יום שבת, 18.05.2024 שעה 11:32

בכנסת הציעו 4 דרכים למיגור האלימות בספורט

ח"כ סימון דוידסון הגיש הצעה לדיון מהיר בוועדת החוקה והדגיש כי מצלמות במעגל סגור, איסור ענישה קולקטיבית וקנסות מנהליים עשויים לסייע בתופעה

|
אוהדי הקבוצות (ראובן שוורץ, רדאד ג'בארה, עמרי שטיין)
אוהדי הקבוצות (ראובן שוורץ, רדאד ג'בארה, עמרי שטיין)

בזמן שמשרדי הממשלה דנים כיצד ניתן לטפל באלימות בספורט הישראלי, חבר הכנסת סימון דוידסון הגיש היום (רביעי) הצעה לדיון מהיר בוועדת החוקה על צעדים שהכנסת חייבת לבצע כדי למגר את התופעה. יו"ר שדולת הספורט ויו"ר ועדת המשנה לספורט בכנסת פועל בימים אלו להתנעה ויישום התוכנית.

ח”כ דוידסון אמר: “הכדורגל הישראלי ברובו הגדול אינו אלים. הקהל שמגיע לעודד במגרשי הכדורגל מורכב ברובו מאנשים שבאים ליהנות מאירוע ספורט, חיילים, משפחות, ואנשים נורמטיביים מהישוב - אך ישנו מיעוט שבמיעוט שהורס לכולם. עשבים שוטים שתופסים את מרבית תשומת הלב, גורמים לנזק תדמיתי וכך מונעים מאיתנו לטפל בבעיות המהותיות יותר של הכדורגל”. 

ח"כ סימון דוידסון (איציק בלניצקי)ח"כ סימון דוידסון (איציק בלניצקי)

ח”כ דוידסון הוסיף: “כדי שנוכל להתפנות ולטפל בבעיות האלו, צריך ראשית, לבער את נגע האלימות ולהילחם באותם מעטים אלימים. הטיפול בנושא הוזנח במשך שנים, אך כעת עם קואליציה חזקה וממשלת שינוי שמטפלת בנושאים שסבלו מאוזלת יד במשך שנים – זה הזמן לטפל בבעיה”.

בתוכנית שהציג, הדגיש ח”כ דוידסון כי יש ארבע דרכים לטפל באלימות: השמשת מצלמות טלוויזיה במעגל סגור, איסור עונשים קולקטיביים, החמרת ענישה למתפרעים וקנסות מנהליים.

ח"כ סימון דוידסון (חגי מיכאלי)ח"כ סימון דוידסון (חגי מיכאלי)

“מערכות טלוויזיה במעגל סגור קיימות כבר באצטדיונים, בנוסף מותקנות באצטדיון מצלמות קבועות לכיסוי שערי כניסה, מעברים ומתקנים רגישים. כיום לא ניתן להרשיע אוהדים אלימים בשל החוק להגנת הפרטיות. הטכנולוגיה קיימת אך לא נעשה בצילומים שימוש כראיה בבתי המשפט, כאשר בטדי מצלמות הותקנו כבר ב-2017. מתוך כך מערכות הענישה הישראליות פונות לעונש ארכאי שלא קיים בעולם – עונשים קולקטיביים. אנחנו חייבים להשמיש את המצלמות ולזהות באופן כירורגי המתפרעים ביציעים”, אמר ח”כ דוידסון.

לדבריו, “אין מקום לענישה קולקטיבית במגרשי הכדורגל כמו איסור על הכנסת ציוד עידוד לדוגמה. מרבית הקהל הישראלי אינו אלים. מדובר בסגנון ענישה צבאי שנובע מאוזלת היד של הרשויות שלא יכולות להתמודד כיום עם המתפרעים הספציפיים ופשוט מענישים את כולם. סגירה של יציע או של משחק רדיוס אלו עונשים לא סבירים. לא הגיוני לשלול זכות בסיסית מאוהדי הכדורגל שרובם המוחלט אינו אלים ואינו גזען. כאשר נוכל לזהות ולהוציא את המתפרעים באמצעות שימוש במצלמות הקיימות כבר במגרשים, נוכל להפסיק את השימוש המגוחך והארכאי בעונשים קולקטיביים”.

אוהדי הכדורגל בארץ (מערכת ONE)אוהדי הכדורגל בארץ (מערכת ONE)

ח”כ דוידסון טוען כי יש להחמיר את הענישה כלפי המתפרעים: “בהמשך להפסקת הענישה הקולקטיבית - בתי המשפט חייבים להחמיר את הענישה לעבריינים. עונשים מגוחכים כדוגמת העונשים שקיבלו המתפרעים מאירועי בלומפילד האחרונים הם לעג לרש. אלימות חמורה צריכה להיענות בענישה חמורה”.

בימים האחרונים דנים משרדי הממשלה על האפשרות להטיל קנסות מנהליים על סך 5,000 ש”ח לאוהדים. ח”כ דוידסון בעד המהלך: “הקנסות הללו ישמשו כאכיפה מיידית וכצעד הרתעתי משמעותי. ברגע שמתפרע אחד ייקנס – אוהדים אחרים יחשבו פעמיים לפני שהם יחליטו להתפרע במגרשים. הגשתי בקשה לדיון מהיר בוועדת חוקה - הצעדים אותם מניתי תחומים תחת עולם החוק והמשפט וזו הפלטרפורמה לקדמם. אני סמוך ובטוח שביחד ובשיתוף עם שר הספורט חילי טרופר ויו"ר ועדת חוקה, גלעד קריב נתקדם לעבר המטרה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */