יום שישי, 03.05.2024 שעה 11:28

מוקי יעלה למזרן, גורבנקו תתחרה בגמר אולימפי

מה מחכה לספורטאים הישראלים? הג'ודאי יחל את דרכו בטוקיו, השחיינית תתמודד בגמר היסטורי. וגם: שריר בג'ודו, שליחים בשחייה, לייזר רדיאל ובדמינטון

|
גילי שריר, שגיא מוקי ואנסטסיה גורבנקו (איגוד הג'ודו,נועם מורנו ורדאד ג'בארה) (מערכת ONE)
גילי שריר, שגיא מוקי ואנסטסיה גורבנקו (איגוד הג'ודו,נועם מורנו ורדאד ג'בארה) (מערכת ONE)

במשלחת הישראלית מתכוננים לאחד מהימים הבולטים והחשובים באולימפיאדת טוקיו, שיתקיים היום (שלישי), בו הג'ודאי שגיא מוקי יעלה על מזרן הג'ודו באולם ניפון בודוקאן בו הוא זכה באליפות העולם לפני כשנתיים והשחיינית אנסטסיה גורבנקו תתחרה לראשונה בגמר אולימפי בבריכת השחייה.

מוקי, שזכה בקמפיין הנוכחי בתואר אלוף אירופה ובתואר אלוף העולם במשקל של עד 81 ק"ג, יגיע בשעה 6:10 ליום התחרויות שלו כשהוא מדורג במקום השני בדירוג האולימפי בקטגוריה שלו, ולכן הוא מועמד למדליה. את יום הקרבות שלו הוא יחל נגד יריב ברזילאי, כאשר בהמשך הוא יוכל לפגוש את אלוף העולם לשעבר סעיד מולאי האיראני רק בחצי הגמר.

שגיא מוקי (נעם מורנו)שגיא מוקי (נעם מורנו)

כזכור, שגיא מוקי נאלץ להתמודד עם פציעה בגבו באולימפיאדת ריו 2016, בה הוא סיים במקום החמישי, במרחק ניצחון אחד ממדליה אולימפית - אך מאז הוא זכה במדליית הזהב העולמית באליפות העולם בטוקיו. כעת הוא ינסה לסיים על הפודיום האולימפי באותו המקום בדיוק בו הרגיש על גג העולם, על אף שלאחרונה הוא לא הרשים במיוחד בתחרויות מהסבב העולמי ונעדר מאליפות העולם שנערכה השנה בהחלטה מקצועית כי עדיף שיתמקד בהכנה לטוקיו.

במקביל, גם הג'ודאית גילי שריר תתחרה באותה השעה במשקל של עד 63 ק"ג, המשקל שהיה שייך לירדן ג'רבי, כך שבמובן מסוים היא נכנסה לנעליים הגדולות של מדליסטית הארד מריו 2016 שפרשה מיד לאחר המשחקים האולימפיים האחרונים. שריר היא לא בין הבולטות בקטגוריית המשקל שלה, אבל היא תנסה להפתיע וללכת עד הסוף.

גילי שריר (נעם מורנו)גילי שריר (נעם מורנו)

ב-4:50 לפנות בוקר, יתקיימו המשחים בשלבי הגמר בבריכת השחייה. אנסטסיה גורבנקו תתחרה בגמר האולימפי הראשון בקריירה הספורטיבית שלה, במשחה ה-100 מטר גב, לאחר שעלתה אליו מהמקום השמיני עם שיא ישראלי חדש של 59.30 שניות. אם תסיים מעל המקום השביעי, היא תקבע הישג שיא לשחיין ישראלי בכל הזמנים. בנוסף, גורבנקו תתחרה בחצי גמר ה-200 מטר מעורב, לאחר שאתמול העפילה לשלב הזה עם זמן של 2:10.21 דקות. שיאה האישית הוא מתחת ל-2:10 והיא שואפת לקבוע שיא אישי חדש בחצי הגמר ביפן.

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילרי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילרי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

מאוחר יותר, ב-13:10 השחיין מירון חירותי יופיע במוקדמות המשחה של 100 מטר חופשי, ב-13:40 רון פולונסקי ישחה במוקדמות ה-200 מטר חזה, ובשעה 13:50 תיכנס לבריכה גם נבחרת ישראל בשליחים למרחק 4X200 מטר חופשי שתתחרה בשלב המוקדמות, עם תומר פרנקל, דניס לוקטב, גל כהן גרומי ודניאל נמיר.

בנוסף, ב-6:40 שחקנית הבדמינטון קסניה פוליקרפובה תמשיך את משחקיה בשלב הבתים של הטורניר האולימפי, כאשר הפעם היא תפגוש את יי נגאן צ'ונג, יריבה מהונג קונג.

קסניה פוליקרפובה (רויטרס)קסניה פוליקרפובה (רויטרס)

ב-6:00 השייטת שי קקון תתחרה בלייזר, בשיוטים החמישי והשישי שלה, כאשר כרגע היא מדורגת במקום ה-31. אחרי ימים מאתגרים בים, גולשי הרוח קטי ספיצ'קוב ויואב כהן יקבלו יום מנוחה מתחרות ה-RSX.

שי קקון (איגוד השייט)שי קקון (איגוד השייט)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */