יום שני, 20.05.2024 שעה 16:34
ליגה ספרדית 23-24
9426-8737ריאל מדריד1
8243-7737ברצלונה2
7846-7837ג'ירונה3
7343-6837אתלטיקו מדריד4
6537-6037אתלטיק בילבאו5
6037-5137ריאל סוסיאדד6
5645-4837בטיס7
5264-6437ויאריאל8
4843-3837ולנסיה9
4545-3537אלאבס10
4455-4437אוססונה11
4352-4137חטאפה12
4152-4737סביליה13
4055-4437סלטה ויגו14
3946-3237לאס פלמאס15
3847-2937ראיו וייקאנו16
3743-3137מיורקה17
3349-2537קאדיס18
2172-3837גרנאדה19
1874-3737אלמריה20
לוח משחקים
  • ג'ירונה
  • שישי, 24/05, 22:00
  • גרנאדה
  • אוססונה
  • שבת, 25/05, 15:00
  • ויאריאל
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 25/05, 17:15
  • אתלטיקו מדריד
  • אלמריה
  • שבת, 25/05, 19:30
  • קאדיס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 25/05, 19:30
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל מדריד
  • שבת, 25/05, 22:00
  • בטיס
  • חטאפה
  • ראשון, 26/05, 15:00
  • מיורקה
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 26/05, 17:15
  • ולנסיה
  • לאס פלמאס
  • ראשון, 26/05, 17:15
  • אלאבס
  • סביליה
  • ראשון, 26/05, 22:00
  • ברצלונה

מתחת לרדאר: מיליטאו הפך למנהיג בהגנת ריאל

בלם ריאל לא נלחץ מהאחריות שקיבל עם עזיבת ראמוס ו-וראן, והפך לעוגן. ב-22:00 (חי בערוץ ONEׂ) הילד שלא התעניין בכלל בכדורגל מחכה לאתלטיקו בדרבי

|
אדר מיליטאו (La Liga)
אדר מיליטאו (La Liga)

בגיל 23 ובעונתו השלישית בריאל מדריד, אדר מיליטאו חווה את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו. עם עזיבתם של סרחיו ראמוס ורפאל וראן, הבלם הברזילאי שהגיע לבלאנקוס בקיץ 2019 תמורת 50 מיליון אירו, קיבל לראשונה העונה הזדמנות להנהיג את הגנת הקבוצה מבירת ספרד, ובינתיים השכיח לגמרי את חיסרון שני הבלמים הגדולים מתור הזהב של המועדון. הערב (ראשון, 22:00) הוא ניצב בפני אתגר נוסף מול אתלטיקו מדריד עם הידיעה שרשת נקייה תהווה הצהרת כוונות ברורה לכך שיש בוס חדש בהגנת ריאל.

הדרבי של מדריד, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.   

הילדות בברזיל 

מיליטאו גדל בעיירה סרטהוזיניו שנמצאת בסאו פאולו, אבל ממש לא מדובר בעוד סיפור הצלחה של נער עני מברזיל שחלם לשחק כדורגל ברמות הגבוהות ביותר. אדר גדל בבית של כדורגל. אביו ואלדו שיחק בקורינתיאנס יחד עם ריבאלדו וזכה איתה בשני תארים, כאשר קריירת הכדורגל שלו סיפקה לאדר ומשפחתו חיים נוחים. יחד עם זאת, במשך רוב הילדות שלו, הבלם הברזילאי לא התעניין בכלל בכדורגל.

אדר מיליטאו. לא התעניין בכדורגל בילדות (רויטרס)אדר מיליטאו. לא התעניין בכדורגל בילדות (רויטרס)

הוא היה ילד ביישן שהתעניין בשלושה דברים בלבד – הצלחה בבית הספר, העפת עפיפונים ורכיבה על אופניים. מיליטאו לא חלם על קריירת כדורגל וגם לא האמין שיוכל לעמוד בציפיות של אביו. אך ואלדו לא היה יכול לקבל את העובדה שבנו לא ימשיך את המורשת שלו ולאחר מסע שכנועים הצליח לגרום לו להתחיל לשחק. לאחר ששיחק בבית עם אביו והתחיל להרגיש בנוח עם הכדור, אדר קיבל ביטחון והחל להתאמן בקבוצת הנערים המקומית של סרטהוזיניו. הוא התחיל דווקא כשחקן התקפה ואף סיים כמלך השערים בתחרות המקומית של העיירה.

בגיל 14, מיליטאו כבר נבחן בסאו פאולו ולא התקשה לעבור את המבחנים. הוורסטיליות שלו אפשרה למאמנים שלו לשחק איתו במגוון של עמדות והברזילאי הצעיר מהעיירה הקטנה הציג יכולות גבוהות כשחקן הגנה, קישור והתקפה.

אדר מיליטאו במדי סאו פאולו. עבר בקלות את המבחנים (רויטרס)אדר מיליטאו במדי סאו פאולו. עבר בקלות את המבחנים (רויטרס)

המעבר לאירופה

לאחר 49 הופעות וחמישה שערים בקבוצה הבוגרת של סאו פאולו, מיליטאו החליט שהגיע הזמן לעשות את הצעד הבא בקריירה. בעצת חברו הטוב מהאקדמיה, לואיזאו, מיליטאו עבר בקיץ 2018 לפורטו, שהייתה כל כך להוטה להחתים אותו, שבחרה לשלם עליו שבעה מיליון אירו לסאו פאולו במקום לחכות לסיום החוזה שלו בינואר ולצרפו בחינם. אדר לא עבר לבד לפורטוגל ובכדי להקל על המעבר של בחור בן 20 לראשונה לאירופה, הוריו ואחותו הקטנה ארזו מזוודות והצטרפו אליו כשעבר לפורטו.

ההשתלבות של מיליטאו בפורטו הייתה מיידית. מהר מאוד הבלם מצא את עצמו בהרכב הפותח ופיתח שיתוף פעולה נהדר עם פיליפה. הוא הרשים מאוד במדי הקבוצה הפורטוגלית, איתה העפיל עד לרבע גמר ליגת האלופות והודח רק על ידי ליברפול כשכבש את השער היחיד של פורטו בשני המפגשים. כבר בחודש מרץ של עונתו הראשונה בפורטוגל, ריאל מדריד שהחלה לדאוג מהתבגרות הבלמים בסגל שלה, לא חיכתה יותר מדי וסיכמה עם פורטו על צירוף הבלם המרשים בקיץ תמורת 50 מיליון אירו. הבלאנקוס, כדאי להזכיר, התמודדו אז על השחקן שהיה מחוזר גם על ידי פאריס סן ז’רמן ובאיירן מינכן. 

אדר מיליטאו חוגג לאחר השער מול ליברפול. ריאל מדריד פעלה במהירות להחתימו (רויטרס)אדר מיליטאו חוגג לאחר השער מול ליברפול. ריאל מדריד פעלה במהירות להחתימו (רויטרס)

ההשתלבות בריאל מדריד  

באופן טבעי, בשתי העונות הראשונות שלו בבירת ספרד, מיליטאו לא היה שחקן הרכב קבוע. בכל זאת, בהגנה עמדו שני הבלמים הגדולים שהובילו את ריאל לארבע זכיות בליגת האלופות בחמש שנים, אך הברזילאי לא ויתר והמשיך להציג יכולת טובה באימונים ובהזדמנויות שקיבל ב-11 של זינדין זידאן. למרות זאת, אחרי עזיבת ראמוס ו-וראן, היה חשש מסוים הקיץ בקרב אוהדי הבלאנקוס לגבי היכולת של הברזילאי לקחת פיקוד בהגנה. האוהדים התרגלו לביטחון שהשרו הספרדי והצרפתי מאחור ולא קיבלו לגמרי את העובדה שהבחור בן ה-23 יצטרך להחזיק את מרכז ההגנה.

למרות הספקות, מיליטאו נהג בדרכו – בשקט ובעבודה קשה. בניגוד לשחקנים שהגיעו למדריד ולא עמדו בציפיות הגדולות ביחס ליכולת שלהם להחליף את כוכבי הקבוצה שעזבו (דוגמת אדן הזאר), מיליטאו לא נלחץ מהאחריות הגדולה. שיתוף הפעולה שלו עם דויד אלאבה, שהגיע מבאיירן, יצר מרכז הגנה חדש לחלוטין בקבוצה של קרלו אנצ’לוטי, אך כזה שנותן שקט וביטחון לשאר שחקני הקבוצה להתעסק ללא דאגות בהתקפה. הדבר בא לידי ביטוי גם בכמות השערים שריאל סופגת העונה וגם ביצירתיות שלה בחלק ההתקפי הבאה לידי ביטוי ב-37 שערי ליגה ב-16 מחזורים.

קארים בנזמה חוגג עם אדר מיליטאו. הברזילאי לא נלחץ מהנעליים הגדולות אליהן נכנס (רויטרס)קארים בנזמה חוגג עם אדר מיליטאו. הברזילאי לא נלחץ מהנעליים הגדולות אליהן נכנס (רויטרס)

החיבור בין מיליטאו לאלאבה מושלם. בעוד שהאוסטרי מתחיל את הנעת הכדור ומשחק ההתקפה של הבלאנקוס עוד מההגנה בזכות יכולות המסירה והבעיטה יוצאות הדופן שלו, הברזילאי משמש כאיש האחראי מאחור. הוא חזק, מהיר מאוד וממעט לעשות טעויות. האיכויות שלו הופכות אותו לבלם-על בכדורגל המודרני וכזה שקשה מאוד לשחקני ההתקפה של היריבות להתמודד איתו.

הדוגמה הטובה ביותר לכך הגיעה ביום שלישי האחרון בניצחון 0:2 של ריאל מדריד על אינטר בליגת האלופות, כאשר העליונות הפיזית ויתרון המהירות של מיליטאו  באו לידי ביטוי במאבק עם ניקולו בארלה. בעוד שהקשר האיטלקי נשלח קדימה וניסה להקדים את מיליטאו, הברזילאי שלח עם גופו את בארלה לשלטי הפרסומות וגרם לשחקן הנראזורי לאיבוד עשתונות עם אגרוף לעבר רגלו של הבלם והרחקתו באדום ישיר.

ניקולו בארלה מכה את אדר מיליטאו. גרם לקשר האיטלקי לאבד את העשתונות (רויטרס)ניקולו בארלה מכה את אדר מיליטאו. גרם לקשר האיטלקי לאבד את העשתונות (רויטרס)

גם מבחינה חברתית לא היה קשה במיוחד למיליטאו להשתלב עקב המושבה הברזילאית שהוקמה במדריד עם חברים רבים של הבלם מנבחרת ברזיל, ביניהם ויניסיוס ג’וניור, רודריגו, קאסמירו ומרסלו. הוא נראה נינוח ושמח במדריד ומעצם העובדה שהוא עוד רחוק מאוד מלמצות את הפוטנציאל שלו, קשה אפילו לדמיין לאיזה רמות הוא יכול להגיע בעוד כמה שנים.

אדר מיליטאו חוגג עם ויניסיוס ג'וניור, דויד אלאבה ורודריגו (רויטרס)אדר מיליטאו חוגג עם ויניסיוס ג'וניור, דויד אלאבה ורודריגו (רויטרס)

מבחן התוצאה

בסופו של דבר איכותו של בלם נבחנת בכמות השערים שקבוצתו סופגת ועובדתית – ריאל ממעטת לספוג העונה כשהברזילאי שלה נמצא ב-11 של אנצ’לוטי. רק בשלושה משחקים העונה ריאל ספגה יותר משער, ובחמשת המשחקים האחרונים של הבלאנקוס הם ספגו שער אחד בלבד. בניגוד לחוסר היציבות הבריאותית שאפיינה את ראמוס ו-וראן בעונה שעברה, מיליטאו שומר באופן עקבי על הגוף שלו, ממעט להיפצע ובכך נותן לאנצ’לוטי שקט ומונע ממנו את החיפוש בחלופות פחות איכותיות.

גם בנבחרת ברזיל, בלמה של ריאל מתחיל להיות חלק בלתי נפרד ממרכז הגנה. אמנם הוא עדיין לא שחקן הרכב קבוע עקב היכולת המדהימה של טיאגו סילבה גם בגיל 37, אך במשחקים רבים הוא הציג שיתוף פעולה נהדר עם מרקיניוס וסייע רבות להעפלה המוקדמת של הסלסאו למונדיאל בקטאר.

אדר מיליטאו מול כריסטיאן רומרו. מתחיל לבסס את מקומו גם בהרכב הסלסאו (רויטרס)אדר מיליטאו מול כריסטיאן רומרו. מתחיל לבסס את מקומו גם בהרכב הסלסאו (רויטרס)

ריאל מדריד רכשה אותו עם הידיעה שזה רק עניין של זמן עד שהוא יתפוצץ ויראה כמה כדורגל יש לו להציע. כעת, כאשר אור הזרקורים נמצא עליו, הוא זורח וכמו בכל שלב בקריירה שלו, הוא לא מאכזב. הילד שמעולם לא חלם להצליח בעולם הכדורגל, יעמוד בפני מבחן בגרות נוסף כשיפגוש אתלטיקו מדריד רעבה שיודעת שהיא חייבת ניצחון על מנת להישאר בחיים במאבק האליפות. ולמרות זאת, בכושרו הנוכחי ובביטחון הכמעט שחצני שהוא מציג, לשחקני ההתקפה של הקולצ’ונרוס מצפים חיים קשים בברנבאו.

כמה נק' שווה הרכב משולב של המדרידיאיות?
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */