יום שני, 20.05.2024 שעה 03:07

דאבל לצרפת שזכתה בזהב בכדוריד ובכדורעף

הטריקולור השיגו 23:25 יוקרתי על דנמרק וחגגו עם הזהב ה-3 שלהם בהיסטוריה בטורניר הכדוריד. גם בכדורעף הם זכו בתום דרמה אחרי שגברו 2:3 על רוסיה

|
שחקני צרפת בטירוף (רויטרס)
שחקני צרפת בטירוף (רויטרס)

יום לפני נעילת המשחקים האולימפיים בטוקיו, שלבי ההכרעה בענפי הכדור הגיעו היום (שבת) לשיאם עם זכייה של צרפת בזהב בטורנירי הכדוריד והכדורעף, שבאחרון ברזיל הפסידה לארגנטינה שחגגה עם מדלית הארד.

כדוריד: צרפת האלופה האולימפית בפעם ה-3

איזה טורניר אדיר של הצרפתים, שממש לא הגיעו כפייבוריטים לטורניר ואפילו לא לגמר, אך עם תצוגה ענקית והפסד בודד לנורבגיה בכל הטורניר השלימו את הדרך האדירה בדרך לזהב. צרפת השיגה 23:25 בגמר מול דנמרק החזקה, שתסתפק הפעם רק במדליית הכסף. זו כמובן הייתה גם נקמה על הגמר בריו, אז הדנים ניצחו, אך כעת הטריקולור השלימו זכייה בזהב שלישי בטורניר הכדוריד האולימפי, השתוו בכך ליוגוסלביה המיתולוגית, גם לה זכיות אולימפיות במקום הראשון. נדים רמילי הצטיין עם חמישה שערים, כשבצד השני 9 שערים של מיקל האנסן האיכותי לא הועילו.

נבחרת צרפת בכדוריד (רויטרס)נבחרת צרפת בכדוריד (רויטרס)

כדורעף: 2:3 לצרפת על רוסיה בגמר

נבחרת צרפת השלימה דאבל במשחקי הכדור לגברים ואחרי שזכתה בזהב בכדוריד, הוסיפה גם זהב אדיר בכדורעף אחרי שגברה 2:3 במערכות על נבחרת רוסיה, שמצידה נאלצה לזכות רק בכסף. המערכה הראשונה הייתה צמודה לכל אורכה ובמצב של שוויון 23, הצרפתים השיגו שתי נקודות יקרות מפז והמערכה הזו הסתיימה עם 23:25 לצרפתים. במערכה השנייה צרפת שלטה ובגדול וברחה כבר מפתיחתה ליתרון של 6 נקודות. הרוסים התאוששו והצליחו לצמק עד 3 הפרש, אך צרפת עשתה בליץ לקראת סוף המערכה אותה ניצחה 17:25 גדול ועלתה ליתרון 0:2 מבטיח בניצוחו של ארווין ונגרפט שסיים את המשחק עם לא פחות מ-26 נקודות.

הנבחרת הרוסית לא הרימה ידיים, וכשהיא הייתה במצב של פיגור 2 מערכות, היא ידעה שכל דבר מלבד ניצחון במערכה והיא תספק רק בכסף. הצרפתים שלטו בפתיחת המערכה ועלו ליתרון של שלוש נקודות, אך הרוסים לא הרימו ידיים, השוו את התוצאה, ובחצי השני של המערכה היה פינג-פונג בין שתי הנבחרות כשבכל פעם שאחת עושה נקודה, השנייה מחזירה באחת משלה. בסופו של דבר – רוסיה ניצחה 23:25 וצימקה ל-2:1.

המערכה הרביעית הייתה צמודה מאוד לכל אורכה, ובמצב של שוויון 17, הרוסים החלו לברוח הרבה בזכותו של מקסים מיכאלוב הנהדר שסיים עם 21 נקודות, עמדו בלחץ האטומי אליו נכנסו וגברו בתום המערכה 21:25 – הולכים למערכה מכרעת. במערכה החמישית נראה היה שהצרפתים לא מצליחים לעמוד בלחץ כשהרוסים עלו ליתרון 0:3. אך הצרפתים לא הרימו ידיים, חזרו למשחק, ובתום מערכה צמודה כמעט לכל אורה, ניצחו 12:15 וזכו במדליית הזהב האולימפית בכדורעף.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים (רויטרס)שחקני נבחרת צרפת חוגגים (רויטרס)

ארגנטינה רשמה 2:3 יוקרתי על ברזיל וזכתה בארד:

הקרב הלוהט על מדליית הארד בטורניר הכדורעף הבטיח הרבה וקיים עוד יותר. ברזיל, האלופה האולימפית מ-2016, סגנית אלופת העולם מ-2018, מחזיקת גביע העולם מ-2019 ואלופת ליגת האומות בכדורעף מהשנה הנוכחית, ראתה עצמה מועמדת מובילה לזכייה בזהב, בוודאי אחרי ההדחה המפתיעה של פולין ברבע הגמר. אלא שאז הגיע ההפסד המאכזב לרוסיה בחצי הגמר והברזילאים הגיעו לקרב על המקום השלישי מול היריבה הנצחית מארגנטינה כדי לחזור מריו לפחות עם הארד. הארגנטינאים, שבכדורעף נחשבים נחותים בהרבה מהשכנה, זכו רק פעם אחת במדליה אולימפית, בסיאול ב-1988, והגיעו כאנדרדוג מובהק.

הארגנטינאים חוגגים ניצחון גדול (רויטרס)הארגנטינאים חוגגים ניצחון גדול (רויטרס)

אבל הערכות לחוד ומציאות לחוד. הארגנטינאים באו עם המון אנרגיות, נראו מצוין מהפתיחה ובמערכה הראשונה ניצחו 23:25. הברזילאים לא התכוונו לוותר ובשתי המערכות הבאות נתנו את הכל וניצחו פעמיים 20:25 כדי לעלות ליתרון 1:2. אבל האגנטינאים ידעו שיש להם הזדמנות חד פעמית ביד, לא נתנו לברזילאים סיכוי במערכה הבאה עם 17:25 ובמערכה המכריעה ניצחו 13:15 כדי להשלים 2:3 ולחגוג ניצחון באמת מדהים על אחת הנבחרות הטובות בעולם שהיא גם במקרה היריבה השנואה מהצד השני של האיגוואסו, שסיימה ללא מדליה לראשונה מאז סידני 2000. 

הברזילאים. נותרו ללא מדליה (רויטרס)הברזילאים. נותרו ללא מדליה (רויטרס)

כדורעף חופים: נורבגיה זכתה בזהב היסטורי

צמד הנורבגים, אנדרס מול וכריסטיאן סורום, רשמו היסטוריה כאשר זכו במדליה הראשונה אי פעם של מדינתם בכדורעף חופים במשחקים האולימפיים, ואת ה”סיפתח” שלהם עשו עם הזהב. הם גברו 0:2 על הנבחרת הרוסית בגמר (18:21, 17:21) וחגגו את ההפתעה העצומה בסיום. הנורבגים צברו את מדליית הזהב השלישית בטוקיו והשישית בסה”כ. 

אנדרס מול וכריסטיאן סורום (רויטרס)אנדרס מול וכריסטיאן סורום (רויטרס)

בקרב על הארד, אחמד טיג׳אן ושריף יונוס סמבה הקטארים גברו 0:2 על מרטינס פלאבינס ואדגרס טוקס הלטבים. המערכה הראשונה הייתה בשליטה קטארית ובסיומה הנבחרת מהמפרץ ניצחה 12:21. המערכה השנייה הייתה צמודה, אך בדומה למה שקרה בטורניר הנשים, גם הצמד הלטבי בטורניר הגברים הסתפק “רק” במקום הרביעי בכדורעף החופים לאחר הפסד 21:18 מהמערכה השנייה. קטאר חגגה מדלייה שלישית בטוקיו, הראשונה מארד אחרי שתי זכיות בזהב.

אחמד טיז׳אן ושריף יונוס סמבה חוגגים (רויטרס)אחמד טיז׳אן ושריף יונוס סמבה חוגגים (רויטרס)

כדורסל: צרפת זכתה בארד בנשים

הנבחרת הצרפתית גברה 76:91 על סרביה בקרב על המדליה ותזכה במדליית הארד. גבי וויליאמס הצטיינה עם 17 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, בעוד אנדן מיים הוסיפה 16 נקודות ו-5 ריבאונדים. מנגד, 24 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים של איבון אנדרסון לא הספיקו לסרביות.

בייסבול: יפן גברה על ארה”ב וזכתה בזהב, ארד לרפובליקה הדומיניקנית

בטורניר הבייסבול נערך משחק הגמר, כאשר יפן גברה 0:2 על ארצות הברית וזכתה במדליית הזהב. ראן של מונטאקה מורקאמי באינינג השלישי וראן נוסף של טטסוטו ימאדה באינינג השמיני נתנו ליפנים יתרון 0:2 מבטיח בכניסה לאינינג התשיעי והאחרון, כאשר גם בו האמריקאים לא הצליחו להשיג ניקוד ונכנעו ליפנים, שזכו במדליית הזהב האולימפית. ארה”ב תסתפק במדליית הכסף בלבד.

היפנים חוגגים (רויטרס)היפנים חוגגים (רויטרס)
היפנים חוגגים (רויטרס)היפנים חוגגים (רויטרס)

במשחק על המקום השלישי בין דרום קוריאה לרפובליקה הדומיניקנית, שתי נבחרות שניצחו את ישראל בדרך לקרב על הארד. השתיים נפגשו כבר בסיבוב הראשון של שלבי הנוק-אאוט ואז היו אלה הקוריאנים שיצאו עם ידם על העליונה עם ניצחון 3:4. הפעם הדומיניקנים באו הרבה יותר חדים וכבר בסיום האינינג הראשון הובילו 0:4. הקוריאנים לא התכוונו לוותר על המדליה, חזרו עם שני ראנים בשלושת האינינגים הבאים ובאינינג החמישי כבר החזירו ארבעה שחקנים לבסיס ועלו ל-5:6. התוצאה נשמרה גם אחרי שני האינינגים הבאים אבל האינינג השמיני והלפני אחרון היה המכריע עם חמישה ראנים של הדומיניקנים מול 0 של הקוריאנים בדקך ל-6:10 שסגר סיפור. בסיום, מדליית ארד לרפובליקה הדומיניקנית, הקוריאנים סיימו במקום הרביעי, אחד מעל ישראל. 

הדומיניקנים חוגגים (רויטרס)הדומיניקנים חוגגים (רויטרס)

כדורמים נשים: האמריקאיות זכו בזהב 

הפייבוריטית הגדולה לזכייה במדליית הזהב עשתה את זה בגדול. לפני שהחל טורניר הכדורמים לנשים היה ברור לחלוטין שנבחרת ארה”ב, האלופה האולימפית מלונדון ומריו, אלופת העולם משלוש אליפויות העולם האחרונות, הנבחרת שזכתה בכל הטורנירים העולמיים הגדולים בעשור האחרון, היא הפייבוריטית הבלתי מעורערת לזכייה בזהב. אחרי שסיימה במקום הראשון בשלב הבתים והמשיכה עם ניצחונות ברבע הגמר ובחצי הגמר בלי להסתבך יתר על המידה, היום הגיעו האמריקאיות לגמר הגדול מול נבחרת ספרד, ועשו בבריכה כבשלהן עם 5:14 חד צדדי שנתן להן את הזהב האולימפי השלישי ברצף.

האמריקאיות חוגגות (רויטרס)האמריקאיות חוגגות (רויטרס)

הספרדיות נותרו עם מדליית הכסף בפעם השנייה (הפסידו לאמריקאיות גם בגמר ב-2012) ואילו הנבחרת שבשלוש האולימפיאדות האחרונות הפסידה בקרב על הארד, נבחרת הונגריה, הצליחה סוף-סוף לעשות זאת ולזכות במדליה ראשונה אי פעם (לנשים) במשחקים האולימפיים בענף, לאחר שניצחה 9:11 את הנבחרת הרוסית. ההונגריות השיגו נקמה אחרי שבריו 2016 הן הפסידו 7:6 בפנדלים לאותה נבחרת בדיוק בקרב על הארד. בקרבות הדירוג אוסטרליה ניצחה את הולנד 7:14 בקרב על המקום החמישי וקנדה ניצחה את סין 7:16 בקרב על המקום השביעי.

הנבחרת ההונגרית חוגגת (רויטרס)הנבחרת ההונגרית חוגגת (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */