחלק המגרש בו הוא הוצב. קוואס אפילו לא ניסה. 

גם אנדרה ז'ראלדש מאכזב. הוא תופקד אמש על כל קו ימין, אך התקשה לתת אפילו הגבהה אחת טובה. מרבית ההגבהות אפילו לא עברו את השחקן הראשון ברחבה. מכבי ת"א התעקשה להמשיך ולהגביה לעבר סטיפה פריצה, אך במציאות, אף כדור אפילו לא היה קרוב לראשו. זה לא רק ז'ראלדש. גם חוזז וטל בן חיים שנכנס במחצית השנייה לא הצליחו לייצר מצבים מסוכנים. השאלה היא למה הקבוצה המשיכה להתעקש על כך, ועל הנושא הזה אמר קרסטאיץ' כי "יש לנו בעיה בקבלת החלטות ב-30 המטרים האחרונים. הבעיה שם היא לא רק החלטות. זה ביטחון, זה העובדה שאנחנו לא מצליחים לייצר מהלכים של אחד על אחד, זה שילובי התקפה שלא היו. יש לנו הרבה עבודה באימונים כדי לשפר את זה, זה צריך להיות הדבר בו נתמקד". 

טל בן חיים (רדאד ג'בארה)טל בן חיים (רדאד ג'בארה)

ועדיין, וזו עובדה, גם במשחק הזה אם מכבי ת"א הייתה מסוגלת לייצר משחק הגנה נקי, היא הייתה מנצחת. אלא ששוב, כל מה שהיריבה צריכה הוא מצב אחד בלבד כדי למצוא את הרשת. אמש פוליץ' ניצל את כך שנחמיאס שבר את קו הנבדל ושוב הגנת מכבי ת"א פישלה במשימתה המרכזית. יעשה טוב קרסטאיץ' אם בינואר, במסגרת הרצון לשנות, ידרוש להביא בלמים חדשים לקבוצה. גם לז'ראלדש ולאדוארדו גררו אין למעשה כל הצדקה בסגל הצהוב ביכולתם הנוכחית. מכבי ת"א זקוקה נואשות לשחקנים טובים יותר ולרעיונות אחרים. השאלה היא האם האנשים שמקבלים את ההחלטות האלה יהיו מסוגלים להפיק חלון טוב בינואר, אחרי הקיץ הכושל של ברק יצחקי ופטריק ואן לוון. 

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */