יום ראשון, 12.05.2024 שעה 06:07
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • שלישי, 14/05, 20:30
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 14/05, 20:45
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 14/05, 21:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • חמישי, 30/05, 00:00
  • מכבי ת"א

עמיאל: נרוקן את הטנק בכל משחק בשביל הקהל

מאמן הפועל ירושלים דיבר במסיבת העיתונאים: "נחתים שחקנים בהתאם לדרישות שלנו, מקצועית ושיתאימו לרוח המועדון. התקציב ברמה גבוהה, התרגשתי מאוד"

|
אורן עמיאל (שחר גרוס)
אורן עמיאל (שחר גרוס)

ארבעה שבועות מאז חתם בקבוצה מהבירה ויעמוד על הקווים שלה בעונה הבאה, אורן עמיאל דיבר היום (שלישי) במסיבת העיתונאים הרשמית, לראשונה כמאמן החדש של הפועל ירושלים.

מסיבת העיתונאים נפתחה בדבריו של המאמן: “ערב טוב לכולם, תודה שבאתם. באמת התרגשות גדולה מבחינתי, כל התהליך והקשר המיסטי עם המועדון, גם כשלא הייתי חלק ממנו. סתם אני אספר על התהליך כשהתחלנו לדבר עם המועדון. הבנים שלי תמיד היה להם חלום שאני אאמן פה, לא יודע למה וכשהתחלנו בשיחות לא אמרנו להם כלום, כדי שלא תהיה אכזבה אם זה לא יצא לפועל. כשזה נסגר והודענו להם בסלון המשפחתי, היה בכי של התרגשות”.

אורן עמיאל (שחר גרוס)אורן עמיאל (שחר גרוס)

“בגדול, המטפורה הכי חזקה שהמועדון מייצג זה הקשר עם הקהל. הזיכרון שלי מהפועל ירושלים הוא המשחק האחרון במלחה, נגד מכבי חיפה, כמות הרגש שהתפרצה לפני המעבר לארנה, היה משהו. אני מודע לציפיות ולאחריות, אין מה לדבר על מטרות כי זה בילד-אין, זה ברור לגמרי מה המטרות של המועדון. לנצח על המגרש אפשר בהרבה דרכים, אישית אני הכי מאמין בעבודת צוות, אנחנו מנסים לגבש קבוצה שמבינה קודם כל שהחוט המקשר שלנו לאוהדים הוא קודם כל. הם הרגש והלב, הם אלו שצריכים לתת גם קריאת השכמה כשצריך, אפשר לייצר פה משהו מיוחד. החיבור של המועדון עם האוהדים מתבטא בהרבה אופנים, זה פעילות קהילתית שהמועדון עושה ודברים נוספים, בשנה האחרונה הקורונה הרחיקה קצת את הקשר ואנחנו צריכים את האוהדים איתנו ונבנה את הקשר מחדש”.

“שאלו פעם את ברוס ספרינגסטין איך אתה יוצר קשר עם הקהל, הוא ענה: ‘מרוקן את הטנק בכל הופעה, בשביל מי שבא לראות אותי’. זה המסר. לא משנה מי בא לראות אותנו, אנחנו באים לרוקן את הטנק בשביל כל אחד. מניסיון אישי שלי, זה גם מחוץ למגרש, כל מה שההנהלה עושה יום יום זה בשביל לרוקן את הטנק עבור המועדון וזה הכוח הכי חזק”.

אורן עמיאל (שחר גרוס)אורן עמיאל (שחר גרוס)

“יש מתח וציפייה לבניית הקבוצה, התקציב הוא ברמה הכי גבוהה ומערכות התמיכה כל הזמן פה בשביל לעזור. אני מקבל כל מה שאני צריך באהבה גדולה, הסיבה שאנו פיקים, כי אנו יודעים מה אנחנו רוצים, אין ביטוח על השחקנים אבל יש ביטוח על הדרך ורוצים להיות מדויקים בבחירת השחקנים. ראשית שיהיו טובים, ושנית שיהיו ברמה הפרסונלית לצורכי המועדון, מחויבות ורצון להיות חלק. קבוצה זה מפגש סוציאלי, מגיעים שחקנים מכל העולם והאומנות היא לייצר אמון ויכולת לעשות משהו משותף, זו האומנות העיקרית וזה מה שננסה לעשות, מהבעלים, דרך גיא, יותם והצוות. באמת, אני קורא לאוהדים, התרגשתי פה כעוזר ואני מקווה שאתרגש כך גם כמאמן, זו זכות גדולה מאוד. עבדתי קשה ובמשך זמן רב בשביל זה ומודה להנהלה על האמון”.

השחקן הישראלי: “קבוצת כדורסל צריכה קודם כל לנצח. אני מאמין מאוד בשחקן הישראלי ובסוף זה מכלול. גם בהחתמות שעשינו אפשר לראות שאנחנו מכוונים למקום מסוים, אני גדלתי מהכדורסל הישראלי, אני חלק מהכדורסל  הישראלי. מעולם לא אדבר בצורה של ‘שלולית’ או ‘ביצה’, זה שלנו. אני חושב שהשחקן לא צריך לקבל משהו בחינם, הוא צריך להוכיח שמגיע לו להיות על המגרש”.

אורן עמיאל (שחר גרוס)אורן עמיאל (שחר גרוס)

בניית הסגל: “אני מאמין שצריכה להיות להקה שעובדת אחד בשביל השני, גם שחקן שמשחק 7 דקות שיאמין שבלעדיו נפסיד את המשחק. אני מאמין שצריך לייצר עומק ושכול אחד ירגיש תורם, אבל בסוף צריך לנצח וכלום לא בא בקלות, גם מבחינתי תהיה סבלנות. בסוף אנו רוצים לנצח וננסה לעשות זאת בדרך שאני מאמין בה. התחלנו את הבנייה מאפס, גיא אמר לי: ‘לא משנה מי מסיים לבנות ראשון, בסוף משנה מי ראשון בטבלה’. אני לא בלחץ ואני לא מסתכל על אחרות, אני רוצה שחקנים שיתאימו לנו בשני הדברים כמו שאמרתי”.

ההחלטה להגיע לירושלים: “בחיים למדתי שאתה מקבל סיטואציה וצריך לנצל אותה. זה המצב, הרגשתי שזו הזדמנות, הייתה פה תקופה בהפועל ירושלים, שהביאה הרבה תארים והסתיימה, הרגשתי שזה הזמן לבנות קבוצה חדשה שמתאימה לדרך שלי”.

קידום הצעירים כדוגמת יובל שניידרמן: “אני חושב שלמאמן כדורסל יש סיפוק גדול משחקנים שמתפתחים תחתיו, תמיד אני אומר: ‘מה השארת אחריך?’ יובל שניידרמן הוא לא פרויקט שלי, אם יובל ישחק יותר ויהיה טוב זה גאווה למועדון, אבל זה חייב להיות בד בבד עם הציפיות של המועדון. לא הולכים על זה בכל הכוח, אבל לפתח שחקנים זה תמיד סיפוק ואם זה בא עם ניצחונות ותארים זה הסיפוק הכי גדול”.

אורן עמיאל (שחר גרוס)אורן עמיאל (שחר גרוס)

המטרות ותקציב הקבוצה: “אני חוזר שוב, התקציב מצוין, לא ינחת מחר לברון ג’יימס, אבל התקציב טוב ויש תנאים טובים. הסיבה שהסגל לא סגור כי יש לנו את הדרישות שלנו וגם כי השוק קטן, יש מחלול דברים כמו דראפט, ליגת קיץ ועוד שיתאחרו. אני לא מתלונן על התקציב, הוא טוב, מספק ולא צריך להיות על הפרק. שמעתם פעם את אובראדוביץ’ מדבר על מטרות? קטנותי, אבל המועדון הזה תמיד שואף לתארים וזה ברור לי, לא באתי מאספמיה, נולדתי וגדלתי פה. הציפיות ברורות, אם אתה לא יכול להתמודד עם זה בעייתך”.

על איתי שגב: “הוא מתאים לסגנון שלי. הכי טוב מכל הגבוהים הישראלים, גם מבחינת אתלטיות וגם מבחינת פתרונות הגנתיים. הוא האופציה הכי טובה לנו, והוא גם היה בצומת דרכים. אני אהיה יומרני ואגיד שהוא יכול למצוא פה בית להרבה זמן. יש לו איכות ודברים שלא קל למצוא, הוא עבר הרבה אבל הוא רק בן 25 כך שזו הייתה האופציה שלנו”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */