יום שבת, 18.05.2024 שעה 13:26
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

גודס: כל אחד שם את הסיטואציה האישית בצד

מאמן נבחרת ישראל לא התייחס למצבו בראשל"צ. לקראת פולין במוקדמות גביע העולם הוא אמר: "יש סגל איכותי שלא היה פה הרבה זמן". מקל: "מרגיש בשלות"

|
גיא גודס (שחר גרוס)
גיא גודס (שחר גרוס)

בצל הביקורת שהטיח בו יו”ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי, מאמן נבחרת ישראל החדש, גיא גודס, דיבר הערב (שני) במסיבת העיתונאים לקראת צמד המשחקים מול פולין ואסטוניה, במסגרת בית 4 במוקדמות הגביע העולמי. המשחק הראשון של הכחולים-לבנים תחת הדרכתו של גודס יהיה נגד פולין (חמישי, 19:00) בהיכל שלמה ובשני ייערך משחק החוץ מול האסטונים. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי באתר ONE.

“בנבחרת אני לא מדבר על ראשון לציון, כמו שגל מקל לא מדבר על אנדורה”, הצהיר גודס, שלא התייחס לשאלות על מצבו במועדון מעיר היין. “בנבחרת ישראל כל אחד שם בצד את הסיטואציה ממנה הוא מגיע. הנבחרת היא אחת וכולם מרוכזים בה, לא משנה עם איזה מטען אתה מגיע. אתה שם בצד הכל ונכנס עם אנרגיות חיוביות להצלחת הנבחרת. כל אג’נדה אישית לא חשובה”.

גודס ומקל לקראת מקדמות גביע העולם

לאחר שהסיר את הנושא הזה מהשולחן, המאמן התייחס למשימה שעומדת בפניו ובפני שחקניו בבית המוקדם: “אין ספק שזו מטרה עילאית להעפיל לאליפות העולם. זה אתגר גדול אבל יש בית ראשוני שאנחנו נצטרך לעלות ממנו לפחות בשלוש הראשונות ובמיקום הכי גבוה שיש. זה לא זבנג וגמרנו ולכן הכי חשוב לנו להתרכז בחלון הקרוב ולשמה לכוון את כל האנרגיות והריכוז. אחר כך נתארגן מחדש לחלון פברואר, זו הדרך, לא להסתכל רחוק מדי כי זה מבלבל ולא נכון”.

לגבי מד ההתרגשות שלו לקראת הבכורה על הקווים, סיפר: “מתרגשים, גם אני אחרי שעברתי הרבה דברים בכדורסל. זו התרגשות שונה להיפגש עם אנשי הנבחרת והצוות המקצועי החדש/ישן, עם השחקנים שאת כולם אני מכיר ואוהב. אנחנו רוצים להתחיל ברגל ימין ושמחים שהאולם יהיה מלא ותהיה אווירה טובה, כי זה חשוב לשחקנים. הנכונות והרצון של השחקנים להיות חלק ולייצג הוא משהו שמעורר המון הערצה וכבוד, כי גם אני הייתי שחקן נבחרת וכיף לראות את השחקנים שמגיעים אפילו מאירופה, כמו גל שהגיע היום וכבר התאמן. מבחינתי זה שווה הכל”.

גיא גודס (שחר גרוס)גיא גודס (שחר גרוס)

המאמן הלאומי ניתח גם את איכות הסגל שלו: “תסתכלו על הסגל מבחינת הגבוהים, הגארדים, יש פה סגל סופר איכותי שלא היה הרבה שנים, סגל שגדל ביחד. שילוב של צעירים ו-ותיקים, שזה התמהיל הכי גדול, אני לא רואה למשל צורך במתאזרח קבוע למטרות נבחרת, למה לאזרח? אני טועה?”.

גודס לא שכח גם להודות למכבי תל אביב, ששחררה את יפתח זיו וג’ייק כהן לחלון הנוכחי על אך העובדה שהוא מתנגש עם משחקי יורוליג של הקבוצה: “צריך להגיד תודה למכבי שהוא המועדון היחיד ששחרר שחקני יורוליג לקמפיין הזה, זה לא מובן מאליו. משחק הבא יהיה לנו גם את רומן סורקין וג’ון דיברתולומאו, וזה מצוין. כל נבחרת מביאה את מי שהיא יכולה בגלל ההתנגשויות, אז אין מה לעשות עם חיסורים. לגבי השחקנים, ברור שעל הנייר זה נותן עוד שחקנים איכותיים של יורוליג בסגל, אבל זה על הנייר וצריך לתרגם את זה לעשייה על המגרש”.

גל מקל וגיא גודס (שחר גרוס)גל מקל וגיא גודס (שחר גרוס)

ומה הוא חושב על השיטה של קודמו בתפקיד, עודד קטש? “נמשיך עם אותו סגנון, אין מה לשנות יותר מדי כשמשהו לא שבור. שחקנים פה משחקים ביחד תקופה ארוכה וזה יתרון. נשחק באותה שיטה”. 

אחד השחקנים המסקרנים בסגל הוא ים מדר, עליו אמר המאמן: “כל שחקן עושה התקדמות כזו או אחרת. ים מתאמן אצל המאמן הטוב באירופה (ז’ליקו אובראדוביץ’) וזה עוזר לו להיות שחקן בוגר ולצבור הרבה יותר ניסיון. הוא עבר פציעות קטנות איתן הגיע והוא מטופל. אני מאמין שהוא יהיה כשיר”. 

ים מדר (האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)ים מדר (האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)

הקפטן, גל מקל, הוסיף: “זה כיף שיהיה קהל, משחקים בשביל זה בנבחרת, זה משהו שונה וזה כיף להגיע. בשנים האחרונות התחברנו והתגבשנו וכל החברה פה מסביב יודעים שאנחנו נהנים בכל חלון. מאוד מתרגשים למפגש עם הקהל אחרי תקופה ורוצים לפתוח ברגל ימין. כל משחק הוא קריטי כי בפורמט הזה אתה סוחב ניצחונות מהשלב הראשון. כמובן שרוצים לעלות אבל אין שום הבדל בין ניצחון בשני השלבים וכל משחק הוא מאוד חשוב. צריך להתרכז בפולין, אחרי זה אסטוניה ואז לחשוב הלאה, אני מאמין בנו. בשיטה של החלונות זה קצת קשה אבל אני מרגיש שיש בשלות לעשות משהו גדול ובעזרת השם ה יתחיל במוקדמות וימשיך בקיץ באליפות אירופה”.

“רוב החברה פה טעמו את הנבחרת, גם אם זה למעט”, המשיך הגארד הוותיק. “ברור שיש שחקנים שמן הסתם תפקידם יהיה גדול מבעבר, אבל מרגיש שיש חבורה מגובשת שמפרגנת אחד לשני. למדנו את היתרונות שלנו וכל אחד יודע מה הוא מביא ויוותר על האגו. מצטרפים שחקנים שמגיעים מכל מני מקומות וזה הכוח שלנו. עכשיו יותר מבעבר יש הרבה שחקנים במסגרות בחו”ל ברמות גבוהות, אם זה יורוליג, יורוקאפ, ליגה צרפתית וספרדית וים אצל המאמן הטוב באירופה. זה בונוס לנבחרת”.

גל מקל (שחר גרוס)גל מקל (שחר גרוס)

לסיכום אמר בפן האישי: “אני נלהב מאוד לשחק מול המשפחה והחברים, כי זה חסר ביום יום החום ואהבה האלה. אני נלחם על זה המון בשנים האחרונות, למרות פציעות וזו אחת ההנאות הגדולות שלי בשלב הזה של הקריירה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */