יום ראשון, 19.05.2024 שעה 16:08

מוקי: האחדות ניצחה, אנחנו מהטובים בעולם

הג'ודאי אחרי זכיית הנבחרת בארד: "כל אחד נתן את הנשמה". נלסון לוי: "ריסקנו אותם", פלצ'יק: "זה מיוחד", ששון: "משפחה". אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
שיא מוקי בטירוף (רויטרס)
שיא מוקי בטירוף (רויטרס)

נבחרת ישראל בג’ודו עשתה היום (שבת) היסטוריה וזכתה במדליית הארד עם 1:4 על רוסיה בבית הניחומים. הג’ודאים רשמו ניצחונות מול אחת מהמעצמות הכי גדולות בעולם בג’ודו והשיגו את המדליה השישית של ישראל במשחקים האולימפיים בענף הג’ודו וה-11 שלה בכל הזמנים.

שגיא מוקי אמר בסיום: “זה היה יום שכל אחד נתן את הנשמה שלו פה. אם מישהו לא היה נותן את הלב זה לא היה קורה. אנחנו לוחמים אחד אחד. האחדות ניצחה. ניצחנו את אחת המעצמות הגדולות בעולם. יש לנו נבחרת מדהימה. מגיע לכולם הכבוד, לכל הצוות והמאמנים”.

שגיא מוקי חוגג (רויטרס)שגיא מוקי חוגג (רויטרס)

עוד הוסיף: “אורן האמין בי מההתחלה שאם אזוז נכון אדע את הפריצה בקרב העיקש מול היריב הגדול שעמד מולי, לקראת הסיום הצלחתי לזרוק אותו ואני מה זה שמח שזה קרה כי היו רגעים שחששתי. לבוא לפה אחרי שכל אחד לא הצליח באישי. אם הייתה חוליה שהייתה נשברת, לא היינו מצליחים. כולם התעלו על עצמם ובזכות זה יש לנו מדליה אולימפית. כולנו באנו ביחד כדי לנצח”.

מוקי סיכם: “הבנו עכשיו שאנחנו אחת מהנבחרות הגדולות בעולם. נלחמנו נגד מדינות חזקות והצלחנו לנצח אותן. זה יום נהדר לישראל ואני גאה בחברים שלי לנבחרת ולכל מי שמאחורינו. המדליה הזו היא עבור מדינת ישראל. אורן אמר לי תעלה להילחם נגד מישהו במשקל 90 קילו ואמר לי שאני יכול להילחם, אני מודה על כך שהוא מוביל אותי בקריירה שלי”.

שגיא מוקי בקרב (רויטרס)שגיא מוקי בקרב (רויטרס)

תמנע נלסון לוי אמרה: “זו חוויה מטורפת. קרב מכריע. עמדתי מול אחת מהג’ודאיות החזקות ביותר בסבב. ריסקנו אותם. אנחנו נבחרת מטורפת, מי שהיה על המזרן נתן את חייו. נתנו את הכל. הוכחנו למה אנחנו מסוגלים. אני גאה במאמנים ובחברים שלי לנבחרת”.

נלסון לוי הוסיפה: “לזכות במדליה עבור מדינת ישראל זה אומר עד כמה יש לנו נבחרת אדירה עם צוות נהדר. באנו להגישם חלומות בג’ודו הישראלי. שני ואורן נתנו לנו הכל, כל מה שיש להם, בכל שעה ביממה”.

תמנע נלסון לוי חוגגת (רויטרס)תמנע נלסון לוי חוגגת (רויטרס)

אורי ששון הוסיף: “חיה פצועה היא הכי מסוכנת. היינו מרוסקים וחזרנו לקחת מדליה. אנחנו משפחה והצלחנו לעשות את זה. אני מאושר. אין לי קול. צעקתי כמו משוגע. התפללתי מכל הלב כדי שאצליח להביא שתי מדליות אולימפיות, בתחרות האישית זה לא קרה, אבל פה זה יותר מתוק. אני גאה בהיסטוריה הזו. אחרי כל הפסד רצינו שמשהו טוב יקרה, אין מתוק את זה”.

גילי שריר אמרה בסיום: “יש בנינו קשר שאין במדינות אחרות, רק בישראל כולנו נלחמים ביחד כמו שנלחמו. נתתי הכל. באנו רעבים. ידענו שיש לנו הזדמנות נוספת שאין אותה באף תחרות. ידענו שזה הצ’אנס האחרון שלנו לצאת מפה עם מדליה והצלחנו. סמכנו אחד על השני, הרמנו אחד את השני וזה הצליח”.

גילי שריר (רויטרס)גילי שריר (רויטרס)

פיטר פלצ’יק הוסיף: “הספדתם אותנו מוקדם מידי. החוק בישראל כשחוזרים עם מדליה הוא לחגוג עם הרבה שמפניה. צחוק בצד, הניצחון הזה היה כל כך חשוב לכל מדינת ישראל ולכל הדור הבא שחולם להצליח בספורט ומסמן מטרות. עם רוח הלחימה שלנו והלב שלנו, הצלחנו להגשים את החלומות שלנו. אם ילד אחד יראה אותנו עכשיו עם המדליה האולימפית ויחלום על זה ויגשים את זה בעצמו, הצלחנו”.

פלצ’יק הוסיף: “עברנו שבוע קשה. לא הצלחנו ברמה האישית והגענו ביחד כנבחרת וכל אחד נתן אקסטרה מעצמו בשביל לנצח. בכל קרב נתנו הכל כדי לעמוד עם מדליה על הצוואר, נלחמנו נגד מדליסטים אולימפיים וכאלה שהיו במשקל גדול משלנו ולכן זה הרבה יותר מיוחד בגלל כל מה שעברנו”.

פיטר פלצ'יק חוגג (רויטרס)פיטר פלצ'יק חוגג (רויטרס)

ברוך שמאילוב אמר: “לא פעם המאמנים שלנו אמרנו לנו שצריך להילחם כנבחרת. זה קשה, כי לכל אחד מאיתנו יש תחרות אישית ולכל אחד מאיתנו יש מטרות משלנו. פעם ראשונה שבאנו ביחד כדי לנצח למען המדינה. רוח הלחימה בעיניים שלנו אמרה הכל, נתנו את הלב עם תמיכה  מלאה מהאחרים. זו הייתה תחרות קשה אבל ראיתי בעיניים של כולנו שנעשה את זה. המדליה היום מציגה את היכולת של הנבחרת שלנו. אני מקווה שילדים יקבלו השראה מאיתנו ויחלמו בענק על מדליה אולימפית. אני מקווה שכולם מאושרים בארץ”.

בהמשך, אורי ששון צילם לייב מהאינסטגרם שלו ופרגן לחבריו: “מוקי, אתה קולט שאתה מדליסט אולימפי? גילי שריר – תזכרו את השם. גילי הייתה על המזרון היום שעה שלמה. כולם אומרים לי ‘אתה קולט שאתה פעמיים מדליסט אולימפי?’. גם רז הרשקו נלחמה היום כמו תותחית, לא להאמין שעשינו את זה, רגעים של אופוריה, אין דברים כאלה. לחימה מטורפת של כולם”.

“אורן בוכה מהתרגשות, אתה חייבים לראות את זה. הביקורות? אין מה לעשות, זה חלק מהעניין, מבינים את זה ומקבלים באהבה. כרגע רואים את קרב הגמר וצרפת מובילה. לא האמנתי שאנחנו נעשה את זה, היינו שבורים אבל הבאנו רוח לחימה”, הוסיף רגע לפני העלייה לטקס המדליות.

נבחרת ישראל עם מדליית הארד (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)נבחרת ישראל עם מדליית הארד (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
פיטר פלצ'יק מדבר עם אשתו לאחר הזכייה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */