יום שני, 13.05.2024 שעה 05:23

רק כמעט: ישראל הפסידה 6:5 לדרום קוריאה

נבחרת הבייסבול השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים והפסידה רק באינינג העשירי לאחר משחק צמוד. לווארנוויי וזייד בלטו. אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
נבחרת ישראל (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
נבחרת ישראל (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)

נבחרת ישראל בבייסבול רשמה היום (חמישי) היסטוריה, כאשר פגשה את נבחרת דרום קוריאה, האלופה האולימפית מבייג’ינג 2008, להופעת הבכורה שלה במשחקים האולימפיים בטוקיו. לצערה הרב היא ירדה מנוצחת ונכנעה 6:5.

הפתיחה הייתה לא טובה עבור הנבחרת, אבל היא התגברה על כך והצליחה לסיים את שני האינינגים הראשונים ב-0:0. לאט לאט הכחולים נכנסו לקצב ו’הום ראן’ נפלא העניק יתרון 0:2 באינינג השלישי. הקוריאנים חזרו, ישראל שוב הובילה, אבל באינינג השביעי הגיע המהפך וקוריאה עלתה ל-4:5. ריאן לווארנוויי היה נפלא וחבטת הום ראן שלו כפתה שוויון באינינג התשיעי והאחרון. הקוריאנים הגישו לניצחון, אבל ג’וש זייד היה נהדר והמשחק נגרר לאינינג נוסף. החובטים הישראליים לא הצליחו להשיג נקודות, ומנגד הקוריאנים ניצלו את החבטות שלהם כדי לנצח 5:6 דרמטי.

ג'ון מוסקוט (רויטרס)ג'ון מוסקוט (רויטרס)

במסגרת הטורניר, שנכלל במשחקים לראשונה מזה 12 שנים, משתתפות שש נבחרות בלבד, כששלוש מהן יזכו במדליה. הנבחרת הישראלית משחקת בבית ב’ ובהמשך תפגוש גם את הפייבוריטית לזכייה בזהב, נבחרת ארצות הברית.

הרכב נבחרת ישראל: איאן קיסלר, טיי קלי, דני ולנסיה, בלייק גיילן, ריאן לווארנוויי, ניק ריקלס, רוב פיילר, מיטש גלייזר, סקוט בורצ’אם.

איאן קינסלר (רויטרס)איאן קינסלר (רויטרס)

האינינג הראשון נפתח לא טוב מבחינת הנבחרת, הקוריאני הגיע לבסיס השני ובנוסף, היא אף איבדה את הפיצ’ר הבכיר שלה, ג’ון מוסקוט, שנפצע וככל הנראה סיים את הטורניר. למרות זאת, הנבחרת הצליחה לפסול את הקוריאנים ולצאת מהאינינג בשלום עם 0:0. גם האינינג השני הסתיים ב-0:0 למרות יתרון קל לקוריאנים, הישראלים הצליחו לצאת שוב.

ג'ון מוסקוט (רויטרס)ג'ון מוסקוט (רויטרס)

אחרי שני האינינגים הראשונים, ישראל נכנסה לעניינים. האינינג השלישי נפתח היטב, חבטה טובה קידמה את גלייזר לבסיס השני ומיד לאחר מכן, איאן קינסלר בחבטת ‘הום ראן’ אדירה, שלח את הכדור מחוץ לתחומי המגרש והעניק לישראל יתרון 0:2. ההגנה הישראלית התגברה על הפסילה של אחד משחקניה ושמרה על היתרון בסיום האינינג.

בלייק גיילן ומיץ' גלייזר (רויטרס)בלייק גיילן ומיץ' גלייזר (רויטרס)

באינינג הרביעי, הקוריאנים השיגו שוויון עם חבטת ‘הום ראן’ נהדרת - 2:2. ג’ייק פישמן נראה לא טוב באינינג הזה, אבל ישראל יצאה מהתסבוכת ולאחר ארבעה אינינגים – 2:2. האינינג החמישי הסתיים ב-0:0, אחרי שהקוריאנים כבר החזיקו בבסיס השני והשלישי, בזכות הגשה טובה של זאק וויס.

פארק היי מון (רויטרס)פארק היי מון (רויטרס)
אלכס כץ (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)אלכס כץ (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)

האינינג השישי נפתח טוב ודני ולנסיה הגיע לבסיס הראשון, ריאן לווארנוויי ניגש לחבוט והשיג הום ראן מרשים, הנבחרת עלתה ליתרון 2:4. זאק וויס המשיך עם ההגשות המצוינות, פסל את החובטים הקוריאנים ובסיום שני שליש מהמשחק – 2:4 לישראל.

באינינג השביעי הקוריאנים השתלטו על העניינים, שתי חבטות הום ראן רצופות, קבעו שוויון 4:4 מהיר. ישראל נחלשה לחלוטין, הקוריאני חבט וכמעט השיג הום ראן שהיה מעניק לנבחרתו שתי נקודות, אבל הסתפק בנקודה שקבעה מהפך ויתרון ראשון לאסייתיים בסיום האיניניג השביעי – 4:5.

קים היוסונג (רויטרס)קים היוסונג (רויטרס)

האינינג השמיני היה מעט יותר טוב מבחינת ישראל, אבל הקוריאנים התגוננו היטב ושמרו על 0:0, שהעניק להם יתרון 4:5 בפתיחת האינינג התשיעי והאחרון. האינינג התשיעי נפתח לא טוב, אבל לווארנוויי שחבט שני השיג הום ראן חשוב מאוד, השני שלו במשחק, והשווה ל-5:5.

הישראלים חוגגים (רויטרס)הישראלים חוגגים (רויטרס)

החובט השלישי של ישראל נפסל, הקוריאנים עלו כדי לחבוט לניצחון מול ג’וש זייד, הנבחרת הצליחה להוציא לשמור על השוויון והמשחק נגרר להארכה, לאחר 5:5 בתום תשעה אינינגים.

באינינג העשירי, ישראל פתחה כחובטת ראשונה, אבל גלאסנר, ברצ’ן ובלייך לא הצליחו להשיג נקודות. הקוריאנים ניגשו להגיש לניצחון והפעם ישראל לא הצליחה לעצור אותם וממש לקראת הסיום, כשהאינינג ה-11 באופק, הם ניצחו 5:6.

הקוריאנים חוגגים (רויטרס)הקוריאנים חוגגים (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */