יום שבת, 04.05.2024 שעה 05:48

חשד: המאמן שגידל את כוכבי בארסה תקף מינית

תחקיר בעיתון Ara בספרד: בנאייג'ס, שעבד 20 שנה במחלקה וגילה בין היתר את מסי ואינייסטה חשוד בהטרדה בביה"ס בו לימד: "היה נכנס עם ילדים למקלחת"

|
עדויות קשות נגד מאמן העבר (רויטרס)
עדויות קשות נגד מאמן העבר (רויטרס)

אחד המינויים הראשונים של ז’ואן לאפורטה מאז נבחר לנשיא ברצלונה היה להחזיר לתפקיד את אלברט בנאייג’ס, מי שהוביל במשך 20 שנה את מחלקת הנוער המפוארת של הקטלונים, אולי הגדולה ביותר בעולם, בטח בשני העשורים האחרונים. במשך זמן רב בנאייג’ס הוביל בגאון את השחקנים שהפכו לתור הזהב של בארסה, בראשם כמובן ליאו מסי, אנדרס אינייסטה, צ’אבי ואחרים אותם גילה.

אל הדמות לה זכויות רבות בברצלונה נוספו כעת חשדות חמורים של הטרדות והתעללות מינית בילדים בבית ספר בברצלונה, כשהוא היה 38 שנים מורה לחינוך גופני בבית ספר מקומי. על פי תחקיר של עיתון ‘Ara’ בספרד, בין העדויות יש הטרדות חמורות כלפי ילדים וילדות בגיל 13 בהם נגע גם במקלחות וגם צפה בסרטי פורנו לצידם. בנאייג’ס התפטר לפני כמה ימים במפתיע מברצלונה וכעת מתבררת הסיבה. יש לציין כי לא ברור עדיין, על פי התחקיר, האם בוצעו עבירות מין גם במחלקה של ברצלונה.

שנים רבות לאחר האירועים, מספר ילדים החליטו להגיש תלונה במשטרה ולספר על מה שקרה. בחורה אחת שעשתה זאת טענה לתקיפות מיניות מצידו, כאלו שהשאירו לה צלקות רבות. בנאייג’ס שנולד במקסיקו ב-1955 פוטר מברצלונה ב-2 בדצמבר, יום לאחר שנודע למועדון על חקירה שמתבצעת לגביו. בנאייג’ס היה פופולרי מאוד במועדון וכאמור זה שהיה שותף עיקרי להתפחות של השחקנים שהובילו את המועדון, אך העדויות הקשות שנחשפו בזמן שלימד בבית הספר בברצלונה מטרידות מאוד. “הוא היה צובט אותנו בתחתונים”, מספרת אותה בחורה שהתלוננה.

אדם נוסף טען: “הוא גרם לי לגעת בו והוא נגע בי בכל מקום”. עוד סיפר כי ראה את המורה מבצע לידו את זממו: “זה היה טראומתי מאוד. זו הייתה התעללות. לא יכולנו לספר לאף אחד על זה. הוא היה נוגע לבנות בישבן כשהן היו נכנסות למקלחת. הוא נגע בכולם והיה נכנס למקלחות.  הוא היה מספר לבנים מה הוא ראה אצל הבנות במקלחות. הוא הכריח שתי בנות להתפשט בחדר ההלבשה של הבנים. פעם אחת הוא הוריד את מכנסיו ושאל ‘אתה מתבייש בזה?’. אלו היו דברים נוראיים”.

בנאייג’ס עצמו הכחיש את הדברים באופן חלקי. מצד אחד הצטער, אך טען: “אני לא זוכר משהו כזה, אני לא חושב שעשיתי משהו רע. מעולם לא פגעתי באף אחד. יש לי ילד מאומץ, מעולם לא הכרחתי אף אחד ולא עשיתי שום דבר פלילי. יש לי מצפון נקי”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */