יום רביעי, 15.05.2024 שעה 20:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

חגיגות גדולות בהפועל, מאמץ לאישור רפואה

האדומים צהלו בחדר ההלבשה אחרי ה-1:4 על אשדוד, אך שוברים את הראש כדי לאשר את המאמן לק"ש. דוידה ואזולאי סחטו מחמאות, דאגה מרשימת הפציעות הגדלה

|
אושר דוידה חוגג עם שחקני הפועל ת
אושר דוידה חוגג עם שחקני הפועל ת"א (ראובן שוורץ)

כמה לחץ השתחרר בהפועל תל אביב. אחרי שהבעלים החליטו לבצע זעזוע עם הפיטורים של ניר קלינגר ומינו במהירות את קובי רפואה במקומו, הם קיבלו מיד בתמורה את אפקט המאמן החדש. החבורה באדום התפוצצה אמש (שלישי) עם ניצחון גדול בי”א 1:4 על מ.ס. אשדוד ושברה בצורת של שבעה משחקים ללא ניצחון. בכך, החבורה מוולפסון חגגה ניצחון חוץ ראשון באשדוד אחרי שבע שנים וביססה את מעמדה בשישייה הראשונה כשבמאזנה 20 נקודות.

"אי אפשר להסביר כמה לחץ השתחרר עם הניצחון הזה", אמרו בהפועל תל אביב, "כולם ראו והרגישו כמה לחץ היה לנו במערכת, עובדה הפיטורים של ניר. עשינו ניצחון של אופי במגרש קשה ולהבקיע ארבעה שערים לאשדוד זה לא קורה כל יום. הניצחון צריך לתת לנו ביטחון ואנחנו חייבים למנף אותו בשבת נגד קריית שמונה".

קובי רפואה (ראובן שוורץ)קובי רפואה (ראובן שוורץ)

החגיגות בסיום המשחק היו גדולות מאוד, כשחתן השמחה היה רפואה. הניצחון במגרש בו לא ניצחו האדומים הרבה זמן, שבירת רצף המשחקים ללא ניצחון וכיבוש של ארבעה שערים במשחק חוץ לראשונה מאז 2016 גרמו לפרץ של אושר בחדר ההלבשה. אמנם רפואה העביר אימון אחד בלבד במתחם וולפסון, אבל היה פעיל מאוד מאחורי הספסל לצד אנשי ההנהלה.

כפי שפורסם אתמול לראשונה ב-ONE, רפואה לא עמד על הקווים לאחר שמוקדם יותר לא עבר בבקרה בגלל התביעות הפתוחות של מאור בוזגלו, אחמד עאבד וכו’ נגד המועדון. בהנהלה פועלים במרוץ נגד הזמן כדי שרפואה יעמוד על הקווים בשבת מול האקסית שלו, עירוני קריית שמונה, אבל זה לא הולך להיות פשוט.

כדי שזה יקרה, האדומים יעתרו לבית הדין של התאחדות לכדורגל ואף לבית משפט אזרחי בטענה שפסקי הדין לא חלוטים ולא הגיוני שלא יהיה לקבוצה מאמן עד סוף העונה. צריך לזכור שעל פי פסק בוררות, הפועל תל אביב מחויבת לשלם פיצויים לאותם שחקנים והערעור שהגישו צפוי להתקיים בבית הדין לעבודה רק בחודש יולי, לוח זמנים המקנה מספיק זמן כדי שכספים אלו ייחשבו בתקציב של העונה הבאה ויישארו בקופת המועדון עוד קצת זמן. הבעיה מול הבקרה, שמונעת את העברת חוזהו של רפואה, תשליך מן הסתם גם על חלון ההעברות של ינואר ועד שהעניין יוסדר - הפועל תל אביב לא תוכל לצרף שחקנים חדשים, או לשחרר.

איציק ניסנוב ודן איינבינדר (ראובן שוורץ)איציק ניסנוב ודן איינבינדר (ראובן שוורץ)

ובחזרה לבכורה של המאמן. לא היו לו יותר מדי דברים חדשים לייצר, אבל אחד השינויים הבולטים היה שינוי המערך ל-4:4:2 יהלום. המחצית הראשונה לא הייתה טובה ובזכות טעות בהגנת המארחים האדומים הצליחו לחזור למשחק ולרדת בשוויון אופטימי לחדרי ההלבשה. "היה לנו במשחק הזה גם מזל, במשחקים קודמים כלום לא הלך", אמר אחד השחקנים.

המאמן אסף את השחקנים במחצית המשחק ובגלל האירוע הנדיר בו נפצעו שלושה שחקנים, בדק האם יש כאלו שמתקשים להמשיך, כדי לא להיקלע לפציעות נוספות במחצית השנייה כשאין באפשרותו לבצע חילוף. אושר דוידה סבל מכאבים והיה חשש שלא יוכל לסחוב מעבר לדקה ה-75, אבל רפואה ביקש ממנו להמשיך עד הסיום. בגלל שלושת החילופים המוקדמים, נותרה למאמן פעימה אחת בלבד, אותה יכול היה לעשות במחצית. רפואה הלהיב את השחקנים בחדר ההלבשה וביקש מהם לתת את הכל ולהאמין. "קובי גרם לנו להאמין שאם נהיה סבלניים נוכל גם לנצח למרות כל הפציעות, ההרגשה שהכל הולך נגדנו הכניסה מוטיבציה למחצית השנייה".

קובי רפואה (ראובן שוורץ)קובי רפואה (ראובן שוורץ)

בנוסף לרפואה, במועדון החמיאו גם למי שמילא את מקומו על הקווים. עוזר המאמן, סלים טועמה, שהחליף בששת המשחקים הראשונים של הסיבוב את ניר קלינגר, מחזיק במאזן מעניין. במשחקים בהם טועמה עמד על הקווים, הפועל תל אביב רשמה ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד, כלומר: 14 נקודות מתוך ה-20 נקודות שיש לה עד כה.

מי שגנבו את ההצגה היו צמד שחקני ההתקפה, שלומי אזולאי ודוידה שכיכבו עם צמד ובישול כל אחד. אזולאי החלוץ, שעד כה לא בא לידי ביטוי, פרח ואילו דוידה שוב הראה כמה כישרון יש לו ברגליים. "אושר צריך חייב עוד שנה שנתיים לעבור לשחק באירופה, מגיע לו", אמר בסיום חברו לקבוצה, עידן ורד, שהגיע למשחק אחרי הולדת בתו אתמול. ורד אפילו עלה לשחק עם הצמיד מחדר הלידה וכנראה שזה גם עזר לו לבשל פעמיים ולפרוע עוד כמה שטרות בדרך. אחרי המשחק ורד גם חשף כי שיחה שקיים עם קובי רפואה לפני המשחק, שככל הנראה עזרה לו ובאה לידי ביטוי כאמור עם שני הבישולים.

עידן ורד בפעולה (ראובן שוורץ)עידן ורד בפעולה (ראובן שוורץ)

בקבוצה החמיאו גם לקשר, שי אייזן, שקיבל הזדמנות בהרכב הפותח. רפואה העלה לפני שנתיים את אייזן מקבוצת הנוער והודה בסיום שהוא אחד הקשרים המוכשרים שיש. שי אליאס, שענד את סרט הקפטן, קיבל שבחים ואפילו המגן הימני, אלון אזוגי, שהיה מהמצטיינים של תחילת העונה, קיבל מחמאות רבות.

יחד עם השמחה הגדולה בעקבות הניצחון, רשימת הפצועים בקבוצה רק הולכת ומתארכת. כזכור, דורון ליידנר, פארליי רוסה ושלומי אזולאי הפצועים ימשיכו להיעדר ויוכלו לחזור לאימונים רק בעוד שבועיים. לרשימה נוספו אמש באופן חריג שלושה שחקנים נוספים. בן ביטון, אופק ביטון ודני גרופר, שהוחלפו עד הדקה ה-34 בעקבות פציעות שרירים והם ייבדקו מחר כדי לבדוק את מידת הנזק.  "זה חוסר מזל הזוי", אמרו בהפועל תל אביב, "שלוש פציעות במחצית אחת מטורף, זה כבר יותר מדי לקבוצה במצב שלנו".

מאמן הקבוצה הטרי יכול להיות מרוצה ממשחק ההקרבה של חניכיו, אבל בכל מה שקשור ליצירת כדורגל אטרקטיבי, הוא יודע שיש לו עוד הרבה עבודה. "התחלנו בזה שהמערך השתנה. יש הרבה דברים לשפר ונקווה שנקבל בחזרה כמה מהפצועים כדי שנהיה יותר טובים ויצירתיים, עד שזה יקרה נסתדר עם מה שיש", הסביר רפואה. למשחק הקרוב נגד קריית שמונה יחזור דן איינבינדר מעונש חמישה כרטיסים צהובים.

בכר:"ניצחון חשוב,ידענו שיהיה קשה"
אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */