יום שבת, 18.05.2024 שעה 05:39

למרות שהוא כשיר: בשאר חלבי לא ישתתף בטוקיו

בוועד הפראלימפי הודיעו כי השחיין לא ישתתף במשחקים הפראלימפיים, אלא שהוא הציג הוכחה שמראה שהתאושש מהפציעה. אביו: "פגעו בו ולקחו לו את החלום"

|
בשאר חלבי בלונדון (קרן איזקסון)
בשאר חלבי בלונדון (קרן איזקסון)

הוועד הפראלימפי בישראל הודיע כי הוא לא ישלח את השחיין בשאר חלבי למשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020 משום שטרם החלים מפציעה וניתוח שעבר בחודש האחרון. מנגד, חלבי הציג אישורים רפואיים כי הוא מסוגל להתחרות ויכול לצאת ליפן, אך עד כה לא התקבל אישור לכלול אותו במשלחת.

בשאר חלבי, שחיין פראלימפי מזה 13 שנה, נפל לפני כחודש במחנה אימונים בארמניה, סבל משבר ברגלו השמאלית שאינה מתפקדת באופן מלא, הוטס לארץ ישירות לבית החולים איכילוב בליווי אנשי רפואה בסיוע הוועד הפראלימפי ועבר ניתוח. בעקבות זאת, בתחילת השבוע הודיע לו מנכ”ל הוועד הפראלימפי, ניסים סספורטס, כי הוא לא יוכל להיות חלק מהמשלחת שתצא למשחקים בטוקיו.

ראיד זאהר, בשאר חלבי ווחיד זאהר (פרטי)ראיד זאהר, בשאר חלבי ווחיד זאהר (פרטי)

סספורטס הודיע לחלבי כי בתום ישיבה שנערכה עם אנשי המעטפת הרפואית והמקצועית לפני כשבוע, בשבר ברגלו טרם נצפה איחוי עצמות ובגלל שמזה כחודש הוא ללא אימוני בריכה למעשה אינו בכושר להתחרות. לכן, כתב לו המנכ”ל: “קיבלתי החלטה הוליסטית שלוקחת בחשבון את כל ההיבטים, הרפואי, המקצועי, התחרותי, המנטלי והביטוחי, והחלטתי שלצערי לא תוכל לקחת חלק ולהשתתף במשחקי טוקיו 2020. ההחלטה מלווה באכזבה גדולה של כולנו. לנגד עינינו עומדים בריאותך לפני הכל והיכולת לייצג את המדינה בצורה מכובדת ומקצועית. נמשיך ללוות אותך בתהליך הריפוי והשיקום, נמשיך להעניק לך ייעוץ מנטלי ותמיכה כלכלית על פי שיוכך לסגל מבלי לגרוע ממך דבר”.

אלא שחלבי טוען כי הוא דווקא כשיר. כחודש לאחר הניתוח, משפחתו הציגה לוועד הפראלימפי כי בשאר קיבל ממומחה לכירורגיה אורתופדית ד”ר נביל גרייב מכתב לפיו הוא התאושש מהניתוח, כך שלדעת המומחה, “הוא יכול לחזור לשחייה בבריכה ולהתחרות. אין שום הבדל במצבו מבחינת יכולת התחרות יחסית למצב טרום השבר והניתוח”. גם רופא המשפחה שלו בדק אותו והבהיר במכתב משלו כי אין לחלבי מניעה מפעילות ספורטיבית.

בשאר חלבי ומאמנו יעקב ביננסון (קרן איזקסון)בשאר חלבי ומאמנו יעקב ביננסון (קרן איזקסון)

פאוזי חלבי, אביו של בשאר חלבי, אמר ל-ONE: “הוא היה במחנה אימונים, נפל, עבר ניתוח, החלים, השקיע מעצמו בחזרה לאימונים, הכל תקין והם מתעלמים. פציעות זה משהו שקורה לכל ספורטאי. אף אחד לא מתייחס אלינו ולא דיבר איתנו, פשוט לקחו החלטה וזהו. כל המשלחת מורכבת מספורטאים עם צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלות כזאת או אחרת. אם היה אחוז קטן של סיכון, אני בעצמי לא הייתי נותן לו לטוס עד ליפן. נפשית הם פגעו בו, לקחו לו את החלום”.

לדברי האב, “בשאר יצא מקבוצת השחיינים בוואטסאפ כי ראה שהם עושים הכנות והוא לא, אז הוא איחל להם בהצלחה ונפרד מהם, אבל אני רוצה שיבדקו ויציגו את האמת. אני רוצה שיבדקו את מצבו שוב ויראו את מה שאומרים גם המומחים החיצוניים. הוא בסך הכל רוצה לייצג את המדינה בכבוד”.

בשאר חלבי (קרן איזקסון)בשאר חלבי (קרן איזקסון)

עו”ד טליה שחר, שמלווה את חלבי, מסרה: “מרשי, מר חלבי, עבד מזה חמש שנים להגשים את חלומו, להשתתף באולימפיאדה בטוקיו, ולייצג את ישראל בנבחרת השחייה. הוועד הפראלימפי, מנסה בכל דרך לנפץ לו את החלום, באמצעות טענות אשר מנוגדות לחו”ד הרפואיות שניתנו בעניינו. מציעה לוועד לשקול שוב את החלטתם לפני שיהיה מאוחר מידי”.

עו"ד טליה שחר (אופיר הראל)עו"ד טליה שחר (אופיר הראל)

מהוועד הפראלימפי נמסר בתגובה: “השחיין בשאר חלבי השייך לנבחרת השחייה הפראלימפית נפצע ב-14.7 במהלך מחנה אימונים בארמניה. הוועד הפראלימפי דאג לטיפול מיידי, שכלל הטסת רופא מהארץ והחזרתו של בשאר לבית חולים בישראל בהטסה רפואית, כשצמודים אליו רופא ופראמדיק. במהלך חודש זה עבר בשאר טיפול רפואי ושיקום במהלכו לא אושרה לו פעילות גופנית במים.

“מנכ"ל הוועד הפראלימפי, המודע למצב הרגיש והמורכב הזמין בתחילת השבוע את בשאר והוריו למשרדו על מנת להציג בפניהם את חוות הדעת שהתקבלו מהגורמים המקצועיים, ביניהם המאמן המנטלי, המאמן המקצועי ומנהלת היחידה לספורט הישגי. כולם, לרבות רופאיו, קבעו כי בשאר לא יוכל להשתתף במשחקים בטוקיו. בזמן מסירת ההודעה ביקש בשאר להמתין לחוות דעת נוספת של רופאיו הפרטיים. חוות דעת אלה הוגשו לצוות הרפואי והביטוחי והובטח לו כי החלטה סופית תינתן בעניינו ביום א’ הקרוב”, הוסיפו בוועד הפראלימפי.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */