יום שני, 13.05.2024 שעה 01:38

"הדרך חשובה, אך במבחן התוצאה וילי שוב כשל"

בנבחרת לקחו קשה את ההפסד והחיצים הופנו למאמן: "לא שיפר את משחק ההגנה, נפלנו מהרגליים בחצי השני. איך עבדה שמשחק בסקוטלנד לא קיבל אפילו דקה?"

|
שחקני נבחרת ישראל בהלם (ראובן שוורץ)
שחקני נבחרת ישראל בהלם (ראובן שוורץ)

בנבחרת ישראל לקחו קשה ובצדק את ההפסד הצורב אתמול (שבת) לנבחרת סקוטלנד, 3:2 שחיסל מעשית את הסיכוי להגיע למקום השני שמוביל למשחקי הפלייאוף. האכזבה בחדר ההלבשה בסיום המשחק והשקט בחדר האוכל בבית המלון הסבירו למעשה יותר מכל את התחושות הקשות שכולם עברו.

דומה שגם הפעם חיצי הביקורת היו לעבר המאמן וילי רוטנשטיינר שהכין היטב את הנבחרת אבל לא ידע בזמן לעצור את הסחף שהיה לכיוון שער הנבחרת במחצית השנייה, וביצע חילופים מאוחר מדי, חילופים שאף אחד מהם לא השפיע לחיוב על המשחק. האוסטרי ידע עד כה אכזבות באותו מגרש ונראה שהמטרה עכשיו תהיה להשיג את המקום השלישי.

וילי רוטנשטיינר (ראובן שוורץ)וילי רוטנשטיינר (ראובן שוורץ)

יחד עם זאת, הדבר לא ימנע את סיום תפקידו של רוטנשטיינר כמאמן למרות ההערכה לה הוא זוכה מלא מעט בעלי תפקידים בהתאחדות וגם מחלק לא מבוטל של שחקנים: "רוטנשטיינר אמנם הצליח להפוך את הנבחרת לתוססת הרבה יותר בחלק הקדמי, הרבה בזכות ערן זהבי שהפך למכונת שערים, אבל בכל מה שנוגע למבחן התוצאה וילי נכשל, אם זה בכך שלא הצליח לשפר את משחק ההגנה שסופג בכמויות שלא ניתן לספוג, ואם זה בכך שלא הצלחנו תחת הדרכתו להגיע למפעל גדול לא ביורו ולא עכשיו לקראת המונדיאל. הדרך חשובה ועשינו התקדמות, אבל במבחן התוצאה שזה הכי חשוב וילי שוב נכשל", אמרו בנבחרת.

בנבחרת הוסיפו ביקורת על האוסטרי: “איך שחקן בכושר טוב כמו ליאל עבדה שמשחק בסקוטלנד לא קיבל אפילו דקת משחק אחת? לולא מרציאנו עם ההופעה שלו זה בכלל היה נגמר רע מאוד מבחינתנו”. בנבחרת ביקרו גם את השחקנים: “לא משנה מה, היו חייבים לשמור על התיקו ולא לספוג שער שגרם להפסד, כמה שדיברנו ושוב סופגים בדקה קריטית”.

שחקני נבחרת ישראל בהלם (ראובן שוורץ)שחקני נבחרת ישראל בהלם (ראובן שוורץ)

אחת הבעיות העיקריות שעליהן יכולים להצטער בנבחרת היא היכולת הקיצונית בין המחצית הראשונה למחצית השנייה. שלא בפעם הראשונה בתקופתו של רוטנשטיינר, ניתן לראות הבדלים מהותיים בין שתי המחציות. אחד ההסברים לכך נעוץ בפערי הכושר הגופני: "חצי ראשון היינו מצוינים וזה קרה כאשר היה לנו כוח. חצי שני נפלנו מהרגליים, כבר לא היה לנו כוח. זה קצב שונה ממה שאנחנו מכירים. נצטרך שבעתיד יהיו כמה שיותר שחקנים באירופה כדי להצליח וכדי שנוכל להדביק את הקצבים מול נבחרות כאלה", הוסיפו בנבחרת.

בעיה נוספת שבנבחרת לא מצליחים לפתור זו בעיית המצבים הנייחים. בפעם המי יודע כמה ולמרות לא מעט אסיפות וידאו ותרגולים, הנבחרת ספגה משער ממצב נייח שהיה הפעם השער האכזרי ביותר בתקופת המאמן. בנבחרת מציינים שאחת מנקודות האור אתמול הייתה ההופעה של אופיר מרציאנו בשער. עושה רושם שמרציאנו הצליח לפתור בעיה כאובה שהייתה מנת חלקה של הנבחרת לאורך שנים, עד אשר הוא קיבל את המושכות ובאופן קבוע. גם ההופעה של איאד אבו עביד בהרכב ראויה לציון. 

אופיר מרציאנו (ראובן שוורץ)אופיר מרציאנו (ראובן שוורץ)

הנבחרת תנחת הערב בארץ ותאלץ לעשות נסיעה לב"ש על מנת להתחיל בהכנות למשחק ביום שלישי מול מולדובה, משחק בו אמור לחזור להרכב חאתם עבד אלחמיד ככל הנראה על חשבונו של עופרי ארד.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */