יום ראשון, 12.05.2024 שעה 18:13

חותרים להצלחה: סמואל ודניאל העפילו לגמר

מדליסטית הארד מריו תתחרה על מדליה ב-2,000 מ' יחיד, החותר עלה לגמר המקביל בגברים. גם הרביעייה בגמר באותו המרחק. לי נוף, שליחת ONE לטוקיו

|
מורן סמואל חוגגת (קרן איזקסון)
מורן סמואל חוגגת (קרן איזקסון)

החדשות הטובות מטוקיו ממשיכות להגיע. החותרת, מורן סמואל, העפילה הלילה (בין שישי לשבת) לגמר החתירה בסירת יחיד (2,000 מטר) במשחקים הפראלימפיים, כשעצרה את השעון על 10.33.34 דקות – שיא אישי עבורה.

מדובר בזמן טוב יותר מהמקצה אתמול, שבו נפסלה החותרת בת ה-39 בשל שימוש באלמנט חדשני בכיסא הסירה, שהשופטים קבעו שאינו חוקי. הפעם, חתרה כשהכיסא מקובע לסירה ועלתה לגמר שיתקיים בין שבת לראשון ב-04:50. סמואל תנסה להשיג מדליה פראלימפית שנייה בקריירה, אחרי הארד בה זכתה ב-1,000 מטר בריו.

איאד שלבי מודה לכל האוהדים

ולא רק סמואל העלתה הלילה חיוך על פניהם של אנשי נבחרת החתירה. גם במקצה ל-2,000 מטר בסירת יחיד לגברים, המשלחת בכחול-לבן רשמה גמר, כשהחותר, שמוליק דניאל, סיים את מקצה המוקדמות במקום השני והעפיל לגמר שיתקיים בלילה הקרוב (5:10). דניאל חצה את קו הסיום בזמן מצוין של 9:28:78 דקות. החותר בן ה-36 הוא נכה צה״ל, לוחם אגוז שנפצע בפעילות מבצעית בגזרת הר דב.  

שמוליק דניאל (קרן איזקסון)שמוליק דניאל (קרן איזקסון)

אל ההישגים במקצים האישיים הצטרף אחד נוסף במקצה הקבוצתי ל-2,000 מטר. רביעיית החותרים, מיכל פיינבלט, סימונה גורן, ברק חצור, אחיה קליין וההגאית מרלינה מילר, עלתה גם היא לגמר (בלילה הקרוב ב-5:50) לאחר שסיימה במקום השני במקצה המוקדמות (בית הניחומים) בתוצאה של 7:09:59, לאחר קרב דרמטי על העליה מול רביעיית החותרים מאוקראינה. 

הרביעייה של ישראל (קרן איזקסון)הרביעייה של ישראל (קרן איזקסון)

סמואל: “אתעסק במה שעשו לי אחרי שאהיה על הפודיום”

מורן סמואל הסבירה קודם כל מה קרה במקצה הקודם: ״אם תרשו לי להתחיל להסביר, כי יש שאלות בארץ. לא עשינו שום דבר, הספורט הפראלימפי הוא ספורט שמתפתח כל הזמן ויש אבולוציה גם של כיסאות, אני סגנית אלופת אירופה עם הכיסא הזה מאפריל האחרון, התחרתי ביוני עם הכיסא הזה ואף אחד לא אמר שום דבר. כל יום מופיעים פה כיסאות חדשים וכל המתחרות שלי, בלי יוצא מן הכלל, יושבות על כיסא חדש שהגיעו איתו לפה בפעם הראשונה. אין לי מושג למה תפסו דווקא אותי אבל השארתי את זה מאחורי”.

מורן סמואל (קרן איזקסון) (מערכת ONE)מורן סמואל (קרן איזקסון) (מערכת ONE)

“זה כן משנה לי את הדרך שאני חותרת בה אבל זה לא משנה את זה שאני מהירה, שאני חזקה ושאני בן אדם שתמיד מסתכל קדימה, לא מעניין אותי שום דבר שאני לא יכולה לשלוט בו או לשנות אותו”, הוסיפה החותרת והמשיכה: “קיבלתי את ההחלטה, לא באהבה או בכיף אבל הבנתי שכל מה שאני צריכה לעשות זה לארגן את הסירה שלי כמו שצריך וזה מה שעשינו כל אחר הצהריים אתמול, יצאתי לעוד אימון כדי להרגיש בה נוח ובלב אמרתי שאני הולכת לבוא לחצי הגמר ולא רק לנצח אלא לעשות זמן יותר טוב מאתמול בפחות מאמץ וזה מה שעשיתי. אמרתי שאני הולכת לצאת מהמשחקים הפראלימפיים עם חיוך וזה מה שהולך לקרות מחר. אני אתעסק במה שעשו לי עם הכיסא אחרי שאהיה על הפודיום מחר. מבטיחה לבדוק ולחקור את מה שקרה. עד מחר ב-12:00 שעון טוקיו כל מה שמעניין אותי זה הביצועים שלי. באתי לפה כי הוכחתי את עצמי בכל העשור האחרון שאני יכולה לעמוד על הפודיום, עשיתי את זה בריו עם מדליית ארד, עכשיו אני רעבה למשהו יותר טוב״. 

שמוליק דניאל אמר אחרי ההעפלה שלו: ״אני חושב שסוף סוף הרגשתי שנכנסתי לתחרות, כולם רצו להגיע לגמר ואני שמח שהצלחתי היום להציג ביצוע הרבה יותר טוב מאתמול. מקווה שהמגמה תימשך גם מחר. רוצה להוציא מעצמי עוד יותר״. 

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */