יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:48
ליגה אנגלית 23-24
7332-7632מנצ'סטר סיטי1
7126-7532ארסנל2
7131-7232ליברפול3
6349-6833אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5052-6932ניוקאסל6
5048-4732מנצ'סטר יונייטד7
4858-5233ווסטהאם8
4752-6131צ'לסי9
4450-5232ברייטון10
4351-4632וולבס11
4251-4933פולהאם12
4257-4732בורנמות'13
3354-3732קריסטל פאלאס14
3258-4733ברנטפורד15
2748-3232אברטון16
2658-4233נוטינגהאם פורסט17
2570-4633לוטון18
2068-3333ברנלי19
1684-3032שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנטפורד
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנלי
  • וולבס
  • שבת, 20/04, 21:30
  • ארסנל
  • אברטון
  • ראשון, 21/04, 15:30
  • נוטינגהאם פורסט
  • אסטון וילה
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • ווסטהאם
  • פולהאם
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • ליברפול
  • טוטנהאם
  • שלישי, 14/05, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי
  • ברייטון
  • רביעי, 15/05, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • ניוקאסל

2022 בפתח: השחקנים שפרצו וכדאי לכם להכיר

הכולבויניק, הסינדרלה, השחקן שרצה להיות כומר ועוד. הסיפורים של שבעה שחקנים שפתחו את העונה מצוין ומחכים להמשיך לפרוח, לרגש ולהרשים בשנה הקרובה

|
קלאוס, דניס ודימרקו (רויטרס)
קלאוס, דניס ודימרקו (רויטרס)

מקטרגי הכדורגל יגידו שהכול בו צפוי: הקבוצות שנאבקות על האליפות בליגות המקומיות, המעפילות לשלבים המאוחרים בליגת האלופות והזוכים בפרסים האינדיבידואלים דומים כמעט בכל עונה, ורק מדי פעם יש הפתעות. זה אמנם לא רחוק מהאמת, אבל בכל עונה ישנם גם שחקנים חדשים שפורצים לתודעה. חלקם ממש לרגע, וואן וונדר סיזן, כמו שאוהבים להגיד, אך חלקם יכנסו לתודעה, יהיו חלק מצבעי הרקע של מפת הכדורגל העולמי ויהפכו לשמות שיהיה כיף, מצחיק ונוסטלגי לזרוק בעוד 20 שנה. הנה הסיפור של שבעה כאלה מהחצי הראשון של העונה הנוכחית:

הכולבויניק – יוסיפ סטאניסיץ'

מעט מאוד שחקנים מצליחים לתפוס מקום מתישהו בימי חייהם בהרכב של באיירן מינכן. כמו כן, מעט מאוד שחקנים מצליחים לעלות מקבוצת המילואים לקבוצה הראשונה ולתפוס בה מקום, לא רק בבאיירן מינכן – אלא בכלל. ואת שני ההישגים המרשימים האלו רשם יוסיפ סטניסיץ', שעד הקיץ היה אלמוני לחלוטין.

המגן הימני בן ה-21 (יליד גרמניה, אבל נבחרת קרואטיה, משם מוצאו, כבר חטפה אותו לשורותיה), שחלה לאחרונה בקורונה (חלק מהשחקנים הלא מחוסנים של באיירן) הוא שחקן הגנתי שיכול לשחק גם כבלם וגם כמגן שמאלי, התפקיד בו שיחק במשחק הבכורה שלו נגד יוניון ברלין לקראת סוף העונה הקודמת. הוא מזכיר גם את בנג’מין פבאר, לו הוא תפס את המקום בהרכב, וגם את דוד אלאבה שמילא את כל תפקידי ההגנה בעשור שלו במועדון הבווארי. האם הוא יעשה קריירה מרשימה כמו של האוסטרי? ימים יגידו, בינתיים שיהיה בריא.

סואט סרדאר מול יוסיפ סטאניסיץ' (רויטרס)סואט סרדאר מול יוסיפ סטאניסיץ' (רויטרס)

הכומר – עמנואל דניס

בשבוע שעבר דווח שדניס חלה בקורונה אז נאחל גם לו החלמה מהירה, אבל הנגיף (וגם הזימון לאליפות אפריקה אליה יצא בינואר) יכול רק לעכב במעט את עונת הבכורה החלומית של החלוץ הניגרי בפרמייר ליג. עם שבעה שערים וחמישה בישולים בליגה, הארבע מיליון אירו ששילמה ווטפורד על דניס נשמעים כמו מחיר משנות התשעים במקרה הטוב. הוא כיכב בניצחון הענק 1:4 על מנצ'סטר יונייטד עם שער ושני בישולים, כבש ובישל בבכורה שלו נגד וילה וכבש גם נגד לסטר וצ'לסי.

אמנם דניס מגיע מרקע צנוע מאוד בניגריה וחלם בכלל להיות כומר כשהיה ילד, אבל משחקים גדולים לא זרים לו: כשחקן קלאב ברוז' הוא הבקיע צמד בליגת האלופות נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו וחגג עם חגיגת ה'סי' המפורסמת של כריסטיאנו רונאלדו, אותו הוא הביס העונה. על אף היותו שחקן של משחקים גדולים, לדניס משימה קשה והיא להשאיר את ווטפורד בפרמיירליג, ובליגה נשארים דרך המשחקים האפורים. אם יישארו או לא, אם ימשיך ככה, הכומר יעביר את ימי ראשון שלו גם בשנה הבאה בפרמיירליג, או אולי בליגה גדולה אחרת.

עמנואל דניס חוגג (רויטרס)עמנואל דניס חוגג (רויטרס)

המחט בערימת השחת – ניקולו רובלה

גנואה שלא ניצחה בליגה מאז אמצע ספטמבר, היא אחת הקבוצות הגרועות ב-4 הליגות הבכירות של אירופה, ואוהדי מילאן, ואולי גם 'סתם' אוהדי כדורגל עולמי שאוהבים את אנדריי שבצ'נקו, ודאי מרחמים עליו לנוכח המשימה הבלתי אפשרית אליה נרתם כשהגיע לאמן את הקבוצה שנמצאת בסכנת ירידה ממשית. למרות התיקו המאופס שהצליחה לסחוט מאטאלנטה, כרגע נראה שסיכוי האגדה האוקראינית להצליח במשימה לא גבוהים במיוחד.

עם זאת, יש שחקן אחד בגנואה שמצליח לבלוט, לא רק ברמת הקבוצה אלא ברמת הליגה כולה, זהו ניקולו רובלה שמושאל מיובנטוס. הקשר הצעיר שגדל בגנואה נרכש ע''י יובה תמורת 22 וחצי מיליון יורו כבר בינואר שעבר, והגברת הזקנה השאירה אותו בקבוצה בה גדל עד תום העונה הזו כדי שיוכל לצבור דקות משחק. למרות הדעיכה של הביאנקונרי העונה, הם קיבלו החלטה טובה.

רובלה, שמשחק בכל משחק, משתבח משבוע לשבוע. הוא רץ, מחלץ, מוסר מדויק מכל טווח ובאיטליה משווים אותו למנואל לוקאטלי, שבעצמו הגיע בקיץ ליונבטוס, שם  נשמעים כבר קולות שקוראים להחזיר אותו, על מנת שיעזור לקישור של הקבוצה המקרטעת של מיסימיליאנו אלגרי. גנואה יכולה לסרב לעסקה, ויובנטוס מסובכת על מעל לצוואר בחקירות על עסקאות לא חוקיות שביצעה, אבל היא יכולה להתנחם בכך שיש לה עתיד במרכז השדה.

ניקולו רובלה עם אלדור שומורודוב (רויטרס)ניקולו רובלה עם אלדור שומורודוב (רויטרס)

השורשי - מרטין סובימנדי

סובימנדי הוא אחת הדוגמאות הנפלאות לתהליך המדהים שעוברת ריאל סוסיאדד, שמוציאה בכל שנה מהאקדמיה שחקנים לסגל הבוגר שלה (הרחבתי על כך בטור הראשון שלי), ובונה קבוצה שמבוססת על שחקני בית ילידי סן סבסטיאן והסביבה.

בעונתו המלאה השלישית בבוגרים, סובימנדי, שכבר רשם הופעה אחת בנבחרת ספרד, הופך להיות אחד הקשרים האחוריים הטובים בלה ליגה כשהוא ממלא את מקומו של קשר אחורי, שחקן בית אחר, אסייר יראמנדי, ויחד עם מיקל מרינו השניים יוצרים חוליית קישור מרשימה ואיכותית. אמנם סוסיאדד נמצאת בדעיכה בחודש האחרון, אך סובינמנדי עדיין נמצא בעונה נהדרת מבחינתו ויהיה מעניין לראות אם יצליח לעשות את קפיצת המדרגה בדומה ליראמנדי שהגיע לריאל מדריד, או שיישאר בסוסיאדד שנים ארוכות כמו לא מעט מחבריו.

מיקל אויארסבאל ומרטין סובימנדי חוגגים (רויטרס)מיקל אויארסבאל ומרטין סובימנדי חוגגים (רויטרס)

שובר המוסכמות – פדריקו דימארקו

עלייה לבוגרים באינטר, הופעה אחת במשך שלוש שנים. השאלה לאסקולי, ואז לאמפולי. מכירה לסיון, חזרה לאינטר, משחק מעט, ואז השאלות לפארמה ו-ורונה. כל זה עד גיל 23. סיפורים כאלה באיטליה יש כמו אוכל טוב. שחקן שעולה לבוגרים של אחת הגדולות/נרכש בגיל צעיר, עובר אינסוף השאלות, במקרה הטוב מגרד כמה הופעות במועדון האם ובמקרה הרע אף אחד לא שומע על קיומו.

הודות לסימונה אינזאגי, שהגיע בקיץ מלאציו ונתן במגן שחזר מהשאלה מורונה את האמון שהוא זה שיכול לתפוס את כל קו שמאל, תפקיד משמעותי במערך שלו, דימארקו הצליח להתעלות על הגורל שיועד לו, לתפוס מקום בהרכבה של האלופה ועם שני בישולים, שני שערים, העפלה לשמינית גמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2011 ועליה לראש טבלת הליגה, מה הפלא שגם לנבחרת איטליה הוא הגיע.

דימארקו, שנולד למשפחה של אוהדי הנראזורי, תמיד האמין שמגיע לו צ'אנס, והוא התאכזב ונטר טינה על כך שההזדמנות לא הגיעה. עד כמה? בתחילת עונת 2018/19 פארמה ניצחה את אינטר 1:0 בסן סירו משער מאוחר של דימארקו בטיל לחיבורים מ-25 מטרים, המגן לא שמר על איפוק וחגג כאילו הוא כבש לזכות אינטר נגד מילאן בדרבי. עד כדי כך הוא האמין שמגיע לו ולקח קשה את הוויתור עליו, בעיקר כש’נאלץ', לדבריו, לשחק בשוויץ. לאחרונה הוא חתם על הארכת חוזהו עד שנת 2026 בתום מו''מ עיקש. סיפור מהאגדות.

פדריקו דימרקו (רויטרס)פדריקו דימרקו (רויטרס)

הסינדרלה – דניס אונדב

סנט ג'ילואז היא הסיפור הכי מפתיע בכדורגל העולמי השנה והיא ספר בפני עצמה, לא טור. בקצרה, הקבוצה שלא הייתה 48 שנים בליגה הבלגית הבכירה, חזרה העונה לליגה ואחרי חצי עונה היא לא פחות ממוליכת הטבלה. היא נמצאת עם 6 נקודות מעל האלופה קלאב ברוז', והיא גם כמובן עוקפת את אנדרלכט של ליאור רפאלוב ונמצאת מעל אנטוורפן וגנט. 20 מחזורים שהמועדון הקטן מבריסל משאיר לכולן אבק.

השם הבולט ביותר בסיפור הבלתי ייאמן של סנט ג'ילואז הוא דניס אונדב, חלוץ גרמני בן 25, אלמוני לחלוטין, שאפילו לא רשם דקה אחת בליגת המשנה בגרמניה. אונדב הגיע בקיץ שעבר לג'ילואז אחרי עונה יפה במפן, אבל זה היה בליגה השלישית. הם עלו יחד לליגה הבלגית הראשונה, והעונה הוא מתפוצץ עם לא פחות מ-16 שערים ו-9 בישולים ב-18 הופעות. מעורבות של 28 גולים, כמעט שניים למשחק. פסיכי בכל קנה מידה. אונדב, שלא היה מספיק טוב כילד כדי להמשיך לנוער של ורדר ברמן, הוזכר כמועמד לברייטון מהפרמיירליג, שמחפשת כבר שנתיים את החלוץ שייקח אותה לשלב הבא ולצמרת הליגה האנגלית. ומי כמו אונדב יכול לקחת מועדון לשלב הבא.

הלייט בלומר - ג'ונתן קלאוס 

זוהי עונתו השנייה בלבד של קלאוס בליגה הצרפתית הבכירה, ובחצי העונה שעברה כבר יש לו כבר שבעה בישולים, שני רק לאחד, קיליאן אמבפה. בעונה שעברה כולה היו לו שישה, מספר מרשים בפני עצמו. לאנס שהייתה רוב העונה בשלושת המקומות הראשונים בליגה, אמנם ממוקמת כרגע תשיעית, אבל פתיחת העונה שלה שכללה ניצחונות על מונאקו, ליל ומארסיי, הזכירה במעט את ימי ליגת האלופות שלה מסוף שנות התשעים.

ג'ונתן קלאוס חוגג (רויטרס)ג'ונתן קלאוס חוגג (רויטרס)

לקלאוס, שגדל בשטרסבורג, יש חלק ענק בכך, אבל הוא בכלל שיחק כדורגל חובבני עד עונת 2016/17 במדי ואובן שטרסבורג, הקבוצה השנייה של העיר בה גדל, בלינקס החובבנית מגרמניה ובמס' קבוצות קטנות בצרפת. המרחק משם לצמרת הליגה הצרפתית הוא מעבר לדמיון, אך לאט לאט הוא טיפס במעלה הליגות ופילס את דרכו לכדורגל המקצועני עד שהגיע לקוובילי רואן מליגת המשנה ומשם המשיך לארמיניה בילפלד, במדיה הצטיין לפני שתי עונות בליגת המשנה בגרמניה, מה ששכנע את לאנס, שבדיוק שבה לליגה הראשונה, לתת לקלאוס את ההזדמנות הראשונה שלו אי פעם בליגה בכירה.

אחרי המשחק מול פסז' שהסתיים ב- 1:1, קלאוס ניפק ראיון שמספר מעט על האופי שלו, כשאמר שהוא מאוד מאוכזב מהתיקו ולא אכפת לו נגד מי לאנס משחקת – הוא רוצה לנצח. שנה וחצי אחרי הופעת הבכורה שלו בליגה ובעונתו החמישית כמקצוען, דידייה דשאן התראיין ואמר שהוא לא פוסל זימון אפשרי שלו לנבחרת. תאמינו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */