יום ראשון, 12.05.2024 שעה 14:12
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • שלישי, 14/05, 20:30
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 14/05, 20:45
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 14/05, 21:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • חמישי, 30/05, 00:00
  • מכבי ת"א

"לא מקנא במכבי, צריך ללמוד להילחם על תארים"

רמי כהן, יו"ר הפועל ת"א ואחד האנשים החזקים בכדורסל בארץ, בראיון: "מאמין שלא אסבול השנה". וגם: פרנקו ("יסיים את העונה"), מדר ("משוגע") והקהל

|
רמי כהן (חגי מיכאלי)
רמי כהן (חגי מיכאלי)

למרות חוסר ההצלחה בשנים האחרונות, רמי כהן, יו”ר הפועל תל אביב ב-13 השנים החולפות, משדר אופטימיות ערב תחילת העונה. בראיון מיוחד ומקיף ל-ONE, היו"ר שנחשב לאחד האנשים היותר חזקים בכדורסל הישראלי, מדבר בפתיחות על הכול, למרות שנשמע מעט יותר מתון מהעבר.

כהן מדבר על הציפיות, חוסר ההצלחה בשנים האחרונות, היריבה העירונית מכבי ת"א, על העזיבה של ים מדר ולאן יגיע, מה הסיכוי שיגיע למכבי ת"א, האפשרות שייכנס משקיע בבעלות על הקבוצה ועל היחסים עם ידידה רפפורט. כהן גם בביקורת על הליך הבחירה של גיא גודס לתפקיד מאמן הנבחרת, ההישארות של שמואל פרנקל במנהלת, על הקהל, הציפיות מלוטן אמסלם, ג'יימס יאנג, בר טימור, דני פרנקו וההימור לגבי ג'ייקובן בראון.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

רמי, אתה מתחיל את העונה ה-15 בעמותה, ב-13 אתה עומד בראשה. במבט לאחור, זו הפועל תל אביב שאתה רוצה לראות?
“זה לא שחור או לבן. מצד אחד, אם היית אומר לי שנהיה בשלב הזה קבוצה לגיטימית בליגת העל עם אולם משלנו, הייתי חותם בשתי ידיים. מצד שני, במהלך הדרך כשהדברים קרו יותר מהר ממה שחשבנו, אז כבר חשבנו שביום הזה נהיה במקום יותר טוב. אז יש דברים שכן ויש דברים שלא. אני כן מאוד מרוצה מהמקום שאנחנו נמצאים בו היום מבחינת התנהלות וסדר בשנה האחרונה. אני חושב שאנחנו בכיוון טוב”.

אבל מבחינה מקצועית אתם כישלון גדול לקבוצה בסדר גודל של הפועל תל אביב.
”מבחינה מקצועית אני לא יודע אם הייתי מגדיר את זה כישלון גדול. איך אני תמיד אומר לאנשים, נתקענו באיזו סוג של בינוניות. אם תיקח את 10 השנים האלה שלנו בליגת העל אז כל שנה נותנים לי כדוגמה את נס ציונה או גלבוע או הרצליה או את ראשון, אבל שנה אחרי הן יורדות ליגה. אז אנחנו מעולם לא ירדנו, לא עשינו משהו יוצא דופן. ברור שהבינוניות לא מספיקה ואנחנו רוצים יותר, אבל הדרך להשיג יותר היא דווקא הפוך ממה שעשינו במשך כמה שנים, לנסות לרוץ אחרי זה אלא לחזור באמת לעבוד נכון ובשקט ולאט לאט נגיע למקומות טובים”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

“בשנה שעברה היה כישלון ענק. היעדים – לשחק באירופה באופן קבוע”

אם יצחק פרי מראשון לציון יקרא את זה הוא יכעס, הוא לא ירד ליגה.
”לא התכוונתי באופן ספציפי, הבאתי דוגמה. 5-6 קבוצות בליגת העל בילו שנים בליגה השנייה”.

בשנה שעברה היה כישלון ענק, פיטרת את המאמן היווני יאניס קסטריטיס, החזרת את דני  פרנקו וכמעט ירדת ליגה, אז למה אתה אופטימי?
”השנה שעברה הייתה כישלון ענק ולא משנה עכשיו הסיבות והתירוצים. אבל אני חושב שגם כשאתה מרגיש שאתה עובד נכון ואתה בדרך הנכונה, אי אפשר לעשות סטטיסטיקה על שנה אחת. עשינו המון שינויי התנהלות לפני שנה, זה לא אומר שבכל שנה אתה יודע 100/100 אנחנו נצליח. אני חושב שבסגנון העבודה הזה ובשיטה הזאת אנחנו בוא נגיד שבע מ-10 שנים נצליח”.

רמי כהן עם דני פרנקו (חגי מיכאלי)רמי כהן עם דני פרנקו (חגי מיכאלי)

אבל בינתיים זה עוד לא קרה.
”בסדר, הייתה שנה אחת ואני מקווה שבסוף השנה הזו נדבר אחרת. אנחנו רוצים לסיים בתוך השישייה הראשונה, אנחנו רוצים לשחק באירופה באופן קבוע החל מהשנה הבאה. אלה היעדים שלנו, אלה המטרות שלנו. אני חושב שגם בנינו קבוצה שמתאימה לעמוד בזה”.

לקחתם הימור עם ג’ייקובן בראון, שחקן שאם הוא בכושר ולא פצוע, אי אפשר לעצור אותו, אבל אם לא, כל הקבוצה יכולה להתרסק.
”אגיד שני דברים על זה. קודם כל צריך לקחת הימורים בתקציבים שהם לא של 20 מיליון ש”ח ומעלה. כולם צריכים לעבוד עם הימורים, אתה לא יכול לעבוד רק עם הימורים אבל קח את אילת שנה שעברה, ג’ו רגלנד אחרי פציעה קשה, מילטון דויל אחרי פציעה קשה,  קיי. סי פראתר אחרי פציעה קשה, שלושה הימורי ענק וזה הצליח. זה לא אומר שזה תמיד יצליח, גם אי אפשר לקחת ארבעה הימורים, אבל צריך להמר כדי לקבל יותר מהכסף שהוא עולה. אני חושב שעוד מוקדם לקבל ביקורת. הבעיה היא שאין סבלנות בארץ בכלל ובספורט גם וזה לא פוסח עלינו. אנחנו צריכים להיות סבלניים. היה ברור לנו שג’ייקובן צריך זמן, שחקן שלא שיחק שבעה חודשים ובא אחרי פציעה צריך זמן ויש לנו את הזמן לתת לו. אני רואה אותו באימונים ואני חושב שזה עניין של כמה שבועות שהוא יהפוך להיות הג’ייקובן ההוא שאנחנו מצפים ושהוא מצפה. וחוץ מזה שהקבוצה שלנו די עמוקה ותדע לסבול פציעה של כל שחקן בסגל למשחק שניים כי אלה דברים שקורים. אני חי עם גיל בני, בר טימור ואופק גול שיחפו עליו בעמדה אחת, למשחק-שניים. זה קורה באמצע עונה כששחקנים נפצעים והסגל בנוי גם לזה”.

ג'ייקובן בראון (אורן בן חקון)ג'ייקובן בראון (אורן בן חקון)

“כל שחקן אם הוא נפצע פתאום לתקופה שעולה על חודש וחצי-חודשיים, אז אין ברירה, הליגה היא קצרה ומתוך כ-30 משחקים אתה לא יכול לשחק רבע מהמשחקים בלי שחקן מוביל ואז נאלצים לעשות שינויים ואני מקווה שזה לא יקרה. אני רואה שהוא עובד קשה לחזק את הכתף, אנחנו עובדים איתו המון ואני חושב  שזה קרוב”.

השנה לא תסבול?
”מאמין שלא. אני בדרך כלל לא סובל, אני לא מאמין בלסבול. בשנה שעברה היה קטע כשיצאנו למשחק עם הרצליה וזה היה אחד הימים הרעים בחיים שלי. הייתי פקעת עצבים, ידעתי שאם אנחנו מפסידים בהרצליה אנחנו לא מספיק חזקים מנטלית בשביל לשרוד, אנחנו יורדים. זה היה שבעה-שמונה משחקים לסוף וידעתי שהמשחק הזה הוא גורלי והיה שבוע שבאמת אני לא מכיר את עצמי ככה. אבל למעט זה, אם זו לא באמת סכנת ירידה, אז אני יודע לספוג גם הצלחות וגם כישלונות. אני מקווה שהשנה נהיה בצד של ההצלחות”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

“אין לנו עזרה מראש העיר. אם יהיה מישהו שירצה להשקיע, בכיף נשב איתו” 

חשבת פעם, אחרי כל השנים, לתת למישהו אחר לעמוד בראש הקבוצה? אולי הדרך שלך מוטעית?
”יש פה הרבה ססמאות וזה מעורפל מדי. אין ספק שאני אחראי לדברים טובים שקרו ואני אחראי גם לדברים הרעים שקרו. אבל עשינו הרבה שינויים לצורך הדבר הזה, אנחנו עושים הכול לשנות וללמוד אנחנו דווקא מרגישים שאנחנו לומדים. כבר עבדנו עם מנהל מקצועי ובלי מנהל מקצועי ועם צוות מורחב. השנה בנינו צוות מורחב סביב הקבוצה, כמות של מאמנים ומאמנים אישיים ועוזרי מאמן, בנינו משהו אחר, פחות מעורבות של ההנהלה. אנחנו עושים כל מיני שינויים בשביל ללמוד את הפטנט, אם יש פטנט אז הוא שקבוצות שהצליחו שנה אחת ברוב הפעמים נכשלו שנה אחרי. מה שמתאים לנהריה לא מתאים להפועל תל אביב וכו’. אנחנו מנסים ללמוד איך עושים את הדבר הזה נכון. אני לא יכול להבטיח, אבל אני מקווה שאנחנו בכיוון הנכון”.

אולי הפטנט זה להביא איזה איש עסקים שייקח בעלות על הקבוצה וישים כסף, מה שקבוצה בסדר גודל כזה צריכה בסוף?
”קודם כל, אם יש לך מישהו אז תשלח אליי. כולם תמיד אומרים איך יש להפועל תל אביב כל כך הרבה אוהדים, אבל עובדתית כדורגל/כדורסל, קח 30 שנה אחורה, אין להפועל תל אביב איזה כסף שנכנס, איזה עשרות מיליונים כמו לקבוצות אחרות בארץ”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

למה אנשי עסקים לא רוצים להתקרב להפועל תל אביב?
”אז קודם אשלים את התשובה הקודמת. אני חושב שאם יהיה מישהו, בכיף נשב איתו ונביא את זה בפני העמותה. אני מאמין שכולם רוצים וירצו הפועל חזקה. בינתיים אני לא לבד ויש לנו תלכיד ויש לנו שותפים בניהול. כרגע זה אבי שהוא שותף מדהים, ואני מאחל לעצמי הרבה שנים איתו ומאחל עוד כאלה. הדבר השני, יש הרבה תיאוריות, התאוריה שלך טובה כמו שלי. אני יכול להגיד לך שאני חושב שמה שפוגע בנו בין היתר הוא אחד, שבתל אביב אנחנו הקבוצה השנייה בעיר זה תמיד קשה. בסוף תל אביב מתחילה תמיד אצל מכבי בעיני העולם ותמיד קשה כקבוצה השנייה בעיר למצוא דבר כזה. שתיים, אין לנו ראש עיר שעוזר בדברים כאלה. אם תסתכל בהרבה ערים - באר שבע, ירושלים, ראשי הערים מעורבים בעזרה ויש לזה המון משקל בלמצוא עזרה ותמיכה בקבוצה. את זה לא רואים אצלנו. ירושלים, יש לה את כל סיפור הסינדרום ירושלים שמושך לשם אנשים, אתה יודע, עיר מיוחדת. זה יכול להיות תירוצים, יכולות להיות סיבות, אני יודע שאין אחד שמנסה יותר ממני ובכל פעם אני מנסה ומדבר ונפגש ועושה הכול, ואני אומר לך שבינתיים זה לא קורה. טוב לנו עם מה שיש”.

פנית לרון חולדאי בעבר לבקשת עזרה?
”לא. יש לנו סבלנות, אנחנו אנשים סבלניים, הדברים שיצטרכו לקרות יקרו”.

רון חולדאי (רדאד ג'בארה)רון חולדאי (רדאד ג'בארה)

רון חולדאי לא אוהב את הפועל תל אביב?
”זה לא קשור. קודם כל, בנושא הזה זו תפיסה של ‘אנחנו לא מתעסקים בזה תסתדרו לבד’. אנחנו גם לא קבוצה עירונית, אותו דבר לגבי מכבי, בני יהודה או בית”ר ת”א. זה לא קורה, יש קבוצות עירוניות אז ראשי העיר מרגישים יותר מעורבים. אנחנו לא דבר כזה. אני גם לא רוצה להיות כזה, אני רק אומר שזה חלק מהסיבות למה קשה יותר למצוא את האנג’ל הזה שמדברים עליו, האנג’ל הזה שבא ושופך 20 מיליון שקל בשנה. אולי זה יקרה יום אחד ואולי לא, אנחנו נמשיך ונתקדם ככה. ועוד פעם, אני מאוד מאוד מרוצה ממה שיש לנו גם מחברי ההנהלה ואנשים שנותנים את הנשמה בשביל זה, גם מהשותפות עם אבי וזה בסדר. כשהדברים יצטרכו לקרות הם יקרו”

אמרת שאתה ווינר ולא אוהב בינוניות, אז איך זה מסתדר עם השנים האחרונות?
”אני חושב שווינר בהגדרה שלי זה אחד שלא מפסיק לנסות ואתה יודע שזה באופי שלי. לא משנה איפה, אני אהיה והייתי בחיים למעלה והייתי למטה ואני לא מפסיק להילחם ולנסות וזה האידיאל של להיות מוכן לעשות כל מה שצריך ולהשקיע. ובוא, זו השקעה עצומה הדבר הזה. זה מה שנקרא חצי חיים ומעלה”.

אוהדי הפועל ת"א (איציק בלניצקי)אוהדי הפועל ת"א (איציק בלניצקי)

לפעמים אתה שואל את עצמך מה אני צריך את זה?
”לא. אתה יודע כי בסוף אני עושה את זה בהתנדבות ואף אחד לא מכריח אותי. ביום שאני אגיד מי צריך את זה אני פשוט אעזוב. זה לא מפחיד אותי. אבל אני גם נהנה וגם אני חושב שיש לי עוד המון מה לתרום ובסך הכול זה יותר טוב להפועל תל אביב מאשר רע. אם יחשבו אחרת גם יכולים להראות לי את הדרך החוצה, בסוף זה לא כזה מסובך”.

בשנים האחרונות מאמנים לא החזיקו אצלכם, דני פרנקו יסיים את העונה כמאמן הפועל ת”א?
”מאוד מאוד מאמין שכן”.

דני פרנקו (איציק בלניצקי)דני פרנקו (איציק בלניצקי)

“מדר סוס עבודה. מכבי? אם אראה אותו שם יהיה לי קשה”

ים מדר. הגעתם לבוררות ובסוף מכל ה-NBA הוא עבר לפרטיזן בלגרד. איך אתה רואה את כל הסיטואציה?
”גם זה מורכב. קודם כן, אני שמח בשבילו שהוא במקום שהוא רצה. באמת הוא ילד מדהים ואני מת עליו, הוא עם יכולות אדירות והוא במקום שהוא רצה ויתקדם משם ויגיע גם ל-NBA לדעתי. גם אם זה ייקח עוד שנה-שנתיים. מצד שני, היה דיבור על ה-NBA והרצון שלנו היה שאם זה לא NBA שהוא יהיה בהפועל תל אביב כי יש דברים שאתה אומר ‘אוקיי אני לא אעמוד בדרכו’ ויש דברים שאתה אומר ‘לא יקרה כלום אם הם יקרו עוד שנה’. אפשר להגיע ל-NBA מליטא, מלטביה, מיוון, מתימן, ומהפועל תל אביב. אבל בסופו של דבר כשהוא היה כל כך נחוש ורצה אז אתה לא יכול ולא צריך לעצור שחקן, מה גם שזה בא בסופו של דבר בהסכם שהוא טוב לכולם. אז אני מאחל לו המון הצלחה”.

למה זה היה צריך להגיע לעימות משפטי?
”לא אנחנו לקחנו את זה לעימות משפטי. המלווים שלו, המשפחה שלו, הם שלקחו את זה לעימות משפטי. אני חושב שיכולנו להגיע לאותו סיכום לפני. נראה לי שבשורה התחתונה זוהר האבא שאנחנו באמת בקשר טוב, לא מכיר מספיק את עולם הכדורסל. הוא מכיר המון דברים ואיש מוכשר ומוצלח אבל את הכדורסל הוא לא הכיר וזה היה נראה לו מוזר שהוא לא יכול לקום וללכת בחינם. בסופו של דבר הבורר גרם לו להבין איך זה עובד. כי באמת, היחסים היו ויהיו טובים ואם זוהר היה מבין מלכתחילה שככה זה עובד אז היינו סוגרים את זה לבד. ניסינו, לא הצלחנו, אז הלכנו לבוררות ואנחנו אחרי זה”.

ים מדר (האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)ים מדר (האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)

אם מדר לא ילך ל-NBA, אתה רואה סיטואציה שהוא נוחת במכבי תל אביב?
”קודם כל, אני מקווה בשבילו שכן יגיע, כי אני אומר לך דבר אחד – לעולם אל תגיד על ים “לא”. כל דבר שאמרו עליו לא ב-5-6 שנים שאני הכרתי אותו, אחרי חודשיים הוא כבר היה עושה אותו בטבעיות. הוא מוכשר וסוס עבודה אז אני לא אומר עליו לא בשום דבר. אבל היה ולא יגיע ל-NBA, הוא יכול להגיע למכבי תל אביב כמו שהוא יכול להגיע לריאל מדריד”.

נניח שתראה אותו מחר במדי מכבי נגד הפועל, מה יעבור עליך?
”קשה, מאוד קשה, למרות שבסוף כל אדם עושה את ההחלטות שלו ויש כאלה אנשים שאני אגיד לך אין סיכוי, לא יקרה בחיים, ויש אנשים שאגיד שמע יכול לקרות ואין ספק שזה יהיה קשה. אבל אתה יודע אנחנו אנשים מבוגרים אלה החיים ואנחנו נתמודד עם הכול”.

ים מדר (עמרי שטיין)ים מדר (עמרי שטיין)

לאן אתה חושב שהוא יכול להגיע ב-NBA?
”יש לו איזו מגבלה של הגוף, הרי אם הוא היו לו עוד עשרה סנטימטר בכלל לא היינו מדברים עכשיו. מבחינת כישרון הוא יותר מוכשר מהרבה, מבחינת כישרון הוא ברמות הגבוהות. הגוף הוא פחות, מגבלה, לא יודע, לא מתנבא לגבי ים, באמת הוא 'משוגע', הוא מפתיע כל פעם מחדש, אני לא מתנבא”.

”אין צדק בטענות של ידידיה רפפורט, משוכנע שגם השופט יבין את זה”

הפועל תל אביב גמרה את הסיפור עם ידידה רפפורט?
”בשוטף ביום-יום גמרה, אין תקשורת. יש עדיין את המשפט שמתנהל, זה ייגמר כאשר המשפט הזה ייגמר”.

ידידיה רפפורט (רדאד ג'בארה)ידידיה רפפורט (רדאד ג'בארה)

איך זה ייגמר?
”אתה ממנה אותי לשופט, אני משתדרג פה מרגע לרגע. איך זה ייגמר? אני חושב שאין אמת, אין צדק בטענות של ידידה, אני לפחות משוכנע בזה ואני חושב שגם השופט יבין את זה”

יש ניסיון לפשרה בין הצדדים, ליישר הדורים אחרי כל השנים שלו בהפועל תל אביב?
”מונה בהתחלה מגשר שהיה מחובר לשני הצדדים וניסה להביא לפשרה, אבל גם הוא הבין שיש מרחק גדול בין הצדדים ואין מקום לפשרה”.

ידידיה רפפורט (חגי מיכאלי)ידידיה רפפורט (חגי מיכאלי)

“בסוף העונה נחפש מחליף לפרנקל. גודס? לא הייתי שותף בבחירה”

אתה למעשה איש חזק מאוד בכדורסל הישראלי, היו שניסו להדיח את שמואל פרנקל, היית אופוזיציה שלו והפכת להיות תומך בשנים האחרונות.
”אני כן משפיע, אבל אני לא חושב שאני האיש החזק, יש הרבה אנשים שמשפיעים יחד איתי, לצידי וכו’. בהתחלה הייתי מתנגד של שמואל והיו לנו המון ויכוחים ומחלוקות. עם השנים זה נכון שנהיו פחות, יכול להיות שגם ראיתי את הדברים מזוויות אחרות וגם שמואל עצמו כשהגיע לא הבין מה זה כדורסל ישראלי מעבר למכבי תל אביב, מה זה קבוצות אחרות. כל קבוצה והעניינים שלה, קבוצות עירוניות, קבוצות אוהדים, כל קבוצה והצרכים שלה ואת זה הוא למד עם השנים. באיזשהו שלב גם הגענו לאיזו פשרה. הוא ישלים שנה עשירית השנה, ואחרי עשר שנים, יעזוב. אין צורך להתעסק במלחמות, בחירות וכו’ אלא להגיע לזה בהסכמה וזה מה שעשינו ומאחל לכולנו עוד שנה של עשייה שקטה וטובה ואחרי זה שייבחר מישהו אחר”.

הוא יעזוב רק באמצע העונה הבאה.
”כן בסוף השנה, אבל זה אומר שבסוף העונה הזו כבר נחפש מחליף, חפיפה וכו’”.

שמואל פרנקל (רדאד ג'בארה)שמואל פרנקל (רדאד ג'בארה)

יש כבר מישהו על הפרק?
”לא, עוד לא התחלנו להתעסק, יש יותר משנה, עוד אין לנו שמות ומועמדים. גם זה יגיע”.

האיגוד בחר בגיא גודס ושלא להמשיך עם קטש, איך אתה רואה את הסיטואציה ומה עמדתך בנושא?
”אני חושב שבסיטואציה שנוצרה היה נכון לעשות שינוי ואני אוהב את עודד ואנחנו בקשר, אבל היה נכון לעשות את השינוי ובבחירה בין גיא לאריאל בית הלחמי לא הייתי שותף, ואני חושב שאף אחד לא היה שותף. בגלל זה גם לא הגעתי לישיבה בה הצביעו על כך, כי יום לפני הישיבה היה כתוב שהחליטו פיני (גרשון, ג.ל.) עמוס (פרישמן, ג.ל.) ועמירם (הלוי, ג.ל.), אז ראיתי שזה מיותר לבוא לאשר משהו שהחליטו”.

גיא גודס (איציק בלניצקי)גיא גודס (איציק בלניצקי)

אז הוועדה המקצועית שלכם היא פיקציה?
”היא לא סתם בדרך הרגילה, אם הייתי רגיל שזה סתם לא הייתי שם, אבל במקרה הזה בערב לפני הדיון כולם ידעו שגיא מאמן אז לא ראיתי לנכון להגיע, אמרתי להם שזו לא הדרך הנכונה, אבל התקדמנו”.

”לא מתעסק במכבי. נעבוד קשה כדי לקחת תארים”

מה אתה חושב על מכבי תל אביב?
”למה אני צריך לחשוב משהו עליהם?”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

איך אתה רואה את מה שקורה שם?
”אני באמת לא מתעסק ולא מסתכל מה קורה שם, יכול להיות שאתה מכוון למשהו ספציפי ואני לא יודע. לא מתעסק בהם, מן הסתם הם יהיו תמיד הקבוצה הכי טובה בליגה וככה זה כשאתה פי 10 משאר התקציבים. מעבר לזה אין לי מושג מה קורה שם ולא מעניין אותי”.

אתה לא מקנא בהם?
”ממש לא. אני אוהב את הפועל תל אביב, אני חושב שאנחנו צריכים ללמוד להילחם על תארים ופעם בכמה שנים גם לקחת ולעשות את זה בדרך הנכונה עם הרבה דם יזע ודמעות ואני אוהד הפועל”.

שחקני מכבי ת"א (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א (איציק בלניצקי)

יקרה פעם שתיקח תארים?
”כן”.

מתי?
”אם הייתי יודע... אני חושב שזה יקרה מתישהו בשנים הקרובות, אני מאוד מאוד מקווה. אנחנו צריכים לא לרדוף אחרי זה, לרצות את זה כמובן, להמשיך לעבוד נכון ולבנות מערכת טובה ששחקנים ואנשי מקצוע ירצו לבוא אליה וקהל יתחבר אליה ואז גם זה יקרה”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

כשאתה רואה את קבוצת הכדורגל של הפועל ת"א שהייתה אימפריה ויש לה קהל תומך, למה זה קורה כישלון אחר כישלון? היית שם גם מספר חודשים.
”אני חושב שככל שהשנים עוברות הספורט נהיה יותר תלוי כסף, גם בעולם. מנצ’סטר סיטי לא לקחה כלום 50 שנה ופתאום הגיע כסף ענק והם מתמודדים על צ’מפיונס. הכסף נהיה יותר ויותר משמעותי ובגלל זה אתה רואה את הקבוצות, גם בכדורגל וגם בכדורסל, שיודעות להביא את הבעלים או את התקציבים של עשרות מיליונים. הן גם אלה שרצות קדימה, זה יותר קשה בלי תקציב גדול, אבל יותר מאתגר”.

עם כל הסכמי השלום האחרונים, לא יכולת להביא איזה שייח מבחריין או איחוד האמירויות שישקיע?
”בינתיים אף אחד לא הביא, כולם רוצים וכולם מנסים אבל אף אחד לא הצליח. לעולם לא נפסיק לנסות, אבל גם זה לא דבר פשוט”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

זאת שוב תהיה עונה של מכבי ת”א?
”אני יודע שבכל עונה תמיד כשתתחיל ותסתכל לפני הג’אמפ בול הראשון גם בעשר שנים האחרונות שהשתנו כמה אלופות. אם היית מסתכל בקיץ זה היה נראה תמיד עונה שלהם, כי לא יעזור, הפער התקציבי מדבר, אבל לכל עונה יש את הדינמיקה שלה וסגלים יתחברו ויש פציעות ודברים קורים אז אי אפשר להמר. אני רואה את חולון שנראית מצוין בשלב הזה של העונה, אבל אף אחד לא יודע איך יראו הקבוצות עוד שלושה חודשים”.

50 אחוז מהתקציבים של מכבי ת"א זה הקהל, הם מייצרים שם הרבה כסף, זה לא כמו שאתה אומר רק בעלים.
”אמרתי שהם מכניסים כסף מאיפשהו, זה לא משנה מאיפה הוא מגיע”.

אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

כמה אתה מרוצה מהקהל שלכם בקשר למנויים וכמה אתה מצפה?
”מצד אחד אני מאוד מרוצה מהקהל של הפועל ואני אוהב אותו וגדלתי שם ואני נמצא בכל משחק כדורגל כדורסל. אני חי את זה ואני חלק מזה. במובן שני אני מאוד לא מרוצה מכמות המינויים השנה. אני לא יודע אם זו השנה של הקורונה והדיבורים על סגר והיינו בסוף במצב מנויים מצוין בהתחלה, אבל הגיעו כל הדיבורים על סגר וזה נקטע באחת ולא הגענו ליעד שרצינו. אני קורא לכולם לקום ולקנות מינויים כי זה חשוב לקבוצה. אני גם יודע שאלה שלא יקנו מנויים יקנו כרטיסים. בהפועל תל אביב זה פשוט – ניצחת שני משחקים האולם מלא”.

כמה מנויים מכרתם?
”עברנו את ה-1,500 כשהיעד היה 2,000. יש עוד זמן עד תחילת העונה (הראיון נערך כמה ימים לפתיחת העונה) אבל אני לא חושב שנגיע אליו. זה המספר הכי נמוך שלנו בשנים האחרונות, יש שנתיים בלי מנויים וקורונה וכו’. אולי זה מובן אבל לא קל. בשבילנו, מקווה שיעשו כמה שיותר ומה שלא נמכור בכרטיסים”.

אוהדי הפועל ת"א (איציק בלניצקי)אוהדי הפועל ת"א (איציק בלניצקי)

כמה זה גורע לכם מהתקציב?
”פחות נורא, כי המינויים שחסרים יושלמו בכרטיסים ומצד שני בחסויות ובספונסרים. עברנו את היעד שלנו אז איפשהו זה מחפה אחד על השני ועדיין בסוף הפועל תל אביב חזקה, חיה על הכנסות והכנסות תלויות בקהל. אנחנו צריכים כמה שיותר מינויים”.

אולי הקהל מצביע ברגליים על חוסר ההצלחה?
”נצטרך לראות את זה במגרשים, כשזה יקרה אז חד משמעית זה יהיה כישלון גדול שלי, אבל מצד שני ראינו גם בעונה שעברה שאחרי שחזרנו מהקורונה ולא היה קהל, ברגע שניצחנו ונראינו טוב האולם היה מלא. אז נצטרך לראות ולספור את הראשים באולם”.

בר טימור (איציק בלניצקי)בר טימור (איציק בלניצקי)

איזו הפועל תל אביב נראה העונה, מה הציפיות שלך?
”המטרה הגדולה לראות הפועל תל אביב לוחמת, שורטת, אנרגטית, קצבית. אני חושב שיש לנו את השחקנים שמתאימים לזה ואני מקווה שזה גם ייראה ככה”.

מה הציון שלך אחרי 15 שנה?
”7, 7 וחצי, משהו כזה”.

עידן זלמנסון חוגג (איציק בלניצקי)עידן זלמנסון חוגג (איציק בלניצקי)

מה היתרונות והחסרונות?
”או-אה, זה חיים שכאלה. אני חושב שהיתרונות זה שאני מכיר את המערכת של הפועל תל אביב מא' עד ת', אולי לא הכי טוב אבל זה ברמה הכי גבוהה שיש. אם זה ספונסרים, מה נכון להפועל ברמה הערכית, הפוליטית, אני מכיר אותה מכל הכיוונים ויודע להתמודד עם קשיים וברוך השם בספורט בארץ ובפרט בהפועל תל אביב יש עליות ומורדות וצריך לדעת להתמודד עם הצלחות ובעיקר עם כישלונות. החסרונות, כמו שאמרת בצד המקצועי, אנחנו לא במקום שאנחנו יכולים להיות בו, לא מממשים את עצמנו”.

15 שנה, אתה רוצה להגיע לשמעון מזרחי לסגור 50?
”אני רוצה כל עוד איהנה וכל עוד ירצו אותי, וכל עוד אני אוכל לתרום. אם זה יקרה עוד 16 שנה? או 30 שנה? אז יהיה כמה שיהיה”.

שמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)שמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)

יש מחיר להפועל תל אביב אם מחר מישהו רוצה לקנות?
”אני לא יודע למכור דברים, אני חושב שיש הבנה שאם פעם היינו עמותה שרצה והצליחה ונולדה מטראומה של סיפור פשיסטים וכו’, אז לא הייתה פתיחות לאנשים לשמוע על דבר כזה. אבל היום יש פתיחות, ואם יהיה מישהו אז אני מאמין שאנחנו נמצא את הדרך ובהרגשה שלי חברי העמותה גם ירצו את זה, כי בסוף כולם מבינים שלשלב הבא צריך עוד כסף ונצטרך גם למצוא את האיזון, איך זה לצד העמותה ומחלקת הנוער ובמה היא מטפלת ובמה לא. אבל אם יהיה מישהו אנחנו נמצא את הדרך”.

תמיד אומרים שהקהל שלכם הוא בעייתי ופרובלמטי.
”כן, אגיד לך שלא רק על קהל, כל בנאדם יתרונותיו וחסרונותיו חד הוא. הקהל שלנו יש לו יתרון גדול גם בכמות, גם בדחיפה, גם בצבעוניות. הרבה פעמים אלו שאומרים שהוא בעייתי הם אלה שרצים שמוציאים קליפ לפתוח אותו עם אותו קהל פרובלמטי, זאת אומרת שקהל כל כך יצרי אז יש גם תקלות. ספורט זה משהו יצרי, ראינו את זה בכדורגל בצרפת כבר פעמיים השנה ורואים את זה בהרבה מקומות ומקרים בעולם, מצד שני לפעמים זה פוגע”.

אוהדי הפועל ת"א (חגי מיכאלי)אוהדי הפועל ת"א (חגי מיכאלי)

מה הציפיות מלוטן אמסלם?
”הוא עשה התקדמות משחקן נוער לאומית לאיפה שהוא היום, זה קצב התקדמות יפה מאוד. הוא עובד קשה והשתפר השנה ורואים את זה בכל אימון ובכל משחק, את ההבנה של המשחק, את קבלת ההחלטות. הוא יודע לשלוט, לתעל את האמוציות שלו לדברים חיוביים. אם הוא ימשיך ככה הוא יגיע רחוק”

מזכיר את האבא שמעון?
”פחות, לא אותה עמדה, הוא יותר 3-4 ושמעון היה 4-5”.

לוטן אמסלם זורק (עמית שיסל)לוטן אמסלם זורק (עמית שיסל)

אני מתכוון ששמעון היה מדליק את הקהל והיה מזוהה עם הקבוצה.
”זה אותו הדבר. האמוציות זה בבטן בקרביים, זה מאותו DNA”.

אז יהיו דרבים מעניינים איתו בעתיד?
”אני מאוד מקווה שכן, לפחות אצלנו אני יכול להבטיח לך שכן. בחוץ הם תמיד יותר קשים, אבל אני מאוד מצפה שכן”.

מה אתה מצפה מג’יימס יאנג העונה?
”ג’יימס איש מקסים ואחד השחקנים המוכשרים שהיו פה. אני מצפה שהוא יסיר קצת חלודה, הוא עדיין בעודף משקל. הוא עדיין מתאושש מפציעה קשה, אבל מהר מאוד ייכנס לעניינים. הוא קלעי גדול, בליגה הוא היה מלך סלים במכבי חיפה ויש לו עוד הרבה יתרונות מעבר לסלים”.

ג'יימס יאנג מרוצה (אורן בן חקון)ג'יימס יאנג מרוצה (אורן בן חקון)

הקבוצה הזו היא די הימור, סגל ותיק עם צעירים ושחקנים ששבים מפציעות.
”יש הבדל בפציעות. אין כמעט שחקן כדורסל ששיחק 10 שנים ולא עבר פציעה מהותית. יש פציעות שהם דברים שקורים ומתאוששים מזה וזה רק עניין של זמן, יש פציעות מסוכנות יותר כמו זו של ג’ייקובן ובכל מה שאמרת דבר אחד הוא לא הימור: גיל בני הוא לא הימור, הוא מנייה בטוחה. חכה עוד חודשיים ותראה”.

אתה אומר שהוא אחד מאלו שיובילו את הקבוצה?
”ברמת הכדורסל, הרצון ההתנהלות מחוץ לפרקט ועל הפרקט, הוא באמת משהו מיוחד ולידו יש את רז אדם שממשיך להתקדם כל שנה ובאמת יש לנו סגל טוב של צעירים ו-ותיקים, כישרון ואנרגיה. יש לנו שילוב טוב, עכשיו צריך להוציא אותו לפועל”.

גיל בני (עמרי שטיין)גיל בני (עמרי שטיין)

מה הציפיות לגבי בר טימור?
”שיהיה בר טימור. מבר זה קל כי אנחנו יודעים מה הוא יכול לתת וכשהוא בריא אתה יודע בדיוק מה הוא ייתן. את המנהיגות, את החדירות לסל, את החכמה, את החיבור וזה מאוד קל. כל עוד הוא בריא אתה די יודע את התפוקה שלו והוא חלק חשוב בפאזל”.

תגיד, יש את רמי כהן ממשרד החקלאות שהורשע בפרשת ישראל ביתנו, לפעמים מתבלבלים ביניכם?
”היום פחות, אבל כשזה קרה זה היה יותר מצחיק. כשזה קרה התעסקתי עם חקלאות, הייתי חקלאי והתעסקתי כמובן בכדורסל והוא היה מנכ”ל משרד החקלאות והפרשה הייתה קשורה לכדורסל, אז כשזה קרה היו הרבה שבלבלו את זה. היום זה לא קורה”.

רמי כהן (חגי מיכאלי)רמי כהן (חגי מיכאלי)

היו כאלה שכבר שמחו שנפטרו ממך?
”היו גם כאלה. כל אחד ומה שעושה לו טוב”.

במשך השנים נהיית יותר ממותן. חזרת בתשובה?
”חזרתי בשאלה. אני בן 50, התחלתי כאשר הייתי בן 36, ובכל זאת משתנים, לומדים, אבל פה ושם אני משחק כדורגל עם הילדים ואני רואה שאני עדיין תחרותי. אני לא יכול לרוץ כמו פעם ולא יכול לעשות הרבה דברים כמו פעם, אבל יש לי מה שנקרא חכמת משחק. הרבה פעמים אתה עושה בעשרה אחוז מהאנרגיה את אותה תוצאה. אני חושב שזה מה שקורה איתי גם בחיים בכלל ובכדורסל”.

לסיום, רמי כהן מודל 2021/22 יהיה מודל משופר?
”מקווה מאוד שכן”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */