יום ראשון, 19.05.2024 שעה 05:40

מהפך בדקה ה-90: ארה"ב בראש טבלת המדליות

סין הגיעה ליום האחרון ביתרון שתי מדליות זהב, אך הנשים האמריקאיות זכו בזהב בכדורסל, כדורעף ואופניים והשלימו מהפך. בסיום: 39 לארה"ב, 38 לסין

|
מדליית זהב בטוקיו (רויטרס)
מדליית זהב בטוקיו (רויטרס)

היום האחרון של המשחקים האולימפיים הגיע ואחרי 16 ימים של תחרויות, הבוקר (ראשון) נערכו קרבות אחרונים על מדליות ארד וזהב שסגרו את התחרויות הנפלאות בטוקיו. 326 מדליות זהובות חולקו עד אתמול בלילה והיום חולקו 13 נוספות ואחרונות, שהביאו את מספר מדליות הזהב שחולקו בטוקיו ל-339 בסך הכל. 

פרט לקרבות בכל גמר נשאר בתחילת היום קרב אחד גדול – קרב המעצמות. ארצות הברית וסין נאבקו על ראשות טבלת המדליות, מאבק שיש בו המון יוקרה. מאז התפרקות ברית המועצות, ארה”ב התרגלה לעמוד בראש טבלת המדליות – זה קרה בכל אולימפיאדה, פרט לזו שהייתה בסין ב-2008. למעשה, בשני העשורים האחרונים הסינים תפסו את מקומם של הרוסים כמעצמת העל הגדולה ביותר לצד ארה”ב לא רק בפוליטיקה העולמית ובכלכלה העולמית, אלא גם בספורט העולמי – והאולימפיאדה היא הבמה להוכיח זאת. 

במצב כזה, ברור מדוע התחרות על ראשות טבלת המדליות חשובה – כל אימפריה רוצה להוכיח שהיא שולטת בספורט העולמי. מה שקובע את ראשות טבלת המדליות הוא לא מספר המדליות הכללי (בו ארה”ב מנצחת בפער גדול) אלא מספר מדליות הזהב, והמצב בתחילת היום היה צמוד מאוד. האמריקאים, שכבר היו בפיגור דו-ספרתי במדליות הזהב בשלב מוקדם יותר באולימפיאדה, סגרו פערים בימים האחרונים ועם פתיחת היום האחרון הפער עמד על 2 מדליות זהב בלבד לטובת הסינים – 38 לזכותם, 36 לספורטאים מארה”ב.

אלא שהיום האחרון היה כולו של הנשים האמריקאיות, שהביאו למדינתן את הבכורה אחרי זכייה של נבחרת ארה”ב בטורניר הכדורסל, זכייה של ג’ניפר ואלנטה במרוץ האומניום באופניים ולבסוף זכייה היסטורית של נבחרת הנשים של ארה”ב בכדורעף במדליית הזהב. 39 מדליות זהב לארה”ב, 38 לסין. לסינים עוד הייתה הזדמנות להשוות, אבל לי צ’יאן הפסידה בגמר האיגרוף במשקל בינוני, גם שני אמריקאים הפסידו בגמרים בקרבות איגרוף, והמרוץ הסתיים בניצחון של ארה”ב. 

ההתפתחויות בטבלת המדליות לאורך היום

5:00 בבוקר, ארה”ב 36 – סין 38: היום האחרון באולימפיאדה התחיל כשסין מובילה בשתי מדליות זהב. 

6:57 בבוקר, ארה”ב 37 – סין 38: האמריקאיות זכו בזהב בטורניר כדורסל הנשים אחרי 75:90 על נבחרת יפן בגמר. הפער – רק מדליה אחת.

שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות (רויטרס)שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות (רויטרס)

7:01 בבוקר, ארה”ב 38 – סין 38: ג’ניפר ואלנטה האמריקאית זוכה בזהב במרוץ האופניים האחרון של אולימפיאדת טוקיו, האומינום, ומשווה את מספר המדליות של ארה”ב לזה של סין. 

ג'ניפר ואלנטה והמאמן שלה אחרי הזכייה (רויטרס)ג'ניפר ואלנטה והמאמן שלה אחרי הזכייה (רויטרס)

8:34 בבוקר, ארה”ב 38 – סין 38: האמריקאים היו יכולים להשלים מהפך, אבל בגמר האיגרוף במשקל קל לגברים קישון דייויס לא הצליח לנצח את אנדי קרוז הקובני, שזכה בזהב בהחלטת שופטים. דייויס הסתפק בכסף, ארה”ב וסין עדיין בשוויון.

8:59 בבוקר, ארה”ב 39 – סין 38: המהפך הושלם. האמריקאיות זכו לראשונה אי פעם בטורניר כדורעף הנשים באולימפיאדה עם 0:3 חלק בגמר על ברזיל והביאו את ארה”ב ל-39 מדליות זהב.

האמריקאיות חוגגות זכייה בכדורעף (רויטרס)האמריקאיות חוגגות זכייה בכדורעף (רויטרס)

9:10 בבוקר, ארה”ב 39 – סין 38: עכשיו זה סופי. המתאגרפת הסינית לי צ’יאן, היחידה שעוד הייתה יכולה לזכות בזהב עבור סין, הפסידה בגמר במשקל בינוני ליריבתה הבריטית והיא לא תזכה בזהב מספר 39 לסין. לסינים לא נותר סיכוי לזכות בעוד מדליית זהב, האמריקאים יעמדו בראש טבלת המדליות בטוקיו.

לי צ'יאן עם מדליית הכסף (רויטרס)לי צ'יאן עם מדליית הכסף (רויטרס)

9:45 בבוקר, ארה”ב 39 – סין 38, תוצאה סופית: ריצ’רד טורז ג’וניור האמריקאי לא הצליח לגבור על בחודיר ג’לולוב האוזבקי הענק, שזכה במדליית הזהב באיגרוף במשקל סופר כבד והשאיר את האמריקאי עם הכסף. ארה”ב תסיים עם 39 מדליות זהב, סין עם 38.

ריצ'רד טורז ג'וניור מאוכזב (רויטרס)ריצ'רד טורז ג'וניור מאוכזב (רויטרס)

יש לציין שמעולם לא קרה בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים ששתי מדינות סיימו בפסגת הטבלה עם אותה כמות של מדליות זהב. הכי קרוב שהיה לזה – אי שם באולימפיאדת שטוקהולם 1912, אז ארצות הברית הייתה עם 35 מוזהבות והשבדים המארחים רק עם אחת פחות. כעת זה קרה שוב בהפרש של מדליה אחת, ושוב ארה”ב הייתה זו שסיימה ראשונה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */