יום שלישי, 19.03.2024 שעה 08:28

טרופר: אחד מימי התחרות הכי מוצלחים למשלחת

שר התרבות והספורט סיכם את היום הראשון והמוצלח של המשלחת הישראלית לטוקיו: "שמחים לעמוד תמיד מאחוריכם", וגם: על האזכור של חללי י"א מינכן

|
השר חילי טרופר (עמרי שטיין)
השר חילי טרופר (עמרי שטיין)

אחרי ששירה ראשוני כמעט והצליחה לקטוף את הארד הג’ודו ואבישג סמברג כן עשתה זאת בענף הטאקוונדו, חילי טרופר, שר התרבות והספורט, סיכם את היום הראשון של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים בטוקיו: “אחד מהימים המוצלחים ביותר של משלחת ישראלים, אם לא הכי”.

“בטקס הפתיחה, לאחר 49 שנים של התעלמות, הוזכרו סוף סוף י"א חללי מינכן. כמעט יובל שאילנה רומנו ואנקי שפיצר, אלמנותיהם של יוסף רומנו ואנדרי שפיצר ז”ל, נאבקות על צדק היסטורי. דמעות מילאו את עיניהן ביום שישי כאשר הכרוז הזכיר את י"א החללים ואלפי הנוכחים במקום, ובתוכם אנחנו, נעמדו לדקה דומיה לזכרם. כך, והרבה הודות לתומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, הסתיימו להן 49 שנים של בושה ועלבון”.

נשיא המדניה הרצוג מברך את אבישג סמברג

“שפיצר ורומנו לא ויתרו מעולם לוועד האולימפי הבינלאומי, שבחר להתכחש ומדי אולימפיאדה התעלם מהאסון הנורא שהתרחש בשטחו ותחת אחריותו. בכל פגישה הן דרשו, בכל הזדמנות הן הזכירו. לא מאפשרות לשכוח שהיו י"א ספורטאים שהגיעו לאולימפיאדה להתחרות ובעת ששהו בכפר האולימפי נרצחו רק בשל היותם יהודים מישראל. שנים שהן נתקלו בקירות אטומים. אבל העולם שייך לעקשנים ושתי הנשים, בגיבוי הוועד האולימפי הישראלי ובתמיכה רחבה של רבים בארץ ובעולם, הצליחו ביום שישי להוכיח שלפעמים צריך לשבור קירות ולפעמים לוקח זמן, אבל אם יש מי שלא מוותר על הצדק, בסוף הוא מגיע. תודה לכן!”.

“היום כבר התקיים היום הראשון של התחרויות והמשלחת הישראלית חוותה את אחד מימי התחרות המוצלחים ביותר אי פעם. אם לא המוצלח שבהם. הספורטאים שלנו נחלו הצלחות גדולות בכל התחומים. בין השאר - שירה ראשוני, לוחמת אמיתית שכבר נגעה במדליה, ארטיום דולגופיאט שסיים במקום הראשון את שלב המוקדמות, אנסטסיה גורבנקו ששברה שיא וכמובן מעל לכולם – אבישג סומברג שזכתה במדליית ארד! את אבישג פגשתי לפני מספר שבועות במועדון הטאקוונדו ברמלה. כבר אז יצאתי מוקסם מהצעירה המוכשרת, הצנועה והשאפתנית. כנגד כל הסיכויים ועם אופי יוצא דופן היא עשתה את כל הדרך עד להישג המופלא”.

אבישג סמברג על הפודיום (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל) (מערכת ONE)אבישג סמברג על הפודיום (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל) (מערכת ONE)

“באולם, כשלצידי יעל ארד מעודדת בגרון ניחר, נחשפנו לאופי המיוחד של אבישג. חצי דקה לסוף היא הייתה בפיגור בניקוד, אבל בשני מהלכים מהירים היא מחקה את הפיגור ועלתה ליתרון כמה שניות לפני הבאזר. אלופה אמתית. גאים בך אבישג וגאים בכם כל הספורטאים הישראלים! ההישגים הם שלכם, אנחנו שמחים לעשות לצדכם את הדרך וכמובן גאים לעמוד מאחוריכם תמיד”.

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */