יום שלישי, 21.05.2024 שעה 21:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 1 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 0 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 3 - 1
  • מכבי חיפה

מכבי ת"א בדרך לחיזוק: על השינוי עם קניקובסקי

הצהובים מקווים לסגור עוד היום את העסקה מול הקשר, הגעתו הצפויה היא תוצאה של תמרורי אזהרה מהקיץ. בן חיים על הפער שנפתח מב"ש וחיפה: "לא דואג"

|
גבי קניקובסקי (חגי מיכאלי)
גבי קניקובסקי (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב הצליחה להעפיל אמש (חמישי) לשלב הבתים של הקונפרנס ליג ועשתה זאת בפעם השביעית בעשר השנים האחרונות. זה קרה עם 0:2 נגד שחטאר קרגאנדי משער בכורה של עידן נחמיאס ועוד שער נהדר של דן גלזר, אך הסיפור שיצא מיד לאחר מכן סביב עסקת גבי קניקובסקי גנב את כל הכותרות. אחרי קיץ שלם שהיה עמוס בהמון שמועות לא מבוססות ואף שקריות ברוב המקרים, שני הצדדים החליטו להיפגש באמצע. הצהובים מוכנים לשלוח סכום כספי המוערך בכ-600 אלף אירו לנתניה עבור קניקובסקי ולהעביר גם את עדן קארצב, שכפי שפורסם ב-ONE בשבוע שעבר, סירב להצעת החוזה שהוגשה לו והוא בשנתו האחרונה. 

זהו למעשה הגרעין של העסקה. קניקובסקי שחוזר למועדון אותו עזב לפני מספר עונות בסכום מצחיק להפועל עכו, תמורה כסף והעברתו של קארצב. פארפה גויאגון כפי הנראה יהיה חלק מהעסקה, אך בהשאלה בלבד. הצהובים מקווים לסגור את הנושא עוד היום וגם במכבי נתניה קיימת דריכות גדולה שכן שם רוצים לסיים את הסאגה עוד לפני שהמחזור הראשון של ליגת העל ייצא לו אל הדרך. כמובן שזו לא עסקה פשוטה, אבל הזמן דוחק בכל הצדדים ובמיוחד במכבי ת"א שצריכה בעצמה לסגור סגל לשלב הבתים של הקונפרנס ליג עד ה-2.9. 

גבי קניקובסקי (שחר גרוס)גבי קניקובסקי (שחר גרוס)

אז איך קרה שאחרי קיץ שלם גבי קניקובסקי מוצא את עצמו בדרך למכבי ת"א? לא מעט נכתב על כך ב-ONE במהלך החודשיים האחרונים. הצהובים ניהלו את החלון שלהם סביב כמה הנחות מפתח. הם חיפשו קשר זר שיכול לשחק כ-8\10 והמאמן פטריק ואן לוון רצה להחזיר את דן ביטון. זה למעשה היה הפתרון לנושא מרכז המגרש. הדברים קיבלו תפנית כאשר יונתן כהן נמכר. בימים ההם, השם של קניקובסקי הועלה מחדש על ידי גורם שלישי שהדגיש בפני הצהובים שבסט הכלים של הקשר יש את היכולת לשחק לא רק במרכז המגרש אלא גם בכנפיים. הוורסטיליות שלו יכולה לפתור הרבה בעיות תוך כדי משחקים ותוך כדי העונה. אט אט, במכבי השתכנעו שזה המהלך הנכון, אך לא פעלו. 

היו ניסיונות תיווך בין גורם שלישי לבין המועדונים, אך הם אף פעם לא היו הבעיה באמת. הסיפור היה הרצון של מכבי ת"א באמת לראות את השחקן והרצון של קניקובסקי לוותר על החלום האירופי לפחות לעכשיו. אתמול הייתה פריצת הדרך בשיחות ועל פי גורמים המעורים בעסקה, האור הירוק ניתן גם מהצד של מכבי ת"א וגם מהצד של השחקן. מכאן הדרך לעסקה אמורה להיות קצרה מאוד בחסות הזמן שדוחק בכל הצדדים. 

גבי קניקובסקי (שחר גרוס)גבי קניקובסקי (שחר גרוס)

יחד עם זאת, בזמן שאוהדי מכבי ת"א שמחים מכך ששחקן שהם מאוד רצו עומד להגיע למועדון, הם צריכים להיות מודאגים מתמרורי האזהרה הרבים שהעסקה הזו מעלה. אין ספק שחלון העברות, כל עוד הוא פתוח, יכול להוביל להרבה תרחישים ותכניות שמתהפכות. הנה, רק בימים אלה יובנטוס שבנתה על כריסטיאנו רונאלדו נאלצת לאלתר לפני סגירת החלון, וקיליאן אמבפה טורף את הקלפים בפאריס סן ז'רמן ובריאל מדריד. ועדיין, מי שנכנס אל העונה הזו עם מחשבה שהשחקנים שחזרו מהשאלות ואלו שהיו שם בעונה שעברה כשחקני משנה יצליחו להרים את עצמם ולייצר תחרות אמתית על ההרכב, התבדה לאורך הקיץ. 

היכולת של מכבי ת"א, גם אמש מול קארגנדי, הייתה לא טובה. אפשר אולי להצביע על שיפורים כאלה ואחרים אם משווים כל משחק לקודמו, אך השורה התחתונה היא שמכבי ת"א לא נראית משכנעת או לכל הפחות, לא הצליחה עדיין לשכנע אף אחד שהיא מסוגלת לזכות העונה באליפות. את המשימה של להגיע לשלב הבתים היא צלחה, אבל מקצועית היא זקוקה לשיפור רציני. ההבנה שכפי הנראה נפלה על ברק יצחקי ופטריק ואן לוון היא שבלי שחקנים ישראלים נוספים, יהיה קשה להרים את הפרויקט הזה. המשמעות מעבר להגעת קניקובסקי, היא שיכול מאוד להיות שהצהובים לא סיימו לחלון הזה. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

אותו גורם שלישי שמתווך בעסקת קניקובסקי, פועל גם מול לודוגורץ בכדי להבין האם ניתן להביא את מאוויס צ'יבוטה. אם הבולגרים פתוחים למכירה, מכבי ת"א ומכבי חיפה אמורות להיכנס למאבק עליו ושתיהן תחת אותו לוח זמנים, כך שהכל יקרה מהר, בחמשת הימים הקרובים. למכבי ת"א יש גם מקום של שחקן זר והיא הגישה הצעות ללא מעט שחקני כנף. חלק בהעברה כספית, אך רוב ההצעות הן לשחקנים חופשיים, גם בשל המורכבות של הדברים, וגם כי דמי ההעברה משולמים כעת על הישראלים. התכניות שהיו לאורך הקיץ התהפכו וקיבלו לא מעט תפניות, אך לכולם ברור שאם החלון הזה יסתיים בסופו של דבר עם הבאה של שחקן זר (הבוסני האריס דולייביץ' שדווח לגביו בבוסניה אתמול אכן בין המועמדים), קניקובסקי וצ'יבוטה, לצד מי שהגיעו עד כה, יהיה לפטריק ואן לוון סגל נהדר שהוא יהיה חייב להוביל לאליפות. 

ביום רביעי האחרון אמר ואן לוון שהוא יצטרך סגל של 24 שחקנים העונה במקרה של העפלה, אחרי המשחק הוא נשאל מה זה בדיוק אומר סגל של 24 שחקנים, שכן כבר עכשיו יש לו מעל הכמות הזו: "יש לנו שחקנים צעירים בסגל, אנחנו לוקחים את הזמן או יותר נכון לקחנו את הזמן כדי להבין איפה הם עומדים ביחס אלינו או ביחס לאיפה שהם יכולים להתקדם הכי הרבה, זה משאיר אותנו עדיין עם הזדמנויות להשיג עוד איכות לקבוצה דרך שחקנים ממועדונים אחרים אז יש לנו עוד כמה ימים לקבל החלטה ולדאוג שתהיה לנו מספיק איכות לשתי התחרויות המרכזיות. חמשת הימים הקרובים, זו התקופה בה הדברים יצטרכו לקרות. אני בטוח בסגל שיש לי ואני משוכנע שנצליח להתקדם גם אם נביא עוד שחקנים וגם אם לא. יש לנו גם היום הרבה איכות בסגל". 

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

מי שבישל את השער הראשון הוא טל בן חיים, שסיכם את הקיץ שעבר על מכבי ת"א: "בסופו של דבר עמדנו במשימה, העפלנו לשלב הבתים של הקונפרנס. זה מפעל חדש שעוד לא שיחקנו בו וזו מטרה שהצבנו לעצמנו מהיום הראשון של האימונים. אני חושב שהתחלנו הרבה פחות טוב לא רק מבחינת התוצאות, לא הפסדנו במשחקים הראשונים וניצחנו את סוטייסקה בניצחון די משכנע מבחינת התוצאה, אבל בשני המשחקים נגד הסלובקים ונגד הקזחים לדעתי נראינו יותר טוב מאשר איך שנראינו מול המונטנגרים או בסופר קאפ. זה טבעי אחרי שחוזרים מפגרה". 

האם נכון לשפוט קבוצה באוגוסט: "אנחנו לא יכולים להיראות באוגוסט כמו שאנחנו מקווים להיראות בסוף ספטמבר, אוקטובר ונובמבר. ברור שבהתחלה קשה. זו תקופה שמזג האוויר נוראי לשחק כדורגל עם הלחות והחום וכמובן שאנחנו לא בכושר משחק ובוא נקרא לילד בשמו, אנחנו לא בכושר משחקים כמו שאנחנו רוצים להיות. ככל שהמשחקים יעברו וככל שנשחק יותר ביחד, אז נשתפר. זה די רטורי לשאול לאן אנחנו מכוונים בליגה, במכבי ת"א רוצים להיות הכי טובים וללכת עד הסוף ולזכות בהכל. זה ה-DNA של המועדון וזו המנטליות שלנו". 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

העזיבות של השחקנים המשמעותיים והאם זה מדאיג אותם שנפתח פער בינם לבין מכבי חיפה והפועל ב"ש: "איבדנו שחקנים חשובים, כן, אבל בתור שחקן שמתחיל פה שנה שישית אני יכול להגיד לך שהמועדון הזה מאוד עוצמתי, המועדון הרבה יותר גדול מכל שחקן כזה או אחר. אני יכול להגיד שאני לא מסתכל לא על ב"ש ולא על חיפה בטח לא בשלב הזה של העונה. מהניסיון שלי, מכבי ת"א תדע להתמודד עם כל סיטואציה ועם כל מצב נתון שבתור מועדון נקלע אליו. להגיד לך שאני לא דואג? אני לא דואג". 

באופן אישי, מה עובר עליו ואיך הוא מרגיש עם היכולת שלו: "זה הכדורגל. היה לי משחק פחות טוב ופחות הצלחה באחד על אחד. כששיחקנו נגד הסלובקים היו לי משחקים מצוינים גם שם וגם פה וכל האחד על האחד הלך. זה כדורגל ויש משחקים שלא הולך. אני מאוד מרוצה שביום כזה שאני יודע שזה לא היה משחק טוב שלי, הצלחתי לעזור לקבוצה ולהיות מעורב בשער הראשון ובסוף ניצחנו ועמדנו במשימה. ברגע שהמועדון עומד במשימה זה ממש לא רלוונטי היכולת המסוימת של שחקן כזה או אחר כי המטרה היא קבוצתית ולא אישית". 

אנדרה ז'ראלדש קופץ על דן גלזר (רדאד ג'בארה)אנדרה ז'ראלדש קופץ על דן גלזר (רדאד ג'בארה)

האם הוא מרגיש יותר על הכתפיים שלו ושל שחקנים כמו ריקן וגלזר בעקבות העזיבות הקיץ: "אני חושב שזה דבר טבעי שהשחקנים היותר בוגרים ויותר ותיקים בקבוצה, יראו בעצמם כאלה שצריכים להיכנס לוואקום שנוצר. אני סומך על השחקנים האלה אצלנו בקבוצה. כמו שאמרתי אני סומך על המועדון שנדע להתמודד עם כל סיטואציה. יהיה בסדר". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */