יום שני, 20.05.2024 שעה 15:25
ליגה ספרדית 23-24
9426-8737ריאל מדריד1
8243-7737ברצלונה2
7846-7837ג'ירונה3
7343-6837אתלטיקו מדריד4
6537-6037אתלטיק בילבאו5
6037-5137 ריאל סוסיאדד6
5645-4837בטיס7
5264-6437ויאריאל8
4843-3837ולנסיה9
4545-3537אלאבס10
4455-4437אוססונה11
4352-4137חטאפה12
4152-4737סביליה13
4055-4437סלטה ויגו14
3946-3237לאס פלמאס15
3847-2937ראיו וייקאנו16
3743-3137מיורקה17
3349-2537קאדיס18
2172-3837גרנאדה19
1874-3737אלמריה20
לוח משחקים
  • ג'ירונה
  • שישי, 24/05, 22:00
  • גרנאדה
  • אוססונה
  • שבת, 25/05, 15:00
  • ויאריאל
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 25/05, 17:15
  • אתלטיקו מדריד
  • אלמריה
  • שבת, 25/05, 19:30
  • קאדיס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 25/05, 19:30
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל מדריד
  • שבת, 25/05, 22:00
  • בטיס
  • חטאפה
  • ראשון, 26/05, 15:00
  • מיורקה
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 26/05, 17:15
  • ולנסיה
  • לאס פלמאס
  • ראשון, 26/05, 17:15
  • אלאבס
  • סביליה
  • ראשון, 26/05, 22:00
  • ברצלונה

סקורר מופלא, ווינר ויציבות: מאחורי ניצחון ריאל

בעוד אתלטיקו מדריד עדיין מחפשת את עצמה, לבלאנקוס יש מערך יציב וגם את בנזמה, ויניסיוס וקורטואה, אותו מגדיר אנצ'לוטי כשוער הטוב ביותר בעולם

|
שחקני ריאל מדריד חוגגים (רויטרס)
שחקני ריאל מדריד חוגגים (רויטרס)

עד הדקה ה-60 ביצע דייגו סימאונה ארבעה חילופים בדרבי של מדריד. מנגד, קרלו אנצ'לוטי עשה רק חילוף אחד עד הדקה ה-81, וגם הוא כפוי כאשר קארים בנזמה קיבל מנוחה בתום המחצית הראשונה. הסקורר הצרפתי לא היה כשיר ליותר מכך, היו ספקות לגבי שיתופו עד הרגע האחרון, אבל הכשירו אותו, הצוות הרפואי והשחקן עצמו התעלו על עצמם ובאו על שכרם. שער מרהיב של בנזמה העניק לריאל את היתרון כבר בפתיחה, והיא שייטה לניצחון משכנע 0:2 על אתלטיקו, בעוד הנטייה לשינויים הייתה סמלית מאוד לגבי העונה של שתי היריבות עד כה.

אצל ריאל, יציבות היא שם המפתח. אנצ'לוטי יודע היטב את המערך האופטימלי שלו, וסומך בעיניים עצומות לא רק על בנזמה, אלא גם – ובעיקר – על שלישיית הקישור המיתולוגית. כאשר פוטר אנצ'לוטי ב-2015, בניגוד לדעת רוב השחקנים ובראשם כריסטיאנו רונאלדו, לוקה מודריץ', טוני קרוס וקאסמירו כבר היו בסגל. האיטלקי חזר בחלוף 6 שנים, והם עדיין שם. התיאום ביניהם קרוב לשלמות, הם מנחשים את התנועות זה של זה בלי להסתכל, וכאשר שלושתם נמצאים בכושר טוב, השליטה במרכז המגרש כמעט מובטחת. 

הדרבי של מדריד צבוע לבן, 0:2 לריאל

וזה המצב נכון לעכשיו – מודריץ' בן ה-36 עדיין שורף שטחים כאילו היה נער, קרוס מחלק את המסירות הקבועות באלגנטיות האופיינית, וקאסמירו מסוגל לסגור לבדו חלק ניכר מניסיונות היריבה לצאת להתקפות. אתמול אפשר היה לראות את החיוך על פניהם – הם עושים את העבודה בהנאה ובחדווה, ונדמה כי זה לא יימאס להם לעולם. להיעדר רענון יכול להיות מחיר, וקצת חבל על פדריקו ואלוורדה המצוין בתנאים כאלה, אבל אם הטריו מתפקד ברמה הגבוהה ביותר, חייבים ללכת עליו.

שורף שטחים כאילו היה נער. מודריץשורף שטחים כאילו היה נער. מודריץ' עם אנצ'לוטי (רויטרס)

אנצ'לוטי גם יודע בדיוק את המערך האופטימלי של ריאל. 4-3-3 זו הדרך, וזה מאפשר גם לצעירים ליהנות מהמשכיות. העונה המזהירה של ויניסיוס, שמקבל אשראי בלתי מוגבל מהמאמן, המשיכה אתמול עם שני בישולים מזהירים. את כדור הרוחב לבנזמה סיפק הברזילאי מהאגף הימני, את מרקו אסנסיו הוא העמיד בעמדה קורצת כאשר היה באגף השמאלי האהוב, ובאופן כללי הוא מרגיש נוח ומשוחרר ללכת בעקבות האינסטינקטים שלו. 

על כישרונו העצום מעולם לא היה ויכוח, אבל עד לא מכבר זכתה קבלת ההחלטות שלו לביקורת נוקבת ומוצדקת. לא עוד - ויניסיוס התבגר מאוד בגיל 21, וכבר לא מרגיש צורך להוכיח לאף אחד דבר. הביטחון העצמי שלו בשמיים, והוא מסוגל להכריע משחקים הן באמצעות שערים, כפי שעשה עם כדור מטריף לחיבורים מול סביליה, והן בזכות בישולים. בספטמבר הוא היה חתום על הקאמבק מול ולנסיה עם שער ובישול בדקות האחרונות. אתמול הוא חילק את המסירות הנכונות ברגעים החשובים בדרבי, וקיבע עוד יותר את מעמדו כאחד השחקנים הטובים ביותר בליגה הספרדית העונה. גם הוא באנקר אצל אנצ'לוטי, גם הוא מרכיב חיוני ביציבות שעשויה להניב את תואר האליפות.

התבגר. ויניסיוס חוגג עם החברים (רויטרס)התבגר. ויניסיוס חוגג עם החברים (רויטרס)

מנגד, אתלטיקו עדיין מחפשת את עצמה. הסגל של האלופה התחזק לכאורה בקיץ עם רכישתם של רודריגו דה פול ומתיאוס קוניה, וחזרתו הדרמטית של הבן הגולה, אנטואן גריזמן. בפועל, שילובם של הארגנטיני והברזילאי לא עובר חלק בינתיים, וצ'ולו סימאונה מתקשה למצוא את המשבצת האופטימלית עבור דה פול. הפציעות, בעיקר בעורף, לא עוזרות, והמערכים משתנים בתדירות גבוהה. מרקוס יורנטה, שהיה כה פורה ויעיל במרכז המגרש אשתקד, נדחק לאגף ומבלה הרבה יותר מדי זמן כמגן ימני. איך שלא תסתכלו על זה, יציבות היא הדבר האחרון שאתלטיקו משדרת בימים אלה, ולראשונה בעשור של סימאונה היא סופגת יותר משער למשחק בממוצע. אחרי שיאן אובלק הוציא שני כדורים מהרשת אתמול, הנתון הזה הורע עוד יותר, ועומד על 18 שערי חובה ב-16 משחקים.

וכך, גם תוך כדי הדרבי המשיך צ'ולו עם הניסויים. החילוף של גריזמן במחצית נבע כנראה מפציעה, אבל הכנסתו של תומא למאר במקום יאניק קראסקו שינה את הסגנון כי מדובר בשחקנים עוד אופי שונה בתכלית. לאחר מכן נכנס גם לואיס סוארס שהוכשר בנס במקומו של קוניה, אנחל קוריאה פינה את מקומו לרנאן לודי כדי לשנות את המערך הטקטי כליל, ודה פול – שנכנע לחלוטין למודריץ’ וקרוס – ירד לספסל אף הוא. כל השינויים לא הועילו, ורק ז'ואאו פליקס גילה יצירתיות אחרי ההפסקה. זה לא הספיק, בין היתר בזכות הופעה מצוינת נוספת של טיבו קורטואה.

מעבדת ניסויים. דייגו סימאונה (רויטרס)מעבדת ניסויים. דייגו סימאונה (רויטרס)

מגנט כדורים בשם קורטואה

הרגע הסמלי ביותר אתמול הגיע בזמן פציעות, כאשר כדור עוצמתי של פליקס לא הפך לשער מצמק כי הוא פגע בפניו של השוער. אוהדי אתלטיקו, שלא מסמפטים את האקס המיתולוגי בלשון המעטה, אולי מצאו בכאבו נחמה מסוימת, אבל זה הדגיש גם את המזל ממנו הוא נהנה העונה. אפילו כאשר קורטואה לא מספיק להגיב, הכדורים בכל זאת נמשכים אליו – ובדרך כלל הוא מגיב היטב. אחרי הצגות עילאיות נגד בילבאו וסביליה, הוא קיבל שוב את תואר איש המשחק, כי גם במצבה הבעייתי הגיעה אתלטיקו למספר הזדמנויות. "טיבו הוא השוער הטוב בעולם. עבדתי עם איקר קסיאס, ג'יג'י בופון, פטר צ'ך ומנואל נוייר, והוא נכנס לרשימה הזו", טוען אנצ'לוטי.

במחצית הראשונה, עצר קורטואה כדור חופשי נפלא של גריזמן – האיש היחיד שהצליח להכניע במדי אתלטיקו את ריאל בדרבי בחוץ בליגה מאז 2014. כאשר הוא נעצר, היה ברור כי לקולצ'ונרוס אין סיכוי, וכך היה גם אחרי ההפסקה, כאשר קורטואה סגר את הזווית לקוניה שקיבל כדור עומק אמנותי מז'ואאו פליקס. בניגוד לקישור ולהתקפה, התיאום בהגנת ריאל עדיין רחוק מלהיות אידיאלי, אבל היכולת של קורטואה עשתה את ההבדל, והלבנים סופרים כבר ארבעה משחקים רצופים ללא ספיגה בכל המסגרות. חשוב מכך, יש להם גם 10 ניצחונות ברציפות, והפער בצמרת צומח בקצב מפחיד.

קורטואה עושה את ההבדל (רויטרס)קורטואה עושה את ההבדל (רויטרס)

עד לפני מספר שבועות, נדמה היה כי המאבק על הכתר יהיה פתוח לרווחה. ריאל סוסיאדד הובילה את הטבלה, סביליה הייתה יעילה מאוד, וגם אתלטיקו הפגינה אופי טיפוסי מאוד לצ'וליסמו. אז ריאל כיסחה אותם בזו אחר זו. ויניסיוס היה הגיבור הגדול מול סביליה, לוקה יוביץ' תרם לא מעט בניצחון על הבאסקים שנקלעו למשבר, וכעת הגיע גם תורה של היריבה העירונית להפסיד למכונה המשומנת של אנצ'לוטי. ריאל לא תמיד מבריקה, והמחדלים בהגנה עדיין בולטים, אבל היא יציבה הרבה יותר מכל המתחרות. שני השערים שלה אתמול באו כתוצאה ממהלכים קבוצתיים נהדרים, בעוד הצ'אנסים של אתלטיקו נראו מקריים למדי. 

זה ההבדל נכון לעכשיו, וכעת יש בספרד פייבוריטית ברורה מאוד לסיים בפסגה. אנצ'לוטי כבר זכה באליפויות באיטליה, אנגליה, צרפת וגרמניה, אבל הקדנציה הקודמת במדריד לא הניבה לו את הכתר. הפעם הוא עשוי ללכת עד הסוף ולהשלים את כל החמישיה. לא היה עוד מאמן כזה בהיסטוריה, והבחירה בו כמחליפו של זינדין זידאן מסתמנת בשלב זה כנכונה. את סימאונה הוא ניצח אתמול עם תוכנית פשוטה ושגרתית, בלי לבצע שינויים, כי יציבות והרמוניה הם שם המשחק מבחינתו.

סוגרים שנה בחסות שופרסל Online: בחרו את השחקן המצטיין שלכם ואולי תטוסו למשחק שלו בספרד. לחצו כאן>>

בנזמה עשה זידאן: התגובות שאחרי הדרבי
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */