יום שלישי, 21.05.2024 שעה 22:08

אין מקום לטעויות: המצב של יואב כהן וספיצ’קוב

הגולש הסתבך בשיח ואיבד נק' יקרות אך יכול לאיים על מדליה, הגולשת רחוקה מהפודיום. תמונת מצב לשיוטים האחרונים מחר (אסי ממן, שליח ONE לטוקיו)

|
יואב כהן וקטי ספיצ'קוב (רויטרס)
יואב כהן וקטי ספיצ'קוב (רויטרס)

גולשי הרוח הישראלים, קטי ספיצ’קוב ויואב כהן, נמצאים רגע לפני יום השיוטים האחרון (שלפני שיוט המדליות) בתחרות ה-RSX האולימפית ושניהם יגיעו אליו עם הגב אל הקיר. הגולשת מאכזבת מאוד ורחוקה מהפודיום, בעוד שהגולש הצעיר עדיין יכול לאיים על המדליות. מחר (חמישי) השניים יגיעו לאתר התחרות באנושימה שביפן כדי להתחרות בשלושת השיוטים האחרונים לפני שיוט המדליות - ותמונת הסיכויים שלהם לסיים על הפודיום מתבהרת.

כהן נמצא עדיין בתמונת המאבק על המדליות, כאשר הוא מדורג במקום השישי הכללי ובמרחק של 13 נקודות מהמקום השלישי, כך שהכל עוד פתוח מבחינתו. בשיוט האחרון שלו, השיוט התשיעי בתחרות, הוא פרץ קדימה והיה במקום החמישי, אך כעבור כמה מטרים מהזינוק הוא הסתבך בשיח בתוך המים, נאלץ לעצור ולנסות לשחרר אותו מהסנפיר, וזה עלה לו בזמן יקר ובצניחה בדירוג - כך שהוא ירד ממקום החמישי עד למקום ה-15.

אלמלא האירוע הזה במים, הגולש הישראלי היה יכול להיות בעמדה הרבה יותר נוחה לקראת השיוטים האחרונים, אך הוא מאבד נקודות יקרות לא פעם, או כפי שהוא הטיב לתאר זאת: “הנקודות נופלות לי מהכיסים לתוך המים. הסתבכתי בשיח הזה ואיבדתי נקודות יקרות להמשך. זה המאני טיים, זה החלום שלי, אני חייב לתת הכל”.

יואב כהן בפעולה (רויטרס)יואב כהן בפעולה (רויטרס)

יואב כהן יודע שכבר אין לו מקום לטעויות. הוא יהיה חייב לשפר עמדות ולבלוט כדי שיוכל להתמודד על מקום בפודיום. לפי מאמנו גור שטיינברג, “כרגע התוצאות שלו הן סבירות, ונצטרך שמחר בשלושת השיוטים האחרונים התוצאות שלו יהיו טובות או מצויינות, כי רק ככה נוכל באמת לאיים על המדליות”. ואכן, אם כהן יציג יכולת גבוהה יותר ויסיים בטופ בשיוטים מחר, הכל יהיה אפשרי. זה תלוי בעיקר בו וייתכן שהוא יצטרך גם לקחת יותר סיכונים כדי להצליח להגשים את החלום שלו.

עבור קטי ספיצ’קוב המצב הרבה יותר בעייתי. הגולשת הישראלית, זו שהייתה מועמדת למדליה, סיימה יום שיוטים לא טוב והיא מתרחקת מהדבוקה המובילה. כרגע היא מדורגת במקום השביעי והיא רחוקה ב-34 נקודות מהפודיום, כך שמדובר בתוצאות מאכזבות. בניגוד אליה, יריבותיה הבכירות יציבות מאוד – אמה ווילסון הבריטית, יונישו לו הסינית ושארלין פיקון הצרפתייה נמצאות “בליגה משלהן”, השתלטו על שלושת המקומות הראשונים ופתחו פער גדול מהיתר.

ספיצ’קוב העדיפה שלא לדבר בין השיוטים ונראתה מאוכזבת מעצמה. אפשר להבין גם למה. על גולשת הרוח העמיסו ציפיות רבות בעקבות המדליות בהן היא זכתה באליפויות העולם, אבל כרגע נדמה שהיא מחוץ למשחק וזה כבר לא תלוי בה. רק נס יוכל לקרב אותה לדבוקה המובילה ואין ספק שהתוצאות שלה לא משביעות רצון.

קטי ספיצ'קוב (רויטרס)קטי ספיצ'קוב (רויטרס)

“בשייט ובספורט יש גם ימים פחות טובים”, אמר יו”ר איגוד השייט, שי בובר, שנמצא באנושימה ומלווה את הישראלים. “אנחנו מחבקים את קטי ויואב. נצטרך לאסוף כוחות, לבוא מחר ליום חדש ולנסות לצמצם פערים. אותנו תמיד לימדו שהכל אפשרי, עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. קטי ספיצ’קוב הייתה ביום פחות טוב ואני מקווה שמחר היא תבוא בפוקוס ותראה את היכולות שלה. אין ספק שהמאבק על המדליות התרחק מאיתנו ונהיה חייבים להשיג תוצאות טובות יותר. כל הגולשים כמובן רוצים מדליה אולימפית, זה לא פשוט, אבל חייבים לא לוותר”.  

כאמור, לגולשי הרוח מצפים עוד שלושה שיוטים אחרונים מחר, ולאחר מכן יגיע לו שיוט המדליות בו הניקוד יהיה כפול. כרגע שני הישראלים אמורים להשתתף בו, אבל שניהםיהיו חייבים לקחת יותר סיכונים כדי להגיע לקדמת הבמה. מה שבטוח, לשניהם כבר אין מקום לטעויות.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */