יום רביעי, 08.05.2024 שעה 02:54
לוח תוצאות
ליגת העל לנוער 23-24
7014-5328מכבי פ"ת1
5032-6428מכבי חיפה2
4728-4028בני סכנין3
4639-4828הפועל ת"א4
4129-3727מכבי נתניה5
4035-4728מכבי ת"א6
3940-4028מ.ס. אשדוד7
3836-3627בני יהודה8
3734-4028הפועל כפ"ס9
3660-3628הפועל רעננה10
3540-2328הפועל חיפה11
3242-3028הפועל ב"ש12
3145-3628הפועל ראשל"צ13
3042-2828הפועל חדרה14
2547-2728הפועל רמה"ש15
2043-2128עירוני ק"ש16
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • שבת, 11/05, 00:00
  • בני יהודה
  • מ.ס. אשדוד
  • שבת, 11/05, 00:00
  • הפועל ת"א
  • מכבי ת"א
  • שבת, 11/05, 00:00
  • הפועל ראשל"צ
  • בני סכנין
  • שבת, 11/05, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 00:00
  • הפועל רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 11/05, 00:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל כפ"ס
  • שבת, 11/05, 00:00
  • הפועל רעננה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 00:00
  • מכבי נתניה

בא ממכבי, לומד מדמארי: חלוץ הנערים של הפועל

בן יחזקאל התחיל בצד הצהוב, הושאל לראשל"צ והפועל פ"ת, האדומים הפכו אותו לחלוץ והוא מוביל אותם לפסגה עם מלכות השערים. דמארי: "מהטובים לגילו"

|
בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת
בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

אפשר להצביע על לא מעט בעיות בקבוצה הבוגרת של הפועל תל אביב: העימותים עם הקהל, הביקורות על ההנהלה וכעת גם פיטוריו של קלינגר, אך מבט פנימה לתוך המועדון מגלה הרבה מקום לאופטימיות עבור האוהדים האדומים. קבוצת נערים א’, תחת הדרכתו של עומר דמארי, מוליכה את הטבלה אחרי 17 מחזורים עם 43 נקודות, שתיים מעל מכבי פתח תקווה השנייה, ומציגה גם את אחד החלוצים המוכשרים ביותר בשנתון.

לכל התוצאות והטבלאות בליגות הנוער והנערים, היכנסו ללשונית “משחקי היום” בלוח התוצאות באפליקציית ONE

מלך שערי הקבוצה העונה הוא בן יחזקאל עם 12 שערי ליגה (מקום שני בליגה) ועוד שני שערים בגביע. מספרים נהדרים אחרי 17 מחזורים וכאלה שמסמנים כי מדובר בחלוץ ‘9’ מבטן ומלידה, אך לא כך הדבר. השחקן שגדל בכלל במכבי תל אביב וכבר הספיק לשחק בשתי קבוצות בהשאלה, כשהוא רק בן 17, שיחק עד תחילת העונה הנוכחית בכלל כשחקן כנף בשני הצדדים כיאה למהירותו והטכניקה בה הוא ניחן, למרות שמדובר בשחקן גבוה וחסון. 

בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

את ההחלטה להעבירו לחוד קיבלו עומר בוקסנבוים, המנהל המקצועי של המחלקה (שיעבור לעשות את התפקיד בקבוצה הבוגרת לאור ההצלחה במחלקה), יחד עם המאמן החדש שהגיע העונה, עומר דמארי, אחד שיודע דבר או שניים על להיות חלוץ רחבה אמיתי. המעבר הזה היה בינגו של הפועל ת”א, שפתחה את העונה עם ריצת 9 מ-9 גדולה כולל ניצחון 0:3 בדרבי, במשחק בו יחזקאל הבקיע את אחד השערים. באמתחתו של החלוץ ניתן למצוא העונה גם שלושער ב-2:6 על הפועל כפר סבא וצמדים נגד מכבי פתח תקווה, בית”ר ירושלים והפועל חדרה.

הדרך לוולפסון

כבר מגיל קטן משפחתו של יחזקאל, שלא הגיעה מעולם הכדורגל, זיהתה את הכישרון ובגיל 6 הוא הגיע למחלקת הנוער של מכבי תל אביב. עם הצהובים עבר יחזקאל גם את האיחוד בין מכבי צפון לדרום וגם יצא עם הקבוצה לטורניר בווינה, שלאחריו קיבלו בקבוצה יחד עם משפחתו החלטה כי יציאה להשאלה תהיה הנכונה ביותר עבורו. כך בגיל 13 עבר השחקן להפועל ראשון לציון, ומשם להפועל פתח תקווה שעלתה ליגה והמטרה העליונה שלה הייתה להישאר, אך יחד עם יחזקאל הצליחה להתברג בחלק העליון של הטבלה.

בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

אחרי שנה מוצלחת אצל המלאבסים, ליחזקאל, שמיוצג על ידי הסוכן זיו סולומוביץ’, פנו לא מעט קבוצות שרצו בשירותיו. בסופו של דבר, פגישה אחת עם בוקסנבוים הולידה החלטה של רגע להביאו להפועל ת”א, אחרי שכיכב מולה עם פתח תקווה. הכרטיס ממכבי ת”א נרכש, ושחקן הכנף שגדל בקריית שלום הגיע לוולפסון, כשהעונה הנוכחית שלו היא הראשונה באדום, הראשונה כחלוץ חוד וזו שללא ספק מסומנת כפריצה הגדולה שלו.

“יש לו יכולות פיזיות ואתלטיות שלא אופייניות לגובה שלו”, מספר גורם הקרוב לקבוצה. “למרות שהוא גבוה, הוא מהיר מאוד ופעלתן בצורה חריגה. יש לו גם ביקורת עצמית גבוהה, שחקן שמאוד בוגר בראש שלו, מבין עניין ולא פראייר. מדובר בילד אינטליגנט שיודע מה מצפים ממנו ועובד קשה כדי להשיג את המטרה”. לאחרונה אף זומן יחזקאל לנבחרת הנערים, אך מאחר שקיבל את הזימון לטוס איתה לגרמניה יום לפני ההמראה, הדבר לא יצא לפועל בגלל שהוא טרם השלים את החיסון השני.

שינו לו את העמדה, והצליחו. בוקסנבוים ועומר דמארי (מערכת ONE)שינו לו את העמדה, והצליחו. בוקסנבוים ועומר דמארי (מערכת ONE)

“הפועל ת”א זה בית חם, מאוד מפרגנים לו ודוחפים אותו. הילד מרגיש טוב ואנחנו עם הפנים קדימה”, מספר אביו מני. “אני לא מההורים שדוחפים, יש לו את הסוכן שלו ואת המאמנים בהפועל שיודעים מה צריך לעשות. הוא מקבל פידבקים וזה משמעותי מאוד, גם העובדה שהמאמן שלו (דמארי) היה חלוץ גדול עוזרת לו כי הוא מבין יותר מכל אחד אחר מה צריך לעשות. אני שמח לראות אותו ואת ההתקדמות שלו”.

ליחזקאל, שמתגורר עם משפחתו בחולון, חוזה עד סוף העונה בהפועל ת”א, אך שני הצדדים בטוחים כי הדרך הנכונה ביותר עבורו היא להמשיך במועדון שמשמש עבורו כחממה, למרות ההצעות. החלוץ, לו אח תאום (שגדול ממנו בדקה אחת) ואחות בת 14.5, זוכה לליווי צמוד מהמשפחה במשחקי הבית של הקבוצה. “אני מאמין שדרך הפועל ת”א הוא יכול להגיע רחוק, אני מאוד שמח במקום שלו”, מוסיף האב. “הוא מתאמן קשה, עובד בחדרי כושר ועורך אימוני חלוצים בקבוצה, זה חשוב לו”.

בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)בן יחזקאל (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

דמארי מפרגן: “אחד החלוצים הטובים בארץ בשנתון שלו”

עומר דמארי עבר העונה לעמדה חדשה. מי שכיכב כחלוץ בהפועל ת”א, מונה בקיץ למאמן קבוצת נערים א’ ופתיחת העונה הייתה פשוט חלומית, כאמור, עם מאזן מושלם אחרי 9 מחזורים, כאשר כרגע האדומים במקום הראשון בטבלה עם 14 ניצחונות מ-17 משחקים ראשונים. בשיחה עם ONE מספר דמארי על הכישרון הצעיר שמתפתח תחת ידו וגם על המעבר האישי שלו לקווים.

“לבן יש עונה טובה, הוא עשה קפיצת מדרגה”, מספר דמארי. “הוא הגיע אלינו מהפועל פ”ת, שינינו לו את העמדה והבנו את הפוטנציאל שלו בתור חלוץ בזכות המהירות שלו והסיומת מול השער. צריך ללמד אותו עדיין את התפקיד של החלוץ כי הוא היה שחקן כנף במשך שלוש שנים, אבל אין ספק שהייתה לו חצי עונה מצוינת, הוא אחד שרוצה כל הזמן להתקדם וללמוד. יש לו דברים לשפר מול השער כמו תנועות של חלוץ, אבל בסך הכול הוא לומד ומשתפר כל הזמן. הוא זומן גם לנבחרת ישראל ואנחנו רואים בו פוטנציאל גדול, אני חושב שהוא אחד החלוצים הטובים בשנתון שלו בארץ”.

מבין את העמדה. עומר דמארי (שחר גרוס)מבין את העמדה. עומר דמארי (שחר גרוס)

אתה בתור חלוץ יודע מה צריך לעשות כדי לקדם אותו. כמה זה משמעותי?
”כן, בסוף המטרה היא להגיע לבוגרים וברור שחשוב לכבוש שערים, אבל זה לא הכי חשוב. מה שחשוב זה שילמד את התפקיד, את התנועות הנכונות ברחבה, תנועות בלי כדור, משחק לעומק ומשחק ליד השער ודברים נוספים. אלו דברים שאנחנו עובדים איתו ומראים לו וידאו. המטרה היא לקדם את השחקנים וגם אני בתור חלוץ נותן לו טיפים כדי שיתקדם”.

יש מעקב של הקבוצה הבוגרת אחרי השנתון הזה?
”זה עדיין קצת מוקדם. נערים א’ זה עוד לא שם, אבל יש שיתוף פעולה מלא עם הנוער, יש לנו שחקנים שמתאמנים ומשחקים עם הנוער. הבוגרים זה עוד רחוק, אבל עושים צעד-צעד. היו הרבה שחקנים שלא היו בנבחרות ומצאו את עצמם בנבחרות נוער ובבוגרים. אני לא אחד שאומר חד משמעית כי עוד אי אפשר לדעת. נכון להיום בן אחד החלוצים הטובים לגילו אבל צריך עוד להשתפר המון ולעבוד. יש לו את הפוטנציאל להתקדם ולהגיע למקומות האלה”.

ברמה האישית, יש לכם עונה טובה, איך היה לך המעבר הזה לאימון?
”היה לי די קשה בהתחלה לעבור משחקן למאמן. בתור מאמן אתה רואה הרבה דברים שלא ראית כשחקן. כל הזמן אני לומד, בוקסנבוים עוזר לי בשנה הראשונה שלי. זו עדיין ההתחלה, אף פעם לא אימנתי קבוצה ככה שזה חדש לי ואני לומד, יש מה לשפר וללמוד, עושים גם טעויות וזה חלק מהניסיון. יש קבוצה מצוינת עם פוטנציאל, מנסים לשפר את השחקנים. 9 מ-9? הייתה פתיחת עונה טובה, אחרי זה תקופה פחות טובה וגם פצועים שהיו חסרים לנו בתקופה האחרונה ככה שהפגרה באה לנו בזמן. זה יפה אבל אנחנו מכוונים להקפיץ שחקנים לנוער והבוגרים – זו המטרה, מלמדים אותם גם להיות ווינרים ולרצות לנצח ולקחת תארים כי זה חלק מה-DNA של המועדון הזה”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */