יום שני, 20.05.2024 שעה 07:30

לא רק זהבי: הכירו את יריבת מכבי ת"א בקונפרנס

זכתה בטרבל היסטורי, בעלת עבר מפואר, מובילה את הליגה ההולנדית ובסגל שלה תמצאו אלוף עולם: איינדהובן מגיעה לת"א אחרי שניצחה בה פעמיים. פרופיל

|
פ.ס.וו איינדהובן. אימפריה הולנדית (רויטרס)
פ.ס.וו איינדהובן. אימפריה הולנדית (רויטרס)

מכבי תל אביב, הנציגה הישראלית היחידה במפעלים האירופיים, הוגרלה היום (שני) בפלייאוף הקונפרנס ליג מול פ.ס.וו איינדהובן, קבוצתו של ערן זהבי. האקס שכיכב בצהוב והוביל את הקבוצה להצלחות מסחררות הן בזירה המקומית, עם שלוש אליפויות וגביע, והן בזירה האירופית, עם העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות ושלב 32 האחרונות בליגה האירופית. מעבר למפגש הפיקנטי בין כוכב נבחרת ישראל לקבוצתו לשעבר, מכבי הוגרלה למפגש מול אימפריה אירופית. זמן להכיר את פ.ס.וו איינדהובן.

סגנית אלופת הולנד ניצלה את ההפסד של אייאקס לאלקמאר ואחרי שניצחה אתמול 1:2 את ניימיכן עלתה לפסגת הטבלה. עד הדקה ה-80 פ.ס.וו פיגרה, אך יורבה ורטסן השווה וקרלוס ויניסיוס השלים מהפך בתוספת הזמן. קבוצתו של ערן זהבי נחשבת לאחד ממועדוני הפאר בהולנד וזכתה באליפות האחרונה שלה בעונת 2017/18. בסך הכול באמתחתה 24 תארי אליפות, 9 גביעים ושיא מקומי של 12 גביעי סופר קאפ, האחרון שבהם הושג בתחילת העונה לאחר ניצחון 0:4 גדול על אייאקס.

שחקני פ.ס.וו איינדהובן (רויטרס)שחקני פ.ס.וו איינדהובן (רויטרס)

אימפריה אירופית: זכייה טרבל וגביע אופ”א

מעבר להיותה אימפריה בקנה מידה הולנדי, איינדהובן מחזיקה בעבר אירופי מפואר ששיאו זכייה בליגת האלופות (1987/88) וגביע אופ”א (1977/78). עונת 1987/88 הייתה המוצלחת בתולדות המועדון. אחרי שהבטיחה את האליפות ארבעה מחזורים לסיום העונה, כשהיא כובשת לא פחות מ-117 שערים, השלימה דאבל עם ניצחון בגמר בגיע 2:3 על רודה לאחר הארכה. אבל גולת הכותרת הייתה ללא ספק בזירה האירופית.

הקבוצה ההולנדית ניצחה את משחקיה נגד גלאטסראיי וראפיד וינה, אך מאז סיימה את כל משחקיה בתיקו ולמרות זאת הניפה את הגביע עם האוזניים הגדולות. ברבע הגמר מול בורדו ובחצי הגמר מול ריאל מדריד, ניצחה הודות לשער חוץ, חוק שבוטל בשנה האחרונה. במשחק הגמר סיימה ב-0:0 עם בנפיקה ליסבון וניצחון 5:6 בפנדלים העניק לה טרבל היסטורי, הישג שנרשם על ידי שבע קבוצות בלבד במהלך ההיסטוריה (ברצלונה, אינטר, באיירן מינכן, סלטיק, אייאקס ומנצ’סטר יונייטד).

שחקני פ.ס.וו איינדהובן. זכתה בטרבל (רויטרס)שחקני פ.ס.וו איינדהובן. זכתה בטרבל (רויטרס)

אוהבת את תל אביב: המאזן בישראל

זו תהיה הפעם השלישית בהיסטוריה בה פ.ס.וו פוגשת יריבה ישראלית. בעונת 2009/10 שיחקה נגד בני יהודה בפלייאוף הליגה האירופית וניצחה 0:2 בסיכום שני המשחקים. בעונת 2011/12 פגשה את הפועל תל אביב במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. המפגש הראשון בהולנד הסתיים ב-3:3, בעוד במשחק השני בבלומפילד ניצחו ההולנדים 0:1.

המפגשים הצפויים יהיו הראשונים אי פעם בין המועדונים, כאשר מכבי תל אביב שיחקה בעבר שמונה פעמים נגד יריבות הולנדיות (רודה, טוונטה, אייאקס ואלקמאר). המאזן עומד לטובת הצהובים עם ארבעה ניצחונות, תיקו ושלושה הפסדים.

שחקני פ.ס.וו. שני ניצחונות בבלומפילד (רויטרס)שחקני פ.ס.וו. שני ניצחונות בבלומפילד (רויטרס)

אלוף עולם וקפטן דומיננטי: הסגל של שמידט

מעבר לערן זהבי כמובן, בסגל של רוג’ר שמידט יש מספר שמות מעניינים. מרקו ואן חינקל, הקפטן ומי שמחזיק את מרכז השדה, משחק בקבוצה מאז עונת 2015/16 ומחזיק בעבר אישי מפואר שכולל קדנציות בצ’לסי, מילאן וסטוק סיטי. הוא ערך 100 הופעות במדי פ.ס.וו בהן הבקיע 34 שערים ובישל 14 נוספים. לצידו במרכז המגרש מככב איברהים סנג’רה, הקשר בן ה-24, שהגיע מטולוז הצרפתית בתחילת העונה שעברה, חווה עונה אדירה ומוביל את הקישור.

מרקו ואן חינקל. הקפטן והברומטר בקישור (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)מרקו ואן חינקל. הקפטן והברומטר בקישור (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

בהגנה הצהובים יפגשו שם מוכר – אנדרה רמאליו. הברזילאי, שהצטרף במהלך הקיץ האחרון מרד בול זלצבורג, שיחק נגד מכבי בצמד המפגשים בפלייאוף ליגת האלופות אשתקד. הבלם ייצב את הגנת פ.ס.וו ועושה רושם כי הסכום ששולם עבורו (2.5 מיליון אירו) בהחלט מצדיק את עצמו. שם נוסף שמעניין במיוחד בחלק האחורי הוא מגן נבחרת גרמניה, פיליפ מקס, שגדל במחלקות הנוער של באיירן מינכן ושאלקה והצטרף לפ.ס.וו לקראת עונת 2020/21, לאחר עונה נפלאה באוגסבורג, במהלכה כבש שמונה שערים ובישל שבעה ב-31 הופעות בבונדסליגה.

בהתקפת איינדהובן משחק מריו גצה, מבקיע שער הניצחון בגמר מונדיאל 2014, שאחרי תקופות יפות בבורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן ראה את הקריירה דועכת לנגד עיניו. הוא הגיע לפ.ס.וו בקיץ 2020 ועד עתה הוא לא הותיר יותר מדי רושם. כך או כך הגרמני ייזכר לנצח כמי שהביא למדינתו זכייה מרגשת במונדיאל בברזיל, לאחר שער דרמטי בהארכה נגד ארגנטינה. ראוי לציין גם את קרלוס ויניסיוס, החלוץ שהצטרף בהשאלה מבנפיקה. את יורבה ורטסן, הכישרון הבלגי שחווה עונת פריצה נהדרת וקודי גאקפו, היהלום של פ.ס.וו, שבגיל 22 נחשב לכישרון הכי גדול בקבוצה.

מריו גצה. זכה במונדיאל (האתר הרשמי של איינדהובן)מריו גצה. זכה במונדיאל (האתר הרשמי של איינדהובן)
ברק יצחקי וברנדלי קובאס לקראת חדרה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */