יום שישי, 03.05.2024 שעה 13:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ברק יצחקי בטוח: קרסטאיץ' הוא ממש לא הימור

המנהל המקצועי נפרד מעמדת המאמן ב-0:3 על חדרה: "הבאנו את מלאדן כדי להצעיד את מכבי ת"א קדימה". וגם: כיצד ענה לשאלה האם ערן זהבי יחזור בינואר?

|
ברק יצחקי ומלאדן קרסטאיץ' (רויטרס, רדאד ג'בארה)
ברק יצחקי ומלאדן קרסטאיץ' (רויטרס, רדאד ג'בארה)

מכבי תל אביב סגרה אמש סיבוב בליגת העל עם 0:3 על הפועל חדרה, אך נראה כי העיניים והאוזניים של כולם נשואות למחר (רביעי), כאשר בשעה 17:00 יוצג המאמן החדש מלאדן קרסטאיץ’ אך לא פחות מכך, זו תהיה הזדמנות ראשונה אחרי זמן רב מאוד, לשמוע ולשאול שאלות את בעלי המועדון, מיץ’ גולדהאר. הצהובים חיכו בעצמם תקופה ארוכה לרגע בו הקנדי יחליט שהוא מדבר, ומסיבת העיתונאים באצטדיון בלומפילד שתהיה “היברידית” (דמות אחת נוכחת פיזית והשנייה דרך הזום) אמורה לתת מענה להמון שאלות ותהיות שעלו בעת האחרונה סביב רמת המעורבות והניהול של גולדהאר בשתי העונות האחרונות. 

בזמן הזה, קרסטאיץ’ שצפה אמש במשחק מהדירה בה הוא נמצא בבידוד, ימשיך לנתח את הדברים עליהם הוא רוצה להתמקד ובהנחה ולא ייצא חיובי לקורונה, יתחיל לעבוד בעוד יומיים עם השחקנים החדשים שלו על המשחק הקרוב מול הפועל מרמורק בגביע, לא לפני שיציג את עצמו ויענה על שאלות העיתונאים. קרסטאיץ’ וכל הצוות שלו מחוסנים, כך שעל הנייר לא אמורה להיות בעיה, אבל מי יודע כבר במציאות הקורונה מה יקרה. 

מלאדן קרסטאיץ' (רויטרס)מלאדן קרסטאיץ' (רויטרס)

המשחק מול חדרה סגר סיבוב עבור מכבי ת”א כשהיא שוות נקודות למקום השלישי עם 21 מתוך 39 והפרש שערים לא משמח מדי שעומד על 18:20. הרשת הנקייה עזרה לקבוצה סוף סוף לחמוק מתואר ההגנה הגרועה בליגה ובאופן משונה לא פחות בליגה המוזרה שלנו, היא בעלת ההתקפה השלישית בטיבה וכבשה רק שער אחד פחות מהפועל באר שבע שלא הפסידה אף משחק. המסקנה היא פשוטה – עם הגנה חזקה, הצהובים של קרסטאיץ’ יהיו יכולים לשפר את מצבם בליגת העל באופן משמעותי אחרי שגם בלי להציג הגנה טובה במשחקים האחרונים, צברו 14 מ-18 מאז פיטוריו של פטריק ואן לוון. 

המשחק מול חדרה עמד בסימן טל בן חיים ואייל גולסה שהציגו את המשחק הטוב ביותר שלהם העונה. החלוץ כבש צמד והגיע לארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים מאז חזר ל-11, בעוד הקשר בישל פעמיים. “אני לא יודע אם החזרתי את טל לחיים”, אמר ברק יצחקי שסגר תשעה משחקים בסך הכל על הקווים (בדיוק כמו ג’ורדי קרויף בזמנו). “אני רואה את האימונים והוא לא התחיל בהרכב כשאני הפכתי למאמן, הוא אפילו לא שותף בכלל מול ק”ש והוא היה מאוכזב, ראיתי את זה שם על הפנים שלו, אבל הוא המשיך להתאמן קשה ולעבוד. הוא קיבל את ההזדמנות שלו והוכיח את עצמו. כל שחקן שיוכיח את עצמו, מקומו על המגרש. אני שמח באמת בשבילו וזו דוגמה לשחקנים אחרים שאולי לא משחקים עכשיו אבל הכל יכול להשתנות”. 

טל בן חיים חוגג (ראובן שוורץ)טל בן חיים חוגג (ראובן שוורץ)

במכבי ת”א ציינו לטובה עוד מספר שחקנים כמו אופיר דוידזאדה שהדיח מההרכב את אנריק סבוריט והיה אחראי על הצלה גדולה מאוד עוד במצב של 0:0. שחקן נוסף שקיבל מחמאות הוא גבי קניקובסקי שהיה מעולה במרכז המגרש, דן גלזר שמשחק למרות פציעת הברך שלו אך הוכיח שהוא מסוגל לרשום 90 דקות וזה כמובן מעודד מאוד, וגם מדן ביטון הייתה שביעות רצון אחרי שתופקד בעמדה שלא נוחה לו, אך לחץ לא מעט והצליח להשפיע על המשחק. רגע נוסף שהיה ראוי לציון הוא כאשר סטיפה פריצה הוחלף ומיהר לרוץ אל קו האמצע כדי לתת לאוסאמה חלאילה להיכנס. הקרואטי רצה שהישראלי יוכל להרוויח כמה שיותר דקות על הדשא בתקווה שיכבוש, אך לצערו רובי לבקוביץ’ מנע ממנו לעשות זאת. 

בצד הפחות טוב של המשחק, אנדרה ז’ראלדש ממשיך להציג יכולת לא טובה ולא משכיל לתרום התקפית כלל. מאור קנדיל לא נכנס לסגל אחרי שהשלים משחק מלא מול אלשקרט, אך אין ספק כי ברגע שהוא ושחר פיבן יהיו כשירים לגמרי, יכולה להתעורר תחרות גדולה על העמדה הזו וכפי שדוידזאדה הדיח את אנריק סבוריט מה-11, גם מקומו של הפורטוגלי נמצא בסכנה. 

אופיר דוידזאדה (רדאד ג'בארה)אופיר דוידזאדה (רדאד ג'בארה)

לאחר המשחק, יצחקי סיכם תקופה של כ-50 ימים כמאמן הזמני של מכבי ת”א. “זה התחיל כמשהו שהיה חדש לי, לאט לאט נכנסתי לזה. מבחינתי מהצד שלי אני יכול להגיד שנתתי את כל כולי. התקופה הזו עומדת להסתיים, נחזור לתפקיד שבו התחלתי את העונה ואמשיך לתת את כולי. אני יוצא מהתפקיד הזה עם עוד ניסיון. ניסיון לראות את הצד של המאמן מהקווים. זה חשוב מאוד, להרגיש את זה, לחוות. אני חושב שהיה די בסדר”, אמר מי שישוב כעת לתפקידו כמנהל מחלקת הכדורגל של המועדון. “אנחנו אחרי משחק טוב שבו הבקענו שלושה שערים. צריך להמשיך להציג כדורגל טוב, כזה שמכבי צריכה לשחק, התקפי, להבקיע, זו תהיה טעות להסתכל רחוק יותר מכך”. 

יצחקי לא רצה לפרט יותר מדי על הליך הבחירה במאמן החדש, ביקש כי ימתינו למוצא פיו של מיץ’ גולדהאר בעניין, אך כאשר אחד העיתונאים הצהיר בדבריו כי המועדון הימר על הסרבי, לכך יצחקי כן השיב באופן בטוח: “מלאדן קרסטאיץ’ הוא לא הימור. אני בטוח שהוא יבוא עם המחשבות שלו ועם הדעות שלו. אני אגיד לו את הצד שלי, ובסופו של דבר הבאנו אותו כדי להצעיד את הקבוצה קדימה ולהידבק לצמרת ומשם נראה מה יהיה”. עוד אמר בקצרה: “היו לנו הרבה שיחות עם מלאדן, אני חושב שגם הבעלים יפרט על זה יותר ביום רביעי”. 

ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)

אם מנקים את העונה באנורתוזיס, ברק יצחקי סופר כבר למעלה מ-11 שנים במכבי ת”א, מה שהופך את מרבית הקריירה המקצוענית שלו לכזו שהוא העביר בקריית שלום. על השאלה האם זו העונה הקשה ביותר מאז שהגיע למכבי, השיב: “זו לא השנה הכי קשה שלי במכבי ת”א. העונה לא החלה כמו שציפינו, אומנם באירופה עשינו הישג יפה אבל גם שם הייתה אכזבה כי הגיע לנו לעלות מהמקום הראשון ובגלל חוסר ריכוז של דקה פספסנו את זה. אבל לא הייתה פתיחה טובה, לא מתחבאים מזה, ומפה צריך להתרומם ולהמשיך עם המאמן החדש עכשיו. 

לצד כל אלה, אי אפשר להתעלם מכך שהצהובים הוגרלו בשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג מול פ.ס.וו איינדהובן של ערן זהבי. אתמול החלוץ היה בכותרות עוד לפני ההגרלה בעקבות השוד הנוסף שהתרחש בביתו בזמן שהוא בכלל שוהה בדובאי. האירוע הזה כמובן הציף לא מעט מחשבות מצד הקהל על כך שאולי בינואר הקרוב, יקיר האוהדים יחליט לחזור ולשחק בליגת העל, במכבי ת”א. בסיום המשחק, הקהל אף שר בעוצמה את שיר השחקן שליווה את זהבי במכבי ת”א.

ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

יצחקי נשאל לאחר מכן האם בפברואר זהבי ילבש את המדים של פ.ס.וו או אולי את אלו הצהובים והשיב: “אני לא חושב שזה נכון לדבר על שחקן שנמצא תחת חוזה. זה לא יהיה פייר לא מבחינתו, מבחינתנו או מבחינת הקבוצה שלו שנפגוש בקרוב. אלוהים יודע מה יקרה בעתיד הרחוק. נחכה לזמן המתאים ונדבר על זה”. כרגע בכל אופן, נראה כי חזרה של זהבי למכבי ת”א היא נושא רחוק מאוד מביצוע וצריך שיקרו עוד הרבה דברים בדרך על מנת שמהלך כזה בכלל יבשיל. 

מי שדיבר אמש בנוסף היה אופיר דוידזאדה שכאמור היה מהטובים על הדשא: “זה היה המשחק הטוב ביותר שלנו בתקופה האחרונה. תכנית המשחק שלנו עבדה, רצינו ללחוץ אותם על כל המגרש וזה יצא לפועל. זה סיפור גדול מבחינתי (החזרה שלו להרכב על חשבון סבוריט, ר.א) – מהרגע שהגעתי למכבי ת”א בשנת השאלה ואח”כ חתמתי, הוא כבר היה בקבוצה. ציפיתי לשחק ובהתחלה היה לי קצת קשה. לאט לאט חשבתי עם עצמי, על מה שאני עובר ומאיפה מגיע תסכול. הבנתי שהמלחמה שלי היא לא עם סבוריט אלא עם עצמי. ככל שאגיע יותר חיובי וחזק מנטלית לאימונים הדברים יבואו לטובתי. הבנתי שזה באמת סוג של מלחמה עם עצמי. התחזקתי מאוד מכך, אני שמח שאני בתקופה טובה עכשיו. זה תלוי בי ואני צריך להוכיח שמקומי בהרכב”. 

אנריק סבוריט (רדאד ג'בארה)אנריק סבוריט (רדאד ג'בארה)

דוידזאדה נמצא בשנת חוזה, אולם לצהובים ישנה אופציה להאריך את ההסכם מולו בעונה נוספת. על השאלה האם זה משפיע על יכולתו האחרונה, השיב: “אני תמיד מונע ממוטיבציה לא עתידית, או משהו שלא בשליטה שלי. המוטיבציה שלי תמיד מונעת ממה שקורה עכשיו וכרגע ואיך אני יכול להשפיע, איך אני יכול לעבוד קשה כדי להביא 100 אחוז מעצמי על המגרש”. עוד אמר המגן השמאלי על משחק ההגנה של הצהובים: “זה נושא מאוד חשוב בקבוצה. בסופו של דבר אחד הדברים החזקים של מכבי ת”א היה ההגנה. זה נסדק וצריך להחזיר את ההרתעה. כדי לעשות את זה צריך לא לספוג. התהליך הוא טוב וחיובי. הגענו למסקנה שגם החיבוק הקבוצתי הזה בהתחלה יוצר עוד קצת מוטיבציה ואנרגיה ונראה שזה עובד”. 

“אני לא חושב שאנחנו מתחילים עכשיו מאפס, גם אם הגיע מאמן חדש. הניצחונות האחרונים צריכים לתת לנו ביטחון. אנחנו צריכים לבוא למשחק הבא עם איזשהו מומנטום חיובי, גם עם המאמן שהגיע, וגם בשבילו זה דבר טוב”, סיכם דוידזאדה. “אין ספק שיש פה קבוצה איכותיות עם שחקנים מצוינים. תחילת העונה הייתה לא טובה, יכולת לא טובה, קצת חוסר מזל, אבל לאט לאט אנחנו מתחברים ומכירים אחד את השני. המטרה היא להגיע לסיבוב השני ולצבור כמה שיותר נקודות”. 

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */