יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

לקראת שבת: איך זה לחיות כדתי במועדון גדול

גבי קניקובסקי כנראה השחקן המיוחד ביותר בליגה. איך מתנהלים בשבת כשחקן מכבי ת"א והקשיים כילד. סיפורו הייחודי של הקשר. בהמשך ב-ONE: ראיון בלעדי

|
גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)
גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

הרכש הגדול ביותר של מכבי תל אביב בקיץ האחרון היה ללא ספק גבי קניקובסקי. הצהובים שלחו למכבי נתניה בהעברה קבועה את עדן קארצב, סכום כספי של כמה מאות אלפי אירו ואף השאילו את פארפה גויאגון למועדון של אייל סגל, הכל כדי להחזיר את הקשר בן ה-25 שעזב את המועדון לפני חמש שנים בסכום מצחיק של 350 אלף שקל. 

שחקן הבית של הצהובים, שהצטרף אליהם כילד מהפועל רעננה, לפני שחזר לשם, עשה את הדרך למכבי ת”א הלוך וחזור מספר פעמים. אחת הסיבות המרכזיות לכך כשהיה נער הייתה השבת. המראה של קניקובסקי שמגיע למשחקים, אימונים או אירועים של המועדון הוא דבר חריג מאוד בנוף הכדורגל המקומי ובטח שבקבוצות הגדולות. 

טיזר לראיון המלא עם קניקובסקי

כיפה לבנה גדולה על הראש, ציצית שבולטת מחוץ לבגדים, בסוף כולנו יהודים, ועדיין זה לא משהו שרגיל לראות בכדורגל הישראלי. בגיל 12 כאשר הגיע למכבי ת”א צפון קניקובסקי שיחק רק משחק אחד כל העונה. בשאר ימות השנה התאמן בלבד. המשחק היחיד בו שיחק באותה השנה היה דרבי נגד הפועל ת”א אחרי שישן בבית של אחד השחקנים והגיע ברגל למשחק. 

גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

אחרי האיחוד בין מכבי ת”א צפון לדרום, הוא הבין כי לא יוכל להמשיך רק להתאמן בלי לשחק וחזר להפועל רעננה. שם, הסכימו לו כנער להגיע רק למשחקי הבית בשבתות. למשחקי החוץ הוא לא היה מופיע. הסיפור של קניקובסקי עם השבת המשיך כשחזר למכבי ת”א לקבוצת הנוער בעסקה ששלחה את עומרי גלזר לקבוצה מהשרון. כששחקנים בגיל הזה חוזרים או חותמים במועדונים הגדולים, אחד הדברים המרכזיים עליו דנים מול ההנהלה הוא מענק השחרור מהצבא.

הרי כשחקני נוער אין להם באמת משכורת, הכסף האמיתי נמצא במענק השחרור מצה”ל, שנכנס מיד עם סיום השירות הצבאי. קניקובסקי הבהיר כבר אז “לא מעניין אותי הכסף. מעניין אותי רק שתעזרו לי עם השבת”, ומכבי ת”א, אז תחת ניר לוין, נעתרה לבקשתו של השחקן הצעיר והשיבה אותו מרעננה. הקשר נתקל אז בלא מעט גבות שהורמו. במחלקה הקפידו לדון איתו בנושא ותהו בפניו “איך תהיה כדורגלן מצליח בלי היכולת לנסוע בשבת?”, אך הוא עשה את זה. 

הוא עבר בהמשך להפועל עכו, הפועל פ”ת ומכבי נתניה. לפני משחקים שנערכו בימי שבת בחוץ, היה דואג להגיע יום לפני למקום בו הוא יכול ללון ולצעוד ממנו למגרש. אבל המעבר למכבי ת”א הוא מאתגר יותר. אם אין משחקים בשבת, אז יש אימונים. את הקונפליקט הזה פתר השחקן באמצעות מעבר לדירה ביפו. כאשר מכבי ת”א מתכנסת בימי שבת לאימונים, הוא הולך ברגל לקריית שלום. אם המשחק בבלומפילד, יצעד ברגל לאצטדיון. 

גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

למשחק מול קריית שמונה יצאו ביום שישי לפני כניסת שבת כדי שיוכל ללכת ברגל לאצטדיון. כך יעשה לאורך העונה בכל פעם שהשבת תתנגש עם הקריירה. הקונפליקט הזה לא פשוט. קניקובסקי נתפס בתוך הכדורגל הישראלי כ”תראו איזה דתי הוא, עם כיפה וציצית”, אבל בחוץ יכול להיתפס תחת פידבקים אחרים לגמרי כמו “איך הוא דתי ומשחק כדורגל בשבת”, כששואלים אותו איך יגדיר את עצמו הוא בוחר במילה “יהודי”, ולא נכנס להגדרות של דתי או חרדי או שומר מסורת וכו’. 

במכבי ת”א קיבל חדר הלבשה חזק. לא מעט מהשחקנים הצהובים משתתפים בשיעורי תורה ומתקרבים לדת בשנים האחרונות. אולי באופן הזה הכניסה לתוך מכבי ת”א הייתה קלה יותר מאשר במקומות אחרים. הסיפור הגדול ביותר התרחש בעצם עם המעבר עצמו לקריית שלום. 24 השעות האחרונות של המשא ומתן סבבו סביב השאלה: מה עושים עם הבקשה של השחקן לגבי השבת?

גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)גבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

קניקובסקי, שלא דיבר ולו פעם אחת עם מכבי ת”א במשך כל הקיץ (הכול התנהל דרך דודו דהאן), ניהל את השיחה הראשונה שלו עם ברק יצחקי רק יממה לפני המעבר. הוא אמר לו דבר אחד: “ממש לא אכפת לי המשכורת שלי. מצידי להרוויח הרבה פחות. רק תדאגו לי לשבת”. יצחקי הקשיב, עשה את הבירורים שלו ונענה לבקשה. זו בעצם הסיבה שקניקובסקי השתכנע וחתם במועדון. הרי באותו היום בו הודיע למכבי נתניה שהוא רוצה לעבור למכבי ת”א, הוא בכלל היה אמור להגיע ולחתום על חוזה חדש במועדון של אייל סגל. 

אבל ההיענות של יצחקי ואנשי המועדון, הובילה את קניקובסקי לשנות את דעתו. הוא לא היה הופך לאברך אם לא הכדורגל, אבל בביתו אחרי האימונים לומד תורה ומשתדל ללכת לכמה שיותר שיעורים. הוא אומנם התחתן בגיל צעיר, אך זה לא קרה ממניעים דתיים, אלא פשוט כי מצא את האחת. אחד הדברים שהכי הפריעו לו לאורך הקריירה זה השיח שקיים בתוך קבוצות כדורגל וסביב הכדורגל, שיח שמלא בלשון הרע ובמילים לא נעימות, אך הוא מנסה להימנע מכך ולהתרחק מזה כמה שאפשר. 

ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)

קניקובסקי הוא כנראה השחקן היחיד בליגת העל שגם לא מתחזק חשבון אינסטגרם פעיל. בעיניו זו התעסקות מיותרת שמבזבזת את זמנו. ומה אחרי הכדורגל? האם ילך לכיוונים של אורח חיים דתי לגמרי? כרע הוא לא חושב על כך. סביר להניח שאם לא היה נשאר בכדורגל זה היה הכיוון שלו. אבל הוא החליט ללכת בכיוון אמיץ. לנסות להיות כדורגלן מצליח ולהמשיך את חייו כיהודי, כפי שהוא מאמין, עם השתדלות גדולה. בינתיים זה מצליח לו בצורה מרשימה מאוד ונראה כי השמיים הם הגבול עבור הילד המיוחד הזה. 

לא סתם לא התראיין בחייו. הוא מנסה לברוח מאור הזרקורים, אך בהמשך ב-ONE נספק עבורכם את ראיון העומק הראשון שנערך עם גבי קניקובסקי. כנראה השחקן הכי מיוחד שמשחק כיום בליגת העל. אל תחמיצו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */