יום חמישי, 02.05.2024 שעה 00:52
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
75%1928-203924עירוני רמת גן
61%1824-190223הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2122-198424הפועל ב"ש/דימונה
25%2138-196124הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל עפולה
  • שישי, 03/05, 13:15
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 03/05, 14:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חולון
  • שבת, 04/05, 21:00
  • מכבי ת"א

רמי כהן: מכבי "במקרה" לא הופיעה, הכול אגו

יו"ר הפועל על הסערה והתפטרותו מהנהלת האיגוד: "מהלך מטופש שנבע מאינטרס", מזרחי: "נתגבר על הבעיה". פרנקל: "החלטה לא חוקית", אקוניס ענה לביקורת

|
רמי כהן, שמואל פרנקל ושמעון מזרחי (מערכת ONE)
רמי כהן, שמואל פרנקל ושמעון מזרחי (מערכת ONE)

טלטלה גדולה בכדורסל הישראלי. אחרי ההצבעה של האיגוד להחזיר לידיו את השליטה על ליגת העל, המנהלת תפורק ושם זועמים על הדברים ועל ההחלטה. כפי שצוין, רמי כהן, גיא הראל ויניב מזרחי התפטרו מהנהלת איגוד הכדורסל כחלק מהמהפכה בענף.

שמעון מזרחי, שלא נכח בישיבה לאחר שהודיע על היעדרותו מראש, הגיב להחלטה: "אני מבקש בהזדמנות זאת להרגיע את הרוחות. אני סמוך ובטוח שנדע להגיע להבנות כפי שידענו אינספור פעמים בעבר. יסוד המחלוקת בין האיגוד והמנהלת הוא מספר העולות והיורדות. נפתור זאת ובכך נתגבר על הבעיה כולה. חשוב לי לציין שכבר לפני שבוע הודעתי שאינני יכול לקחת חלק בישיבה היום. שיהיה טוב אם תידחה למועד אחר אך אם לא ניתן לדחותה, לא אוכל לקחת בה חלק".

שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

עוד במהלך הישיבה, מנכ”ל מרכז מכבי, נאור גלילי, הסביר את הסיבה להיעדרותו של מזרחי: “הוא מתנצל שלא יכול היה להשתתף, כיוון שהייתה לו ארוחה שקשורה מראש עם אנשי מונאקו לקראת המשחק ביורוליג. הוא ביקש להזיז את זה, אך לא הייתה הסכמה ובשל כך נעדר”.

רמי כהן, יו”ר הפועל ת”א שהתפטר מאיגוד הכדורסל, אמר: “צר לי על ההחלטה הזו. מדובר בהחלטה שגויה והזויה של עמירם הלוי, יו"ר האיגוד. מי שלא עמד בהסכם זה האיגוד ולא המנהלת. אמרנו להם מהרגע הראשון שלמרות שיש הסכם אנחנו מוכנים לפתוח אותו ויש תהליך מסודר, אבל הם החליטו לרוץ. לא ראיתי דבר כזה שמפרקים גוף שעובד בצורה טובה, זה הכול אגו ואינטרס. הם חושבים שיעשו את זה ויקבלו מה שהם רוצים, זה מהלך מטופש שלא ייתן להם שום יתרון. חושבים שנרעד וניתן להם מה שרוצים אבל ממש ההפך. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתעלם מהם, אם הם ימשיכו ככה לפרק את המנהלת נפרוש ונקים גוף העצמאי”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

רמי כהן אמר על אקוניס שנמנע: “הוא פוליטיקאי הכי גדול בעולם, עד עכשיו לא הבנתי במה הוא תומך”. על שמעון מזרחי שנעדר מההצבעה אמר כהן: “מכבי ‘במקרה’ לא הגיעו, הכל חארטות. יחד עם זאת, זה הזמן לא להביט בתוכנו. רוב הקבוצות לא רוצות את הדבר הזה וזה לא יקרה, צריכים להיות מלוכדים ולהמשיך כפי שעשינו עד עכשיו. אני הראשון שהתפטר לאור ההחלטה ההזויה הזו”.

יו”ר המנהלת, שמואל פרנקל, אמר: “צר לי על ההחלטה ההזויה הזו, היא הייתה מיותרת. שום קבוצה מליגת העל לא תעבור להיות תחת איגוד הכדורסל. אנחנו לא רואים את ההצלחה של האיגוד בניהול הליגה הלאומית. הודענו לאיגוד שאנחנו עובדים על תוכנית לחמש השנים הבאות בנושא של איך צריכה להיראות הליגה, כמה קבוצות וכו'. אמרנו שנשב בעוד מספר חודשים על התוכנית, צר לי שזה מה שהם החליטו. מבטיח שמה שהיה הוא מה שיהיה מבחינת התנהלות הקבוצות תחתינו. אני חושב שהלאומית צריכה להיות תחת המנהלת".

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

עוד אמר פרנקל: “ההחלטה שקיבלו היא לא חוקית. לפי ההסכם בין המנהלת לאיגוד, אם רוצים להיפרד עונה לאחר מכן צריך להודיע על כך בתחילת עונה. אנחנו כרגע באמצע עונה כך שזה לא אפשרי, ההחלטה לא חוקית בנוסף לכל זאת”.

במנהלת גם זעמו על יו”ר בני הרצליה, אלדד אקוניס, שנמנע מההצבעה. בסביבת המנהלת אמרו לגביו: “הוא חייב להתפטר באופן דחוף מהמנהלת, לא יכול להישאר פה עוד דקה. אם לא יעשה זאת, אנחנו נדיח אותו”.

אלדד אקוניס (שי לוי)אלדד אקוניס (שי לוי)

אקוניס אמר: “אני נגד ההחלטה של איגוד הכדורסל, היא לא נכונה, אני הראשון שקם ואמר שלא צריך להצביע על כך, אבל לאור העובדה שיש פסק דין של השופט עודד מודריק שאומר כי מי שיושב באיגוד לא יכול להצביע בגלל ניגוד עניינים, אז אני לא אלך נגד החלטות ונגד אנשים. מדוע לא התפטרתי? אני לא חושב ששיטה של כוחניות היא זו שתפתור את המצב. המנהלת לא צריכה כוח כמו שהפעיל האיגוד, צריך הידברות ורק ככה נפתור את זה. המנהלת לא צריכה לעבור לאיגוד. ברגע שהאיגוד החליט כן להצביע, אז החלטתי לא להצביע לאור ההחלטה של מודריק אבל שלא יגידו עליי דברים שהם לא נכונים. אני לא מתפטר כי זה לא הפתרון ולא ייתן שום דבר”.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */