יום ראשון, 19.05.2024 שעה 06:32

יהיו אוהדים? לחץ על הכנסת קהל בטוקיו

אפליה נוסח יפן: הוועד האולימפי לוחץ על השלטון להכניס קהל, כאשר במקביל נכנס קהל לאירועי ספורט המוניים אחרים במדינה. אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
האצטדיון האולימפי בטוקיו (רויטרס)
האצטדיון האולימפי בטוקיו (רויטרס)

אחרי שממשלת יפן אסרה גם על קהל מקומי להיכנס ליציעים באולימפיאדת טוקיו, מתברר כי דווקא באירועי ספורט אחרים ברחבי יפן הקהל עדיין מורשה לצפות ובכמויות גדולות יחסית - מה שמביא ביקורת גדולה היום (ראשון) על ההחלטה של היפנים להשאיר את היציעים ריקים במהלך אירוע הספורט הגדול והמגוון ביותר בעולם.

בימים האחרונים ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי, ובהם היו”ר תומאס באך, מפעילים לחצים גדולים על השלטונות ביפן כדי שאלה יחזרו בהם מההחלטה למנוע מהקהל לצפות באולימפיאדת טוקיו מהאצטדיונים והאולמות. לפי הדיווחים, באך אף התעקש למען הצהרה כי אם תהיה ירידה בתחלואה הקהל יחזור, אך ללא הצלחה לעת עתה.

כיסאות ריקים באצטדיון בלומפילד (רדאד ג'בארה)כיסאות ריקים באצטדיון בלומפילד (רדאד ג'בארה)

בכל אופן, הלחצים הללו מופעלים בעיקר משום שנודע לאנשי הוועד האולימפי הבינלאומי כי באירועי ספורט אחרים ביפן, כולל אפילו במשחקי ההכנה לאולימפיאדת טוקיו, דווקא יש נוכחות של קהל. לכן הם בוודאי תוהים מה ההבדל.

היפנים מאפשרים לחובבי הספורט לצפות במשחקים שונים ברחבי המדינה האסייאתית, בהתאם למצב התחלואה באזורים בהם מתקיימים המשחקים. כך היה במשחקי הבייסבול שנערכו לאחרונה בליגה היפנית, במשחק הכדורסל בין יפן לבלגיה שנערך השבוע, וגם אתמול (ראשון) במשחק הכדורגל בין הנבחרות האולימפיות של יפן וספרד אליו נכנסו אלפי צופים שישבו במרחק זה מזה. על פי דיווחים מקומיים, היו כ-14,800 אוהדים במשחק האול-סטאר של ליגת הבייסבול המקומית שנערך אתמול.

מאיה יושידה (מימין) וג'רביניו (רויטרס)מאיה יושידה (מימין) וג'רביניו (רויטרס)

בעקבות זאת, קפטן נבחרת הגברים של יפן בכדורגל, מאיה יושידה, קרא למארגני המשחקים האולימפיים לשקול מחדש את החלטתם שלא לאפשר לקהל להיכנס ליציעים גם בזמן הטורניר האולימפי בו הוא ישתתף. בכך למעשה, לראשונה נשמעת בתוך יפן ביקורת נגד החלטת הממשלה המדוברת לאסור על כניסת קהל.

באולימפיאדת טוקיו יהיו גם משחקי כדורגל כאמור ושחקן הנבחרת הודה כי יהיה לו קשה לשחק ללא התמיכה של האוהדים המקומיים. יושידה אמר במסיבת העיתונאים של נבחרתו: “לא מעט מהכסף של האזרחים ביפן הולך למסים שנועדו לממן את המשחקים האולימפיים, אבל אותם אנשים לא יכולים ללכת לאצטדיון ולצפות בהם, אז אתה תוהה למי בכלל מיועד כל האירוע הזה? הספורטאים רוצים לשחק מול האוהדים שלהם, אני בטוח בזה”.

מאיה יושידה (רויטרס)מאיה יושידה (רויטרס)

יושידה, בלמה של סמפדוריה האיטלקית, הוסיף כי לספורטאים קשה במיוחד לא להופיע מול המשפחות שלהם: “בני המשפחה שלנו הוציאו מכיסם הרבה כסף כדי שתהיה לנו קריירה ספורטיבית שתביא גאווה למדינה. הם הקריבו המון ותמכו בנו גם כשיצאנו לחו”ל. הם חלק מזה. אז אם הם לא יכולים לצפות בנו, בשביל מי אנחנו משחקים? אני מקווה שישקלו את ההחלטה הזו שוב”.

מתברר כי במשך תקופה ארוכה יושידה מנסה להיאבק בהחלטה של ממשלת יפן שאוסרת על קהל זר וקהל מקומי להגיע לצפות במשחקים האולימפיים בגלל חשש מהתפרצות של המגפה בקרב האוכלוסייה המקומית. בין היתר, הוא פרסם לפני כמה ימים בחשבון האינסטגרם שלו תמונה עם הכיתוב: “הכדורגל תמיד טוב יותר עם קהל”. מאוחר יותר, כאמור, הביע את דעתו הביקורתית בפומבי. האם הלחץ יעזור? סביר להניח שלא, אבל ההחלטה של היפנים להחריג דווקא את אולימפיאדת טוקיו נראית תמוהה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */