יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:35
ליגה איטלקית 23-24
9219-8636אינטר1
7443-7236מילאן2
6727-5136בולוניה3
6728-4936יובנטוס4
6439-6536אטאלנטה5
6044-6336רומא6
5937-4736לאציו7
5440-5336פיורנטינה8
5146-5336נאפולי9
5032-3336טורינו10
4644-4336גנואה11
4548-3936מונצה12
3752-3236לצ'ה13
3448-3436ורונה14
3352-3536אודינזה15
3365-3836קליארי16
3268-4336פרוזינונה17
3252-2636אמפולי18
2972-4236ססואולו19
1676-2836סלרניטנה20
לוח משחקים
  • פיורנטינה
  • שישי, 17/05, 21:45
  • נאפולי
  • לצ'ה
  • שבת, 18/05, 19:00
  • אטאלנטה
  • טורינו
  • שבת, 18/05, 21:45
  • מילאן
  • ססואולו
  • ראשון, 19/05, 13:30
  • קליארי
  • מונצה
  • ראשון, 19/05, 16:00
  • פרוזינונה
  • אודינזה
  • ראשון, 19/05, 16:00
  • אמפולי
  • אינטר
  • ראשון, 19/05, 19:00
  • לאציו
  • רומא
  • ראשון, 19/05, 21:45
  • גנואה
  • סלרניטנה
  • שני, 20/05, 19:30
  • ורונה
  • בולוניה
  • שני, 20/05, 21:45
  • יובנטוס

פרץ: אני בשל, אבל רק הזמן יגיד אם הגעתי מוכן

הקשר של ונציה מתכונן לסרייה א' בראיון: "רוצה להיות בורג מרכזי. אתמודד מול שחקנים גדולים, צריך לתת פייט". וגם: מכבי, יונתן כהן, וילי והנבחרת

|
דור פרץ (באדיבות ונציה)
דור פרץ (באדיבות ונציה)

בגיל 26, דור פרץ סוף סוף זכה להגשים את החלום הכי גדול שלו. עבור הקשר, המטרה הגדולה לא הייתה סתם לצאת לאירופה כדי לסמן וי ברזומה, אלא להגיע לאחת מחמש הליגות הבכירות של היבשת. לשחקן היו מספר הצעות והתעניינות גדולה, אך הוא חיכה למועדון הנכון, זה שיקדם אותו מקצועית אבל גם ייתן לו לשחק. לשם כיוון ולשם הגיע, כשחתם על החוזה בוונציה, העולה החדשה לסרייה א’. 

7 שנים חלפו מאז פרץ עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. בדרך הוא עבר בהשאלה בהפועל חיפה, שינה תפקידים במגרש, עבר הרבה מאמנים וגם לא קיבל הנחות כשהיכולת לא הייתה בשיאה, אבל אז הגיעה הפריצה הגדולה, בשנה הראשונה עם ולדימיר איביץ’ שבה הפך אט-אט לכוכב הגדול של הצהובים במה שהגיעו לשיאו אשתקד כשהיה הכוכב הכי גדול של מחזיקת הגביע. ההגעה לליגה האיטלקית הראשונה אינה רק צעד גדול ומאתגר עבור הקריירה שלו, אלא שונה במיוחד לא רק בשל העובדה כי מגיע לליגה גדולה. פרץ, שבמשך שנים שיחק בקבוצה ששאפה לכל התארים והתבססה בצמרת, מגיע כעת לכזו שהמטרה הראשונה שלה היא קודם כל לשרוד בליגה ולהטביע חותם.

דור פרץ (באדיבות ונציה)דור פרץ (באדיבות ונציה)

ונציה היא עיר ציורית מופלאה, כזו שמושכת אליה תיירים רבים גם בתקופת קורונה והצילומים מהמקום נראים כאילו נלקחו מציור, אבל בעונת 2021/22 היא תהפוך גם לעיר של כדורגל. 20 שנה חיכו אוהדי הכדורגל המקומיים לראות את הקבוצה שלהם חוזרת לסרייה א’ עד שהדבר קרה רשמית בתום העונה שעברה. פרץ מגיע לקבוצה שבנתה את עצמה מחדש ולעיר שתחל לקבל בקרוב סיקור תקשורתי רחב דווקא לא מתחום התיירות, אלא הכדורגל.

בראיון מיוחד ל-ONE מביתו שבוונציה, מספר דור פרץ, שמתגורר לבדו בארץ המגף בשלב הזה, על ההתאקלמות שלו בעיר החדשה, הציפיות שלו מעצמו ומהקבוצה, המרחק מחברו יונתן כהן שעבר לפיזה הלא רחוקה והמפגש המתקרב מול גדולי היבשת. בנוסף, מתייחס פרץ לתקופה במכבי ת”א, מספר מי המאמן שממנו למד הכי הרבה ומסביר למה הוא אופטימי בנוגע לנבחרת ישראל.

דור פרץ (באדיבות ונציה)דור פרץ (באדיבות ונציה)

“הכל בסדר, ברוך השם”, פותח פרץ את השיחה וממשיך לספר על ימי ההתאקלמות הראשונים בוונציה. “בשבוע האחרון אני מתחיל באמת את ההתאקלמות שלי, עד עכשיו היינו במחנות אימון, אחד בהרים באיטליה שהיה מדהים במשך שבועיים ולאחר מכן שבוע וחצי בהולנד, ככה שרק בשבוע האחרון חזרנו באמת להתאקלמות. זו עיר מדהימה, זה משהו כל כך מיוחד, לראות את כל הגשרים ואת הבנייה שהיא על מים, זה מטורף. כל המבנים העתיקים וההיסטוריה של המקום. יש תרבות מדהימה כאן ושווה לבוא לבקר”.

עד כמה הם אוהבים כדורגל ונרגשים שהקבוצה עלתה ליגה?
”כל התושבים פה מאוד נרגשים מזה שהקבוצה עלתה ליגה אחרי 20 שנה. יש התרגשות גדולה לקראת העונה. לאט לאט אני מקווה שגם התוצאות יוכלו לשמח את התושבים פה בעיר”.

דור פרץ (באדיבות ונציה)דור פרץ (באדיבות ונציה)

מה המצב עם הקורונה?
”האמת שיש פה כרגע את היציאה מהגל הראשון של החיסונים. יש מסיכות במקומות סגורים עדיין, אבל עדיין יש הרבה תיירים באזור כי המקומות פתוחים”.

יש לך כבר חברים שהתחברת איתם בקבוצה?
”כן, יש לי כאלה בקבוצה שהם חברים טובים שלי. יש את הקהילה היהודית בוונציה שעוטפת אותי כבר מהרגע הראשון ככה שהתחושה שלי מאוד נעימה. השפה? אני יודע רק כמה מילים, לא הרבה, אבל אלמד”.

דור פרץ (באדיבות ונציה)דור פרץ (באדיבות ונציה)

“זה היה השלב בשבילי לצאת, האינטנסיביות זה השוני”

הופעת הבכורה של פרץ הגיעה השבוע עם 82 דקות בגביע האיטלקי מול פרוזינונה מהליגה השנייה. הקשר הוחלף במצב של 0:0 וחבריו הצליחו בסופו של דבר להעפיל לסיבוב השני. “אמנם זה היה רק משחק ראשון אבל כבר הרגשתי את ההבדלים באינטנסיביות, בקצב של המשחק”, מספר פרץ .”המשחק יותר פתוח ונע מצד לצד בלי סוף וזה משהו שאני פחות רגיל אליו, כי אני מגיע מקבוצה שמשחקת כדורגל מסודר ושולטת בקצב המשחק, לקבוצה שיותר תתגונן מול קבוצות גדולות ותצא להתקפות מעבר, אבל האינטנסיביות פה זה עקרון המפתח שאני רואה בו את השוני”.

אתה מרגיש שהגעת מוכן לזה? פיזית ומנטלית.
”אני מרגיש שזה היה השלב בשבילי לצאת, אני לא יודע אם אפשר להגיד מוכן, אני מרגיש בשל אבל כמובן כשאתה מגיע למקום חדש שאתה לא באמת יותר מהו מבחינת קצב ורמה אז רק הזמן יגיד אם הגעתי מוכן או שעם הזמן אתבשל לשחקן שיהיה טוב”.

דור פרץ (הטוויטר הרשמי של ונציה)דור פרץ (הטוויטר הרשמי של ונציה)

איך נראה מתקן האימונים? מה השוני?
”מתקן האימונים עצמו נמצא בשיפוצים עדיין לקראת העונה ככה שהכול זמני, אבל בסדר גמור, הכל עומד לרשות השחקנים והכל קיים. בסופו של דבר כדורגל זה כדורגל, אבל האינטנסיביות שונה, עקרונות המשחק שונים, זה בעצם סגנון אחר של משחק, זה לאו דווקא סגנון משחק שונה כי זו ליגה איטלקית אלא גם כי זו קבוצה שונה מזו ששיחקתי בה בישראל”.

יש חשש בקבוצה מזה שהתקציב נמוך וחסר ניסיון לליגה הבכירה?
”השחקנים, ממה שאני מרגיש מהם, באים לתת הכול בכל אימון ומשחק. זה ככה מרגיש. זה המצב שלנו ונעשה את הטוב ביותר שאנחנו יכולים והמועדון משקיע הכי הרבה שהוא יכול למען השחקנים וההצלחה”.

דור פרץ חותם בוונציה (אינסטגרם)דור פרץ חותם בוונציה (אינסטגרם)

מהן הציפיות שלך העונה מעצמך?
”הציפיות הן להיות בורג מרכזי בהרכב הקבוצה ולעשות הכול כדי לעזור לקבוצה להגיע למטרות שלה, ועל מנת להסב לאוהדים והתושבים שמתרגשים מעליית הליגה תחושה של גאווה ושמחה”. 

ומהן הציפיות של המועדון ממך? אתה מגיע בתור שחקן מוביל?
”שום דבר לא ידוע, צריך להתקדם צעד אחרי צעד ולהבין לאן הרוח נושבת. ככה המועדון יבין יותר לגביי וגם ההפך. אני מאמין בעצמי שכל עוד אני אעשה את הטוב ביותר שלי וארגיש כמו שאני כשאני בטוח בעצמי, אז אני יודע שהדברים ייראו טוב מהצד שלי”.

דור פרץ ואבי נמני (מערכת ONE)דור פרץ ואבי נמני (מערכת ONE)

אתה מתכונן למפגש מול רונאלדו?
”קודם כל יש מפגש ראשון מול לורנצו אינסינייה (ונציה תשחק מול נאפולי במחזור הראשון של הליגה. י.ב). בכל קבוצה יש שחקנים מטורפים גם אם זה שמות מוכרים וגם אם פחות. אז קודם כל מפגש מול אינסינייה ואחר כך אחשוב גם על רונאלדו, בוודאי שזה מרגש”.

חשבת כבר על להחליף חולצה?
”לא כרגע, אין ספק שזה מרגש לשחק מול השחקנים האלה, זה כבר מרגש אותי. מודל לחיקוי? אני מעריך את הרמה והיכולת של הליגה הבכירה הזו שזה מטורף, אבל כשאתה מולם לא נותר אלא לתת פייט הכי חזק שאפשר ולהציג את היכולת הכי טובה שלי”.

לורנצו אינסינייה חוגג (רויטרס)לורנצו אינסינייה חוגג (רויטרס)

אתה חושב שוונציה יכולה לשמש מקפצה לקבוצה עוד יותר גדולה בעתיד?
”קודם כל אני חושב שעצם הצעד הזה מישראל לאיטליה מאוד מוערך מבחינתי כי זה לא קורה הרבה בשנים האחרונות ואני רואה את זה, אז אני מרוכז בצעד הנוכחי, להתקדם, להתפתח ולהשתדרג כשחקן ונחכה לראות מה יוליד יום”.

היו לך לא מעט הצעות בקיץ, גם ורדר ברמן התעניינה, למה דווקא ונציה?
”קודם כל הנכונות שהם הראו לי. ההנהלה והמאמן הראו לי שהם רוצים אותי מאוד ואהבתי את זה. וגם העובדה שהקבוצה משחקת באחת הליגות הבכירות באירופה שזה החלום בהתגשמותו עבור כל שחקן”.

דור פרץ ואבי נמני (מערכת ONE)דור פרץ ואבי נמני (מערכת ONE)

מה הסגנון שלך שם?
”כרגע אני משחק 6, שזה קצת שונה ממה ששיחקתי במכבי שהייתי 50:50,  אבל אני יודע שאני יכול להיות קשר אחורי ועשיתי את זה בעבר, שיחקתי גם כמגן. נדע עם הזמן אם זה מתאים יותר או פחות, העדפה? אין לי, אני פשוט רוצה לשחק”.

עקבת אחרי הליגה האיטלקית לפני המעבר?
”עכשיו אני יותר נכנסתי לזה, האמת שפחות הסתכלתי קודם לכן כי אני פחות רואה כדורגל, אבל עכשיו כמובן יותר”.

דור פרץ חוגג (חגי מיכאלי)דור פרץ חוגג (חגי מיכאלי)

מי לדעתך תיקח אליפות באיטליה?
”קשה להגיד ולהצביע על קבוצה אחת. יש כמות של קבוצות חזקות שכולן נאבקות על התואר, יהיה קרב סופר מעניין פה בלי ספק”.

איך קיבלו אותך במועדון?
”בצורה יפה, זו קבוצה יחסית קטנה שלא שיחקה בליגה הרבה שנים אז העניין פה הוא לא כזה גדול כמו שהיה עם מכבי ת”א בארץ לדוגמה. האנשים שמכירים את הקבוצה והשחקנים זה לא הרבה, אבל יש בזה גם משהו כיפי. שמפלס האנונימיות כרגע נמוך אבל כשנתחיל לשחק והאוהדים יגיעו ויזהו וגם התקשורת תגיע יתר, לאט לאט זה יקרה ויתחילו להכיר”.

איפה אתה מעריך שתגיעו העונה?
”הלוואי ונישאר בליגה ונצליח גם יותר מזה”.

דור פרץ (חגי מיכאלי)דור פרץ (חגי מיכאלי)

”הלוואי ומכבי ת”א תזכה באליפות, ואן לוון? הוא הביא משמעת וסדר”

שחקן נוסף של מכבי ת”א נפרד הקיץ מקריית שלום לטובת ארץ המגף. יונתן כהן ארז את חפציו וחתם בפיזה מהליגה השנייה באיטליה. “אנחנו נמצאים 3-3.5 שעות אחד מהשני בערך”, מספר פרץ על חברו עמו חלק חדר הלבשה ותארים בצהוב. “דיברנו בימים האחרונים אחרי שהוא חתם. בימי חופש ובימים שכן ייצא לנו להיפגש מבלי שזה יפריע למעטפת המקצועית אז ניפגש בהחלט”.

מה דעתך על כך שמכבי איבדה אותך ואותו בקיץ?
”זה המצב שיש כרגע, אבל אני באמת חושב שהרכבת הזו שנקראת מכבי ת”א היא חזקה יותר מכל שחקן בודד. ראינו את זה בעבר ורואים את זה היום ואני בטוח שהקבוצה תחתים שחקנים טובים והיא כבר מחתימה ותהיה הכי טובה שיש”.

יונתן כהן ודור פרץ חוגגים עם האוהדים (איציק בלניצקי)יונתן כהן ודור פרץ חוגגים עם האוהדים (איציק בלניצקי)

איך תהיה העונה של מכבי?
”מקווה שהכי טוב שאפשר, מה יהיה בפועל אני לא יודע. יש פייט חזק מאוד השנה, גם הפועל באר שבע התחזקה וגם מכבי חיפה אחרי שזכתה באליפות היא לחלוטין תלך חזק, והלוואי שמכבי ת”א תזכה באליפות”.

בוא נחזור קצת פחות משנה אחורה. גאורגיוס דוניס פותח עונה כמאמן מכבי ת”א בעידן שאחרי איביץ’, אבל משהו לא עובד. מה קרה שם?
”לא יודע להצביע במיוחד על משהו ספציפי שלא עבד מול השחקנים או משהו מסוים, אבל יש פעמים בכדורגל שהדברים לא עובדים כמו שצריך, שהדינמיקה בין המאמן לשחקנים לא באופן שוטף וזה מה שהיה. אבל יחד עם זאת הצלחנו להעפיל לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית שזה הישג יפה מאוד, אז אמנם הייתה תקופה פחות מוצלחת בליגה והאווירה סביב הקבוצה הייתה פחות טובה, אבל גם עשינו הישג יפה”.

גאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)גאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)

דוניס מפוטר, ואן לוון מוקפץ מהנוער והעונה קיבלה תפנית. מה היה השינוי של פטריק?
”סדר, משמעת, עקרונות משחק שהוא מאמין בהם. ברגע שהדרישה חזקה והמשמעת חזקה, אז השחקנים הולכים אחריך וזה מה שהוא הביא איתו למכבי”.

אתה דוגמה לשחקן שנשלח להשאלה ממכבי ת”א למועדון אחר וחזר כמו גדול. יש לא מעט שחקנים כאלה, מה הטיפ שלך אליהם?
”להאמין. לזכור שכל אחד עושה מסע משלו ואין דרך אחת להגיע למקום הרצוי שלנו. בעזרת האמונה העצמית הזו כל אחד יוכל להגיע ולהבין כמה הנקודות שלו חזקות וכמה הוא טוב. אם מישהו עשה דרך א’ והצליח, הוא יכול  לעשות דרך ב’ ולהגיע לאותו המקום”.

דור פרץ בחימום (רדאד ג'בארה)דור פרץ בחימום (רדאד ג'בארה)

מי המאמן שלמדת ממנו הכי הרבה?
“פאקו אייסטראן”.

דווקא אצל איביץ’ נראה היה שזה עובד יותר מבחינתך ומבחינת הקבוצה.
”מכל מאמן שהיה לי בקריירה למדתי משהו, לא משנה אם שיחקתי פחות או יותר, מכל מאמן היה לי שיעור חשוב, ומכל אחד משהו אחר. בסופו של דבר אני חושב שהשיעורים שאתה לומד ממאמן כזה או אחר זה לא רק מתבטא בגולים או יכולת יותר טובה, אלא אם הפכת אצלו לאדם ושחקן טוב יותר. אז ככה שלגמרי קיבלתי מתנות”.

דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)

תמשיך לעקוב אחרי מכבי ת”א העונה?
”בטח, יש לי שם חברים טובים שמשחקים שאני מאוד רוצה בהצלחתם ומועדון שאני מוקיר לו תודה ומכבד אותו, והיום אני אוהד שלו. מכבי חשובה לי, אז כן בטח”.

“להעפיל עם הנבחרת? קשה, אבל הכול אפשרי”

בקרוב ימשיך דור פרץ את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 עם נבחרת ישראל, הפעם כליגיונר באחת מחמש הליגות הבכירות של היבשת וכשחקן מוביל. “יש שלד שמוביל את הנבחרת כבר תקופה”, מספר. “זה לא משנה מי עושה את זה יותר או פחות, כל עוד השלד שם להוביל את הנבחרת למקום טוב יותר, שתיראה טוב יותר ותשחק טוב יותר, אז זו המטרה שלנו. כמובן שהמטרה הסופית היא להעפיל לקמפיין, בין אם זה יקרה עכשיו או בפעמים הבאות אבל זה הרצון, צעד אחרי צעד אנחנו משתפרים כנבחרת ומתאחדים”.

דור פרץ במדי הנבחרת (רדאד ג'בארה)דור פרץ במדי הנבחרת (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על וילי רוטנשטיינר?
”הוא עושה עבודה נפלאה. הוא מקדם את הנבחרת, יש לו עקרונות ברורים של מה הוא רוצה מהשחקנים, גם המשמעת מאוד חזקה שזה חשוב מצד מאמן, אני מאוד מאמין בדרך הזו שלו”.

אתה חושב שאפשר להעפיל מהקמפיין הזה?
”יהיה קשה, יש נבחרות מאוד חזקות בכל הדרגים, זה יהיה קשה אבל הכל אפשרי והכל יכול להיות. אני מאמין בנבחרת והחלום שלי הוא שנעשה קמפיין יפה, אבל זה צעד אחרי צעד, קודם להתקדם ולהראות יכולת טובה יותר ממשחק למשחק, להפגין מצוינות ו-ווינריות, וככה זה יקרה”.

וילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)וילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)

איך אתה רואה את העתיד של הנבחרת?
”יש ליגיונרים צעירים שמשחקים וזה טוב מאוד, יש שחקנים צעירים שמובילים גם קבוצות בארץ וזה חשוב לנבחרת והלוואי שהדור הצעיר יוביל וייקח את הנבחרת למקומות טובים יותר מאיפה שהיא היום”.

מה החלום הגדול שלך?
”להמשיך ליהנות מהקריירה, להרגיש מסופק אחרי כל אימון ומשחק. זה החלום שלי”.

מה נאחל לך?
”עונה מלאה בריאות ושתהיה לי הזכות לקום כל יום בבוקר ולעשות את הכי טוב שאני יכול כדי להתקדם להתפתח ולהביא גאווה למדינה שלנו”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */