יום שבת, 11.05.2024 שעה 09:04

"גמר - מטרה ריאלית, גורבנקו מהמגוונות בעולם"

דייב מארש, יועץ איגוד השחייה, רגע לפני המשחקים האולימפיים: "אנסטסיה דוגמה לעבודה קשה", "טומרקין המנהיג של הנבחרת". אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)
אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)

היועץ של איגוד השחייה, דייב מארש, כבר ראה כמה כוכבים בשחייה האמריקאית וכעת הוא מנסה להוביל את הדור החדש של השחייה הישראלית להופעת בכורה במשחקים האולימפיים בטוקיו, כאשר בסגל הנבחרת נמצאת גם השחיינית בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר בישראל למדליה אולימפית ראשונה אי פעם, אנסטסיה גורבנקו.

השחיינים הישראלים יצאו היום (שלישי) ממחנה האימונים שלהם בפיליפינים ויגיעו היישר לבריכה האולימפית בטוקיו. בדרך ליפן, מארש דיבר בהרחבה על מצבה של הנבחרת הישראלית, על המטרות של השחיינים ועל ההתקדמות שעשתה גורבנקו בשנים האחרונות.

"הדבר הכי מלהיב בחווית הנסיעה עם נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים היא שאנחנו נוסעים כנבחרת אחת מגובשת", אמר דייב מארש. "כל אחד מהספורטאים מרגיש שהוא נוסע עם החברים שלו לטוקיו. הייתה תקופה שבכלל לא היינו בטוחים אם ניסע לטוקיו בגלל נגיף הקורונה והייתה תקופה שבה יפן בכלל לא רצתה שנגיע, אז העובדה שקיבלנו אור ירוק לנסיעה גרמה לנו להעריך את זה עוד יותר ועכשיו אנחנו מנסים עם המון הכרת תודה על כך שבכלל אנחנו זוכים לנסוע ולהתחרות".

יעקב טומרקין עם דייב מארש (נעם מורנו)יעקב טומרקין עם דייב מארש (נעם מורנו)

איך אתה מאפיין את נבחרת השחייה הישראלית?
"העובדה שיש לנו נבחרת צעירה יחסית, ובהשוואה לשאר הקבוצות בעולם אנחנו אכן אחת מהנבחרות הצעירות ביותר, זו הולכת להיות חוויה מדהימה גם לעתיד ולתחרויות הבאות. אנחנו לא רואים את המשחקים האולימפיים כסוף הדרך, אלא כתחרות שהיא חלק מהתהליך של פיתוח הנבחרת הלאומית והבאתה למקסום היכולת".

מהן המטרות של השחיינים הישראלים בטוקיו? למה אתה מצפה?
"יש לנו כמה שחיינים שבאים לתחרות הזו וינסו לעשות את הדבר הכי פשוט, וזה לשפר את השיא האישי שלהם. במשחקים האולימפיים אם אתה רק מנסה לשפר את השיא האישי שלך אז דברים טובים קורים, ולעיתים קרובות אתה מגיע לחצאי גמר או למקומות מרגשים אחרים. וזה מה שאני אומר להם עכשיו - אנחנו לא עושים ספירת מדליות, אנחנו לא עושים השוואות לאנשים ממדינה אחרת. יש סט שלם של אתגרים חדשים שהם צריכים להתמודד איתם אבל החגיגה בהעפלה למשחקים האולימפיים והזכות להתחרות עם הנבחרת הכי גדולה שהייתה לנו בשחייה הישראלית זה משהו שכולנו גאים בו מאוד".

אנסטסיה גורבנקו (פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה) (מערכת ONE)אנסטסיה גורבנקו (פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה) (מערכת ONE)

יש לך בנבחרת את אנסטסיה גורבנקו שהיא אלופת אירופה ואת יעקב טומרקין שהוא שחיין שהגיע לגמר אולימפי. מה תיחשב הצלחה?
"הצלחה תיחשב כתחרות יוצאת דופן, כלומר להראות ביצועים ברמה הכי טובה שאנחנו יכולים לאורך התחרות ושזה גם יתורגם להרבה שיאים אישיים חדשים. אם יעקב טומרקין, אנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל וכל הנבחרת יהיו קרובים לשיאים האישיים שלהם או ישברו את השיאים האישיים שלהם - אנחנו ננוע לקראת חצאי הגמר. אם נגיע לחצאי הגמר אז המטרה הבאה תהיה להגיע לגמרים. אם נגיע להיות בין שמונת האחרונים בגמר, נעשה הכול כדי להתחרות על מדליות".

כן, אבל האם אתה מכוון לגמר אחד או אולי ליותר מגמר אחר?
"זה התהליך וחשוב שגם השחיינים יישארו בתהליך הזה, כי ברגע שהם יתחילו לחשוב 'האם אזכה במדליה? האם אגיע לגמר?' בזמן שהם רק בסיבוב המוקדם, זה ייפגע בהם. אז אנחנו נשמור אותם ב'מצב תהליך', שיבצעו את הטוב ביותר שלהם, יוציאו לפועל את התוכניות שלהם ונחזור על כך שוב ושוב".

מה אתה חושב על כך שיעקב טומרקין יישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה?
"זה מדהים. יעקב הוא הג'נטלמן של ישראל. כולם מכבדים אותו. לא נתקלתי באדם אחד שאין לו את הכבוד הכי גדול ליעקב, ואני מדבר על כל העולם, לא רק על ישראל. ב-ISL בשנה שעברה הוא השתתף בשלושה משחים, אחד אחרי השני, והוא עושה הכל למען הקבוצה שלו, אחרי שהפך לאבא ובעל והייתה לו גם אחריות אחרת. הוא המנהיג של הנבחרת הזו והוא עושה את זה גם עם הרבה חן וגם עם הרבה כוח. לא הרבה אנשים יכולים להתמודד עם כוח וחינניות ביחד, אבל יעקב עושה את זה בצורה מדהימה. זה מה שמאפיין אותו".

יעקב טומרקין (נעם מורנו)יעקב טומרקין (נעם מורנו)

האם אפשר לומר שהופעה בגמר זו מטרה ריאלית עבור אנסטסיה גורבנקו?
"אני חושב שאם היא תעשה את הזמנים הכי טובים שלה יש לה סיכוי טוב מאוד להעפיל לגמר. אז כן, זו מטרה ריאלית. למזלה היא העפילה לכל כך הרבה משחים חשובים שהיא תראה לכולם עד כמה היא מגוונת. אנסטסיה היא אחת מהשחייניות המגוונות בעולם ואני חושב שזה לכשעצמו סיבה לחגיגה. אני חושב שהשחייניות הטובות בעולם הן שחייניות מגוונות והיא הפכה להיות כזאת".

מה עושה את אנסטסיה גורבנקו לשחיינית כל כך מצליחה?
"אנחנו מחכים לראות אותה בטוקיו, מחכים שתראה את הכישורים שלה בכל אחד מארבעת המשחים שלה. בחודש האחרון עבדנו איתה על הסיבובים שלה במים וזה עזר לה לשפר את המהירות שלה בסיבובים, כי בזה היא עדיין לא הייתה ברמה בינלאומית. אני מקווה שזה ישפר אותה במירוץ למדליה".

מהי הייחודיות שלה, בעיניך?
"אנסטסיה באה ממשפחה צנועה, שהיא דוגמה לעבודה קשה, משפחה שאוהבת אותה יותר כאדם מאשר הנתון הזה כמה היא שוחה מהר בתוך המים, ומבחינתי התמיכה המשפחתית זה כלי חזק מאוד. היא גם מאוד מוכשרת, יש לה מערכת יחסים נהדרת עם המים והיא אפילו לקחה קורס גלישה בסן דייגו השנה, כך שהיא פשוט אוהבת להיות במים והיא גם מתחרה טבעית. ראיתם באליפות אירופה את האינסטינקט התחרותי שלה בסוף המשחה, כשהיא זכתה במאית השנייה - זה אומר שהיא מתחרה וזה מה שאני אוהב, להעמיד אותה בסיטואציות שהיא בתוך רגע יכולה לסמוך על האינסטינקט הטבעי שלה במשחה - וכשהיא עושה את זה, היא מאוד טובה. יש לה שילוב נהדר של טכניקה טובה, גנטיקה טובה, אהבה ללא תנאים מהבית והיא תחרותית, כך שאלה ארבע הסיבות למה היא כל כך טובה. מעבר לזה, יש לנו הרבה שחיינים טובים בנבחרת ואני מחכה גם לפריצה שלהם".

וייסמן: "מכוונת הכי רחוק שאפשר"
אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */