יום שלישי, 07.05.2024 שעה 04:34

למרות הכל, מנצח: מולאי הפסיד בגמר וזכה בכסף

האיראני שמייצג את מונגוליה כמעט סגר מעגל מרגש בטוקיו אבל נכנע לנגאסה. אגבגננו זכתה בזהב בנשים. זהב היסטורי לברמודה, סוויפ אולימפי לשווייץ

|
סעיד מולאי (רויטרס)
סעיד מולאי (רויטרס)

המשחקים האולימפיים בטוקיו ממשיכים לספק לנו סיפורים מרגשים ורגעים היסטוריים. גם הבוקר (שלישי) נמשכו המשחקים בשלל הענפים השונים.

ג’ודו: מולאי הפסיד בגמר, נגאסה הפתיע עם הזהב

לפני שנתיים סעיד מולאי האיראני יכול היה לפגוש את שגיא מוקי בגמר אליפות העולם בטוקיו, אך באיראן לחצו עליו לפרוש לפני חצי הגמר, כדי שלא יוכל לפגוש את הישראלי. מולאי, שרצה לקדש את הספורט ולא את הפוליטי, בחר כן להתחרות והפסיד אמנם בחצי הגמר למתיאס קאסה, אך בלבו גמלה ההחלטה להפסיק לייצג את איראן. מאז מולאי הספיק לעבור לגרמניה תחילה ולאחר מכן לעבור לייצג את מונגוליה. היום הוא היה קרוב לסגירת מעגל מדהימה באותו אולם בו הכל התחיל, עם דגל מונגוליה על דש חלוק הג’ודו שלו, אך הפסיד בגמר. ובכל זאת, הוא יצא המנצח הגדול של היום הזה.  

כולם בישראל חיכו למפגש בין מולאי לשגיא מוקי בחצי הגמר האולימפי במשקל של עד 83 ק”ג, אלא שמולאי כלל לא היה פייבוריט להעפיל לחצי הגמר. ברבע הגמר חיכה לו מפגש מול גריגאלשווילי, הגאורגי המצוין, שמדורג במקום השלישי בעולם ושרבים ראו בו כפייבוריט לזכות בזהב. גריגאשווילי פתח טוב עם ווזארי אחרי פחות מחצי דקה, אבל מולאי הגיב נהדר עם שני ווזארים משלו, הדהים את הגאורגי והעפיל לחצי הגמר. 

סעיד מולאי בפעולה (רויטרס)סעיד מולאי בפעולה (רויטרס)

בחצי הגמר הוא לא פגש כמובן את שגיא מוקי שהודח לצערו בשלב מוקדם, אלא את האוסטרי שמיל בורחאשווילי, שהפתיע את מוקי בסיבוב השלישי ואת האוזבקי שרופידין בולטבוייב ברבע הגמר. מולאי הציג עוד קרב נהדר ועם שני ווזארים ניצח את בורחאשווילי והעפיל לגמר אולימפי, תוך שהוא מבטיח מדליית זהב או כסף. בגמר חיכה לו טקאנורי נגאסה המקומי, שהפתיע בחצי הגמר המקביל את המדורג ראשון בעולם מתיאס קאסה. מולאי לא הצליח להכניע את יריבו המקומי, הקרב הלך לניקוד זהב ושם נגאסה הצליח להפיל את מולאי ולרשום זכייה מדהימה בזהב. מולאי נותר עם הכסף.

סעיד מולאי אמר בסיום: “אני שמח ומודה לכל הישראלים שתמכו בי בדרך שלי. אני מצטער ששגיא מוקי לא הצליח היום, אשמח להיפגש איתו בעתיד. אני מקווה לחזור להתחרות בישראל גם בשנה הבאה”.

סעיד מולאי (רדאד ג'בארה)סעיד מולאי (רדאד ג'בארה)

קאסה, המדורג ראשון בעולם, הפסיד כאמור בחצי הגמר וירד לקרב על המדליה, שם הוא פגש את גריגאלשווילי, במה שרבים הימרו תחילה שיהיה הגמר. הבלגי המצוין לא ויתר על מדליה למרות הקרב המאתגר והשיג את מדליית הארד. את מדליית הארד הנוספת השיג האוסטרי שמיל בורחאשווילי, שכאמור הפתיע את מוקי ואחר-כך את בולטבוייב. האוסטרי גבר על דומיניק רסל הגרמני באיפון ולקח את המדלייה המפתיעה.

אצל הנשים במשקל של עד 63 ק”ג קלריס אגבגננו, הג’ודאית הטובה ביותר במשקל זה בשנים האחרונות והמדורגת ראשונה בעולם, קיבלה הזדמנות לנקום במי שגברה עליה בגמר האולימפי ב-2016, טינה טרסטניאק הסלובנית המדורגת שנייה בעולם, בקרב הקלאסי ביותר של משקל זה. אגבגננו הצרפתייה, אלופת העולם בארבע אליפויות העולם האחרונות, השיגה את הזהב עם ווזארי בגולדן סקור, והשיגה את הנקמה שלה בסלובנית. במדליות הארד אצל הנשים זכו מריה סנטרקצ’יו האיטלקייה וקתרין בוז’מין-פינאר הקנדית.

טריאתלון: דאפי עשתה היסטוריה

תחרות הטריאתלון לנשים נערכה הלילה (בין שני לשלישי) בתנאי מזג אוויר קשים ותחת גשם סוער. פלורה דאפי מאיי ברמודה הייתה זו שזכתה במדליית הזהב, לאחר שחצתה את קו הסיום ועצרה את השעון על 1:55:36. 

פלורה דאפי (רויטרס)פלורה דאפי (רויטרס)

סיפורה של דאפי הוא אחד הסיפורים המיוחדים מאולימפיאדת טוקיו שכן עד היום ברמודה הקטנה, מדינה בה מתגוררים כ-70,000 תושבים, זכתה במדליה אחת בתולדותיה – ארד לקלרנס היל באגרוף באולימפיאדת מונטריאול 1976. דאפי, אלופת העולם בטריאתלון שטח, היא אחת משני נציגים בלבד ששלחה ברמודה לטוקיו, היא האישה הראשונה בתולדות המדינה שזכתה במדליה אולימפית והראשונה שזכתה בזהב.

פודיום הטריאתלון (רויטרס)פודיום הטריאתלון (רויטרס)

במקום השני סיימה הבריטית, אלופת העולם, ג’ורג’יה טיילור-בראון, שהתגברה על תקר בצמיג האופניים והצליחה לחזור לדבוקה הראשונה. היא חצתה את קו הסיום עם 1:56:50 על השעון וזכתה במדליית הכסף. קטי זאפרס האמריקאית, סיימה במקום השלישי (1:57:03) וזכתה בארד.

אופניים: השווייצריות זכוס בזהב, כסף וארד

מרוץ הנשים באופני הרים הביא איתו תוצאה פשוט מדהימה. מבין 38 הרוכבות שיצאו לדרך היו שלוש שווייצריות, ובסיום 20.55 הק”מ של המרוץ, שלושתן תפסו את שלושת המקומות הראשונים והבטיחו פודיום כל-שווייצרי. יולנדה נף זכתה במדליית הזהב כשסיימה את המסלול בזמן של שעה, 15 דקות ו-46 שניות, סינה פריי הגיעה דקה ו-11 שניות אחריה ולינדה אינדרגנד הגיעה שלישית, רק שמונה שניות אחרי פריי. זה “סוויפ” ראשון של פודיום אולימפי על-ידי סופרטאים שווייצריים מאז שמתעמלים שווייצרים בתרגיל הקרקע עשו זאת באולימפיאדת 1936 ו”סוויפ” ראשון של פודיום במרוץ אופניים אולימפי מאז אולימפיאדת 1904 – לפני 117 שנים.

רוכבות האופניים השווייצריות (רויטרס)רוכבות האופניים השווייצריות (רויטרס)
השוויצריות עם המדליות (רויטרס)השוויצריות עם המדליות (רויטרס)

צלילה: הסיניות זכו בעוד זהב

יומיים אחרי שצמד הסיניות וואנג האן ושי טינגמאו זכו במדליית הזהב בקפיצה סינכרונית משלושה מטרים, צמד סיני נוסף זכה בעוד מדליה בקפיצות הנשים. יושי צ’ן וג’יאצ’י ז’אנג עשו תחרות מופלאה בקפיצה הסינכרונית מעשרה מטרים, הותירו הרחק מאחור את כל המתחרות שלהן וזכו בזהב עם ציון משוקלל של 363.78 נקודות אחרי חמש קפיצות. הן הקדימו את צמד הקופצות מארה”ב ג’סיקה פראטו ודילייני שנל שזכו בכסף עם 310.80 נקודות. בקרב לוהט על המקום השלישי היו אלה המקסיקניות שחגגו בסיום, כשזכו בארד עם 299.70 נקודות והקדימו בקושי את צמד הקנדיות שסיימו עם 299.16 נקודות.

הפודיום בקפיצה סינכרונית מ-10 מטרים (רויטרס)הפודיום בקפיצה סינכרונית מ-10 מטרים (רויטרס)

קליעה: שני הזוכים בארד לקחו ביחד זהב

סין זכתה במדליית זהב נוספת גם בקליעה, במקצה הקבוצתי באקדח אוויר ל-10 מטרים. פאנג ווי שזכה במדליית הארד במקצה היחידים ל-10 מטרים וג’יאנג ראנשין שזכתה בארד ביחידות למרחק זה איחדו כוחות במקצה המעורב והשיגו לעצמם, כל אחד, מדליה שנייה באולימפיאדת טוקיו, הפעם מוזהבת. הם עשו זאת בתום דרמה בגמר, לאחר ניצחון במקצה הירי השישי והאחרון על הצמד הרוסי – ויטלינה בצארשקינה שרק אתמול זכתה בזהב במקצה האישי והפעם, יחד עם ארטיום צ’רנוסוב נאלצה להסתפק במדליית הכסף. במדליית הארד זכה הצמד האוקראיני שגבר בקרב על המדלייה על צמד סרבי.

פאנג ווי וג’יאנג ראנשין (רויטרס)פאנג ווי וג’יאנג ראנשין (רויטרס)

גם במקצה הקבוצתי ברובה אוויר ל-10 מטרים לקחו הסינים את הזהב, וגם כאן זה היה תוך שילוב כוחות של שני זוכים במדליות. יאנג צ’יאן, הזוכה בזהב ברובה אוויר במקצה היחידות ל-10 מטרים, שילבה כוחות עם יאנג האוראן שזכה במדליית ארד במקצה המקביל בגברים, וביחד לא הייתה להם תחרות אמיתית. הם ניצחו בגמר את האמריקאים מרי טאקר ולוקאס קוזנייסקי, שהסתפקו במדליית הכסף, בעוד הצמד הרוסי יוליה קרימובה וסרגיי קמנסקי זכו בארד אחרי ניצחון מוחץ על הצמד הקוריאני.

קיאקים: מדליית זהב ראשונה לגרמניה

במקצה הסלאלום בקיאקים לנשים נערכו היום מקצי חצי הגמר והגמר. במקצה הגמר, ריקרדה פאנק הגרמנייה קטפה את הזהב כשסיימה את מסלול הסלאלום בזמן של 105.50 שניות, 1.13 שניות לפני מיאלן צ’וראוט מספרד שסיימה במקום השני עם מדליית הכסף. את תמונת הפודיום סגרה ג’סיקה פוקס מאוסטרליה שאמנם קבעה את הזמן הטוב ביותר של 102.73 שניות, אבל נענשה ב-4 שניות, וסיימה עם 106.73 שניות ועם מדליית הארד.

ריקרדה פאנק עם מדליית הזהב (רויטרס)ריקרדה פאנק עם מדליית הזהב (רויטרס)

הרמת משקולות: שלושה שיאים אולימפיים וזהב

בתחרות של עד 59 ק”ג לנשים, קו סינג-צ’ון מטייוואן זכתה במדליית הזהב עם שלושה שיאים אולימפיים חדשים. היא קבעה שיא בהנפה עם 103 ק”ג, המשיכה לשיא בדחיקה של 133 ק”ג, ובסך הכל קבעה שיא אולימפי של 236 ק”ג. היא ניסתה גם לשבור את שיא העולם שלה מלפני שנתיים בדחיקה שעומד על 140 ק”ג כשניסתה דחיקה ל-141 ק”ג, אך לא הצליחה והסתפקה בשיאים האולימפיים ובזהב. אחריה השלימו את תמונת הפודיום פולינה גורייבה מטורקמניסטן עם טוטאך הנפה ודחיקה של 217 ק”ג ומדליית הכסף ומיקיקו אנדו היפנית עם טוטאל של 214 ק”ג ומדליית הארד.

קו סינג-צ’ון בדמעות עם הזהב (רויטרס)קו סינג-צ’ון בדמעות עם הזהב (רויטרס)

גלישה: מדליית זהב ראשונה גם לברזיל

שלבי הגמר והקרבות על המדליות אמורים היו להיערך רק מחר, אבל בעקבות מזג האוויר הסוער שעתיד לפקוד את יפן הם הוקדמו להיום. בסיומם, איטלו פריירה הביא לברזיל מוכת הקורונה מדליית זהב ראשונה במשחקים האולימפיים, כשניצח בגמר תחרות הגלישה לגברים את קאנואה איגראשי המקומי, שהסתפק במדליית הכסף. הברזילאים הביאו שני גולשים לחצי הגמר ורצו שתי מדליות אבל גבריאל מדינה, המדורג 1 בעולם שסומן כמועמד מוביל למדליית הזהב, הפסיד בחצי הגמר לאיגראשי, ולא הצליח כלל להביא מדליה כשהפסיד גם בקרב על הארד, לאואן רייט האוסטרלי. אכזבה גדולה למדינה.

איטלו פריירה (רויטרס)איטלו פריירה (רויטרס)

בתחרות המקבילה לנשים קאריסה מור האמריקאית, ילידת הוואי שהייתה הפייבוריטית לקחת את הזהב אחרי שזכתה ארבע פעמים ב-World Surf League,  עשתה את העבודה והביאה זהב נוסף לארה”ב כשניצחה בגמר את ביאנקה ביוטנדאג מדרום אפריקה. במדליית הארד זכתה אמורו צוזוקי, שניצחה בקרב על המקום השלישי את קרוליין מרקס מארה”ב.

ביאנקה בויטנדאג. הסתפקה בכסף (רויטרס)ביאנקה בויטנדאג. הסתפקה בכסף (רויטרס)

הרמת משקולות: חגיגה קנדית

וכמובן כמובן אי אפשר בלי הרמת משקולות, ששם בנשים בקטגורית משקל של עד 59 ק”ג הייתה זו הטיוואנית האסינג צ’ון-קו שזכתה בהב, פולינה גורייבה מטורקמינסטן עם מדליית הכסף ואילו במקום השלישי סיימה מיקיקו אנדואה היפנית המקומית. עד 64 ק”ג הייתה זו מאודה צ’ארון הקנדית עם הזהב, ג’ורג’יה בורדיגנון עם הכסף ווון הוי צ’ן עם מדליית הארד.

מרוץ סוסים: הצגה גרמנית, ארה”ב רק עם הכסף

בתחרות הקבוצתית הייתה זו נבחרת גרמניה שחגגה עם הזהב וניקוד מרשים של 8178.0, ארה”ב הרחק מאחור במקום השני עם 7747.0 ובמקום השלישי עם הארד נמצאת נבחרת בריטניה עם 7723.0. דנמרק סיימה רביעית, אך הייתה במרחק גדול מהבריטים, עם 7540.0 נקודות.

נבחרת גרמניה ברכיבת סוסים (רויטרס)נבחרת גרמניה ברכיבת סוסים (רויטרס)
אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */