יום שני, 13.05.2024 שעה 09:27

אכזבה בשייט: נצטרך לעשות חושבים, לא הלך

ספיצ'קוב ויואב כהן לא יוכלו לסיים על הפודיום. יו"ר האיגוד בובר: "נקווה להגיע לפאריס 2024 עם סיכויים טובים למדליה". אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
יואב כהן וקטי ספיצ'קוב (רויטרס)
יואב כהן וקטי ספיצ'קוב (רויטרס)

אכזבה במשלחת הישראלית מכך ששני גולשי הרוח הישראלים, קטי ספיצ’קוב ויואב כהן, לא ייאבקו על המדליות באולימפיאדת טוקיו. היום (חמישי) השניים סיימו את 12 השיוטים בתחרות ה-RSX האולימפית, בסיומם נקבע כי הם אומנם העפילו לשיוט המדליות אך לא יוכלו לסיים על הפודיום באינושימה.

אומנם מבחינת יואב כהן הוא עמד במטרה שלו ונכנס לשיוט המדליות, אחרי שבאולימפיאדת לונדון 2012 ובאולימפיאדת ריו 2016 לא היה גולש ישראלי שסיים בין עשרת הראשונים - אבל ביום האחרון של השיוטים דווקא היה לו סיכוי גבוה יותר להישאר בתמונה מאשר לסיכוייה של קטי ספיצ’קוב.

יואב כהן (רויטרס)יואב כהן (רויטרס)

הגולשת, שזכתה בפעמיים במדליית הכסף באליפויות העולם, לא באמת הצליחה להתברג בין המובילות, מלבד יום השיוטים האחרון, אבל זה כבר היה מאוחר מידי. תמונת הפודיום בתחרות לנשים כבר די ברורה וסגורה, והיא לא תהיה שם כאמור. יחד עם זאת, אף גולשת ישראלית מעולם לא זכתה במדליה אולימפית כאשר הישג השיא של הגולשות הוא המקום השישי, אליו הגיעה לי קורזיץ בלונדון 2012.

שי בובר, יו”ר איגוד השייט, סיכם את תחרות גלישת הרוח: “אנחנו מסיימים בפעם השלישית משחקים אולימפיים בלי מדליה בדגם ה-RSX ונפרדים ממנו. לצערנו זה לא הלך לנו טוב, לא בלונדון, לא בריו ולא בטוקיו. גם כשמאוכזבים צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. קטי עשתה יום שיוטים טוב, אבל זה לא הספיק כי הפער היה גדול”.

קטי ספיצ'קוב (רויטרס)קטי ספיצ'קוב (רויטרס)

בובר הוסיף: “אין ספק שקטי ספיצ’קוב הייתה מועמדת עם סיכויים טובים למדליה, לאור המדליה האחרונה שהיא זכתה בה באליפות העולם בספרד לפני כשלושה וחצי חודשים. החזקות לא מעדו והן יחלקו את הצבע של המדליה ביניהן. גם אלופת העולם ליליאן דה חוס גם מחוץ לתמונת המדליות, ככה שלמיקום הסופי יש חשיבות. יואב כהן באזור בו הוא היה באליפות העולם, כי הוא לא היה מועמד טבעי למדליה, אבל זה בהחלט מאכזב שזה נגמר עוד לפני שיוט המדליות”.

היו”ר סיכם: “נצטרך לעשות חושבים ולבוא לפאריס 2024 בסיכויים טובים יותר לאיים על המדליות. נמשיך להיות ענף ספורטאי הישגי אולימפי מוביל. כבר באמצע אוגוסט תתקיים אליפות עולם בשווייץ בדגם הפויל החדש ונצטרך להשקיע משאבים כדי לצמצם פערים מול שאר העולם במעבר לדגם הזה. מבחינתנו כמובן התחרות עדיין לא תמה, הרי שיש לנו עדיין את הצוות מדגם ה-470 לנשים שמתחרות”.

בובר סיכם: “אני מבקש לחזק את קטי ויואב והמאמנים שלהם גור שטיינברג ואליוט קרני על הדרך שהם עשו, את המנהל המקצועי אלי צוקרמן, ולאחל המשך הצלחה בהמשך התחרות לצוות ה-470 נויה ברעם ושחר טיבי והמאמן אילן תשתש, ולשי קקון הצעירה ומאמנה ארז אליהו שמסיימת מחר את התחרויות”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */