יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

לראשונה על הקווים: השבוע שעבר על ברק יצחקי

מכבי תל אביב נערכת למשחק הראשון של חלוץ העבר על הקווים ב-17:30 מול ק"ש. המבחן בצפון, החברים שבטוחים שיצליח והתפקיד שהפעם, יהיה באמת זמני

|
ברק יצחקי מודה לקהל (נעם מורנו)
ברק יצחקי מודה לקהל (נעם מורנו)

"ברק יצחקי הוא גאון כדורגל. הוא מבין את המשחק ברמה הכי גבוהה שיש, הוא יודע בדיוק מה שחקנים חושבים ואיך לדבר איתם. הוא היה בחדרי הלבשה, הוא חווה מאמנים טובים מאוד במהלך הקריירה. הוא יצליח להשיג תגובה מהשחקנים של מכבי תל אביב", על המשפט הזה חתום אחד האנשים הקרובים ביותר שיש לראש מחלקת הכדורגל של הצהובים, אדם שכבר היה בעבר במועדון למספר שנים מוצלחות מאוד. 

הערב (שבת) ב-17:30 יגיע הרגע שספק אם מישהו חשב שאי פעם יקרה שוב בקריית שלום. לראשונה מאז ימי ניר לוין כמאמן זמני ומחליפו של מוטי איוניר ב-2012, ישראלי יעמוד על הקווים של מכבי תל אביב. מאז שמיץ' גולדהאר מינה את ג'ורדי קרויף, החל בעצם סבב כסאות בלתי נגמר. הצהובים החליפו מאמנים ללא הפסקה, גם את אלו שהצליחו ובעיקר את אלו שכשלו. פטריק ואן לוון היה מי שפוטר בשלב המוקדם ביותר שיש ומחזיקת גביע המדינה נותרה בלי דמות שהיא יכולה להזיז לקווים.

יצחקי וסבוריט לקראת קריית שמונה

צריך להיות אמיתיים ולציין כי אחרי התבוסה 4:2 למכבי נתניה, הפור כבר נפל. היה ברור שפטריק ואן לוון סיים את דרכו כמאמן הקבוצה. השאלה הגדולה הייתה מתי. החיפוש אחרי מאמן החל כבר אז והנחת היסוד הייתה כי ניתן, לכל הפחות, לסחוב את הקבוצה עד לדרבי התל אביבי בלי לבצע את השינוי ואז, כשישנה פגרה ארוכה מאוד, לשלוח את ההולנדי הביתה ולמנות לו מחליף שייכנס בצורה חלקה לתפקיד. 

אחרי ה-0:5 על הלסינקי בחוץ בקונפרנס ליג, במועדון כבר האמינו באמת ובתמים שיצליחו בכך. הם היו משוכנעים שהניצחון, כנראה מכוח האינרציה, יגרור אחריו ניצחון מול מ.ס אשדוד, וזה כאפקט של שרשרת יוביל לעוד אחד מול קריית שמונה ואם יתמזל המזל, אז גם מול היריבה העירונית. כך, כשיש הרבה יותר שקט, יהיה ניתן לזעזע ולהגיע אחרי הפגרה בצורה אחרת לגמרי. 

ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)

אלא שהגיע המשחק מול אשדוד והמציאות טפחה על פניו של ג'ק אנגלידיס ההמום (למי שאינו יודע - מדובר ביו"ר המועדון הרשום בהתאחדות ונציג הבעלים) ביציע הכבוד בבלומפילד מהר מאוד. כשעה קלה לאחר המשחק, הוא מיהר יחד עם ברק יצחקי ושרון תמם המנכ"לית לשיחה שבסיומה יצאה החלטה - ואן לוון בחוץ באופן מיידי, הישראלי יורד אל הקווים באופן זמני בלבד. 

כאן חשוב להבהיר כי המדיה מלאה בהמצאות והשערות. ברק יצחקי לא הורד אל הקווים כדי לדחוק אותו החוצה. הוא לא זז למטה כדי להישאר. התכנון המאוד ברור הוא כי בשבוע הבא הצהובים ימנו מאמן, כזה שיוכל כבר בדרבי לעמוד על הקווים. אולי אפילו יספיק להיות בארץ למשחק מול הלסינקי. זו המטרה. כשהיא תושג, מנהל מחלקת הכדורגל יחזור אל תפקידו בעל ההגדרה הייחודית, שאומרת בעצם שהוא המנהל הספורטיבי של המועדון אך כזה שאחראי לצד זאת גם על מערך הסקאוטינג, אנליסטים ותיאום בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת ולשחקנים המושאלים. 

שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

זה לא היה שבוע פשוט עבור יצחקי, שמצידו לא רוצה לאמן בשלב הזה של הקריירה ומעוניין להישאר בתפקיד שקיבל כבר לפני שנה למעשה, אך הפך להרבה יותר רשמי העונה ועם המינוי של המאמן החדש, אולי אף יהפוך ליותר סמכותי. צריך להבין שאשתקד החלו הצהובים את הליגה כאשר ואן לוון הוא למעשה הראש ויצחקי עובד לצידו. זו הייתה סיטואציה שממנה היה קשה אח"כ, כאשר ההולנדי ירד אל הקווים, לחזור לאחור וזה גם לא שהמאמן המפוטר הוא אדם שיאפשר זאת. אצל ואן לוון היה ברור לכולם לאורך חמש שנותיו בקריית שלום שזה או בדרך שלו, או בשום דרך אחרת. הסיטואציה שתיווצר כעת אמורה לתת ליצחקי פחות התעסקות בקונפליקטים מול המאמן ויותר בניהול הסיפור בצד הספורטיבי. 

אבל עוד לפני שזה יקרה ומאמן זר חדש יגיע לקריית שלום, מגיע המשחק מול קריית שמונה. זה כבר לא צחוק. מכבי ת"א עם שבע נקודות מתוך 21 אפשריות. במרחק של 10 מהפסגה, אין שום מקום לטעויות. זה הדבר הראשון שהוא הבהיר לשחקנים כאשר נכנס לתפקיד ביום שלישי. מכאן אסור ליפול יותר. הוא ביקש משחקניו לפתוח דף חדש ונקי. במועדון הצהוב, כמו חבריו של המאמן, מאמינים כי הוא יעמוד במשימה וכי השחקנים יעניקו את התגובה ההכרחית לסיטואציה. 

ברק יצחקי (חגי מיכאלי)ברק יצחקי (חגי מיכאלי)

"בעונה שעברה פטריק ירד לקווים, הוא לא היה איזה עילוי כמאמן, ראיתם בעצמכם העונה שהוא לא היה מאמן טוב - אבל הייתה תגובה. היה שינוי. זה לא פתרון קסם, זה פלסטר עד שיגיע מאמן קבוע. לא סתם, בניגוד לעונה שעברה, בהודעה שלנו הקפדנו לכתוב כי יצחקי הוא מאמן זמני", סיפרו במועדון. "אצל ואן לוון לא כתבנו כלום. לא הייתה בעצם שום הודעה עליו עד הקיץ האחרון כאשר גולדהאר בישר שהוא המאמן. כך שאם הקפדנו לציין שהוא זמני, אז הוא מאמן זמני, שחוזר אח"כ לתפקידו".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */