יום שני, 20.05.2024 שעה 00:53

הבלתי מנוצח: סדולאב זכה בזהב בהיאבקות

המלך הבלתי מעורער של הענף עד 97 ק"ג ניצח כצפוי את פרידריק האמריקאי והביא את הזהב לרוסיה, זהב לאיראן בקראטה, וגם: תמונת מצב בטבלת המדליות

|
עבדולראשיד סדולאב (רויטרס)
עבדולראשיד סדולאב (רויטרס)

היום הלפני-אחרון במשחקים האולימפיים בטוקיו יצא לדרך ומטבע הדברים אנו נמצאים בשלבי ההכרעה, עם הקרבות על המדליות בענפים השונים, שיתקיימו לאורך היום ויספקו לנו את מיטב הרגעים והסיפורים המרגשים. במוקד נמצא כמובן הקרב המותח על ראשות טבלת המדליות בין סין לבין ארה”ב. הסינים נכנסו ליום האחרון ביתרון של 5 מדליות זהב, אלא שכעת, האמריקאים צמצמו את הפער, שעומד כעת על שתי מדליות זהב יותר לסינים, שזכו ב-36 לעומת 38 של האמריקאים. 

היאבקות

בהיאבקות במשקל כבד (עד 97 ק”ג), השליט הבלתי מעורער של הענף, עבדולראשיד סאדולאב, זכה בפעם השנייה ברציפות במדליית הזהב אחרי 3:6 על קייל פרידריק האמריקאי. ריניירס סאלאס פרס הקובני ניצח את שאריף שאריפוב האזרי וזכה בארד, כמו גם אברהם רואני האיטלקי, שעם 2:6 על סולימאן קראדניז הטורקי זכה גם כן במדליית הארד. 

הזוכים במדליות בהיאבקות (רויטרס)הזוכים במדליות בהיאבקות (רויטרס)

בתום קרב אדיר, טאקוטו אוטוגורו היפני, אלוף העולם מבודפשט 2018, ניצח 4:5 את חאיל אלייב האזרי, מדליסט הארד מריו, וזכה במדליית הזהב בסגנון חופשי עד 65 קילוגרם. הרוסי גאז’ימוראד ראשידוב ניצח 0:5 את איסמעיל מוסוקאייב ההונגרי וזכה בארד, כמו גם בז’ראנג בז’ראנג ההודי, שניצח 0:8 את דאולט ניאזבקוב הקזחי. 

בנשים, יוי סוסאקי היפנית ניצחה 0:10 את יאנן סון הסינית וזכתה במדליית הזהב. שרה אן הילבראנט האמריקאית זכתה בארד עם 1:12 על אוקסנה ליבאץ’ האוקראינית. מי שזכתה גם כן בארד היא מריה סטאנדיק שניצחה 0:10 את נאנומנטסטסג אוצ’יר המונגולית. 

קפיצה למים

האמריקאים קיוו שטום דיילי הבריטי, שזכה עם שותפו בגמר הקפיצה הסינכרונית, יצליח לעשות אותו דבר גם ביחידים ולקחת את מדליית הזהב מצמד הסינים הנהדרים יאנג ג’יאן וצאו יואן. אחרי שלוש קפיצות למים זה גם היה נראה אפשרי כשדיילי הוביל את התחרות, אבל הקפיצה הרביעית שלו הייתה פשוט איומה, צאו ויאנג עקפו אותו והמשיכו לתחרות ראש בראש על הזהב, כשצאו היה זה שחגג בסיום עם קפיצה שישית נהדרת שנתנה לו את הזהב עם 582.35 נקודות, פחות משתי נקודות מעל יאנג שסיים עם הכסף עם 580.40. דיילי הסתפק במדליית הארד עם 548.25 נקודות. 

צאו יואן במהלך קפיצה, בדרך לזהב (רויטרס)צאו יואן במהלך קפיצה, בדרך לזהב (רויטרס)

גולף

טורניר הגולף הגיע לסיומו עם היום הרביעי של תחרות הנשים והמנצחת הגדולה בסיומו של היום היא נלי קורדה האמריקאית, המדורגת 1 בעולם, שסומנה כאחת המועמדות המובילות למדליה בתחילת הטורניר ועשתה את שלה בגדול לאורך ארבעת ימי התחרות. היום הרביעי והאחרון לא היה מושלם, ו-69 הנקודות שהיא צברה לאורך 18 החורים היו עלולות לעלות לה באיבוד הבכורה, אבל מי שהייתה צמודה אליה, אדיטי אשוק ההודית, רשמה בעצמה יום לא טוב מספיק וצברה 68 נקודות, ופער 3 הנקודות איתו הגיעה קורדה ליום האחרון הספיקו לה בשביל הזהב.

נלי קורדה (רויטרס)נלי קורדה (רויטרס)
נלי קורדה (מימין) חוגגת עם אחותה ג'סיקה את הזכייה בזהב (רויטרס)נלי קורדה (מימין) חוגגת עם אחותה ג'סיקה את הזכייה בזהב (רויטרס)

קורדה סיימה עם 267 נקודות לחובתה במקום הראשון ואילו אשוק, לעומתה, נפלה כל הדרך למקום הרביעי עם 269 ואיבדה הזדמנות להשיג מדליה נוספת להודו. מונה אינמי היפנית ולידיה קו מניו זילנד עברו אותה ברגע האחרון, עם יום מצוין של 65 מכות שהוביל אותן ל-268 נקודות כל אחת. השתיים הלכו לפלייאוף ראש-בראש על הארד, היפנית ניצחה עם חור בארבע מכות וזכתה בכסף ואילו הניו זילנדית הסתפקה בארד. הקוריאניות סיימו טורניר גולף גרוע הרחק מתמונת המדליות. 

מונה אינמי היפנית חוגגת את הזכייה במדליית הכסף (רויטרס)מונה אינמי היפנית חוגגת את הזכייה במדליית הכסף (רויטרס)

קיאקים

במקביל לזכייה של נבחרת ארה”ב בזהב בטורניר הכדורסל ולזכייה של קורדה בגולף, הסינים היו צריכים גם הם מדליות זהב. מי שעשו את זה היו צמד הסיניות בגמר הספרינט ל-500 מטר בקאנו זוגי, שו שישיאו וסון מנגיה, שהגיעו לקו הסיום אחרי 1:55.495 דקות והקדימו את צמד האוקראיניות שהגיעו שתי שניות אחריהן וזכו בכסף ואת הצמד מקנדה שהגיעו אחרי עוד שנייה וחצי והסתפקו במדליית הארד. בגמר הספרינט ל-1000 מ’ בקאנו ליחיד, מי שזכה בזהב היה איזאקיאס קיירוז הברזילאי, שבריו 2016 זכה בשתי מדליות כסף ובארד אחת והפעם השתדרג לזכייה ראשונה בזהב אחרי 4:04.408 דקות. ליו האו הסיני כמעט הביא לסין זהב נוסף אבל זכה רק בכסף עם 4:05.724 דקות וסרגיי טרנובסקי ממולדוב, שהגיע רק 3 עשיריות השנייה אחריו, הסתפק בארד.

איזאקיאס קיירוז חוגג. סוף סוף זכה בזהב (רויטרס)איזאקיאס קיירוז חוגג. סוף סוף זכה בזהב (רויטרס)

תחרויות הקיאקים הגיעו לסיומן עם שני הגמרים בקיאקים לרביעייה – ספרינטים למרחק 500 מ' לגברים ולנשים. בגברים, היו אלה הגרמנים שזכו בזהב עם תוצאה טובה של 1:22.219 דקות, כשהם מקדימים ב-226 אלפיות השנייה את הספרדים, שהסתפקו במדליית הכסף. הרביעייה הסלובקית סיימה עם הארד, אחרי שהקדימה בעשירית השנייה את הרביעייה מרוסיה. בתחרות המקבילה לנשים, הרביעייה ההונגרית זכתה בזהב כשהגיעה לקו הסיום ראשונה אחרי 1:35.463 דקות. ההונגריות הקדימו ב-610 אלפיות השנייה את הרביעייה מבלארוס שזכתה בכסף ובארד זכו הפולניות, שחצו את קו הסיום כמעט שנייה אחרי ההונגריות. 

הנבחרת הגרמנית חוגגת את הזהב (רויטרס)הנבחרת הגרמנית חוגגת את הזהב (רויטרס)

איגרוף

היום הלפני-אחרון בטורניר האיגרוף נפתח עם הגמר במשקל זבוב שם ג’לאל יאפעי הבריטי, סגן אלוף אירופה מ-2017, פגש את קרלו פאלם המפתיע מהפיליפינים, שניצח בדרך לגמר את שחובידין זוירוב האוזבקי, אחד מהמועמדים המובילים לזכות בזהב. יאפעי, שגבר בדרך לגמר על הקובני המצוין יוסבאני וייטיה והקזחי במסוכן סאקן ביבוסינוב, היה טוב יותר מפאלם לאורך הקרב וניצח 1:4 בנקודות כדי להביא לבריטניה עוד מדליה מוזהבת.  

ג'לאל יאפעי (רויטרס)ג'לאל יאפעי (רויטרס)

בגמר השני של היום בגברים, במשקל בינוני, הברט קונסיסאו הברזילאי, שהפתיע בעצם הגעתו לגמר כשניצח את סגן אלוף העולם אבילחאן אמנקול ואת גלב באקשי הרוסי, אלוף העולם המכהן, הדהים גם את הפייבוריט הגדול לזכייה בזהב, אולכסנדר חיז’ניאק האוקראיני, שנחשב למתאגרף הכי טוב במשקל בינוני, עם נוק-אאוט נהדר בסיבוב השלישי והאחרון בדרך לזכייה בזהב נוסף לברזיל בטוקיו. חיז’ניאק, אלוף העולם מ-2017 שהיה אחד מההימורים הכי בטוחים לזהב בטורניר האיגרוף האולימפי, יסתפק במדליית הכסף.

הברט סוזה חוגג בטוקיו (רויטרס)הברט סוזה חוגג בטוקיו (רויטרס)

אצל הנשים, סין פספסה הזדמנות למדליית זהב נוספת שהייתה מרחיקה את המדינה עוד יותר מארה”ב במרוץ לראש טבלת המדליות כשגו הונג הפסידה בגמר במשקל מעורב לבוסנאז סורמנלי הטורקית, שניצחה 0:3 בנקודות וחגגה מדליית זהב שנייה במשחקים האולימפיים בטוקיו. הזהב לסורמנלי שיפר את מצב הרוח בנבחרת האיגרוף הטורקית לאחר שבגמר הנשים המוקדם יותר היום, במשקל זבוב, בוסה נאז צ’אקירולו הפסידה בהחלטת שופטים 5:0 לסטויקה ז’ליאזקובה קראצבה הבולגרית, שהביאה גם היא זהב שני למדינתה במשחקים האולימפיים בטוקיו.

שחייה אומנותית

אחרי האכזבה הגדולה בקרב מול לינוי אשרם על הזהב בהתעמלות אומנותית, משלחת הוועד האולימפי הרוסי חוותה קצת נחת עם מדליית זהב. הרוסיות לקחו את המקום הראשון עם 196.0979, בעוד שאת מדליית הכסף לקחה סין, עם ציון סופי של 193.5310. מי שהשלימה את הפודיום עם מדליית הארד ה-11 שלה במשחקים האלה היא אוקראינה, עם ציון כולל של 190.3018. 

אופניים

דנמרק זכתה במדליית הזהב בגמר אופני המסלול, כאשר הרוכבים הסקנדינבים סיפקו 43 נקודות ספרינט, בעוד בריטניה הסתפקה במקום השני ובכסף עם 40 נקודות ספרינט, כמו צרפת, שנאלצה להסתפק במקום ה-3 ובמדליית הארד.

קראטה

בקטגוריית המשקל עד 97 קילוגרם בסגנון חופשי, סאיאד גאנדז’ה העניק לאיראן מדליית זהב שלישית במשחקים כשעשה זאת עם 0:4 לע טאג חאמדי מערב הסעודית. פריאל עבדלעזיז המצרית ניצחה 0:2 את אירנה זארטסקה האזרית וזכתה בזהב עד 61 קילוגרם נשים. 

 

סוסים

במירוץ הסוסים קיבלנו קרב מרתק במיוחד, בסיומו, השבדים היו המנצחים הגדולים וזכו במדליית הזהב. אנריק ואון אקרמן, מאלין יוהאנסון ופדר פרדריקסון ניצחו בגמר המעורב את לאורה קראוט, ג’סיקה ספרינגסטן ומקליין וורד האמריקאים, שיסתפקו במדליית הכסף.  מי שזכתה בארד היא בלגיה. 

קרב 5

במשחקים האולימפיים הראשונים שלו, ג’ו צ’ונג הבריטי העניק את מדליית הזהב לבריטניה. הבריטי השיג 1482 נקודות בסך הכל ובכך הקדים את אחמד אלחנדי המצרי  (1470 נקודות) ו-וונגט יון הדרום קוריאני שהשיג 1470 נקודות וזכה במדליית הארד. 

הזוכים בקרב 5 (רויטרס)הזוכים בקרב 5 (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */