יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"האוהדים איבדו את זה, הקטסטרופה קרובה"

הדיין לובין במונולוג חריף על התנהגות הקהל בדיון של מכבי חיפה: "בסוף יציע יעלה באש ואז תגיעו לוועדת חקירה על נפגעים". חיפה נקנסה ב-15,000 ש"ח

|
הדיינים לובין ושמעוני (איציק בלניצקי)
הדיינים לובין ושמעוני (איציק בלניצקי)

מכבי חיפה עמדה הערב (רביעי) לדין בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, זכר לאירועים מהמשחקים מול הפועל תל אביב בבלומפילד במסגרת המחזור ה-10, מול הפועל חיפה בדרבי מהמחזור ה-11 ומול הפועל נוף הגליל במחזור ה-12 באצטדיון גרין. רגע לפני מהלך הדיון, השורה התחתונה היא שהירוקים נקנסו ב-15,000 ש”ח.

הירוקים, אותם ייצגו בדיון מנהל התפעול, עובד גבריאל, ועו”ד עופר בן אסא, עמדו לדין בגין סעיפים של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות ובהתפרעות האוהדים בעקבות השלכת מצתים וכוסות קרטון לכר הדשא, וגם בשל השחתת תאי השירותים באצטדיון בלומפילד. את הדיון ניהלו הדיינים, ישראל שמעוני, נועם לובין וגיורא לנדאו, כשאת התובעת יצג תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף.

בעקבות אוהד הקבוצה שפרץ לתחומי המגרש במשחק החוץ מול נוף הגליל, הירוקים ספגו קנס של 5,000 ש”ח ובשל שימוש באמצעי פירוטכניקה, שגם שרפו את רשת השער במשחק הדרבי מול הפועל חיפה, מכבי חיפה תשלם קנס של 10,000 ש”ח: “העמדתה לדין השביעית העונה של הקבוצה בגין מעשיי אוהדיה, כמות ‘נכבדה’ לכל הדעות של העמדות לדין”, נכתב בפסק הדין של נעם ליובין.

האבוקות שהושלכו מיציע אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)האבוקות שהושלכו מיציע אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

מהלך הדיון בנוגע למשחק מול הפועל ת”א

המשקיף ציין את תאי השירותים שהושחתו והכתובות נגד מכבי תל אביב: “נאצים, זונות בצהוב ופנאטיקס חיפה”. עו”ד בן אסא: “אנחנו לא כופרים בעובדות”. עו”ד רשף: ”בדרך כלל בתיקים של השחתת יציע לא מעמידים על נסיבות מחמירות, כי הקבוצות סוגרות את זה מול האצטדיון. במקרה זה סדר הגודל של הנזק גרם להחלטה להעמיד לדין בנסיבות מחמירות”.

גבריאל: “איננו כופרים בתיאור העובדות. אני רוצה להתייחס. מכבי חיפה נאבקת ללא פשרות ובלי שום משוא פנים בכל התופעות האסורות, גם כאלה שבית הדין לא מתייחס אליהם. אנחנו מאמינים בתפיסה של לפגוע באינדיבידואל לפני הפגיעה בקהל הרחב. יש לנו פסיקה של אוהד שהורחק לשלוש שנים וספג קנס כספי גבוה (פסק דין שניתן השבוע). גם הפרסומים חשובים כדי להרתיע אנשים שיש מחיר. אנחנו לוקחים אוהדים שמשליכים חפצים גם אם זה סכומים נמוכים ודורשים מהם להשתתף. חלק יגיעו אלינו וחלק מסרבים לשלם והם יקבלו פנייה מעורך דין”.

עופר בן אסא, נציג מכבי חיפה (משמאל) ולידו עובד גבריאל, מנהל התפעול של מכבי חיפה (איציק בלניצקי)עופר בן אסא, נציג מכבי חיפה (משמאל) ולידו עובד גבריאל, מנהל התפעול של מכבי חיפה (איציק בלניצקי)

“כחלק מהמהלך והמאמצים שאנחנו עושים הגענו לאוהד שהשליך מצת לכר הדשא. קיבלנו פנייה ממחלקת רווחה לגבי האוהד שהוא לא יכול לשלם, אז הלכנו על הפן החינוכי והוא התנצל וקרא שלא לעשות זאת בעמודי הפייסבוק השונים”, הוסיף גבריאל. בן אסא: “אנחנו רוצים שבית הדין יחזק אותנו וייתן לנו יד. אנחנו רוצים להראות לבית הדין שאנחנו מתייחסים להערות שלו. בית הדין מבין שיש בעיה”.

גבריאל: “אנחנו מוציאים סכומים רבים כדי שיהיה תיעוד במגרשים וכדי שנוכל ללכת לבית המשפט ולקבל את הפסיקות כדי שיוכלו למצות הליכים. הזדעזענו ואנחנו גינינו את מה שקרה בבלומפילד. אצטדיון כדורגל נועד שאוהדים ייהנו וילכו הביתה. אנחנו בכל משחק נעזרים באמצעי תיעוד מוגברים. לעניין ההשחתה, יש כבר מישהי שטרחה לצערנו לצלם את עצמה אז איתרנו אותה. היא קיבלה מאיתנו מכתב התרעה”. בן אסא: “פנה אלינו אוהד מטעמה וטען שזו לא היא ורק החזיקה טוש. אנחנו מבינים שבתקשורת זה נראה רע”. הדיין שמעוני ענה: “גם בחיים לא רק בתקשורת”.

הדיינים ישראל שמעוני (משמאל) ונועם לובין (מימין) (איציק בלניצקי)הדיינים ישראל שמעוני (משמאל) ונועם לובין (מימין) (איציק בלניצקי)

גבריאל: “האירוע קיבל הד תקשורתי מאוד גדול ובצדק. זה לא מכבד את המועדון ולא את הכדורגל הישראלי. זו תופעה שאנחנו לא אוהבים. אבל אנחנו מטפלים בזה במועדון. הערכת הנזק היא 70,000 שקלים מחברת היכלי הספורט. יענקל’ה שחר התחייב לשלם את זה. רק לסבר את האוזן, גם אוהדי סכנין ונתניה השחיתו בסמי עופר. גם במשחק מול ביתר הושחתו בין 120-150 כיסאות”.

הדיין שמעוני: “אנחנו רוצים עד יום שני שתשלחו לנו פעולות שעשיתם וההליכים שננקטו”. בן אסא: “היום אנחנו יכולים לפרט כבר. לאור הפסיקות האחרונות, שינינו גישה ואנחנו בכל הליך עולים שלב”. שמעוני: “עד השנה לא הגשתם תלונות? תראו לנו הכול”. לנדאו: “אנחנו אוספים מכל אחת מהקבוצות שמגיעות באופן תכוף”.⁩ 

גבריאל: “לגבי הכיסאות שהושחתו, במידה וזה רף ההעמדה לדין, כל קבוצות הליגה שיש להן מעל 150 צופים יגיעו לפה. שמעוני: “זה תלוי במר רשף”. רשף: “אין אכיפה בררנית. הכול תלוי בדוח המשקיף. לא קיבלתי דוח כזה מעולם ממשקיף בשמונה השנים שלי בתפקיד. שמעוני: “אתם מתלוננים בין הקבוצות על נזקים. זה שאתם מטייחים את זה בין הקבוצות, זה לא אומר שזו הדרך הראויה. יש לי סמכות לחייב אתכם בנזקים, אבל אם הקבוצות מסתדרות אני לא אכנס ביניכן. יש לי גם תחושה שזה יהפוך לאופנה. אני לא רוצה שזה ייסגר בין הקבוצות, זה משהו של כל הענף”.

הדיין ישראל שמעוני (איציק בלניצקי)הדיין ישראל שמעוני (איציק בלניצקי)

בן אסא: “אנחנו לא יכולים להציב מצלמות בשירותים או לשים מאבטחים בשירותים”. שמעוני: “כל שנה לומדים ויש התקדמות בצעדים. אנחנו מקלים בענישה בהתאם לצעדים. אולי צריך סדרן ליד השירותים. אחד כזה היה עוצר. לפחות באזור המראות וכו. אנחנו נלמד ואתם תלמדו, השאלה מה יהיה שכר הלימוד”. בן אסא: ”אנחנו מובילים בתחום במאבק ובית הדין צריך לתת לנו יד ולא להחמיר. שמעוני: “מר רשף מה הענישה שאתם מבקשים?”. רשף: “התרשמתי מאוד וראיתי מה מכבי חיפה עושה. אני חושב שבנסיבות האלה ושזו הפעם הראשונה שאני מגיש כתב אישום כזה, ניתן להסתפק בעונש כספי. ענישה כספית וענישה על תנאי”

גבריאל: “ענישה של שלילת מנוי או הרחקה ממגרשים פוגעת באוהד לא פחות מהפן הכלכלי”. בן אסא: “אנחנו רוצים שגם המשטרה תתערב בעניין קנס מנהלי”.

ניר רשף (איציק בלניצקי)ניר רשף (איציק בלניצקי)

מהלך הדיון בנוגע לדרבי החיפאי

לאחר הדברים הללו, נותר באולם הדיין לובין בלבד, כדי לנהל את הדיון בנושא השלכת האבוקות והפריצה למגרש בדרבי. גבריאל: “המשחק הוגדר כרגיש ועשינו הערכות מוקפדת עם משטרת חיפה. הוספנו אמצעי תיעוד מתקדמים. אנחנו מכירים בעובדות ובאשמה ולא אהבנו לראות את התמונות. הצלחנו לאתר חמש השלכות לכר הדשא, מתוכן שניים אותרו כבר במהלך המשחק. משליך נוסף אותר יום למחרת”.

לובין: “מה שאנחנו רואים השנה? אני סוגר בינואר תשע שנים, אני לא רואה אף שנה. האוהדים איבדו את זה לחלוטין בחלק מהמקרים. לנו בבית הדין יש אמצעים מצומצמים בלבד. ברור שהכי קל לבית הדין להגיד שיהיו משחקים ללא קהל. זה לא הפתרון, בטח שלא המיידי. משהו פה קורה. אם המשטרה, אנחנו, בתי המשפט והקבוצות לא יטפלו תהיה קטסטרופה והיא קרובה. איפה נשמע שאוהדים אומרים שהם יהרסו את המגרש של הקבוצה השנייה? כמויות הפירוטכניקה? אני לא זוכר דבר כזה באף קבוצה. אני פונה אליכם. אנחנו בית הדין צריכים אתכם. אני אתן לכם את הרוח הגבית כשאחשוב שצריך. אתם במכבי חיפה מובילים במאבק, אבל משהו פה חולה מבחינת האוהדים בכדורגל”.

עופר בן אסא, נציג מכבי חיפה (איציק בלניצקי)עופר בן אסא, נציג מכבי חיפה (איציק בלניצקי)

בן אסא: “זה בידיים של הקבוצות?”. לובין: “אני לא יודע למען האמת. אולי צריך להחזיר שוטרים פנימה. אבל בכוח הקבוצות לשנות. הרי הקבוצות החליטו שהשוטרים ייצאו מהיציעים. לובין: “ב-2015, אחרי דרבי פואד, הונחה הוצעת חוק בכנסת להקים בית משפט מיוחד לאלימות בספורט ע״י מי שמכהן כיום כשר התיירות. לא קרה עם זה כלום. היה הד מטורף אחרי הדרבי ומאז שקט. אני מקווה שהפעם יהיה שונה. אם יקדמו את עניין הקנסות המנהלתיים כמו שקראתי היום, על הכיפאק. פה הרשת עלתה באש, יבוא יום ויציע יעלה באש. ואז לא תשבו בבית הדין, אלא בוועדת חקירה ובהמשך על נזקים בנפש. האש שהייתה ברשת צריכה להבהב חזק מאוד. האמצעים הפירוטכניים הם לא צחוק”.

מהלך הדיון בנוגע לאירועים מול נוף הגליל

הירוקים עומדים לדין על דוח המשקיף לפיו אוהד פרץ לדשא לכיוון בוגדאן פלאניץ׳. גבריאל: “היציע המערבי לא היה יציע של מכבי חיפה. זה יציע שנמכר על ידי נוף הגליל. מניח שהייתה התרגשות בעיר. המועדון שלנו מוכר לאוהדים שלו, אנחנו מנהלים את היציע שלנו. אם זה היה קורה ביציע שלנו, אז כוח האבטחה מטפל. אבל זה היה יציע שלהם ונכנס אוהד מהיציע שלהם”. בן אסא: “אנחנו חושבים שצריך לזכות אותנו”. לובין: “תגידו לשחקנים שלכם שלא יתנו פרס לאוהדים שפורצים. לא חיבוקים לא תמונות”. גבריאל: “אנחנו דורשים את זה גם על פי נהלי הקורונה ונקפיד על כך”.

הפועל חיפה נקנסה ב-10,000 שקלים על השלכת אבוקה וכוס שתייה בדרבי

בתוך כך, בעקבות זריקת האבוקות של אוהדי הפועל חיפה בדרבי החיפאי מול מכבי, ובנוסף על השלכת כוס אל עבר תחומי המגרש, בית הדין של ההתאחדות החליט לקנוס את המועדון על סך של 10,000 שקלים. הקבוצה טענה כי אוהדי הקבוצה הינם ישרים וברובם גם מוכרים כמשפחות, ובית הדין כבר טען שלא דבק רבב בהתנהגותם. בנוסף, אחרי בדיקה שערך המועדון, האוהד שזרק את האבוקה אינו מנוי לטענתם והוא הורחק על ידי משטרת ישראל ל-30 יום מהמגרשים.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */