יום רביעי, 22.05.2024 שעה 06:15

יום גורלי בטוקיו: פלצ'יק, כהן ופרנקל בפעילות

אחרי האכזבות - הג'ודאי, גולש הרוח יחד עם ספיצ'קוב והשחיין יהיו בין הישראלים שיתחרו היום במשחקים האולימפיים בתקווה להביא הצלחות. וגם: בייסבול

|
פלצ'יק, פרנקל ויואב כהן (נעם מורנו ורויטרס)
פלצ'יק, פרנקל ויואב כהן (נעם מורנו ורויטרס)

המתח במשלחת הישראלית עולה. היום (חמישי) יגיע לו עוד יום של תחרויות בטוקיו, וזה יהיה יום גורלי במיוחד עבור כמה מהספורטאים האולימפיים בכחול-לבן. פיטר פלצ'יק וענבר לניר יתחרו בג'ודו, נבחרת הבייסבול תפתח את משחקיה בטורניר האולימפי וגם בשייט צפוי יום מעניין ומכריע.

ב-5:00 לפנות בוקר יחלו תחרויות הג'ודו עם נציגות של שני מתחרים בכחול-לבן. פיטר פלצ'יק יתחרה במשקל של עד 100 ק"ג וינסה ללכת עד הסוף, אחרי האכזבה משגיא מוקי והעובדה שאף אחד מהענף עדיין לא סיים על הפודיום.

פיטר פלצ'יק (עודד קרני)פיטר פלצ'יק (עודד קרני)

"להתחרות בטוקיו זה הדבר האמיתי", אמר פלצ'יק בדרכו לאולם ניפון בודוקאן שביפן. "האמונה היא המפתח בכל הסיפור. הציפיות שלי גבוהות יותר משל כולם, כל מדליה שאספתי בדרך ושמתי על הצוואר נתנה לי עוד חיזוק לאמונה שהדרך שלי נמצאת בכיוון הנכון. אני לוקח הכל לצד החיובי ויודע מה אני רוצה להשיג".

במקביל ענבר לניר הצעירה תתחרה במשקל של עד 78 ק"ג אחרי שהעפילה לתחרות האולימפית ממש עם הבאזר. "עברתי חתיכת מסע שהיה לא פשוט, מלחיץ ועם הרבה תחרויות, אבל אני שמחה שקיבלתי את הכרטיס לטוקיו ואני כאן עכשיו. המטרה שלי היא לבוא ליהנות ולעשות את הטוב ביותר שלי, כי זה מה שתמיד מביא אותי למקומות טובים. אני לא חושבת שהמעמד הזה מלחיץ. על המזרן אני מרגישה שהולך לי טוב ורואים את זה לפני התוצאות, אני מרוכזת במה שאני צריכה לעשות ובסוף יהיה לי את הזמן לחשוב על כל הדרך שעברתי עד לרגע הזה", ציינה לניר.

ענבר לניר (באדיבות איגוד הג'ודו)ענבר לניר (באדיבות איגוד הג'ודו)

ב-6:00 ייפתח יום עמוס בחוף הים. קטי ספיצ'קוב ויואב כהן יגיעו לשלושת השיוטים האחרונים מתוך ה-12 שהם מתחרים בהם, לקראת ההכרעה האם הם יהיו בשיוט המדליות או לא והאם יוכלו בכלל להיאבק על מדליה. ספיצ'קוב במרחק של 34 נקודות מהטופ 3, בעוד שכהן שומר על פער של 13 נקודות סה"כ מהמקום השלישי.

גם שי קקון תשלים מחר שיוטים נוספים בדגם הלייזר, כאשר היא מדורגת כרגע במקום ה-35 אחרי שישה שיוטים. במקביל, נויה ברעם ושחר טיבי יתחרו בשיוטים השלישי והרביעי שלהן ב-470, אחרי פתיחה לא רעה.

יואב כהן וקטי ספיצ'קוב (רויטרס)יואב כהן וקטי ספיצ'קוב (רויטרס)

משחקי הבייסבול נפתחו ביממה האחרונה וזהו אחד מהטורנירים הנצפים ביותר ביפן ובארצות הברית כמובן. הפעם יהיה ייצוג גם בכחול-לבן. נבחרת ישראל תשחק נגד דרום קוריאה במשחק הראשון בשלב הבתים שייפתח בשעה 13:00 שעון ישראל במסגרת בית ב' בטורניר האולימפי.

יש רק עוד חמש נבחרות שנאבקות על שלוש מדליות בבייסבול, כך שהכל פתוח מבחינת הישראלים. שיטת המשחקים מעט מורכבת אבל יכולה לעזור לנבחרות להגיע למשחקים על המדליות גם אם הן הפסידו בתחילת הדרך: בתחילה, הנבחרות מתחלקות לשני בתים ומשחקות ביניהן. בסיום שלב הבתים, הראשונה בבית א' תפגוש את הראשונה בבית ב', כאשר המנצחת תעפיל לחצי הגמר. במקביל, יתקיימו משחקים בין שתי הנבחרות שסיימו במקום השני ושתי הנבחרות שסיימו במקום השלישי בכל בית, כאשר המנצחות יפגשו זו את זו למשחק נוסף, ומי שתנצח בו תעפיל גם היא לחצי הגמר. המפסידות יעברו לשחק בבית הניחומים, דרכו אחת מהן תוכל להעפיל לגמר או למשחק על מדליית הארד.

נבחרת ישראל בבייסבול (חגי מיכאלי)נבחרת ישראל בבייסבול (חגי מיכאלי)

זאת אומרת, שלנבחרת ישראל עדיף לשאוף לסיים במקום הראשון בבית כי אז היא תצטרך רק עוד ניצחון אחד על מנת לזכות במדליה. אבל גם אם זה לא יקרה, היא עדיין תוכל להגיע למשחקים על המדליות דרך בית הניחומים, אם כי זה כמובן יהיה קשה יותר עם כמות משחקים גדולה יותר בשלבים המכריעים ובהם היא תצטרך לנצח כמעט את כל יריבות הטורניר כדי לסיים על הפודיום.

שחקן האינפילד, אסף לוונגרט, אמר לפני פתיחת המשחקים: "זו גאווה גדולה לייצג את ישראל על הבמה הכי גדולה בעולם, אני מתרגש לקחת חלק במשחקים הללו ביחד עם שאר חברי הנבחרת". התופס טל אראל הוסיף: "באים מוכנים ויש לנו סיכוי של 50 אחוז לקחת מדליה". ג'וש זייד, שמשחק בנבחרת הלאומית מאז שנת 2012, ציין: "תמיד חלמתי להשתתף במשחקים האולימפיים, בבמה הגדולה ביותר. זה כבוד גדול בשבילי לייצג את המגן דוד בטוקיו. זה אירוע הספורט הגדול והמשפיע ביותר בעולם".

ב-13:50 יחודש שלב המוקדמות בבריכת השחייה בטוקיו. תומר פרנקל יופיע ב-100 פרפר והוחלט כי גל כהן גרומי לא ישחה את משחה ה-100 מטר פרפר האישי, אלא ישחה את ה-100 פרפר בשליחים. אביב ברזלי תתחרה ב-200 מטר גב וכמו כן, נקבל הופעה מעורבות בנבחרת השליחים עם גברים ונשים למרחק של 4X100 מטר. מאמני הנבחרת החליטו כי אנסטסיה גורבנקו, איתי גולדפדן, גל כהן גרומי ואנדי מורז ייצגו את ישראל.

אביב ברזילי (שחר גרוס)אביב ברזילי (שחר גרוס)

מאמן הנבחרת לוקה גברילו מסר: "לאחר התייעצות עם השחיינים, בחרנו להרכיב את גל ברביעיית השליחים מחר מכיוון שההפרש בין המשחה של תומר פרנקל לבין השליחים הוא פחות משלושים דקות ולדעתנו זה לא מספיק כדי להבטיח זמן תחרותי. אנחנו רוצים להרכיב את רביעיית השליחים הטובה ביותר שתיאבק על מקום בגמר. במקביל, אנחנו רוצים שתומר יהיה ממוקד ב-100 פרפר שהוא המשחה העיקרי שלו. אנחנו בעד "דאבלים" לשחיינים שלנו, אולם בניגוד לדאבל של גורבנקו לפני מספר ימים, לה היו יותר משעה בין המשחים, כעת הזמן קצר בהרבה ואנחנו סבורים שזו ההחלטה הטובה ביותר הן עבור המשחים האישיים והן עבור הנבחרת".

אבישג: לא עיכלתי שזכיתי במדליה אולימפית
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */